LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
švietimo, mokslo ir kultūros komitetas
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2016 m. birželio 28 d. Nr. 106-P-35
Vilnius
SVARSTYTA: Dėl Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo Nr. X-1238 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4284(2)
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-06-27
|
2 |
5 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo projekto (toliau – projektas) 2 straipsnio 5 dalyje vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros“ įrašytinas žodis „šio“. <...> |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-06-27 |
2, 10 |
9, 1 |
1, 2 |
<...> Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad pagal Teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, teikiant nuorodą į tam tikrą įstatymą, nurodomas visas įstatymo pavadinimas, tačiau kartojant tekste nuorodą į tą patį įstatymą gali būti rašomas trumpesnis įstatymo pavadinimas (be žodžių „Lietuvos Respublikos“). Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisės akto glaustumo, projekto 2 straipsnio 9 dalyje, projekto 10 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose siūlome atsisakyti skliausteliuose pateikiamos toliau vartojamos įstatymo santrumpos kaip perteklinės. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-06-27 |
13 |
6 |
|
2. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 13 straipsnio 6 dalies pirmajame sakinyje (ar kitose atitinkamose projekto nuostatose, reguliuojančiose vidutinės priežiūros priemones skiriančių subjektų įgalinimus) reikėtų nurodyti subjektus, įgaliotus priimti sprendimus dėl vidutinės priežiūros priemonės sustabdymo ar nutraukimo. |
Nepritarti |
Argumentai: areštas, suėmimas, terminuotas laisvės atėmimas skiriamas vaikui teismo nutartimi, kuri yra privaloma visoms institucijoms, taip pat ir vaikų socializacijos centrams, todėl neturi būti nurodomas papildomas subjektas, kuris būtų įgaliotas priimti sprendimus dėl vidutinės priežiūros priemonės sustabdymo ar nutraukimo, pavyzdžiui, Baudžiamojo proceso kodekso 357 str. 4 dalyje taip pat nenurodomas subjektas: „Jeigu panaikinamas bausmės vykdymo atidėjimas arba lygtinis paleidimas iš pataisos įstaigos ir nuteistasis pasiunčiamas į pataisos įstaigą, baudžiamojo poveikio priemonių <...> vykdymas sustabdomas iki šio straipsnio 3 dalyje nustatytų pagrindų vykdyti šias baudžiamojo poveikio priemones atsiradimo.” |
Komiteto pirmininkas Raimundas Paliukas