Projekto Nr. XIVP-3210(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 IR 68 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 3 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Mišri savivaldybės tarybos narių grupė – ne mažiau kaip 2 savivaldybės tarybos nariai, nesusivieniję į savivaldybės tarybos narių frakciją ar savivaldybės tarybos narių grupę.“
2. Pakeisti 3 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Savivaldybės centralizuota
centralizuoto vidaus audito tarnyba – savivaldybės administracijos
direktoriui pavaldus, savivaldybės merui atskaitingas savivaldybės
administracijos struktūrinis padalinys, įsteigtas savivaldybės administracijos,
savivaldybės administravimo subjektų ar kitų savivaldybės viešųjų juridinių
asmenų, išskyrus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą, vidaus
auditui atlikti.“
2 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) savivaldybės tarybos
reglamento (toliau – reglamentas) nustatyta tvarka siūlyti savivaldybės tarybai
svarstyti klausimus, rengti savivaldybės tarybos sprendimų projektus, iš
mero, vicemero, savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų,
savivaldybės valdomų įmonių gauti visą tarybos nario veiklai reikalingą su
savivaldybės taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią
informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu
pateikti pastabas dėl savivaldybės tarybos sprendimų projektų, dėl savivaldybės
tarybos darbo tvarkos ir kitais klausimais, savivaldybės tarybos posėdžio metu
užduoti klausimų pranešėjams, kalbėti dėl posėdžio vedimo tvarkos, kreiptis su
paklausimais į savivaldybės institucijų, savivaldybės administracijos, kitų
savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų,
kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus;“.
2. Papildyti 9 straipsnio 1 dalį nauju 6 punktu:
„6) gauti iš mero, vicemero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių informaciją, įskaitant dokumentus ir kitą medžiagą, kuri būtina tarybos nario funkcijoms atlikti. Ši informacija pateikiama susipažinti tarybos nariui laikantis įstatymų nustatytos tvarkos, taikomos susipažinimui su valstybės, tarnybos, komercine paslaptį sudarančia, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusia informacija;“.
3. Buvusį 9 straipsnio 1 dalies 6 punktą laikyti 7 punktu.
3 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Savivaldybės tarybos nario atlyginimas mažinamas reglamente nustatyta tvarka proporcingai savivaldybės tarybos nario praleistų to mėnesio savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos, kurių narys savivaldybės tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, išskyrus savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos savivaldybės tarybos narys praleidžia dėl jo vykimo į komandiruotę atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas.“
2. Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Informacija apie savivaldybių tarybų narių savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžių lankomumą ir atlyginimus skelbiama savivaldybių interneto svetainėse kiekvieną kalendorinį mėnesį – už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 15 d.“
4 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 15 straipsnio 2 dalį 21 punktu:
„21) savivaldybės tarybos narių siuntimo į komandiruotes tvarkos aprašo tvirtinimas. Šiame tvarkos apraše turi būti numatyta, kas turi įgaliojimus priimti sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių komandiruočių, ataskaitų už tarnybines komandiruotes teikimo tvarka, kiti komandiruočių klausimai;“.
2. Pripažinti netekusiu galios 15 straipsnio 2 dalies 3 punktą.
3) savivaldybės kolegijos sudarymas;
3. Pakeisti 15 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) sprendimų dėl savivaldybės kontrolieriaus
priėmimo į pareigas, skatinimo ir apdovanojimo, priemokų, tarnybinių nuobaudų
skyrimo, nušalinimo ir atleidimo iš jų pareigų priėmimas,
savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos steigimas, didžiausio valstybės
tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių
skaičiaus šioje tarnyboje nustatymas, savivaldybės kontrolės ir audito
tarnybos metinių ataskaitų rinkinio svarstymas ir sprendimo dėl jo priėmimas,
įstatymų numatyto savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas,
savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų tvirtinimas;“.
4. Pakeisti 15 straipsnio 2 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10) sprendimų dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo priėmimas mero teikimu;“.
