PASIŪLYMAS

DĖL Lietuvos RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 45, 46, 96, 506, 526, 589 IR 608 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-4662

 

2020-03-30

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

4

 

 

Argumentai:

 

Keičiant Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 506 straipsnį, papildant jį 41 dalimi (toliau – Įstatymo Projektas), numatančia administracinę atsakomybę už šio straipsnio 1–4 dalyse nurodytų veikų padarymą karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, riboto karantino metu, taip pat susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui, jei ekstremalioji situacija ar ekstremalusis įvykis kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai, ekstremaliosios situacijos ar ekstremaliojo įvykio metu, siūloma nustatyti baudą, siekiama numatyti adekvačią ir proporcingą atsakomybę

Pažymėtina, kad turi būti išlaikytas įstatymų gradavimas, nes nepaprastosios ir karo padėčių metu iš tikrųjų gali iškilti aplinkybės, kurios ne tik darys žalą žmonių gyvybei ar sveikatai, bet ir visuomenei ar / ir valstybės nacionaliniam saugumui.

Atkreiptinas dėmesys, kad baudos už neatvykimą į policiją (nurodytos minėto straipsnio 1 dalyje) ir Policijos specialiosios juostos ar kitos įvykio vietos perimetrą ribojančios užtvaros su užrašu „STOP POLICIJA“ perėjimas, pervažiavimas, nuplėšimas ar nugriovimas (nurodytos minėto straipsnio 2 dalyje) yra suabsoliutinančios ekstremalios situacijos padėtį didinat baudas ir nustatomos baudos yra galimai neadekvačios.

Galima manyti, kad „STOP POLICIJA“ juostos peržengimas gali būti susijęs su pavojumi žmogaus sveikatai ir gyvybei. Bet adekvačiai kyla klausimas, kaip neatvykimas į policiją (karantino metu) yra galimas įvykis, kuris kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai? Bauda tuo tarpu asmeniui už tokį nevykimą karantino metu, vietoje 30-50 eurų didinama bemaž 7-10 kartų, o tai, pažymėtina, yra galimai neadekvatu.

Todėl tikslinga yra keisti Įstatymo Projekto 4 straipsnį ir įtvirtinti proporcingą atsakomybę kai nurodytos (atkreiptinas dėmesys, kad yra tikslinga keisti šio straipsnio ne 1-4, o 2–4 dalyje nurodytos) veikos, padarytos karantino, riboto karantino metu užtrauktų skirtingą atsakomybę nei nurodytos veikos, padarytos karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos metu.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti Projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4. straipsnis. 506 atraipsnio straipsnio pakeitimas

Papildyti 506 straipsnį 41 dalimi:

„41. Šio straipsnio 12–4 dalyje nurodytos veikos, padarytos karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, riboto karantino metu, taip pat susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui, jei ekstremalioji situacija ar ekstremalusis įvykis kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai,

užtraukia baudą asmenims nuo dviejų šimtų penkiasdešimt iki penkių šimtų šimto eurų arba įspėjimą ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo penkių šimtų eurų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.

Šio straipsnio 14 dalyje nurodytos veikos, padarytos karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos metu, jei tai kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai,

užtraukia baudą asmenims nuo dviejų šimtų iki penkių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo tūkstančio eurų iki dviejų tūkstančių eurų.

 

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                  Arvydas Anušauskas