Projekto Nr. XIIIP-
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 9 IR 91 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2017 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Savivaldybė steigia naujus viešųjų paslaugų teikėjus tik tais
atvejais, kai kiti teikėjai viešųjų paslaugų neteikia arba negali jų teikti
gyventojams ekonomiškai ir geros kokybės. Tais atvejais, kai dėl viešųjų
paslaugų teikimas yra susijęs su ūkinės veiklos vykdymu taip,
kaip jis suprantamas Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 3 straipsnio
16 dalyje teikimo reikia vykdyti ūkinę veiklą, turi būti įgyvendinti
šio įstatymo 91 straipsnyje nustatyti reikalavimai. Ūkinės
veiklos vykdymu nelaikoma tokia viešosios paslaugos teikėjo veikla, kuri
papildo jo teikiamą viešąją paslaugą ir teikiama tik kartu su šia viešąja
paslauga (mokinių maitinimas mokykloje, medicinos paslaugos globos namuose ir
pan.).“
2 straipsnis. 91 straipsnio pakeitimas
„91 straipsnis. Naujos Ūūkinės veiklos vykdymas
1. Savivaldybės valdomi juridiniai asmenys nevykdo Savivaldybė
gali priimti sprendimą dėl naujos ūkinės veiklos, išskyrus atvejus vykdymo,
kai:
1) vykdoma nauja ūkinė veikla yra būtina siekiant
patenkinti savivaldybės bendruomenės bendruosius interesus ir
2) atsižvelgdami į savo komercinius interesus, kiti ūkio subjektai tokios veiklos nevykdytų arba vykdytų ne visa apimtimi, kuri yra būtina savivaldybės bendruomenės bendriesiems interesams patenkinti, ir tik
3) jeigu dėl to tokiu sprendimu nebus teikiama
privilegijų arba diskriminuojami atskiri ūkio subjektai ar jų grupės.
2. Jeigu vykdyti ūkinę veiklą yra būtina siekiant patenkinti
savivaldybės bendruomenės bendruosius interesus ir nėra pažeidžiamos
pažeidžiami šio straipsnio 1 dalyje išvardytos sąlygos nustatyti
reikalavimai, savivaldybė gali steigti naują juridinį asmenį šiai ūkinei
veiklai vykdyti arba patikėti pavesti naujos ūkinės veiklos
vykdymą jau veikiantiems savivaldybės valdomiems juridiniams asmenims, tik
gavusi išankstinį Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos (toliau –
Konkurencijos taryba) sutikimą. Nauju juridiniu asmeniu nelaikomas po
juridinių asmenų reorganizavimo veiklą tęsiantis juridinis asmuo, taip pat po
pertvarkymo naują teisinę formą įgijęs juridinis asmuo. Nauja ūkine veikla
laikoma ūkinė veikla, kurios savivaldybės valdomas juridinis asmuo faktiškai
nevykdė per pastaruosius trejus metus iki savivaldybės sprendimo pavesti jam
tokią veiklą vykdyti priėmimo. Jeigu ūkinę veiklą vykdyti pavedama per
paskutinius trejus metus po juridinių asmenų reorganizavimo veiklą tęsiančiam
savivaldybės valdomam juridiniam asmeniui, bent vieno iš po juridinių asmenų
reorganizavimo pasibaigusių juridinių asmenų faktiškai vykdyta atitinkama ūkinė
veikla yra laikoma po juridinių asmenų reorganizavimo veiklą tęsiančio
juridinio asmens faktiškai vykdyta ūkine veikla.
3. Siekdama gauti šio straipsnio 2 dalyje nurodytą Konkurencijos
tarybos sutikimą, savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl sutikimo turi
įvykdyti konkurencingą procedūrą dėl ūkio subjektų atrankos. Konkurencinga
procedūra turi būti tokia, kad atskleistų, ar kiti rinkoje veikiantys ar
potencialiai galintys veikti ūkio subjektai, atsižvelgdami į savo komercinius
interesus, gali užtikrinti atitinkamos veiklos vykdymą.
4. Teikdama Konkurencijos tarybai prašymą dėl šio straipsnio 2 dalyje
nurodyto sutikimo, savivaldybė pateikia įrodymus dėl įvykdytos konkurencingos
procedūros, jos rezultatų ir kitą Konkurencijos tarybos nurodytą informaciją.
5. Gavusi šio straipsnio 4 dalyje nurodytą savivaldybės prašymą,
Konkurencijos taryba sprendimą dėl sutikimo priima ne vėliau kaip per 30 dienų
nuo Konkurencijos tarybos nustatytus reikalavimus atitinkančio savivaldybės
prašymo gavimo dienos.
