LIETUVOS RESPUBLIKOS

LIETUVOS NACIONALINIO RADIJO IR TELEVIZIJOS ĮSTATYMO NR. I-1571 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai.

 Lietuvos Respublikos Nacionalinio radijo ir televizijos įstatymas numato kadencijų skaičiaus ribojimą daugeliui LRT organų. LRT Taryba, Tarybos pirmininkas, LRT etikos kontrolierius, LRT vidaus audito tarnybos vadovas gali būti skiriami tik dvi kadencijas iš eilės. Tuo tarpu LRT generalinio direktoriaus kadencijų skaičius nėra ribotas, taigi, gali susiklostyti situacija, kuomet vienas ir tas pats asmuo LRT vadovauja išskirtinai didelį laiko tarpą.

Siekiant užtikrinti LRT valdysenos skaidrumą ir lankstumą būtų tikslinga suvienodinti visų LRT organų veiklos sąlygas ir generaliniam direktoriui nustatyti kadencijų skaičiaus ribojimą, kaip ir kitų LRT organų atveju, įstatymu apibrėžiant, kad vienas ir tas pats asmuo negali pareigų eiti daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai.

 Projektą pasirašę Seimo nariai.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

 

 Lietuvos Respublikos Nacionalinio radijo ir televizijos įstatymas numato kadencijų skaičiaus ribojimą daugeliui LRT organų. LRT Taryba, Tarybos pirmininkas, LRT etikos kontrolierius, LRT vidaus audito tarnybos vadovas gali būti skiriami tik dvi kadencijas iš eilės. Tuo tarpu LRT generalinio direktoriaus kadencijų skaičius nėra ribotas.

    

    

    

4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

 

Siūloma nustatyti, kad asmuo LRT generaliniu direktoriumi gali būti skiriamas tik dvi kadencijas iš eilės. Šio įstatymo nuostatos dėl kadencijų skaičiaus ribojimo būtų taikomos po įstatymo įsigaliojimo į LRT generalinio direktoriaus pareigas paskirtiems asmenims, taip užtikrinant teisėtų lūkesčių principo įgyvendinimą.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus Įstatymą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimtas Įstatymas kriminogeninei situacijai, korupcijai įtakos neturės.

 

7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Ar Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

Neprieštarauja.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Siekiant inkorporuoti Įstatymą į teisinę sistemą, pakeisti ar panaikinti kitų galiojančių teisės aktų nereikės.

 

10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos ir Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. Įstatymo projekte neapibrėžiamos naujos ir nekeičiamos esamos sąvokos ir terminai.

 

11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.

 

12. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai.

Įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti.

Priimtam Įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų neprireiks.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną „Eurovoc“: „visuomeninis transliuotojas“, „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“, „kadencija“

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

 

 

 

 

 

Seimo nariai

Agnė Širinskienė,

Asta Kubilienė,

Algirdas Stončaitis,

Domas Griskevičius,

Laima Nagienė,

Lukas Savickas,

Ieva Kačinskaitė-Urbonienė