1.
|
1 (2)
|
|
|
Pasiūlymo tikslas – užtikrinti kokybiškos ir visuotinai prieinamos
pakuočių ir pakuočių atliekų bei antrinių žaliavų rūšiavimo paslaugos,
atliepiančios atliekų turėtojų poreikius ir įpročius, teikimą, stabilų, savalaikį
šios paslaugos finansavimą pilna apimtimi, stiprinti atsakomybę ir
reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms.
Siūloma patikslinti įstatyme įtvirtintos Pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutarties sąvoką ją išplečiant bei numatant, jog
ši sutartis būtų sudaroma dėl pakuočių
atliekų rūšiuojamojo surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir vežimo paslaugos teikimo ir šios paslaugos finansavimo, bet
ir dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių
atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo,
priežiūros, atnaujinimo ir plėtros bei šių priemonių finansavimo,
administravimo, susijusio su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimo ir atliekų
tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos
kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, finansavimo, ir administravimo
vykdymui reikalingų priemonių finansavimo.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:
„14. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:
Pakuočių
atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis – trišalė daugiašalė sutartis tarp savivaldybės
(arba tarp savivaldybės pavedimu – (kelių savivaldybių)
įsteigto juridinio asmens, kuriam pavesta administruoti komunalinių atliekų
tvarkymo sistemą komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriaus), jos Lietuvos
Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atrinkto ir
gamintojų ir importuotojų organizacijos, ir atliekų tvarkytojo ir
gamintojų ir importuotojų organizacijų dėl pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir, vežimo paslaugos teikimo ir šios
paslaugos finansavimo, taip pat komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo,
priežiūros, atnaujinimo ir plėtros bei šių priemonių finansavimo,
administravimo, susijusio su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų
tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos
kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šios paslaugos finansavimo bei
administravimo vykdymui reikalingų priemonių finansavimo., perdirbimo,
naudojimo. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartyje turi
būti nurodyta: sutarties sudarymo, įsigaliojimo ir nutraukimo tvarka;
infrastruktūros plėtros ir naudojimo sąlygos; paslaugų teikimo tvarka ir
sąlygos; kainos nustatymo tvarka; atsiskaitymo tvarka; šalių teisės, pareigos
ir atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą; pretenzijų pateikimo, nagrinėjimo
ir ginčų sprendimo tvarka; sutarties galiojimo terminas, jos keitimo ar
nutraukimo sąlygos ir tvarka. Pavyzdinę sutarties formą tvirtina Vyriausybė
arba jos įgaliota institucija.“
|
2.
|
4 (7)
|
|
|
Siūloma patikslinti gamintojų ir importuotojų pareigas, įtvirtinant prievolę
apmokėti ne tik pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti,
įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas, tačiau ir visas kitas su
pakuočių atliekų tvarkymu susijusias išlaidas (tokias kaip komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros,
atnaujinimo ir plėtros kaštai, administravimo išlaidos, susijusios su
pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir
kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingas priemonės), kurios būtinos komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių
atliekų rūšiuojamajam surinkimui organizuoti.
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pakeisti 7
straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
4) apmokėti šios
dalies 2 punkte nurodyto pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo
naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas, įskaitant komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo,
priežiūros, atnaujinimo ir plėtros kaštus, administravimo išlaidas,
susijusias su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų
teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės
priežiūros ir kontrolės vykdymu ir šiam vykdymui reikalingas priemones, nustatytas
Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 2
punkte kaip būtinieji reikalavimai ir (ar), jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už
kurių vienkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 2 dalį
nustatytas užstatas, dalyvavimo užstato už vienkartines pakuotes
sistemoje išlaidas, susijusias su užstato sistemoje surenkamų vienkartinių
pakuočių atliekų sutvarkymu ir užstato už vienkartines pakuotes sistemos
administravimu, ir, jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius,
už kurių daugkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 1 dalį nustatytas
užstatas, dalyvavimo užstato už daugkartines pakuotes sistemoje išlaidas,
susijusias su daugkartinių pakuočių surinkimu užstato sistemoje, taip
pat šios dalies 3 punkte nurodyto visuomenės švietimo ir informavimo
organizavimo ir vykdymo išlaidas;“
|
3.
