PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO

NR. I-1367 151 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMo PROJEKTO NR. XIIIP-1006

 

2018-11-20

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

2

 

Argumentai:

       Nustatant LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančių  darbuotojų darbo  užmokesčio pastoviąją dalį, turėtų būti įvertinti  LNSS viešųjų  įstaigų praėjusiais kalendoriniais metais gautų pajamų dydžiai iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, gydytojų ir slaugytojų etatų skaičius bei gydytojų ir slaugytojų vieno mėnesio darbo užmokesčio  svertinis vidurkis, kuris leis įvertinti gydytojų (įskaitant gydytojus odontologus) ir slaugytojų (įskaitant akušerius) skirtingą etatų skaičiaus santykį ir atspindės  realų vieno  mėnesio  darbo užmokesčio vidurkį. Nurodyti kriterijai objektyviai atspindi įstaigos veiklos sudėtingumą, atsakomybę ir mąstą užtikrinant paslaugų organizavimą, finansinių ir žmogiškųjų išteklių valdymą.

Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš PSDF biudžeto pajamų koeficientas (kPSDF) ir įstaigos gydytojų ir  slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas (kE) yra nustatomas atsižvelgiant į kiekvienos gydymo įstaigos individualius atitinkamų metų duomenis, t. y. PSDF biudžeto pajamas, gydytojų ir slaugytojų etatų skaičių bei gydytojų ir slaugytojų vieno mėnesio darbo užmokesčio  svertinį vidurkį.

Atsižvelgiant į įstatymo projekte numatytus įstaigų PSDF biudžeto pajamų ir praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus skirtingo dydžio intervalus, siūlytina patobulinti įstatymo projekte numatytus koeficientus keturiose pozicijose, išlaikant tolygesnį koeficientų taikymą (pridedama lentelė).

 

  Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 151 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

        „2. LNSS viešųjų įstaigų, teikiančių Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vadovų mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis nustatomas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinį vidurkį dauginant iš koeficiento, kuris yra apskaičiuotas vadovaujantis šiais kriterijais: LNSS viešųjų įstaigų praėjusiais kalendoriniais metais gautų pajamų dydžiu iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, gydytojų (įskaitant gydytojus odontologus) ir slaugytojų (įskaitant akušerius) faktiškai užimtų etatų  skaičiumi  bei gydytojų ir slaugytojų vieno mėnesio   darbo užmokesčio  svertiniu vidurkiu. LNSS stacionarinių viešųjų įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos yra apmokamos (kompensuojamos) iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, vadovų mėnesinės algos pastoviosios dalies dydis nustatomas atsižvelgiant į jų vadovaujamos įstaigos lygmenį ir apskaičiuojamas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio vidurkį dauginant iš koeficiento:

1) LNSS rajono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 1,9;

2) LNSS regiono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 2,0;

3) LNSS respublikos lygmens viešųjų įstaigų (išskyrus universiteto ligonines) vadovų – 2,1; LNSS respublikos lygmens universiteto ligoninių vadovų – 2,2.

LNSS viešųjų   įstaigų  vadovų  mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis (pDU) nustatomas  pagal šią formulę:

   

    pDU = SvVDU x k,

   

    čia:

    1) pDU – pastovioji darbo užmokesčio dalis;

    2)  SvVDU – LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų   ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis;

    3) k – koeficientas.

   

Koeficientas (k) būtų apskaičiuojamas pagal formulę    k = 50 % kPSDF + 50 % kE, čia:

    1)  kPSDF  – praėjusių kalendorinių metų įstaigos  gautų iš Privalomojo   sveikatos   draudimo   fondo   biudžeto      pajamų koeficientas;

    2)  kE  –  įstaigos  gydytojų  ir  slaugytojų  užimtų   etatų skaičiaus koeficientas.