6. Konkurencijos taryba išduoda šio straipsnio 2 dalyje nurodytą
sutikimą, jeigu savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl leidimo išdavimo
įvykdė konkurencingą procedūrą ir jeigu šios procedūros rezultatai rodo, kad
kiti rinkoje veikiantys ar potencialiai galintys veikti ūkio subjektai,
atsižvelgdami į savo komercinius interesus, negali užtikrinti tinkamos veiklos
vykdymo.
7. Konkurencijos taryba neduoda šio straipsnio 2 dalyje nurodyto
sutikimo, jeigu savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl leidimo išdavimo
neįvykdė konkurencingos procedūros arba jeigu įvykdytos konkurencingos
procedūros rezultatai rodo, kad rinkoje veikiantys ar potencialiai galintys
veikti ūkio subjektai, atsižvelgdami į savo komercinius interesus, gali
užtikrinti tinkamos veiklos vykdymą.
83. Savivaldybės
valdomi juridiniai asmenys negali savo iniciatyva pradėti vykdyti naujos
ūkinės veiklos negali, susijusios su savivaldybės administruojamų
viešųjų paslaugų teikimu gyventojams. Jie gali pradėti vykdyti naują ūkinę
veiklą, susijusią su savivaldybės administruojamų viešųjų paslaugų teikimu gyventojams,
tik tuo atveju, kai šią veiklą vykdyti ši veikla jiems šio ir
tokių juridinių asmenų veiklą reglamentuojančių įstatymų nustatyta tvarka patiki
pavedama vykdyti savivaldybės sprendimu ir tik gavę Konkurencijos
tarybos sutikimą pagal šio straipsnio 2 dalį.
4. Siekdama įvertinti, ar naujos ūkinės veiklos vykdymas atitinka šio
straipsnio
1 dalyje nustatytus reikalavimus, savivaldybė Konkurencijos tarybos nustatyta
tvarka gali kreiptis išvados į Konkurencijos tarybą. Kartu su šiuo kreipimusi
savivaldybė pateikia Konkurencijos tarybos išvadai priimti reikalingus
dokumentus. Konkurencijos taryba išvadą pateikia per 30 dienų nuo savivaldybės
kreipimosi ir išvadai priimti reikalingų dokumentų gavimo. Jeigu savivaldybė
sprendimą priima neatsižvelgdama į Konkurencijos tarybos išvadą arba tokios
išvados nebuvo kreiptasi, sprendime dėl naujos ūkinės veiklos vykdymo privaloma
nurodyti motyvus, pagrindžiančius, kad sprendimas atitinka šio straipsnio 1
dalyje nustatytus reikalavimus. Savivaldybei tenka pareiga įrodyti, kad nauja
ūkinė veikla atitinka šio įstatymo reikalavimus.
9. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytai konkurencingai procedūrai
taikomi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai ir kompetentinga
institucija įsiteisėjusiu sprendimu nustato, kad vykdant šią konkurencingą
procedūrą minėto įstatymo reikalavimai buvo pažeisti, Konkurencijos taryba gali
atšaukti pagal šio straipsnio 6 dalį duotą sutikimą. Jeigu Konkurencijos taryba
atšaukia savo sprendimą dėl duoto sutikimo, savivaldybė privalo iš naujo
kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl sutikimo šiame straipsnyje nustatyta
tvarka.
10. Konkurencijos taryba nustato šio straipsnio 4 dalyje nurodytų
prašymų dėl savivaldybių vykdomos ūkinės veiklos įvertinimo teikimo ir
nagrinėjimo tvarką ir tokių prašymų tipinę formą.
11. Konkurencijos tarybos sprendimai, nurodyti šio straipsnio 6, 7 ir 9
dalyse, gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų
teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“
3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2017 m. lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba iki 2017 m. spalio 31 d. patvirtina kreipimosi dėl išvados ar savivaldybės nauja ūkinė veikla atitinka šio įstatymo reikalavimus, teikimo ir nagrinėjimo tvarkos aprašą ir Konkurencijos tarybai teikiamo kreipimosi dėl išvados tipinę formą.
3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos naujų juridinių asmenų, vykdančių ūkinę veiklą, steigimo savivaldybėse procedūros tęsiamos ir sprendimai dėl steigimo priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto vardu
Komiteto pirmininkas Povilas Urbšys