5. Pakeisti 15 straipsnio 2 dalies 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19) sprendimų dėl disponavimo savivaldybei
nuosavybės teise priklausančiu turtu priėmimas, šio turto valdymo, naudojimo ir
disponavimo juo tvarkos taisyklių nustatymas, išskyrus atvejus, kai tvarka yra
nustatyta įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose savivaldybei nuosavybės teise priklausančio
turto savininko funkcijų įgyvendinimas įstatymų nustatyta tvarka;“.
6. Papildyti 15 straipsnio 2 dalį nauju 38 punktu:
„38) gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymo (sugrupavimo) į seniūnaitijas tvirtinimas;“.
5 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 17 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:
„15. Savivaldybės tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas reglamento nustatyta tvarka. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas savivaldybės tarybos nario, mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas. Slaptas balsavimas reglamento nustatyta tvarka galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“
2. Pakeisti 17 straipsnio 23 dalį ir ją išdėstyti taip:
„23. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš savivaldybės tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama savivaldybės tarybos mažumos valanda. Jos metu savivaldybės tarybos mažumos atstovai turi teisę užduoti klausimų merui, vicemerui (-ams), savivaldybės administracijos direktoriui, komitetų pirmininkams, komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Jeigu posėdžio dieną nurodyti asmenys eina pareigas, jie savivaldybės tarybos mažumos valandoje privalo dalyvauti ir atsakyti į jiems užduotus klausimus. Savivaldybės tarybos mažumos valanda trunka ne trumpiau kaip vieną valandą. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, po to – kiti savivaldybės tarybos mažumos atstovai. Savivaldybės tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu savivaldybės taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė savivaldybės tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų. Tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.“
6 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Savivaldybės tarybos įgaliojimų
laikui iš mero, vicemerų, savivaldybės administracijos direktoriaus,
savivaldybės tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko,
Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio savivaldybės
tarybos sprendimu mero potvarkiu sudaroma savivaldybės kolegija
(toliau – kolegija).“
7 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 20 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Kiekvienos savivaldybės taryba
privalo sudaryti Kontrolės komitetą. Kontrolės komitetas sudaromas iš vienodo
visų savivaldybės tarybos narių frakcijų, grupių ir į jokią frakciją ar
grupę nesusivienijusių mišrios grupės deleguotų savivaldybės tarybos
narių skaičiaus. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip
per 2 mėnesius, pasikeitus savivaldybės tarybos narių frakcijų ar grupių
skaičiui. Jeigu visi savivaldybės tarybos nariai sudaro savivaldybės tarybos
daugumą, Kontrolės komitetas, sudaromas iš savivaldybės tarybos daugumos
atstovų, veikia tol, kol savivaldybės taryboje susidaro savivaldybės tarybos
opozicija.“
2. Pakeisti 20 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) siūlo
savivaldybės tarybai Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skelbti
konkursą į savivaldybės kontrolieriaus pareigas ar skirti savivaldybės
kontrolierių antrai kadencijai be konkurso, vertina atrinktus kandidatus
į savivaldybės kontrolieriaus pareigas ir savivaldybės tarybai teikia
savivaldybės kontrolieriaus kandidatūrą, skatinti ir apdovanoti, skirti
priemoką, skirti tarnybinę nuobaudą, nušalinti nuo pareigų arba atleisti
savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės
tarnybos pagrindai;“.