|
5 (10)
|
|
|
Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis
įstatymais ir Vyriausybės nutarimu patvirtintais būtinaisiais reikalavimais,
o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja pakuočių atliekų
tvarkymo organizavimą pagal Vyriausybės nutarimu nustatytus būtinuosius
reikalavimus. Siekiant didinti pačių gamintojų ir importuotojų atsakomybę už sprendimus,
kaip kolektyviai vykdomos jiems įstatyme nustatytos pareigos, ir užtikrinti
stabilų pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo
finansavimą, siūloma nustatyti atitinkamus reikalavimus gamintojų ir
importuotojų organizacijoms. Šioms organizacijoms atsisakius pasirašyti
Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį arba nevykdant
jos sąlygų, numatyti teisę savivaldybėms, kurios vykdys pakuočių atliekų
surinkimo ir vežimo paslaugos organizavimą, išlaidas, reikalingas minėtų
paslaugų teikimui, apmokėti šio straipsnio 51 dalyje
nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 10
straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1) bendradarbiavimo
sutartis su visomis savivaldybėmis (arba savivaldybių įsteigtais
juridiniais asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų
tvarkymo sistemą) dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių
atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros plėtros ir jos finansavimo
(jeigu planuojama Vyriausybės nutarimu patvirtintus būtinuosius reikalavimus,
nurodytus šios dalies 2 punkte, viršijanti komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros
plėtra) ir bendradarbiavimo šviečiant ir informuojant gyventojus pakuočių
atliekų tvarkymo klausimais organizuojant komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą ir paruošimą
naudoti. Šiose sutartyse turi būti numatyta bendradarbiavimo eksploatuojant
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemą, šviečiant
ir informuojant gyventojus atliekų tvarkymo klausimais sąlygos,
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo
sistemos infrastruktūros plėtros finansavimo tvarka, komunalinių atliekų
sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkėjų parinkimo tvarka;
2) ne vėliau
kaip iki einamųjų kalendorinių metų I ketvirčio pabaigos savivaldybėms (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriams) Lietuvos Respublikos
įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pagal būtinuosius reikalavimus, taikomus
pakuočių atliekų, susidarančių komunalinių
atliekų sraute, rūšiuojamojo
surinkimo ir vežimo paslaugos teikimui,
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimui, priežiūrai, atnaujinimui ir
plėtrai, administravimui, susijusiam su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu
ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo
paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygoms (toliau – būtinieji
reikalavimai) parinkus
atliekų tvarkytojus, kurie teiks komunalinių
atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo šios dalies 3 punkte
nurodytiems atliekų tvarkytojams paslaugą (toliau – pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo paslauga), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis
su visomis tokius atliekų tvarkytojus parinkusiomis savivaldybėmis
(arba savivaldybių pavedimu – įsteigtais juridiniais asmenimis,
kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą su
komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais) ir pagal šios
dalies 1 punkte nurodytose sutartyse nustatytą tvarką jų
parinktais atliekų tvarkytojais surinkėjais dėl komunalinių atliekų
sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo,
paruošimo naudoti ir naudojimo.
Būtinuosius reikalavimus rūšiuojamojo surinkimo priemonių
tipui, dydžiui, išdėstymo tankiui, žymėjimui, identifikacinės sistemos
diegimui, šių priemonių ištuštinimo dažniui, taip pat komunalinių
atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos
infrastruktūros užtikrinimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros finansavimo
tvarkai, surinkimo priemonėmis surinktų
atliekų (pakuočių ir kitų atliekų) tvarkymo išlaidų apmokėjimo tvarkai,
administravimo išlaidų, susijusių su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir
atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės
vykdymu ir šiam vykdymui reikalingų priemonių, apmokėjimo tvarkai ir
reikalavimus pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutarties sudarymui ir sąlygoms tvirtina Vyriausybė nutarimu. Šiose sutartyse turi būti numatyta komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo
naudoti, naudojimo finansavimo (išlaidų apmokėjimo) tvarka, pakuočių atliekų
sutvarkymą patvirtinančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių
įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka. Esant
daugiau nei kaip vienai organizacijai, šiame punkte nurodytos
sutartys pasirašomos vienodomis sąlygomis visos organizacijos pasirašo
vieną bendrą pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį su
savivaldybe (arba savivaldybės pavedimu – su komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriumi) ir kiekvienu savivaldybės (arba komunalinių
atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus) parinktu atliekų tvarkytoju.