    Praėjusių  kalendorinių  metų įstaigos gautų iš   Privalomojo sveikatos  draudimo  fondo biudžeto pajamų koeficientai   (kPSDF) yra:

    1)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos iki 0,1 mln. Eur,   – 1;

    2) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 0,1 mln. Eur, bet neviršija 1 mln. Eur, – 1,1;

    3)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 1  mln. Eur, bet neviršija 3 mln. Eur, – 1,8;

    4)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 3  mln. Eur, bet neviršija 5 mln. Eur, – 2,1;

    5)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 5  mln. Eur, bet neviršija 6 mln. Eur, – 2,2;

    6)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 6  mln. Eur, bet neviršija 7 mln. Eur, – 2,3;

 7) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 7 mln. Eur, bet neviršija 10 mln. Eur, – 2,4;

 8) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 10 mln. Eur, bet neviršija 30 mln. Eur, – 2,6;

 9) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 30 mln. Eur, bet neviršija 50 mln. Eur, – 2,8;

10) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 50 mln. Eur, – 3;

    Praėjusių  kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir  slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientai (kE) yra:

    1)  LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų,  –  1;

    2)  LNSS  viešųjų  įstaigų,  kuriose dirba  nuo  11  iki   50 darbuotojų, –  1,1;

    3)  LNSS  viešųjų  įstaigų,  kuriose dirba nuo  51  iki   100 darbuotojų, –  1,8;

    4)  LNSS  viešųjų  įstaigų, kuriose dirba nuo  101  iki   150 darbuotojų, –  2,1;

    5)  LNSS  viešųjų  įstaigų, kuriose dirba nuo  151  iki   200 darbuotojų, –  2,2;

    6)  LNSS  viešųjų  įstaigų, kuriose dirba nuo  201  iki   250 darbuotojų, - 2,3;

  7) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 251 iki 300 darbuotojų ,– 2,4;

  8) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų, – 2,6;

   9) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 501 iki    1 000 darbuotojų, – 2,8;

 10) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau kaip 1 001, – 3;

    

   LNSS  viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir   slaugytojų vidutinio   darbo   užmokesčio   svertinis   vidurkis     (SvVDU) apskaičiuojamas pagal formulę SvVDU = (gVDU x GES + sVDU x SES) / (GES + SES), čia:

    1)  gVDU  –  LNSS  viešosios  įstaigos  vidutinis   mėnesinis gydytojų darbo užmokestis;

    2)  sVDU  –  LNSS  viešosios  įstaigos  vidutinis   mėnesinis slaugytojų darbo užmokestis;

    3)  GES  –  LNSS viešosios įstaigos  užimtų  gydytojų   etatų skaičius;

                4)  SES  – LNSS viešosios įstaigos užimtų  slaugytojų   etatų skaičius.

2.

1

3

 

Argumentai:

Kadangi įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 2 dalyje siūlomas iš esmės naujas darbo užmokesčio pastoviosios dalies skaičiavimo metodas, 3 dalis tampa nebeaktuali.

Pasiūlymas: Pripažinti netekusia galios įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 151 straipsnio 3 dalį:

 “3. LNSS viešųjų įstaigų, kurios neskirstomos į Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nurodytus lygmenis, tačiau nurodytos šio įstatymo 39 straipsnyje, vadovų mėnesinės algos pastoviosios dalies dydis nustatomas atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vidutinį darbuotojų skaičių ir apskaičiuojamas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio vidurkį dauginant iš koeficiento:

1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų, vadovų –1,6;

2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 11 iki 100 darbuotojų, vadovų – 1,7;

3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 101 iki 200 darbuotojų, vadovų –  1,8;

4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 201 iki 300 darbuotojų, vadovų –  1,9;

5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų, vadovų –  2,0;

         6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau negu 500 darbuotojų, vadovų –  2,1.

3.

2

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 151 straipsnio pakeitimo įsigaliojimo data numatyta 2019 m. sausio 1 d.

