Teisės
aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
2021-04- Nr. IVL-
Teisės akto projekto pavadinimas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos
Respublikos finansų ministerijos direktoriaus įsakymo „Dėl
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl ūkio subjektų,
organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus
žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“
projektas (toliau – Projektas).
Projekto tiesioginis rengėjas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos
Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) Lošimo
įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vedėja Živilė
Laurinaitienė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti
kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti
ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)
1
: nėra
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos
atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo
(nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai
šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)
2
: nėra
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
pildo teisės akto projekto
vertintojas
pildo teisės akto projekto
tiesioginis rengėjas
pildo teisės akto
projekto vertintojas
1. Teisės akto projektas nesudaro
išskirtinių ar nevienodų sąlygų
subjektams, su kuriais susijęs
Projekte nustatytos sąlygos ir
kriterijai yra aiškūs ir nesudaro
1Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms,
nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima
korupcijos rizika nepašalinta ar
kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
2 Tas pat.
2
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
teisės akto įgyvendinimas
išskirtinių ar nevienodų sąlygų
subjektams, su kuriais susijęs
teisės akto įgyvendinimas.
□ tenkina
□ netenkina
2. Teisės akto projekte nėra
spragų ar nuostatų, leisiančių
dviprasmiškai aiškinti ir taikyti
teisės aktą
Projekto nuostatos yra aiškios ir
nesudaro galimybės
dviprasmiškai aiškinti ir taikyti
teisės aktą.
□ tenkina
□ netenkina
3. Teisės akto projekte nustatyta,
kad sprendimą dėl teisių
suteikimo, apribojimų
nustatymo, sankcijų taikymo ir
panašiai priimantis subjektas
atskirtas nuo šių sprendimų
teisėtumą ir įgyvendinimą
kontroliuojančio (prižiūrinčio)
subjekto
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
4. Teisės akto projekte nustatyti
subjekto įgaliojimai (teisės)
atitinka subjekto atliekamas
funkcijas (pareigas)
Teisės akto projekte nustatyti
subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka
subjekto atliekamas funkcijas. Be to,
f unkcijos ir pareigos nustatytos
Lietuvos Respublikos azartinių
lošimų įstatyme ir Lietuvos
Respublikos loterijų įstatyme.
□ tenkina
□ netenkina
5. Teisės akto projekte nustatytas
Neaktualu
□ tenkina
3
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
baigtinis sprendimo priėmimo
kriterijų (atvejų) sąrašas
□ netenkina
6. Teisės akto projekte nustatytas
baigtinis sąrašas motyvuotų
atvejų, kai priimant sprendimus
taikomos išimtys
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
7. Teisės akto projekte nustatyta
sprendimų priėmimo,
įforminimo tvarka ir priimtų
sprendimų viešinimas
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
8. Teisės akto projekte nustatyta
sprendimų dėl
mažareikšmiškumo priėmimo
tvarka
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
9. Jeigu pagal numatomą
reguliavimą sprendimus priima
kolegialus subjektas, teisės
akto projekte nustatyta
kolegialaus sprendimus
priimančio subjekto:
9.1. konkretus narių skaičius,
užtikrinantis kolegialaus
sprendimus priimančio
subjekto veiklos objektyvumą;
9.2. jeigu narius skiria keli
subjektai, proporcinga
kiekvieno subjekto skiriamų
narių dalis, užtikrinanti
tinkamą atstovavimą valstybės
interesams ir kolegialaus
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
4
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
sprendimus priimančio
subjekto veiklos objektyvumą
ir skaidrumą;
9.3. narių skyrimo
mechanizmas;
9.4. narių rotacija ir kadencijų
skaičius ir trukmė;
9.5. veiklos pobūdis laiko
atžvilgiu;
9.6. individuali narių
atsakomybė
10. Teisės akto projekto
nuostatoms įgyvendinti
numatytos administracinės
procedūros yra būtinos,
nustatyta išsami jų taikymo
tvarka
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
11. Teisės akto projekte nustatytas
baigtinis sąrašas motyvuotų
atvejų, kai administracinė
procedūra netaikoma
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
12. Teisės akto projektas nustato jo
nuostatoms įgyvendinti
numatytų administracinių
procedūrų ir sprendimo
priėmimo konkrečius terminus
Neaktualu □ tenkina
□ netenkina
13. Teisės akto projektas nustato
motyvuotas terminų
sustabdymo ir pratęsimo
galimybes
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
5
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
14. Teisės akto projektas nustato
administracinių procedūrų
viešinimo tvarką
Neaktualu
□ tenkina
□ netenkina
15. Teisės akto projektas nustato
kontrolės (priežiūros)
procedūrą ir aiškius jos
atlikimo kriterijus (atvejus,
dažnį, fiksavimą, kontrolės
rezultatų viešinimą ir panašiai)
Teisės akto projektas nustato būtinus
su kontrolės (priežiūros) procedūra
susijusius veiksmus (kontroliniai
veiksmai, sumos kontroliniams
veiksmams, fiksavimas, terminai).
