AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ IR KITOS PASKIRTIES PASTATŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMO NR. I-798 3, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO  

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

         Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo Nr. I-798 3, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto rengimą paskatino daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų keliamos problemos, susijusios su bendrijų valdymu, bendrijos narių teisių pažeidimu.

Įstatymo projekto tikslas – pašalinti šiuo metu galiojančio Įstatymo trūkumus, pastebėtus jo taikymo praktikoje, įvertinus daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų pareikštas pastabas ir pasiūlymus.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

         Įstatymo projekto iniciatorius – LR Seimo narys Linas Balsys.

 

3.      Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų valdymą, bendrijos narių teises ir pareigas reglamentuoja Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymas.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Įstatymo projektu, būtų aiškiau nustatytos daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų valdymo organų ir bendrijų narių teisės ir pareigos.

Pašalinama galimybė daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų įstatuose įtvirtinti nuostatas prieštaraujančias ir neatitinkančias įstatymo.

Nustatoma, kad daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijose privalomai būtų sudaromos revizijos komisijos.

Numatomas privalomas susirinkimuose priimtų sprendimų viešumas.

Trumpinamas daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijos pirmininko kadencijos laikotarpis, tačiau kadencijų skaičius paliekamas neribojamas.

Priimama nuostata, kad su daugiabučių gyvenamųjų namų pirmininku būtų sudaroma terminuota darbo sutartis.

Nustatoma, kad pasibaigus bendrijos pirmininko kadencijai, kitas pirmininkas turi būti išrenkamas per 3 mėn. nuo kadencijos pabaigos.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas Įstatymo projektas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

          7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

          Įstatymo priėmimas įtakos verslo sąlygoms ir plėtrai neturės.

 

          8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

          Priėmus siūlomą projektą, nereikės pakeisti ar panaikinti kitų teisės aktų.

 

          9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

          Įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimus.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų nereikės.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Įstatymo įgyvendinimui papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Nėra gauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

 „Bendrija“, „daugiaaukštis namas“, „daugiabutis namas“, „gyvenamųjų namų bendrija“, „vidaus tvarkos taisyklės“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

Teikia:

Seimo narys                                                                                                                      Linas Balsys