LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL NEKILNOJAMOJO TURTO REGISTRO ĮSTATYMO NR. I-1539 42 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR NEKILNOJAMOJO TURTO REGISTRO ĮSTATYMO NR. I-1539 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI (NAUJA REDAKCIJA) NR. XIVP-2298(2)

 

2022-12-23 Nr. 102-P-57

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Irena Haase, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Teisingumo viceministrė G. Grigaitė-Daugirdė, l. e. Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vadovės pareigas A. Giedraitytė, Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vyresn. patarėja R. Nikrevičė, VĮ Registrų centras atstovai.

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto  sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-22

9

6

7

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 2 straipsnyje dėstomo Nekilnojamo turto registro įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 9 straipsnio 6 dalies 7 punkte siūloma nustatyti, kad Registro tvarkytojo sudaryta ginčų nagrinėjimo komisija gali priimti sprendimą atsisakyti priimti skundą, jeigu „skundo forma ir (ar) turinys neatitinka Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatytų skundo formos ir (ar) turinio reikalavimų ir pareiškėjas per nustatytą terminą nepašalino skundo trūkumų“. Atkreipiame dėmesį, kad iš projekte siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra aišku, kuris subjektas turėtų teisę nustatyti konkretų terminą skundo trūkumams pašalinti bei kokios minimalios ir maksimalios trukmės šis terminas galėtų būti. Tuo atveju, jeigu terminą skundo trūkumams pašalinti nustatytų pati komisija, tai tokia jos teisės turėtų būti nustatyta projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje, šią dalį papildant nauju punktu. Be to, projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnyje turėtų būti nustatyti minimalus ir maksimalus terminai, atsižvelgiant į kuriuos komisija ar kitas subjektas, atsižvelgiant į faktinę situaciją, nustatytų konkretų terminą skundo trūkumams pašalinti. Tokie terminai taip pat galėtų būti nustatyti naujame projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies punkte arba šio straipsnio 6 dalies 7 punkte. Šiame kontekste svarbu paminėti, kad įstatyme nenustačius bent minimalaus termino skundo trūkumams pašalinti, skundo trūkumams pašalinti galėtų būti skirtas labai trumpas laiko tarpas, pavyzdžiui, viena diena, per kurį skundo trūkumų nebūtų įmanoma pašalinti.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pagal pastabą tikslinama 2 straipsnyje dėstomo įstatymo 9 str. 6 dalies 7 punktas:

9 straipsnis. Registro tvarkytojo sprendimų apskundimas

 <...>

5. Dėl skundo Komisija priima vieną iš šių sprendimų:

1) palikti galioti Registro tvarkytojo priimtą sprendimą;

2) panaikinti (visą ar iš dalies) Registro tvarkytojo sprendimą ir priimti naują sprendimą;

3) pakeisti Registro tvarkytojo sprendimą;

4) atsisakyti priimti skundą;

5) nutraukti skundo nagrinėjimo procedūrą.

6. Komisija gali priimti sprendimą atsisakyti priimti skundą, jeigu:

1) asmuo, padavęs skundą, neturėjo teisės jo paduoti;

2) skundą paduoda asmuo, pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje;

3) skundą suinteresuoto asmens vardu paduoda neįgaliotas asmuo;

4) pagal Komisijos (ir (ar) Registro tvarkytojo) kompetenciją negali spręsti skunde pateiktų klausimų ar priimti sprendimo dėl skunde pateikto reikalavimo;

5) jau yra priimtas Komisijos sprendimas dėl analogiško skundo arba Komisijos sprendimas priimti skundą padavusio asmens skundo atsisakymą;

6) yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių ginčo šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba teismo nutartis priimti pareiškėjo skundo (prašymo, pareiškimo) atsisakymą ar patvirtinti ginčo šalių taikos sutartį;

7) skundo forma ir (ar) turinys neatitinka Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatytų skundo formos ir (ar) turinio reikalavimų ir pareiškėjas per nustatytą terminą 10 darbo dienų nuo Komisijos pirmininko sprendimo apie trūkumų pašalinimą išsiuntimo pareiškėjui dienos nepašalino skundo trūkumų. Pareiškėjui pašalinus skundo trūkumus, šio straipsnio  4 dalyje nustatytas terminas skaičiuojamas iš naujo;

8) praleistas skundo padavimo terminas ir kartu su skundu nėra pateiktas prašymas dėl skundo padavimo termino atnaujinimo arba pagal pateiktą prašymą dėl skundo padavimo termino atnaujinimo Komisija nepriima sprendimo šį terminą atnaujinti;

9) yra priimtas Registro tvarkytojo sprendimas, kuriuo išspręstas ginčas tarp tų pačių ginčo šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu.

 

Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš –  0, susilaikė – 0.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                    Stas                                                          Stasys Šedbaras                                                            

 

 

Komiteto biuro patarėja I. Leonavičiūtė