8 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Savivaldybės tarybos komitetų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės tarybos komitetų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas. Meras, savivaldybės administracija, jos struktūriniai padaliniai, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių dalininkė ar savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“
9 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Savivaldybės tarybos sprendimu arba
mero siūlymu, išskyrus Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją, gali būti
sudaromos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinosios (atskiriems
klausimams nagrinėti) komisijos Savivaldybės
taryba savo iniciatyva arba mero siūlymu, išskyrus privalomai sudaromas Etikos
komisiją ir Antikorupcijos komisiją, gali sudaryti nuolatines (tos kadencijos
laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas.“
2. Pakeisti 22 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Savivaldybės tarybos komisijų sudarymo tvarka nustatoma reglamente. Komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės taryba. Deleguojant savivaldybės tarybos narius į komisijas, sudaromas iš savivaldybės tarybos narių, laikomasi proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“
3. Pakeisti 22 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Savivaldybės tarybos sprendimu
sudaromos komisijos, kurios pirmininku skiriamas savivaldybės tarybos
narys, tarybos sprendimu gali būti skiriamas tik
nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta apibrėžiama
šio įstatymo 11 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos, kurios
pirmininku skiriamas savivaldybės tarybos narys, pirmininkas, išskyrus
Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką, komisijos
narių siūlymu komisijos sprendimu nesuėjus terminui netenka savo įgaliojimų,
jeigu jis neatitinka šio įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Jeigu šiame įstatyme nustatytų komisijų
pirmininkų įgaliojimai nutrūksta nesuėjus terminui, per 2 mėnesius nuo jų
įgaliojimų nutrūkimo dienos šio įstatymo nustatyta tvarka turi būti paskirti
nauji šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininkai.“
4. Pakeisti 22 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Savivaldybės tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisijos posėdžius,
posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Etikos komisijos ir
komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komisijų posėdžių garso
ir vaizdo įrašai Dokumentų ir
archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami
viešai reglamento
nustatyta tvarka savivaldybės
interneto svetainėje.
Antikorupcijos komisijai šios dalies nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia
kitaip. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens
duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų,
susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos,
komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas
neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos,
projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.“
5. Papildyti 22 straipsnį nauja 10 dalimi:
„10. Savivaldybės tarybos komisijų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių. Savivaldybės tarybos komisijų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas komisijos nuostatų nustatyta tvarka.“
6. Buvusią 22 straipsnio 10 dalį laikyti 11 dalimi.
7. Pakeisti 22 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. 11. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie
nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo
tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar
organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą ir, taip pat už darbą
savivaldybės tarybos sudaromose komisijose, kurių sudarymas nustatytas
kitais įstatymais, jiems apmokant Lietuvos Respublikos valstybės ir
savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už
darbą įstatymo nustatyta tvarka.“
10 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 23 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją. Ši komisija
sudaroma laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos
atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės
tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau
kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.
Etikos komisijos pirmininką iš šios komisijų narių – savivaldybės tarybos narių
– deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės
visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės
tarybos posėdžio pirmininkui. Šios komisijos pirmininko pavaduotoją komisijos
narių siūlymu iš šios komisijos narių – savivaldybės tarybos narių daugumos –
skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per 2 mėnesius
nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo
dienos nedeleguoja Etikos komisijos pirmininko arba deleguoja savivaldybės
tarybos narį, neatitinkantį šio įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų,
arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos
pirmininką savivaldybės taryba komisijos narių siūlymu skiria iš šios komisijos
narių – savivaldybės tarybos narių mažumos. Jeigu visi savivaldybės tarybos
nariai sudaro savivaldybės tarybos daugumą, Etikos komisija, sudaryta iš
savivaldybės tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol savivaldybės taryboje
susidaro savivaldybės tarybos mažuma ar savivaldybės tarybos opozicija.
Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka mero paskirtas valstybės
tarnautojas savivaldybės administracijos darbuotojas, ši funkcija
įrašoma į jo pareigybės aprašymą.“
11 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 24 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Antikorupcijos
komisiją. Ši komisija sudaroma laikantis proporcinio savivaldybės tarybos
daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant
proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi
būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos
ir mažumos pasikeitimo. Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šios komisijos
narių deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip
pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės
tarybos posėdžio pirmininkui. Šios komisijos pirmininko pavaduotoją komisijos
narių siūlymu iš šios komisijos narių – savivaldybės tarybos narių daugumos
– skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos
opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos
posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja Antikorupcijos komisijos pirmininko
arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį šio įstatymo 11
straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės
tarybos opozicija, Antikorupcijos komisijos pirmininką savivaldybės taryba
komisijos narių siūlymu skiria iš šios komisijos narių – savivaldybės tarybos
narių mažumos. Jeigu visi savivaldybės tarybos nariai sudaro savivaldybės
tarybos daugumą, Antikorupcijos komisija, sudaryta iš savivaldybės tarybos
daugumos atstovų, veikia tol, kol savivaldybės taryboje susidaro savivaldybės
tarybos mažuma ar savivaldybės tarybos opozicija. Komisijos atsakingojo
sekretoriaus pareigas atlieka mero paskirtas valstybės tarnautojas savivaldybės
administracijos darbuotojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą.“
12 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 25 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero potvarkiai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“
13 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) sudaro ir organizuoja
savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą, teikia savivaldybės tarybai
savivaldybės biudžeto projektą, biudžeto tikslinimą ir savivaldybės metinių ataskaitų
rinkinį;“.