Jei organizacija per vieną kalendorinį mėnesį nuo dienos, kai savivaldybė (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratorius) ją informavo apie savivaldybės (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriaus) šiame punkte nustatyta
tvarka parinktus atliekų
tvarkytojus, nepasirašo pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutarties ar, pasirašiusi šią sutartį, nevykdo
šioje sutartyje numatyto įsipareigojimo finansuoti pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo, komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimo,
priežiūros, atnaujinimo ir plėtros, administravimo, susijusio su pakuočių
atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu ir
šiam vykdymui reikalingų priemonių, pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimas, komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros
užtikrinimas priežiūra, atnaujinimas ir plėtra, administravimas, susijęs su
pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūra ir
kontrolės vykdymas ir šiam vykdymui reikalingos priemonės Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka finansuojamas šio straipsnio 51 dalyje nurodytų
finansavimo dokumentų lėšomis;
3) su
organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką parinktais atliekų
tvarkytojais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų,
rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių
atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą,
naudojimo. Esant daugiau kaip vienai organizacijai, visos organizacijos kartu
parenka pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką šiame punkte nurodytus
atliekų tvarkytojus ir su kiekvienu parinktu atliekų tvarkytoju pasirašo
vieną bendrą sutartį. Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo
surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų
tvarkymo sistemose, paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą,
naudojimą tvarka, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
sutvarkymą įrodančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų
vykdymo kontrolės tvarka. Jeigu organizacija, pasirašiusi šiame punkte
nurodytas sutartis, nevykdo šiose sutartyse numatyto įsipareigojimo apmokėti
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo
surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų
tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą,
naudojimo išlaidas arba iki šiame punkte nurodyto termino nesudaro šiame
punkte nurodytų sutarčių (šiuo atveju tokias sutartis su įstatymų ir kitų
teisės aktų nustatyta tvarka parinktais atliekų tvarkytojais sudaro
savivaldybės (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriai), tokių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo
būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo
sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo
išlaidos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apmokamos
šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų
lėšomis;
3)4) su pagal aplinkos ministro nustatytą
tvarką organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką
išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais tvarkytojais dėl
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo, vežimo, surinktų pakuočių atliekų paruošimo naudoti, įskaitant
pradinį apdorojimą, naudojimo arba su pagal aplinkos ministro nustatytą
tvarką organizacijos išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais dėl
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo, vežimo,
paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir pakuočių atliekų
naudotojais (perdirbėjais) ir (ar) eksportuotojais dėl surinktų ir paruoštų
naudoti pakuočių atliekų panaudojimo (taip, kad visų Lietuvos
Respublikos savivaldybių teritorijoje būtų užtikrintas pakuočių atliekų
rūšiuojamasis surinkimas, vežimas, surinktų pakuočių atliekų paruošimas
naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą visose Lietuvos Respublikos
savivaldybėse). Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį
surinkimą, vežimą, surinktų pakuočių atliekų paruošimą naudoti,
įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, nekomunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių įrodančių dokumentų
pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka.“
Pakeisti projekto
5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Papildyti 10 straipsnį 41 dalimi:
41.
Organizacija privalo šio straipsnio 4 dalies 1
punkte nurodytose bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutartyse arba šio
straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodytose pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutartyse nustatyta
tvarka finansuoti komunalinių
atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos
infrastruktūros užtikrinimą, priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą, administravimą, susijusį su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir
atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo
paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, ir šiam vykdymui
reikalingas priemones.“
Pakeisti projekto
5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Pakeisti 10
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Organizacija šio straipsnio 4 dalies
2 ir 3 punkte punktuose nurodytas išlaidas ir
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemos
infrastruktūros užtikrinimą, priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą, administravimą, susijusį
su pakuočių atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir
kontrolės vykdymu, ir šiam vykdymui reikalingas priemones turi finansuoti proporcingai jos dalyvių ir
organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą sutartiniais pagrindais pavedusių
gamintojų ir importuotojų užimamai rinkos daliai, kuri Vyriausybės įgaliotos
institucijos nustatyta tvarka apskaičiuojama pagal šių gamintojų ir
importuotojų bei dalyvių deklaruotą ataskaitiniu laikotarpiu Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai tiektiems gaminiams supakuoti panaudotų pakuočių
kiekį.“
Pakeisti
projekto 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Papildyti
10 straipsnį 51 dalimi:
„51.
