LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 47 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

2021-02-25  Nr. XIVP-265

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Įstatymo projektu siekiama įtvirtinti, kad savarankiško užimtumo rėmimas būtų organizuojamas, kai asmenys steigia darbo vietas sau labai mažose įmonėse ne tik pirmą kartą, ir siūloma numatyti, kad subsidija darbo vietai steigti mokama, kai darbo vietą sau steigia Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 25 straipsnio 1, 2, 3, 6 ir 8 punktuose nurodyti bedarbiai ir darbo vieta yra steigiama 1 kartą per 3 metus. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad „<...>numatyta priemonė yra trumpalaikė, numatomas priemonės galiojimo laikas yra dveji metai, kol verslui reikalinga pagalba kovojant su COVID-19 (koronaviruso infekcijos) sukeltomis pasekmėmis.“ Pastebėtina, kad įstatymo projekte nėra numatytas siūlomų pakeitimų laikinas galiojimas, todėl priėmus įstatymą ši norma taptų nuolatinė.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad keičiamo įstatymo 47 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodyta tikslinė subsidijos gavėjų grupė - šio įstatymo 51 straipsnyje nurodytą išmoką savarankiškai dirbančiam asmeniui gavę savarankiškai dirbantys asmenys, keičiantys vykdomos ekonominės veiklos rūšį. Iš įstatymo projekto aiškinamojo rašto turinio galima numanyti, kad įstatymo projekte siekiama reguliuoti subsidijos darbo vietai steigti mokėjimą šiai tikslinei grupei, todėl, jeigu norima įtvirtinti teisinį reguliavimą, kuris atitiktų aiškinamajame rašte nurodytą siekį, įstatymo projektą reikėtų tobulinti nurodytais aspektais.

2. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo nuostatoms įgyvendinti bus reikalingas tam tikras laikotarpis, siūlytina nustatyti šio įstatymo įsigaliojimo datą.

 

 

3. Atsižvelgiant į tai, kad siūlomas teisinis reguliavimas išplės asmenų, galinčių pretenduoti į paramą savo darbo vietos steigimui labai mažoje įmonėje ratą, ir dėl to lėšų poreikis šiai priemonei įgyvendinti ženkliai padidės, dėl šio teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės, kaip valstybės biudžeto planuotojos, išvadą.

4. Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projekte bei projekto lyginamajame variante turėtų būti nurodyti įstatymo projekto teikėjų vardai ir pavardės. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto 135 straipsnis, reglamentuojantis reikalavimus aiškinamajam raštui, buvo papildytas nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame rašte nurodyti ir ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams), todėl atitinkamai pildytinas aiškinamasis raštas.

 

 

Departamento direktorius                                                                                          Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]