2. Pripažinti netekusiais galios 27 straipsnio 2 dalies 2, 3 punktus.
2) iki kiekvienų einamųjų metų birželio 15
dienos savivaldybės tarybai raštu atsiskaito, kaip įgyvendinami įstatymai,
Vyriausybės nutarimai, savivaldybės tarybos sprendimai, kaip vykdomas
savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;
3) administruoja savivaldybės biudžeto
asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoja savivaldybės biudžeto
vykdymą, administruoja savivaldybės turtą;
3. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) teikia savivaldybės tarybai tvirtinti savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą, nuostatus;“.
4. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalies 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
„14) tvirtina teikia savivaldybės
tarybai tvirtinti gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą)
į seniūnaitijas (kai jos sudaromos);“.
5. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalies 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23) suteikia savivaldybės administracijos
direktoriui, savivaldybės kontrolieriui, kai savivaldybės kontrolieriaus
nėra, – jo pavaduotojui, vicemerui ir kitiems mero politinio (asmeninio)
pasitikėjimo valstybės tarnautojams atostogas, siunčia administracijos
direktorių, savivaldybės kontrolierių, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra, –
jo pavaduotoją, vicemerą šiuos
asmenis į komandiruotes;“.
6. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalies 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
„29) išduoda sutikimus ir priima sprendimus
dėl: savivaldybės patikėjimo teise valdomos valstybinės žemės naudojimo,
susijusius su statytojo teisės įgyvendinimu, susisiekimo komunikacijų,
inžinerinių tinklų tiesimu, veikla vandens telkiniuose ir žemės gelmių tyrimu,;
ir valstybinės žemės nuomos teisės perleidimo ar
įkeitimo; teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos,
nustatymo; priima
sprendimus dėl sandoriu
nustatomų servitutų patikėjimo teise valdomuose valstybinės žemės sklypuose
nustatymo, bendraturčio teisių įgyvendinimo ir pasirašymo žemės sklypo ribų paženklinimo akte ir
(ar) žemės sklypo plane.“
7. Papildyti 27 straipsnio 2 dalį 31 punktu:
„31) vykdo kitus šiame ir kituose įstatymuose nustatytus įgaliojimus.“
8. Papildyti 27 straipsnį 21 dalimi:
„21. Meras įgaliojimams vykdyti gali pasitelkti savivaldybės administraciją.“
14 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Meras turi teisę į 22 darbo
dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Merui už kiekvienų 5 metų
tarnybos stažą, kaip jis apibrėžiamas Valstybės tarnybos įstatyme, suteikiamos
3 darbo dienos kasmetinių papildomų atostogų, tačiau bendra kasmetinių atostogų
trukmė negali būti ilgesnė kaip 37 darbo dienos. Merui atostogos suteikiamos
reglamento nustatyta tvarka Meras priima potvarkius dėl atostogų sau
suteikimo. Apie merui suteiktas atostogas reglamento nustatyta tvarka
informuojama savivaldybės taryba. Atostogų metu meras neatlieka mero
pareigų.“
2. Pakeisti 29 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Meras priima potvarkius dėl
savo vykimo į komandiruotes vyksta reglamento nustatyta tvarka. Apie
mero komandiruotę reglamento nustatyta tvarka informuojama savivaldybės taryba.“
15 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 30 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) meras dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo, nusišalinimo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai neina savo pareigų;“.
