Argumentai:
Nustatant LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančių darbuotojų darbo užmokesčio
pastoviąją dalį, turėtų būti įvertinti LNSS viešųjų įstaigų
praėjusiais kalendoriniais metais gautų pajamų dydžiai iš Privalomojo
sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, gydytojų ir slaugytojų
etatų skaičius bei gydytojų ir slaugytojų vieno mėnesio darbo užmokesčio
svertinis vidurkis, kuris leis įvertinti gydytojų (įskaitant gydytojus
odontologus) ir slaugytojų (įskaitant akušerius) skirtingą etatų skaičiaus
santykį ir atspindės realų vieno mėnesio darbo užmokesčio vidurkį. Nurodyti
kriterijai objektyviai atspindi įstaigos veiklos sudėtingumą, atsakomybę ir mąstą
užtikrinant paslaugų organizavimą, finansinių ir žmogiškųjų išteklių valdymą.
Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš PSDF biudžeto pajamų
koeficientas (kPSDF) ir įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų
skaičiaus koeficientas (kE) yra nustatomas atsižvelgiant į kiekvienos gydymo
įstaigos individualius atitinkamų metų duomenis, t. y. PSDF
biudžeto pajamas, gydytojų ir slaugytojų etatų skaičių bei gydytojų ir
slaugytojų vieno mėnesio darbo užmokesčio svertinį vidurkį.
Atsižvelgiant į įstatymo projekte numatytus įstaigų PSDF biudžeto pajamų ir praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir
slaugytojų užimtų etatų skaičiaus skirtingo dydžio intervalus, siūlytina patobulinti
įstatymo projekte numatytus koeficientus
keturiose pozicijose, išlaikant tolygesnį koeficientų taikymą (pridedama
lentelė).
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 151 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. LNSS viešųjų įstaigų, teikiančių Privalomojo
sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamas asmens sveikatos priežiūros
paslaugas, vadovų mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis
nustatomas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato
gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinį vidurkį dauginant
iš koeficiento, kuris yra apskaičiuotas vadovaujantis šiais kriterijais: LNSS viešųjų įstaigų praėjusiais kalendoriniais metais gautų pajamų
dydžiu iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, gydytojų (įskaitant gydytojus odontologus) ir slaugytojų (įskaitant
akušerius) faktiškai užimtų etatų skaičiumi bei
gydytojų ir slaugytojų vieno mėnesio darbo užmokesčio svertiniu vidurkiu. LNSS
stacionarinių viešųjų įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros
paslaugas, kurių išlaidos yra apmokamos (kompensuojamos) iš Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, vadovų mėnesinės algos pastoviosios
dalies dydis nustatomas atsižvelgiant į jų vadovaujamos įstaigos lygmenį
ir apskaičiuojamas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno
etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio vidurkį dauginant iš
koeficiento:
1) LNSS rajono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 1,9;
2) LNSS regiono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 2,0;
3) LNSS respublikos lygmens viešųjų įstaigų (išskyrus
universiteto ligonines) vadovų – 2,1; LNSS respublikos lygmens universiteto
ligoninių vadovų – 2,2.
LNSS viešųjų įstaigų vadovų mėnesinio darbo užmokesčio
pastoviosios dalies dydis (pDU) nustatomas pagal
šią formulę:
pDU = SvVDU x k,
čia:
1) pDU – pastovioji darbo užmokesčio dalis;
2) SvVDU – LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų
vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis;
3) k – koeficientas.
Koeficientas (k) būtų apskaičiuojamas pagal formulę k = 50 % kPSDF
+ 50 % kE, čia:
1) kPSDF – praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas;
2) kE – įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus
koeficientas.
Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientai (kPSDF) yra:
1) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos iki 0,1 mln. Eur, – 1;
2) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 0,1 mln. Eur,
bet neviršija 1 mln. Eur, – 1,1;
3) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 1 mln. Eur,
bet neviršija 3 mln. Eur, – 1,8;
4) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 3 mln. Eur,
bet neviršija 5 mln. Eur, – 2,1;
5) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 5 mln. Eur,
bet neviršija 6 mln. Eur, – 2,2;
6) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 6 mln. Eur,
bet neviršija 7 mln. Eur, – 2,3;
7) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos
didesnės kaip 7 mln. Eur, bet neviršija 10 mln. Eur, – 2,4;
8) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 10 mln. Eur, bet
neviršija 30 mln. Eur, – 2,6;
9) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 30 mln. Eur, bet
neviršija 50 mln. Eur, – 2,8;
10) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 50 mln. Eur, –
3;
Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų
etatų skaičiaus koeficientai (kE) yra:
1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų, – 1;
2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 11 iki 50 darbuotojų,
– 1,1;
3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 51 iki 100 darbuotojų,
– 1,8;
4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 101 iki 150 darbuotojų,
– 2,1;
5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 151 iki 200 darbuotojų,
– 2,2;
6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 201 iki 250 darbuotojų,
- 2,3;
7) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 251 iki 300 darbuotojų
,– 2,4;
8) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų,
– 2,6;
9) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 501 iki 1 000
darbuotojų, – 2,8;
10) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau kaip 1 001, – 3;
LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio
darbo užmokesčio svertinis vidurkis (SvVDU) apskaičiuojamas pagal
formulę SvVDU = (gVDU x GES + sVDU x SES) / (GES + SES), čia:
1) gVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis gydytojų
darbo užmokestis;
2) sVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis slaugytojų
darbo užmokestis;
3) GES – LNSS viešosios įstaigos užimtų gydytojų etatų skaičius;
4)
SES – LNSS viešosios įstaigos užimtų slaugytojų etatų skaičius.“
|