LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
APLINKOS
APSAUGOS KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KRIMINALINĖS ŽVALGYBOS
ĮSTATYMO NR. XI-2234 8 STRAIPSNIO
PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP-5180(2)
2021-03-17
Nr. 107-P-8
Vilnius
1.
Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas
Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Arvydas
Nekrošius, Andrius Palionis, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus, Arūnas
Valinskas;
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Jolita Jakučionytė, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji
asmenys: Seimo narys Dainius Gaižauskas, Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos
politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, Žemės ūkio ministerijos Gyvulininkystės ir veislininkystės skyriaus vedėjas Arūnas
Šileika, patarėjas Saulius Kunickis, Valstybinės maisto ir
veterinarijos tarnybos direktorius Darius Remeika.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos,
pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas
2020-09-16
|
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį
Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos
taisyklėms, teikiame šią pastabą:
Atsižvelgiant į tai, kas
išdėstyta Teisės departamento išvados dėl kartu teikiamo Lietuvos Respublikos
baudžiamojo kodekso 310 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr.
XIIIP-5179(2) 3 pastaboje, manytina, kad siūlomi Lietuvos Respublikos
kriminalinės žvalgybos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto pakeitimai yra
nepagrįsti.
|
Pritarti
|
|
3. Piliečių,
asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų
ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
2020-11-18
|
|
|
|
Vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į
Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2020 m. rugsėjo 30 d. sprendimo
Nr. SV-S-1675 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.9 ir 1.10 papunkčius,
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutaria:
Nepritarti
Lietuvos Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatymo Nr. XI-2234 8 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-5180(2) (toliau – Kriminalinės
žvalgybos įstatymo projektas) (toliau kartu – Įstatymų projektai) dėl šių
priežasčių:
6. Lietuvos
Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies
1 punkte nurodyta, kad kriminalinės žvalgybos tyrimas atliekamas, kai
turima informacijos apie rengiamą, daromą ar padarytą labai sunkų ar sunkų
nusikaltimą arba apysunkius nusikaltimus, kurie konkrečiai išvardyti šiame punkte.
Įstatymų projektų aiškinamajame rašte teigiama, kad teisėsaugos institucijos
vis dar neturi užtektinai efektyvių priemonių žiauraus elgesio su gyvūnais
nusikaltimams nustatyti bei keliui jiems užkirsti. Atsižvelgiant į tai,
siekiant sudaryti galimybes taikyti kriminalinės žvalgybos priemones tais
atvejais, kai žiauraus elgesio su gyvūnais veiksmai komerciniais tikslais
atliekami veikiant bendrininkų grupėje (BK projektu siūloma BK 310 straipsnio
3 dalis), BK projektu siūloma dirbtinai – net keturis kartus sugriežtinti
baudžiamąją atsakomybę už žiaurų elgesį su gyvūnais. Būtent tokio dydžio
sankcija šią nusikalstamą veiką leistų priskirti apysunkių nusikaltimų
kategorijai, o Kriminalinės žvalgybos įstatymo projektu papildžius Lietuvos
Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktą
būtų sudarytos galimybės teisėsaugos institucijomis kriminalinės žvalgybos
tyrimą atlikti net ir dėl BK projektu BK 310 straipsnio 3 dalyje
siūlomos numatyti nusikalstamos veikos. Tačiau baudžiamajame įstatyme
sankcijos už nusikalstamas veikas yra nustatomos vadovaujantis visiškai
kitais kriterijais – ne siekiu sugriežtinti jas tik tam, kad būtų sudarytos
sąlygos taikyti kriminalinės žvalgybos priemones. Tai yra daroma įvertinus
tokių nusikalstamų veikų pavojingumo pobūdį ir laipsnį, teisinių gėrių, į
kuriuos kėsinamasi tokiomis nusikalstamomis veikomis, svarbą, jomis daromą
žalą ir kitus svarbius kriterijus. Atsižvelgiant į tai, BK projektu teikiamas
siūlymas papildyti BK 310 straipsnį nauja trečiąja dalimi vertintinas
kaip iš esmės nesuderinamas su BK normų konstravimo praktika. Sugriežtinus
sankciją keturis kartus žiauraus elgesio su gyvūnais veika netampa tiek kartų
pavojingesnė, taigi Įstatymų projektais teikiamas siūlymas neatitinka ir
kriminalinės žvalgybos objektams keliamų reikalavimų bei pagrindinių kriminalinės
žvalgybos principų.
|
Pritarti
|
|
6. Komiteto
sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui atmesti Lietuvos Respublikos kriminalinės žvalgybos
įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr.
XIIIP-5180(2).
6.2. Pasiūlymai: negauta.
7. Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti
pranešėjai: Aistė Gedvilienė.
Komiteto pirmininkė Aistė
Gedvilienė
Biuro patarėja Jolita
Jakučionytė