AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO APDOVANOJIMO – ALEKSANDRO STULGINSKIO ŽVAIGŽDĖS ĮSTATYMO nr. XIV-117  6 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Seimo apdovanojimo – Aleksandro Stulginskio žvaigždės įstatyme nustatyta, kad apdovanojimas kiekvienais metais įteikiamas Steigiamojo Seimo dieną – gegužės 15-ąją – Seimo posėdyje, o jeigu posėdis tą dieną nevyksta, – artimiausiame Seimo posėdyje.

Tais atvejais, kai Seimas skiria apdovanojimą ne Lietuvoje gyvenančiam asmeniui, dėl įvairių aplinkybių apdovanojamam asmeniui gali nepavykti suplanuoti savo atvykimo į  Lietuvą gegužės 15 dieną. Be to, gali atsirasti nenumatytų aplinkybių (liga ir kt.), dėl kurių ir Lietuvoje gyvenantis asmuo negalėtų atvykti atsiimti apdovanojimo gegužės 15 dieną.

Todėl siūloma įstatyme išplėsti apdovanojimo įteikimo aplinkybes, nustatant, kad Seimo valdyba gali priimti sprendimą dėl apdovanojimo įteikimo kitu metu ir kitoje vietoje, taip pat asmens paskyrimo, kuris įteiks apdovanojimą.

 

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Įstatymo projekto iniciatorius ir rengėjas yra Seimo narys Viktoras Pranckietis.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

Šiuo metu Seimo apdovanojimo – Aleksandro Stulginskio žvaigždės įstatyme nurodyta, kad apdovanojimas kiekvienais metais įteikiamas gegužės 15 dieną Seimo posėdyje, o jeigu posėdis tą dieną nevyksta, – artimiausiame Seimo posėdyje.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

Naujai siūloma papildyti Seimo apdovanojimo įteikimo aplinkybes, nustatant:

1) jeigu asmuo, kuriam skirtas apdovanojimas, negali atvykti atsiimti apdovanojimo jo įteikimo dieną, Seimo valdybos sprendimu apdovanojimas gali būti įteikiamas kitu metu ir kitoje vietoje;

2) apdovanojimą ir liudijimą gali įteikti ne tik Seimo Pirmininkas arba Seimo Pirmininko pavaduotojas, bet ir Seimo valdybos sprendimu paskirtas asmuo.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Teisinio reguliavimo neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimtas įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Įstatymo įgyvendinimas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Neprieštarauja.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Papildomų teisės aktų priimti nereikia.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir bendrinės kalbos normų.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įgyvendinamieji teisės aktai nereikalingi.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Neprognozuojama.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia norint šiuos įstatymo projektą įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „Seimo apdovanojimas“, „Aleksandras Stulginskis“, „Aleksandro Stulginskio žvaigždė“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

 

Nėra.

 

 

 

 

 

Teikia                                 

Seimo narys                                             Parašas                               

 

Viktoras Pranckietis