  Pastebėtina tai, kad:

  a) tuo metu asmens sveikatos priežiūros įstaigos dar nėra pasirašiusios sutarčių su Teritorinėmis ligonių kasomis ir joms - ypač mažoms t. y. turinčios iki 50 darbuotojų ir kurių pajamos iš PSDF nesiekia 1 mln. Eur.  gali būti sunku užtikrinti vadovų atlyginimų padidėjimą, kuris vidutiniškai didės beveik 40 proc.,

  b) taip pat tai suponuos didesnes papildomas įstaigų PSDF išlaidas įstaigų Darbo užmokesčio fonde.

   Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau paminėta, būtina įstatymo projekto 2 straipsnyje Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio pakeitimo įsigaliojimo datą ir įgyvendinimo nuostatas nukelti 9 mėnesiais atitinkamai pakeičiant įstatymo projekto 2 straipsnio 1 ir 2 dalis.

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 ir 2 dalis ir jas išdėstyti taip:  

1.      Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

2.      Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2018 m. gruodžio 29 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

1.           Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2019 m. rugsėjo 1 d.

2.           Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2019 m. balandžio 29 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4.

2

3N, 4 N

 

Argumentai:

Siekiant užtikrinti LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančiųjų darbuotojų teisėtus lūkesčius bei atitikti įstatymo projekto tikslus nemažinti vadovaujančių darbuotojų darbo užmokesčio dydžio, įstatymo projekto 2 straipsnis turėtų būti papildytas pereinamojo laikotarpio įgyvendinamosiomis nuostatomis, kurios nustatytų, kad įsigaliojus šiam įstatymui jau nustatytas vadovaujančių darbuotojų darbo užmokestis turi būti perskaičiuotas bei nustatytas terminas, iki kurio jau nustatytas didesnis vadovaujančių darbuotojų darbo užmokesčio dydis negalėtų būti mažesnis už šiuo įstatymo projektu nustatoma darbo užmokesčio dydį.  

 

Pasiūlymas: Projekto 2 straipsnį papildyti nauja 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

 

 

„3. Įsigaliojus šiam įstatymui iki šio įstatymo nustatytas LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančiojo darbuotojo gauto darbo užmokesčio dydis turi būti perskaičiuotas atsižvelgiant į šio įstatymo nuostatas. Jeigu iki šio įstatymo įsigaliojimo  LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančiojo darbuotojo gauto darbo užmokesčio dydis  buvo didesnis už šiuo įstatymu nustatomą atitinkamos pareigybės darbo užmokesčio dydį, vadovaujančiajam darbuotojui iki 2020 m. gruodžio -31 d. paliekamas iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatytas darbo užmokesčio dydis  (apskaičiuotas pastoviąją dali sudedant su  kintamąja dalimi), o nuo 2021 m. sausio 1 d. darbo užmokestis nustatomas pagal šiame įstatyme nustatytą darbo užmokesčio tvarką.“

 

 

 

Siūlomų koeficientų lentelė.

Įstaigų PSDF biudžeto pajamos

iki 0,1 mln. €

0,1-1 mln. €

1-3 mln. €

3-5 mln. €

5-6 mln. €

6-7 mln. €

7-10 mln. €

10-30 ml6isn. €

30-50 mln. €

50 ir daugiau mln. €

kPSDF

1,7

1,8

2

2,1

2,2

2,3

2,5

2,6

2,7

2,8

 

 1,1

 1,8

 

 

2,4

 

2,8

3

Užimtų etatų skaičius

 iki 10

nuo 11 iki 50

nuo 51 iki 100

nuo 101 iki 150

nuo 151 iki 200

nuo 201 iki 250

nuo 251 iki 300

nuo 301 iki 500

nuo 501 iki 1000

nuo 1001ir  daugiau

kE

1,7

1,8

2

2,1

2,2

2,3

2,5

2,6

2,7

2,8

 

 1

1,1 

 1,8

 

 

2,4

 

2,8

3

 

 

Teikia:

 

Seimo nariai   

 

Aurelijus Veryga

                                                                                                                           

Rimantė Šalaševičiūtė   

 

Darius Kaminskas

 

Asta Kubilienė