2. Pakeisti 30 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus šiame įstatyme ir kituose įstatymuose nustatytus mero įgaliojimus, išskyrus nustatytuosius šio įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5, 7, 15, 19, 20 ir 21 punktuose. Vicemerui pavaduojant merą, šio įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 15 punkte nustatytus mero įgaliojimus vykdo savivaldybės taryba, o šio įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nustatytus mero įgaliojimus – laikinai savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys.“
16 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 32 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Meras savivaldybės tarybai teikia kandidatūrą į vicemero pareigas. Jeigu savivaldybės taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas ir (arba) šio klausimo nesvarsto, meras turi teisę savo sprendimu savivaldybės tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru. Jeigu meras, savivaldybės tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai arba jos nesvarsčius, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš savivaldybės tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas.“
17 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 33 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Savivaldybės tarybos posėdžius, komitetus, merą, kiek mero veikla
susijusi su savivaldybės tarybos posėdžiais, aptarnauja, taip pat rengia
savivaldybės tarybos sprendimų projektus rengia, nagrinėja
ir išvadas dėl vertina savivaldybės tarybos sprendimų projektų atitiktį
šiame įstatyme ir reglamente nustatytiems reikalavimams, rengia
savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius (-iai). Padėti jam (jiems) atlikti
priskirtas funkcijas jis (jie) gali pasitelkti savivaldybės administraciją.“
2. Pakeisti 33 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) reglamento nustatyta tvarka ne
vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo projekto
registravimo dienos pateikia išvadas dėl savivaldybės tarybos sprendimo
projekto, išskyrus šios dalies 5 punkte ir šio įstatymo 17 straipsnio 12
dalyje nurodytus sprendimų projektus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų
nuo registravimo dienos pateikia išvadas. Jeigu savivaldybės tarybos
sprendimo projektas didelės apimties, savivaldybės administracijos
direktoriaus įsakymu išvadų pateikimo terminas vieną kartą gali būti pratęstas
iki 10 darbo dienų. Šio įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nustatytu atveju
išvada pateikiama reglamento nustatyta tvarka iki savivaldybės tarybos posėdžio;“.
3. Papildyti 33 straipsnio 3 dalį 8 ir 9 punktais:
„8) padeda merui vykdyti jam suteiktus įgaliojimus;
9) padeda savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui (-iams) įgyvendinti jam (jiems) pavestas funkcijas.“
18 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas
1. Pripažinti netekusiu galios 34 straipsnio 6 dalies 6 punktą.
6) teikia merui tvirtinti gyvenamųjų
vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas;
2. Papildyti 34 straipsnio 6 dalį 11 punktu:
„11) vykdo kitus šiame įstatyme ir kituose įstatymuose nustatytus įgaliojimus.“
19 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 35 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) savivaldybės centralizuotos
centralizuoto vidaus audito tarnybos rekomendaciją dėl seniūnijos –
biudžetinės įstaigos – steigimo tikslingumo, įvertinus seniūnijos teikiamų ar
numatomų teikti viešųjų paslaugų kiekį, mastą ir kokybę, kiek bus tenkinami
gyvenamųjų vietovių bendruomenių viešieji interesai;“.
20 straipsnis. 38 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 38 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Seniūnaitijos sudaromos iš gyvenamųjų
vietovių ar jų dalių (vienos ar kelių bendras ribas turinčių gyvenamųjų
vietovių, vienos ar kelių bendras ribas turinčių gyvenamosios vietovės dalių).
Sudarant seniūnaitijas, seniūnaitijos gyventojų, susietų kaimynystės ryšiais ir
poreikiais, skaičius paprastai turi būti ne didesnis kaip 500 gyventojų.
Sudarant seniūnaitijas miestuose iš vienos ar kelių bendras ribas turinčių
kompaktiškai užstatytų teritorijų, kuriose gyventojų tankis ne mažesnis kaip
100 gyventojų / ha, gyventojų, susietų kaimynystės ryšiais ir poreikiais,
skaičius paprastai turi būti ne didesnis kaip 3 000 gyventojų. Gyvenamųjų
vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas (seniūnaitijų
sudarymo projektą) tvirtina meras savivaldybės administracijos direktoriaus
teikimu.“
2. Pakeisti 38 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Kandidatu į seniūnaičius gali
būti pilnametis seniūnaitijos gyventojas, turintis teisę rinkti šios savivaldybės tarybą
ir deklaravęs gyvenamąją
vietą toje seniūnaitijoje, kurioje jo kandidatūra siūloma į seniūnaičius.“
21 straipsnis. 63 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 63 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„63 straipsnis.