□ tenkina
□ netenkina
16. Teisės akto projekte nustatytos
kontrolės (priežiūros)
skaidrumo ir objektyvumo
užtikrinimo priemonės
3
Skaidrumo ir objektyvumo
užtikrinimo priemones
reglamentuoja kiti teisės aktai taip
pat vidaus kontrolės procedūros.
□ tenkina
□ netenkina
17. Teisės akto projekte nustatyta
subjektų, su kuriais susijęs
teisės akto projekto nuostatų
įgyvendinimas, atsakomybės
rūšis (tarnybinė,
administracinė, baudžiamoji ir
panašiai)
Subjektų, su kuriais susijęs teisės
akto projekto nuostatų
įgyvendinimas, atsakomybė ir
atsakomybės rūšis, atsižvelgiant į
pažeidimo pobūdį, nustatytos
kituose teisės aktuose.
□ tenkina
□ netenkina
18. Teisės aktų projekte numatytas
baigtinis sąrašas kriterijų, pagal
kuriuos skiriama nuobauda
(sankcija) už teisės akto
projekte nustatytų nurodymų
nevykdymą, ir nustatyta aiški
jos skyrimo procedūra
Numato kiti teisės aktai.
□ tenkina
□ netenkina
3Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir
pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas
fiksuoti atskirus kontrolės
procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas
kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be
liudininkų ir panašiai.
6
Eil.
Nr.
Kriterijus
Pagrindimas (nurodomos konkrečios
teisės akto projekto ar kitų teisės
aktų nuostatos, pagrindžiančios
teigiamą atsakymą, arba pateikiamos
antikorupcinį teisės akto projekto
vertinimą atliekančio specialisto
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo)
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką,
arba teisės akto projekto
tiesioginio rengėjo argumentai,
kodėl neatsižvelgta į pastabą
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
19. Kiti svarbūs kriterijai
Nėra
□ tenkina
□ netenkina
Teisės akto projekto
tiesioginiai rengėjai:
Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro
skyriaus vedėja Živilė Laurinaitienė
Teisės akto projekto
vertintojas:
Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus
vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė
(pareigos) (vardas ir pavardė) (pareigos) (vardas ir pavardė)
2021-04- 2021-04-
(parašas) (data) (parašas) (data)
––––––––––––––––––––
DETALŪS
METADUOMENYS
Dokumento sudarytojas (-ai) Vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė
Dokumento pavadinimas (antraštė) TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO
VERTINIMO
PAŽYMA
Dokumento registracijos data ir numeris 2021-04-16, IVL-458
Adresatas –
Dokumentą vizavo Vedėjas Arnoldas Dilba
Veiksmo atlikimo data ir laikas 2021-04-16 13:50:13
Dokumentą pasirašė Vedėja Živilė Laurinaitienė
Veiksmo atlikimo data ir laikas 2021-04-16 13:51:17
Dokumentą pasirašė Vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė
Veiksmo atlikimo data ir laikas 2021-04-16 13:58:23
Dokumentą tvirtino Direktorius Virginijus Daukšys
Veiksmo atlikimo data ir laikas 2021-04-16 14:33:44
Registratorius Raštvedė Jurgita Paškevičienė
Veiksmo atlikimo data ir laikas 2021-04-16 14:51:46
Dokumento nuorašo atspausdinimo data ir jį atspausdinęs
darbuotojas
2021-04-19 atspausdino Vedėja Živilė Laurinaitienė
Nuorašas tikras
Lošimų priežiūros tarnyba
2021-04-19