LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO ĮSTATYMO NR. VIII-1227 2, 10 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3361

 

 

2024-03-20  Nr. 109-P-09

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius, Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Radvilė Morkunaitė-Mikulėnienė, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Agnė Narščiuvienė, Mindaugas Pečiulis, Audronė Čekanavičienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-12-13

10

 

1

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabas.

1.         Atsižvelgus į tai, jog projekto 2 straipsniu keičiamo Finansinių ataskaitų audito įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 10 straipsnio 1 punkte asmenims nustatomi papildomi nepriekaištingos reputacijos reikalavimai, bei siekiant teisinio aiškumo, manytina, kad projektas turėtų būti papildytas nuostatomis dėl jo taikymo, nustatant, kad minėtieji nepriekaištingos reputacijos reikalavimai bus taikomi tik naujai skiriamiems auditoriams ir dėl šių reikalavimų nebus naikinami auditorių pažymėjimų galiojimai iki šio įstatymo įsigaliojimo paskirtiems auditoriams.

Pritarti iš dalies.

Numatytas 6 mėn. pereinamasis laikotarpis.

 

Nustatant nepriekaištingos reputacijos reikalavimus įpareigotiesiems subjektams ir jų vadovams/naudos gavėjams 2017 ir 2022 m. priimtais Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir (ar) kitų įstatymų pakeitimais tokios nuostatos nebuvo. Todėl, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo keitimai turėtų būti analogiški. Taip pat būtų sudėtingas praktinis nuostatų taikymas, nes galiotų skirtingi reikalavimai priklausomai nuo to kada asmuo priimtas į darbą.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-12-13

20

 

 

2.         Atsižvelgus į projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 1 punkte asmenims nustatomus papildomus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus, svarstytina, ar atitinkamai nereikėtų patikslinti ir keičiamo įstatymo 20 straipsnyje nustatytų audito įmonių nepriekaištingos reputacijos reikalavimų.

Pritarti.

Patikslinti įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamą  įstatymo 20 straipsnį.   

 

3 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„20 straipsnis. Audito įmonių nepriekaištinga reputacija

Audito įmonė nėra laikoma nepriekaištingos reputacijos, jeigu:

1) jai buvo paskirta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyta poveikio priemonė – išduotos licencijos ar leidimo vykdyti veiklą panaikinimas ir nuo šios poveikio priemonės paskyrimo nepraėjo 5 metai;

2) dėl jos arba jos vadovaujamas pareigas einančio darbuotojo ar naudos gavėjo arba jos patronuojančiosios įmonės yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą nuosavybei, turtinėms teisėms, turtiniams interesams, ekonomikai, verslo tvarkai, finansų sistemai, viešiesiems interesams, teisingumui arba visuomenės saugumui  arba per pastaruosius 3 metus yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už kitą tyčinę nusikalstamą veiką ir jos teistumas neišnykęs arba nepanaikintas,:

a) Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse numatytą sunkų arba labai sunkų nusikaltimą ar bet kurį iš šių nusikaltimų atitinkančią nusikalstamą veiką pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus ir po asmens teistumo išnykimo arba panaikinimo nepraėjo 8 metai;

b) Baudžiamajame kodekse numatytą nesunkų arba apysunkį nusikaltimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, visuomenės saugumui ar bet kurį iš šių nusikaltimų atitinkančią nusikalstamą veiką pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus ir po asmens teistumo išnykimo arba panaikinimo nepraėjo 5 metai;

c) kitą, negu nurodyta šio punkto a ir b papunkčiuose, Baudžiamajame kodekse arba kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose numatytą nusikalstamą veiką ir nuo bausmės atlikimo, bausmės vykdymo atidėjimo ar atleidimo nuo bausmės atlikimo dienos nepraėjo 3 metai.

taip pat jeigu audito įmonei buvo paskirta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyta poveikio priemonė – išduotos licencijos ar leidimo vykdyti veiklą panaikinimas ir nuo šios poveikio priemonės paskyrimo nepraėjo penkeri metai.“

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Pritarti iniciatorių pateiktam ir pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritaria, patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-3361(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                   Mindaugas Lingė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėjas Mindaugas Pečiulis