LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 2.66 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-03-25 Nr. XIVP-366

Vilnius

 

Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabą:

Projekto 1 straipsnio 2 dalimi Civilinio kodekso (toliau – CK) 2.66 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatyme nustatytais atvejais, kai nemokumo procesas vykdomas teismo tvarka, šio straipsnio 1 dalies 10 ir 11 punktuose nurodyti duomenys ir kiti su teisinio statuso registravimu (išregistravimu) susiję duomenys juridinių asmenų registre registruojami teismo dokumentų (nutarčių, sprendimų) pagrindu.“

Siūlomas teisinis reguliavimas diskutuotinas šiais aspektais:

Pirma, atkreipiame dėmesį, kad projekte siūloma vartoti sąvoka ,,teismo dokumentai” nei galiojančiame Juridinių asmenų nemokumo įstatyme, nei su teikiamu įstatymo projektu susijusiame Juridinių asmenų nemokumo įstatymo Nr. XIII-2221 1, 2, 4, 6, 9, 10, 15, 17, 26, 27, 28, 31, 32, 33, 35, 40, 41, 42, 43, 62, 63, 64, 77, 94, 95, 103, 104, 110, 111, 114, 130 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 102(1), 102(2), 102(3), 111(1) straipsniais ir Įstatymo priedo pakeitimo įstatymo projekte, reg. Nr. XIVP-362, nėra vartojama. Civilinio proceso kodekso 116 straipsnio 1 dalyje yra apibrėžtas sąvokos ,,teismo procesiniai dokumentai“ turinys. Ši sąvoka apima teismo sprendimus, įsakymus, nutartis, nutarimus, rezoliucijas ir kitus teismo dokumentus. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekte vietoj sąvokos ,,teismo dokumentai” nereikėtų vartoti sąvoką ,,teismo procesiniai dokumentai”, kurios turinys yra apibrėžtas Civilinio proceso kodekse.

Antra, siekiant aiškumo, vertinamojoje projekto nuostatoje prieš žodžius ,,teisinio statuso” reikėtų įrašyti žodžius ,,juridinio asmens”. Tokiu atveju būtų aišku, kurių subjektų teisinis statusas turimas omenyje.

Trečia, pastebėtina, kad iš projekto 1 straipsnio 1 ir 2 dalimis atitinkamai CK 2.66 straipsnio 3 dalyje ir CK 2.66 straipsnio 5 dalyje siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra pakankamai aišku, kurie subjektai Juridinių asmenų registrui pateiktų projekto CK 2.66 straipsnio 5 dalyje nurodytus teismo dokumentus. Pagal projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūlomas CK 2.66 straipsnio 3 dalies nuostatas tuo atveju, kai pasikeičia CK 2.66 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti duomenys, taip pat kai pakeičiami steigimo dokumentai ar kiti šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti duomenys, juridinis asmuo privalo (išskyrus šio straipsnio 5 dalyje nurodytus atvejus) pateikti nustatytos formos prašymą įregistruoti pakeitimus juridinių asmenų registre per trisdešimt dienų nuo pakeitimų padarymo dienos. Tuo tarpu subjektai, kurie Juridinių asmenų registrui privalėtų pateikti CK 2.66 straipsnio 5 dalyje minimus teismo dokumentus, projekte nėra nurodomi. Svarstytina, ar projekte juos nereikėtų nurodyti.

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. [email protected]