PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

PAKUOČIŲ IR PAKUOČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. IX-517 2, 7, 10,  STRAIPSNIŲ IR 2 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-172(2)

 

 

2021-06-02

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1 (2)

 

 

Pasiūlymo tikslas – užtikrinti kokybiškos ir visuotinai prieinamos pakuočių ir pakuočių atliekų bei antrinių žaliavų rūšiavimo paslaugos, atliepiančios atliekų turėtojų poreikius ir įpročius, teikimą, stabilų, savalaikį šios paslaugos finansavimą pilna apimtimi, stiprinti atsakomybę ir reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms.

 

Siūloma patikslinti įstatyme įtvirtintos Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo  ir finansavimo sutarties sąvoką ją išplečiant bei numatant, jog ši  sutartis būtų sudaroma dėl  pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir vežimo paslaugos teikimo ir šios paslaugos finansavimo, bet ir dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros bei šių priemonių finansavimo, administravimo, susijusio su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimo ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, finansavimo, ir administravimo vykdymui reikalingų priemonių finansavimo.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:

„14. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:

Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis – trišalė daugiašalė sutartis tarp savivaldybės (arba tarp savivaldybės pavedimu – (kelių savivaldybių) įsteigto juridinio asmens, kuriam pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus), jos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atrinkto ir gamintojų ir importuotojų organizacijos, ir atliekų tvarkytojo ir gamintojų ir importuotojų organizacijų dėl pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir, vežimo paslaugos teikimo ir šios paslaugos finansavimo, taip pat komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros bei šių priemonių finansavimo, administravimo, susijusio su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šios paslaugos finansavimo bei administravimo vykdymui reikalingų priemonių finansavimo., perdirbimo, naudojimo. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartyje turi būti nurodyta: sutarties sudarymo, įsigaliojimo ir nutraukimo tvarka; infrastruktūros plėtros ir naudojimo sąlygos; paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos; kainos nustatymo tvarka; atsiskaitymo tvarka; šalių teisės, pareigos ir atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą; pretenzijų pateikimo, nagrinėjimo ir ginčų sprendimo tvarka; sutarties galiojimo terminas, jos keitimo ar nutraukimo sąlygos ir tvarka. Pavyzdinę sutarties formą tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

 

2.

4 (7)

 

 

 

 

 

Siūloma patikslinti gamintojų ir importuotojų pareigas, įtvirtinant prievolę apmokėti ne tik pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas, tačiau ir visas kitas su pakuočių atliekų tvarkymu susijusias išlaidas (tokias kaip komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros kaštai, administravimo išlaidos, susijusios su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingas priemonės), kurios būtinos komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui organizuoti.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) apmokėti šios dalies 2 punkte nurodyto pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas, įskaitant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros kaštus, administravimo išlaidas, susijusias su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingas priemones, nustatytas Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 2 punkte kaip būtinieji reikalavimai ir (ar), jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių vienkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nustatytas užstatas, dalyvavimo užstato už vienkartines pakuotes sistemoje išlaidas, susijusias su užstato sistemoje surenkamų vienkartinių pakuočių atliekų sutvarkymu ir užstato už vienkartines pakuotes sistemos administravimu, ir, jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių daugkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 1 dalį nustatytas užstatas, dalyvavimo užstato už daugkartines pakuotes sistemoje išlaidas, susijusias su daugkartinių pakuočių surinkimu užstato sistemoje, taip pat šios dalies 3 punkte nurodyto visuomenės švietimo ir informavimo organizavimo ir vykdymo išlaidas;“

3.

5 (10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis įstatymais ir Vyriausybės nutarimu patvirtintais būtinaisiais reikalavimais, o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja pakuočių atliekų tvarkymo organizavimą pagal Vyriausybės nutarimu nustatytus būtinuosius reikalavimus. Siekiant didinti pačių gamintojų ir importuotojų atsakomybę už sprendimus, kaip kolektyviai vykdomos jiems įstatyme nustatytos pareigos, ir užtikrinti stabilų pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo finansavimą, siūloma nustatyti atitinkamus reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms. Šioms organizacijoms atsisakius pasirašyti Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį arba nevykdant jos sąlygų, numatyti teisę savivaldybėms, kurios vykdys pakuočių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos organizavimą, išlaidas, reikalingas minėtų paslaugų teikimui, apmokėti šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1) bendradarbiavimo sutartis su visomis savivaldybėmis (arba savivaldybių įsteigtais juridiniais asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą) dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros  plėtros ir jos finansavimo (jeigu planuojama Vyriausybės nutarimu patvirtintus būtinuosius reikalavimus, nurodytus šios dalies 2 punkte, viršijanti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros plėtra) ir bendradarbiavimo šviečiant ir informuojant gyventojus pakuočių atliekų tvarkymo klausimais organizuojant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą ir paruošimą naudoti. Šiose sutartyse turi būti numatyta bendradarbiavimo eksploatuojant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemą, šviečiant ir informuojant gyventojus atliekų tvarkymo klausimais sąlygos, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros plėtros finansavimo tvarka, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkėjų parinkimo tvarka;

2) ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų I ketvirčio pabaigos savivaldybėms (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriams) Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pagal būtinuosius reikalavimus, taikomus pakuočių atliekų, susidarančių komunalinių atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimui, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimui, priežiūrai, atnaujinimui ir plėtrai, administravimui, susijusiam su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygoms (toliau – būtinieji reikalavimai) parinkus atliekų tvarkytojus, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo šios dalies 3 punkte nurodytiems atliekų tvarkytojams paslaugą (toliau – pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslauga), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis su visomis tokius atliekų tvarkytojus parinkusiomis savivaldybėmis (arba savivaldybių pavedimu – įsteigtais juridiniais asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais) ir pagal šios dalies 1 punkte nurodytose sutartyse nustatytą tvarką parinktais atliekų tvarkytojais surinkėjais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti ir naudojimo. Būtinuosius reikalavimus rūšiuojamojo surinkimo priemonių tipui, dydžiui, išdėstymo tankiui, žymėjimui, identifikacinės sistemos diegimui, šių priemonių ištuštinimo dažniui, taip pat komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros finansavimo tvarkai, surinkimo priemonėmis surinktų atliekų (pakuočių ir kitų atliekų) tvarkymo išlaidų apmokėjimo tvarkai, administravimo išlaidų, susijusių su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingų priemonių, apmokėjimo tvarkai ir reikalavimus pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sudarymui ir sąlygoms tvirtina Vyriausybė nutarimu. Šiose sutartyse turi būti numatyta komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, naudojimo finansavimo (išlaidų apmokėjimo) tvarka, pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka. Esant daugiau nei kaip vienai organizacijai, šiame punkte nurodytos sutartys pasirašomos vienodomis sąlygomis visos organizacijos pasirašo vieną bendrą pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį su savivaldybe (arba savivaldybės pavedimu – su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriumi) ir kiekvienu savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus) parinktu atliekų tvarkytoju. Jei organizacija per vieną kalendorinį mėnesį nuo dienos, kai savivaldybė (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius) ją informavo apie savivaldybės (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus) šiame punkte nustatyta tvarka parinktus atliekų tvarkytojus, nepasirašo pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties ar, pasirašiusi šią sutartį, nevykdo šioje sutartyje numatyto įsipareigojimo finansuoti pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros, administravimo, susijusio su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingų priemonių, pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimas, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimas priežiūra, atnaujinimas ir plėtra, administravimas, susijęs su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūra ir kontrolės vykdymas ir šiam vykdymui reikalingos priemonės Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka finansuojamas šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis;

3) su organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką parinktais atliekų tvarkytojais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo. Esant daugiau kaip vienai organizacijai, visos organizacijos kartu parenka pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką šiame punkte nurodytus atliekų tvarkytojus ir su kiekvienu parinktu atliekų tvarkytoju pasirašo vieną bendrą sutartį. Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka. Jeigu organizacija, pasirašiusi šiame punkte nurodytas sutartis, nevykdo šiose sutartyse numatyto įsipareigojimo apmokėti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo išlaidas arba iki šiame punkte nurodyto termino nesudaro šiame punkte nurodytų sutarčių (šiuo atveju tokias sutartis su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parinktais atliekų tvarkytojais sudaro savivaldybės (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai), tokių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo išlaidos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apmokamos šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis;

3)4) su pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais tvarkytojais dėl nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, surinktų pakuočių atliekų paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo arba su pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką organizacijos išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais dėl nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir pakuočių atliekų naudotojais (perdirbėjais) ir (ar) eksportuotojais dėl surinktų ir paruoštų naudoti pakuočių atliekų panaudojimo (taip, kad visų Lietuvos Respublikos savivaldybių teritorijoje būtų užtikrintas pakuočių atliekų rūšiuojamasis surinkimas, vežimas, surinktų pakuočių atliekų paruošimas naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse). Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą, surinktų pakuočių atliekų paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių įrodančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka.“

 

Pakeisti projekto 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Papildyti 10 straipsnį 41 dalimi:

41. Organizacija privalo šio straipsnio 4 dalies 1 punkte nurodytose bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutartyse arba šio straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodytose pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartyse nustatyta tvarka finansuoti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimą, priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą, administravimą, susijusį su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, ir šiam vykdymui reikalingas priemones.

