Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŽMOGAUS TEISIŲ komitetas
2014 m. gruodžio 17 d. Nr. 112-P-48
Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo Nr. VIII-505 „Dėl Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projekto Nr. XIP-4702(2)
1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Teises departamentas 2014-11-06 |
1 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Nutarimo projekto 1 straipsniu keičiamų Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuostatų 23 punkte siūloma numatyti naują Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrui funkciją, t.y., kad šis centras ,,įgyvendina valstybinę politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje: pagal poreikius steigia regioninius tremties ir rezistencijos muziejus; koordinuoja jų veiklą; konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą dėl muziejų ir kitų įstaigų rengiamų tremties ir rezistencijos tematikos ekspozicijų, parodų įrengimo, edukacinių programų organizavimo ir plėtojimo.“ Siūloma nuostata svarstytina keliais aspektais. Visų pirma, siūloma nuostata nedera su Lietuvos Respublikos muziejų įstatymu, kuriame muziejų veiklos valdymo sritis priskirta Kultūros ministerijai ir jame nėra numatyta, kad kiti įstatymai gali nustatyti kitus subjektus, kurie įgyvendintų valstybinę politiką konkrečioje muziejų srityje. Antra, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras yra biudžetinė įstaiga ir ji negali steigti regioninių tremties ir rezistencijos muziejų kaip biudžetinių įstaigų, kadangi pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, iš valstybės biudžeto išlaikomos įstaigos steigiamos įstatymu arba Vyriausybės nutarimu. Be to, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras negali steigti muziejų kaip viešųjų įstaigų ar kitos teisinės formos juridinių asmenų, kadangi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje numatytas draudimas biudžetinei įstaigai būti kitų juridinių asmenų dalyve. |
Pritarti
|
Komitetas siūlo tokią nutarimo projekto 1 straipsnio formuluotę: „23) dalyvauja įgyvendinant valstybės politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje: pagal poreikius steigia struktūrinius padalinius muziejinei veiklai vykdyti ir istorinės atminties vietoms įamžinti; konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą dėl muziejų ir kitų įstaigų rengiamų tremties ir rezistencijos tematikos ekspozicijų, parodų įrengimo, edukacinių programų organizavimo ir plėtojimo.“
|
2. |
Teises departamentas 2014-11-06 |
1 |
|
|
|
2. Nutarimo projekto 1 straipsniu keičiamų Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuostatų 23 punkte vietoj žodžių ,,įgyvendina valstybinę politiką“ įrašytini žodžiai ,,įgyvendina valstybės politiką“, kadangi Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo 3 punkte pateikta sąvokos ,,valstybės politikos įgyvendinimas“ samprata. |
Pritarti |
|
3. |
Teises departamentas 2014-11-06 |
2 |
|
|
|
3. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 53 punktą, kuriame nurodyta, kad Seimo nutarimų straipsniai neturi pavadinimų, nutarimo projekto 2 straipsnyje brauktinas žodis ,,Įsigaliojimas“. |
Pritarti |
|
Komiteto pirmininkas Leonard Talmont