Savivaldybių turtas nuosavybė
1. Savivaldybių turto sandara ir įsigijimo, įgijimo būdai,
šio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarka nustatyta nustatyti
Konstitucijoje, įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir savivaldybių tarybų
sprendimuose.
2. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio
turto savininko funkcijas, susijusias su savivaldybei nuosavybės teise
priklausančiu turtu, remdamasi įstatymais įgyvendina savivaldybės taryba.
3. Savivaldybės turtą kitos savivaldybės
institucijos, įstaigos, organizacijos ir įmonės valdo, naudoja ir disponuoja
juo patikėjimo teise Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo,
Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo, Valstybės ir savivaldybių turto
valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo ir kitų įstatymų bei
savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
4. Savivaldybės joms patikėjimo teise perduotą
valstybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir kitų teisės aktų
nustatyta tvarka.“
22 straipsnis. 67 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 67 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės valdomose įmonėse;“.
2. Pakeisti 67 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba šio įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Vienu iš pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas konkurso komisijos narių skiriamas savivaldybių kontrolierius vienijančios asociacijos atstovas. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.“
3. Pakeisti 67 straipsnio 9 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) teikia savivaldybės tarybai
tvirtinti savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus, tvirtina savivaldybės
kontrolės ir audito tarnybos struktūrą, didžiausią valstybės tarnautojų
pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių,
pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės
tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia
valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo
atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas savivaldybės
kontrolės ir audito tarnybos personalo valdymo funkcijas;“.
4. Pakeisti 67 straipsnio 9 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) sudaro savivaldybės kontrolės
ir audito tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos
Kontrolės komiteto pritarimą jį teikia Kontrolės komitetui, su šio
plano projektu supažindina savivaldybės centralizuotą centralizuoto
vidaus audito tarnybą; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos
patvirtina ateinančių metų savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos
planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą
savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano
tvirtinimo tvarka;“.
5. Pakeisti 67 straipsnio 9 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10) finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;“.
6. Pakeisti 67 straipsnio 10 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu turi teisę įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus auditui atlikti reikalingus dokumentus ir duomenis, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;“.
7. Pakeisti 67 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Atlikdama auditą,
savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba turi teisę pasinaudoti savivaldybės centralizuotos
centralizuoto vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir
darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jeigu audito
subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų
išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais.“
8. Pakeisti 67 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:
„12. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui ar vertinimui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.“
9. Papildyti 67 straipsnį nauja 13 dalimi:
„13. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vidaus auditas savivaldybės tarybos iniciatyva atliekamas ne rečiau kaip kartą per 5 metus, nepriklausomo vidaus audito paslaugas įsigyjant Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai skirtų asignavimų.“
10. Buvusią 67 straipsnio 13 dalį laikyti 14 dalimi.
23 straipsnis. 68 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 68 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„68 straipsnis. Savivaldybės centralizuota
centralizuoto vidaus audito tarnyba
1. Savivaldybės centralizuotą centralizuoto
vidaus audito tarnybą (toliau – vidaus audito tarnyba) įsteigia savivaldybės
taryba savivaldybės administracijos direktorius, tvirtindamas
savivaldybės administracijos struktūrą.
2. Vidaus audito tarnybos vadovas ir vidaus auditoriai
yra darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. Pretendentų į vidaus audito
tarnybos vadovo pareigas konkurso komisijos nariu turi būti kviečiamas Lietuvos
Respublikos finansų ministerijos atstovas.
3. Vidaus audito tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako jos vadovas. Ši tarnyba yra atskaitinga merui. Meras užtikrina vidaus audito tarnybos veiklos ir organizacinį nepriklausomumą ir šios valdymo funkcijos negali perduoti kitiems viešojo juridinio asmens valstybės tarnautojams ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.
4. Vidaus audito tarnyba dirba pagal su meru suderintą
suderintus ir savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus
ilgalaikį ir metinį vidaus audito tarnybos veiklos planą planus.