 

Pakeisti projekto 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Pakeisti 10 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Organizacija šio straipsnio 4 dalies 2 ir 3 punkte punktuose nurodytas išlaidas ir komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimą, priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą, administravimą, susijusį su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, ir šiam vykdymui reikalingas priemones turi finansuoti proporcingai jos dalyvių ir organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą sutartiniais pagrindais pavedusių gamintojų ir importuotojų užimamai rinkos daliai, kuri Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apskaičiuojama pagal šių gamintojų ir importuotojų bei dalyvių deklaruotą ataskaitiniu laikotarpiu Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiektiems gaminiams supakuoti panaudotų pakuočių kiekį.

 

Pakeisti projekto 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Papildyti 10 straipsnį 51 dalimi:                                       

51. Organizacija privalo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir terminais licencijas išduodančiai institucijai pateikti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį, įrodančią, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimas, priežiūra, atnaujinimas ir plėtra, administravimas, susijęs su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūra ir kontrolės vykdymas ir šiam vykdymui reikalingos priemonės, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui lėšų skirtos sumos, nurodytos organizacijos metinėje ataskaitoje apie praėjusių ataskaitinių metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą. Tokių dokumentų sudarymo, pateikimo ir jų reikalavimų vykdymo tvarką, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

4.

8

 

 

 

Siūloma patikslinti įstatymo įgyvendinimo terminus, siekiant sklandaus, savalaikio ir nepertraukiamo pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo paslaugos teikimo, įgyvendinant įstatymo projekte numatytus pakeitimus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1. Šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalis, 5 straipsnio 7 dalis bei 6 straipsnis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 ir 3 dalys, 5 straipsnio 1-6 dalys įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos, aplinkos ministras ir jo įgaliota institucija, atsižvelgdami į šio straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas, priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorius auditorių dokumentus, išvardintus šio įstatymo 6 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 112 straipsnio 11 dalyje, pirmą kartą savo interneto svetainėje paskelbia teikdamas 2022 metų duomenis.

5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos bendradarbiavimo sutartys su savivaldybėmis ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, įsigaliojus pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartims, turi būti pakeistos ar sudarytos naujos, kad šios bendradarbiavimo sutartys atitiktų šio įstatymo 5 straipsnyje įtvirtintas Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatas.

6. Gamintojų ir importuotojų organizacijos, kurioms pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijos išduotos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, turi:

1) iki 2022 m. kovo 1 d. aplinkos ministro nustatyta tvarka parinkti atliekų tvarkytojus, kurie apdoros, paruoš naudoti ir naudos savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;

2) iki 2022 m. liepos 1 d. licencijas išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 51 dalyje nurodytus dokumentus, įrodančius, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui skirtos lėšų sumos, kuri nurodyta šių organizacijų metinėje ataskaitoje apie 2021 metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą.

3) iki 2022 m. birželio 1 d. raštu informuoti savivaldybių administracijas, kur savivaldybių (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių) parinkti atliekų tvarkytojai turės vežti savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;

4) iki 2022 m. lapkričio 1 d. licencijas išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nustatyto reikalavimo atitiktį patvirtinančius dokumentus.

7. Savivaldybės (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) iki 2022 m. spalio 1 d. įstatymų nustatyta tvarka turi paskelbti viešųjų pirkimų konkursus parinkti atliekų tvarkytojams, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą.

8. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos terminuotos pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartys su savivaldybėmis (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis ir atliekų tvarkytojais, kuriuos savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai), bendradarbiaudamos su pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, parinko viešojo konkurso, organizuoto Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, būdu, galioja iki šiose sutartyse numatyto sutarties galiojimo termino pabaigos.

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai

Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

Paulė Kuzmickienė

Vytautas Kernagis

Ieva Kačinskaitė-Urbonienė

Monika Navickienė

Aidas Gedvilas

Mindaugas Lingė