LIETUVOS RESPUBLIKOS

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO VEIKLOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. I-1863 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-1594

2022-06-08 Nr. 108-P-27

 

                                                                                                                         Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas G.Paluckas; komiteto nariai: A.Bagdonas, D.Labanavičius, A.Kupčinskas, L.Mogenienė, A.Nekrošius, I.Pakarklytė, J.Pinskus, P.Saudargas, M.Skritulskas. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R.Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka; padėjėja Z. Jodkonienė. Kviestieji asmenys: susisiekimo viceministrė L.Maskaliovienė, Susisiekimo ministerijos: Kelių ir oro transporto grupės vyriausiasis patarėjas T.Pilukas, Kelių ir oro transporto grupės vyresnysis patarėjas A.Stupenko, Lietuvos transporto saugos administracijos  direktorius G. Lukošius; Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius P.Drižas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-05

1

 

 

1.         Atkreipiame dėmesį, kad teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos norminiu, o ne pavyzdiniu būdu. Atsižvelgus į tai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje atsisakyti nuostatos dalies dėstymo skliaustuose.

Pritarti.

1. Kombinuotasis vežimas – krovinių vežimas tarp Europos Sąjungos valstybių narių teritorijų ne mažiau kaip dviejų rūšių – geležinkelių, vidaus vandenų arba jūrų transporto priemonėmis, o pradinę ir (arba) galutinę maršruto dalį – kelių transporto priemonėmis, kai tas pats krovinys, esantis sunkvežimyje, priekaboje ar puspriekabėje (su vilkiku ar be jo), keičiamoje talpykloje arba 20 ar daugiau pėdų konteineryje, yra vežamas didesniu kaip 100 km atstumu, matuojant tiesia linija, arba kai krovinys yra vežamas tarp krovinio pakrovimo vietos ir artimiausios geležinkelio pakrovimo stoties ar tarp artimiausios geležinkelio iškrovimo stoties ir krovinio iškrovimo vietos,  arba iš vidaus vandenų ar jūrų uosto ne didesniu kaip 150 km spindulio, matuojant tiesia linija, atstumu.

2

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-05

1

 

 

2.         Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 4 punktą, kad teisės aktų projektai turi atitikti struktūros, turinio, teisės terminijos bei kitus teisės technikos reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas, svarstytina ar projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 12 straipsnio 1 dalyje vartojamas „20 pėdų“ matas, neturėtų būti keičiamas ar paaiškintas atitinkamu lietuvišku matu.

Nepritarti.

1992 m. gruodžio 7 d. Tarybos direktyvos 92/106/EEB dėl tam tikrų kombinuoto krovinių vežimo tarp valstybių narių tipų bendrųjų taisyklių nustatymo 1 straipsnyje nustatyta, kad ši direktyva taikoma kombinuoto transporto operacijoms. Kombinuoto transporto operacijos, be kita ko, apima ir prekių vežimą 20 ar daugiau pėdų konteineriuose.

1996 m. liepos 25 d. Tarybos

direktyvos 96/53/EB, nustatančios tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir

tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę, 2 straipsnyje, be kita ko, nustatoma, kad vykdant įvairiarūšio vežimo operaciją gali būti vežamas vienas arba keli konteineriai ar nuimamieji kėbulai, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos.

Taigi, Europos Sąjungos teisės aktuose konteinerių, kurie naudojami kombinuotame transporte ar įvairiarūšio vežimo operacijose, ilgio matas nustatomas pėdomis.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

 

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

 

7.2. Pasiūlymai: nėra.

 

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A.Kupčinskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Kazys Starkevičius

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris