1.
|
55
|
111
|
|
Argumentai:
Siūloma išplėsti socialinių kriterijų spektrą, įtraukiant tiekėjo
darbuotojų darbo užmokesčio vertinimo galimybę.
Šiuo metu galiojančio įstatymo 55 straipsnio 11 dalyje yra numatyta
perkančiosios organizacijos teisė vertinti darbo užmokestį „į ateitį“ (t.y.
vertinamas tiekėjo teoriškai deklaruotas užmokestis, kurį jis žada mokėti
ateityje). Toks vertinimo modelis sudaro galimybes piktnaudžiauti, nurodant
nerealius darbo užmokesčius, o perkančioji organizacija neturi jokio
ekonominio intereso sutarties įgyvendinimo metu sekti, ar tiekėjas laikosi
deklaruoto darbo užmokesčio. Tokio modelio taikymas sukelia didelę
administracinę naštą, taip pat rūpesčius darbuotojų asmens duomenų apsaugos
požiūriu. Toks modelis praktikoje sunkiai pritaikomas.
Siūloma papildomai kaip alternatyvą numatyti darbo užmokesčio
vertinimo galimybę „už praeitį“, t.y. už paskutinius 12 mėnesių. Toks modelis
būtų paprasčiau pritaikomas praktikoje, kadangi nesukeltų perkančiosioms
organizacijoms bei tiekėjams didelės administracinės naštos, renkant duomenis
ir nėra susijęs su asmens duomenų apsauga. Taikant šį modelį, tiekėjams
nebūtų galimybės piktnaudžiauti deklaruojant nerealius darbo užmokesčius,
kadangi vertinami faktiniai duomenys apie jau išmokėtą užmokestį.
Siūloma skatinti tuos tiekėjus, kurie moka didesnį už minimalų
užmokestį, numatant 0,8 vidutinės mėnesinės algos ar vidutinio valandinio
atlygio koeficientą.
Pasiūlymas:
Papildyti 55 straipsnį 111 dalimi:
„111. Perkančioji organizacija gali nustatyti socialinį
pasiūlymų vertinimo kriterijų ir įvertinti, kiek tiekėjo ir subtiekėjo, jeigu
jis pasitelkiamas, darbuotojams mokamo darbo užmokesčio mediana per
paskutinius 12 mėnesių (arba nuo įregistravimo dienos, jeigu veikla vykdoma
trumpiau kaip 12 mėnesių) viršija jo ir subtiekėjo, kurio pajėgumais
remiamasi, kilmės šalyje nustatytos atitinkamos ūkio šakos 0,8 vidutinės
mėnesinės algos ar vidutinio valandinio atlygio. Jeigu tiekėjas ar
subtiekėjas, kurio pajėgumais remiamasi, vykdo ekonomines veiklas, kurios
nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu, tokiu atveju į darbuotojų sąrašą
darbo užmokesčiui įvertinti tiekėjas negali įtraukti tų darbuotojų, kurie
pagal ekonominės veiklos rūšies sekciją nėra susiję su konkrečiu viešuoju
pirkimu.“
|