LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PAJAMŲ NUSTATYMO

 METODIKOS ĮSTATYMO NR. VIII-385 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3418(2)

 

2019-10-09  Nr. 109-P-33

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Valius Ąžuolas, Andrius Palionis, Algirdas Butkevičius, Rasa Budbergytė, Viktoras Rinkevičius, Vida Ačienė, Gintarė Skaistė, Mykolas Majauskas, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Žaltkauskienė, vyr. specialistė Agnė Gedraitytė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas  2019-09-26

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Pritrati

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1

Seimo nariai: Edmundas Pupinis, Andrius Kupčinskas, Julius Sabatauskas, Algirdas Butkevičius, Aušrinė Armonaitė, Zenonas Streikus, Rimantas Sinkevičius, Ričardas Juška, Algimantas

2019-09-26

1

 

 

 

Argumentai:

Pasiūlymu siekiama nustatyti, jog gyventojų pajamų mokesčio netekčių naštos pasidalijimo tarp valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų proporcija būtų paskirstyta sekančiai: valstybės biudžetui tektų 80 procentų gyventojų pajamų mokesčio netekčių naštos, o savivaldybių biudžetams – 20 procentų. Didėjant savivaldybėms perduodamų valstybinių funkcijų skaičiui, bet tam neskiriant papildomo finansavimo, didinti mokestinę naštą savivaldybėms būtų netikslinga. Tad pasiūlymu teikiamas reguliavimas, atsižvelgiant į biudžeto pajamų ir savivaldybių biudžetų pajamų proporcijas, būtų teisingesnis bei leidžiantis savivaldybėms efektyviau atstovauti gyventojų interesams ir teikti kokybiškesnes viešąsias paslaugas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekte 1 straipsniu keičiamą Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

„1) pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais), tenkančią visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą. Ateinančių metų pastovioji gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) apskaičiuojama einamųjų metų pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) koreguojant atsižvelgus į einamųjų ar ateinančių biudžetinių metų Seimo ir (ar) Vyriausybės sprendimų nulemtus savivaldybių pajamų pokyčius. Dėl Seimo ir (ar) Vyriausybės sprendimų nulemtų savivaldybių pajamų pokyčių, kurie mažintų savivaldybių biudžetų prognozuojamas pajamas, pastovioji gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) koreguojama taip:

a) jeigu mažėja savivaldybių iš gyventojų pajamų mokesčio gaunamos savivaldybių biudžetų prognozuojamos pajamos, naudojama suma apskaičiuojama pagal formulę:

PSBGPM GPMKVSBNS·GPM % (pt) –  0,3 0,2·GPMKVSBNS, čia:

PSBGPM – savivaldybių biudžetų gyventojų pajamų mokesčio prognozuojama suma gyventojų pajamų mokesčio daliai (procentais) koreguoti;

GPMKVSBNS – konsoliduota valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų gyventojų pajamų mokesčio prognozuojama netekti suma;

GPM%(pt) – einamųjų biudžetinių metų savivaldybių biudžetams patvirtinta pastovioji gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus;

       b) jeigu mažėja kitos savivaldybių biudžetų gaunamos prognozuojamos pajamos, naudojama visa savivaldybių biudžetų kitų prognozuojamų kitų prognozuojamų netekti pajamų suma;“.

Nepritarti

Komitetas 2019 m. rugsėjo 18 d. Nr. 109-P-31 posėdyje pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. liepos 31 d. nutarimui Nr. 789 ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto 2019 m. rugsėjo 11 d. išvadai Nr. 113-P-27 bei Biudžeto komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-3418(2), o Įstatymo projektą Nr. XIIIP-2829 atmetė, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas2019-09-11 Nr. 113-P-27 taip pat nepritarė įstatymo projektui Nr. XIIIP-2829.

,,Nustatyti teisingesnę gyventojų pajamų mokesčio netekčių naštos pasidalijimo tarp valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų proporciją – paskirstyti taip, kad valstybės biudžetui tektų 70 procentų gyventojų pajamų mokesčio netekčių naštos, o savivaldybių biudžetams – 30 procentų, nes tai preliminariai atitiktų savivaldybių biudžetams tenkančių konsoliduotos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų visumos pajamų proporcijas.“

 

 

4. Balsavimo rezultatai: už –4, prieš –0, susilaikė –2. G.Skaistė, M.Majauskas, R.Budbergytė balsavime nedalyvavo.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                       Valius Ąžuolas

 

 

Komiteto biuro patarėja J. Alasevičienė