Meras gali pavesti vidaus audito tarnybai atlikti metiniame vidaus audito
tarnybos veiklos plane nenumatytą vidaus auditą. Ilgalaikis ir metinis vidaus
audito tarnybos veiklos planai gali būti keičiami, o jų pakeitimai turi būti
suderinti su meru ir patvirtinti savivaldybės administracijos direktoriaus. Metiniame
vidaus audito tarnybos veiklos plane nenumatytas vidaus auditas gali būti
atliekamas vidaus audito tarnybos vadovo sprendimu, raštu suderintu suderinus
su meru.
5. Vidaus audito tarnyba, iki einamųjų metų lapkričio
1 dienos parengusi ateinančių metų vidaus audito tarnybos veiklos plano
projektą, teikia jį savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai tarpusavio
veiklos koordinavimo tikslais. Vidaus audito tarnybos veiklos plano
projektas, kai su juo susipažįsta savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, iki
einamųjų metų lapkričio 15 dienos teikiamas Valstybės kontrolei. Ateinančių
metų vidaus audito tarnybos veiklos planas turi būti suderintas su meru iki
einamųjų metų gruodžio 31 dienos.
6. Vidaus audito tarnyba savo funkcijas įgyvendina
atlikdama vidaus auditus ir jų rezultatų pagrindu formuluodama teikdama
rekomendacijas. Vidaus auditoriai atlikto vidaus audito ataskaitas
pateikia merui, savivaldybės tarybai ir audituojamų subjektų
vadovams. Meras ir audituotų subjektų vadovai turi priimti sprendimus dėl
vidaus audito rekomendacijų įgyvendinimo. Be to, Atliktų vidaus
auditų ataskaitos gali būti teikiamos savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui,
savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai, kai jie raštu to prašo.
7. Meras ir audituojamų subjektų, nurodytų šio įstatymo 3 straipsnio 9 dalyje, vadovai turi priimti sprendimus dėl vidaus audito rekomendacijų įgyvendinimo. Audituojamo subjekto vadovas, gavęs vidaus audito ataskaitą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų priima sprendimą dėl vidaus audito rekomendacijų. Jeigu audituojamo subjekto vadovas nesutinka su vidaus audito ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis ir pateikia merui ir vidaus audito tarnybos vadovui pagrįstus motyvus dėl nesutikimo su vidaus audito ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis, meras priima sprendimą įgyvendinti vidaus audito ataskaitoje pateiktas rekomendacijas arba jų neįgyvendinti, prisiimdamas su tuo susijusią riziką, ir įpareigoja audituojamo subjekto vadovą įgyvendinti šį sprendimą.
7. 8.
Kad būtų išsaugotas objektyvumas ir nepriklausomumas, vidaus audito tarnybos
vadovas ir vidaus auditoriai negali dalyvauti savivaldybės administravimo
subjektų, savivaldybės valdomų įmonių ir savivaldybės viešųjų juridinių asmenų
valdymo organuose, negali dalyvauti rengiant vidaus kontrolės sistemos
tobulinimo dokumentų projektus ar kuriant, nustatant ir įgyvendinant
savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių, savivaldybės
valdomų įmonių ir viešųjų juridinių asmenų vidaus kontrolę, įskaitant finansų
kontrolę, jos procedūras vidaus audito tarnybos vadovas ir vidaus
auditoriai negali dalyvauti valdant viešąjį juridinį asmenį ir (arba) jam
pavaldžius ir (arba) atskaitingus viešuosius juridinius asmenis. Vidaus audito
tarnybos vadovas, vidaus auditorius, siekdami išsaugoti objektyvumą, negali dalyvauti
nustatant ir įgyvendinant viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių ir (arba)
atskaitingų viešųjų juridinių asmenų vidaus kontrolės politiką, tikrinant ir
vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienus metus
prieš pradėdamas eiti vidaus audito tarnybos vadovo, vidaus auditoriaus
pareigas.
8. 9.
Vidaus audito tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vidaus
kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais,
reglamentuojančiais vidaus auditą.“
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto vardu
komiteto pirmininkas Ričardas Juška