Organizacija privalo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta
tvarka ir terminais licencijas išduodančiai institucijai pateikti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį,
įrodančią, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų tvarkymas, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių
atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros užtikrinimas,
priežiūra, atnaujinimas ir plėtra, administravimas, susijęs su pakuočių
atliekų turėtojų aptarnavimu ir atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūra ir kontrolės vykdymas ir
šiam vykdymui reikalingos priemonės, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų
sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui,
paruošimui naudoti ir naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui lėšų skirtos sumos, nurodytos
organizacijos metinėje ataskaitoje apie praėjusių
ataskaitinių metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir
atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo
atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą. Tokių
dokumentų sudarymo, pateikimo ir jų reikalavimų vykdymo tvarką, lėšų, gautų
pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo tvarką nustato
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“
|
4.
|
8
|
|
|
Siūloma patikslinti įstatymo įgyvendinimo terminus, siekiant sklandaus,
savalaikio ir nepertraukiamo pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo paslaugos
teikimo, įgyvendinant įstatymo projekte numatytus pakeitimus.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalis, 5
straipsnio 7 dalis bei 6 straipsnis įsigalioja
2023 m. sausio 1 d.
2. Šio įstatymo 4
straipsnio 1 ir 3 dalys, 5
straipsnio 1-6 dalys įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos
įgaliotos institucijos, aplinkos ministras ir jo įgaliota institucija,
atsižvelgdami į šio straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas, priima šio
įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
4. Užstato už
vienkartines pakuotes sistemos administratorius auditorių dokumentus,
išvardintus šio įstatymo 6 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų
tvarkymo įstatymo 112 straipsnio 11 dalyje, pirmą kartą savo
interneto svetainėje paskelbia teikdamas 2022 metų duomenis.
5. Iki
šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos bendradarbiavimo sutartys su
savivaldybėmis ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, įsigaliojus pakuočių
atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartims, turi būti pakeistos
ar sudarytos naujos, kad šios bendradarbiavimo sutartys atitiktų šio įstatymo
5 straipsnyje įtvirtintas Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų
tvarkymo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatas.
6. Gamintojų ir importuotojų
organizacijos, kurioms pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijos
išduotos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, turi:
1) iki 2022 m. kovo 1 d. aplinkos ministro
nustatyta tvarka parinkti atliekų tvarkytojus, kurie apdoros, paruoš naudoti
ir naudos savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose
rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;
2) iki 2022 m. liepos 1 d. licencijas išduodančiai
institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10
straipsnio 51 dalyje nurodytus dokumentus, įrodančius, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir
naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų
tvarkymo užduočių vykdymui skirtos lėšų sumos, kuri nurodyta šių organizacijų metinėje ataskaitoje apie 2021 metų atliekų
tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo
schemoje ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais
programoje numatytų priemonių įgyvendinimą.
3) iki 2022 m.
birželio 1 d. raštu informuoti savivaldybių administracijas, kur savivaldybių
(arba jų pavedimu –
komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių) parinkti atliekų tvarkytojai turės vežti savivaldybių
organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo
būdu surinktas pakuočių atliekas;
4) iki 2022 m.
lapkričio 1 d. licencijas
išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Pakuočių ir
pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nustatyto
reikalavimo atitiktį
patvirtinančius dokumentus.
7. Savivaldybės (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriai) iki 2022 m. spalio 1 d. įstatymų
nustatyta tvarka turi paskelbti viešųjų pirkimų konkursus parinkti atliekų
tvarkytojams, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių
atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą.
8. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos
terminuotos pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo sutartys su savivaldybėmis (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriais), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis ir atliekų tvarkytojais, kuriuos savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriai), bendradarbiaudamos su pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, parinko viešojo konkurso, organizuoto Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, būdu, galioja iki šiose sutartyse numatyto sutarties
galiojimo termino pabaigos.“
|