DERINIMO PAŽYMA

 

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 15 d. nutarimo Nr. 199 „Dėl Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo projekto Nr. 14-7664

 

Eil. Nr.

Institucijos, su kuria derinta, pavadinimas, rašto data ir numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Žyma apie pastabas ir pasiūlymus, į kuriuos
nebuvo atsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies

 

1.        

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

 

2014-07-15 raštas Nr. (7.6-09)3-2211

Keisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 15 d. nutarimo Nr. 199 „Dėl Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo įgyvendinimo“, kiek tokiu pakeitimu būtų siekiama reguliuoti teisės aktų projektų, susijusių su suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimu, derinimo procedūras, poreikio nėra.

Manytina, kad Projektu siūlomas pakeitimas laikytinas pertekliniu ir nesukuriančiu pridėtinės vertės, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį, kurioje numatyta, kad valstybės ir savivaldybių institucijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, pagal kompetenciją priimdamos sprendimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, visapusiškai bendradarbiauja tarpusavyje ir su bendrove, keičiasi reikalinga informacija ir užtikrina savalaikį sprendimų priėmimą, suteikiantį bendrovei ir (ar) kitiems asmenims teisę vykdyti suskystintų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros projektavimo, plėtros, įrengimo ir kitus susijusius darbus. Su projekto įgyvendinimu susiję sprendimai turi būti priimami per įmanomai trumpiausią terminą.

Neatsižvelgta.

 

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto įgyvendinimo praktika parodė, kad institucijos nevienareikšmiškai traktuoja pareigas, įtvirtintas Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo (toliau – SGDTĮ) 6 str. 1 d. ir interpretuoja terminų „savalaikis“ bei „per įmanomai trumpiausią terminą“ reikšmę, todėl su SGD terminalo projekto įgyvendinimu susiję klausimai ne visuomet buvo sprendžiami su reikiamu operatyvumu. Atsižvelgiant į tai, SGD terminalo projekto įgyvendinimo baigiamojoje stadijoje, įvertinant projekto įgyvendinimui galinčias kilti rizikas (įskaitant ir finansinius nuostolius) bei būtinybę užtikrinti tinkamą tokių rizikų valdymą ir reikiamų sprendimų priėmimą trumpiausiais teisės aktų leidžiamais terminais ir būdais, teikiamu Nutarimo projektu siūloma detalizuoti SGDTĮ 6 str. 1 d. nustatytų pareigų turinį ir suteikti su SGD terminalo projekto įgyvendinimu susijusiems klausimams skubos statusą, o visas susijusias institucijas aiškiai ir nedviprasmiškai įpareigoti spręsti su SGD terminalo projekto įgyvendinimu susijusius klausimus skubos tvarka – trumpiausiais  teisės aktų leidžiamais terminais ir būdais. Priėmus Nutarimo projektą ir užtikrinus tinkamą reikiamų priimti sprendimų koordinavimą ir jų priėmimą įmanomai trumpiausiais terminais, SGD terminalo projekto įgyvendinimo kaštų padidėjimo rizika būtų minimizuota. Šie Nutarimo projekto siūlymai aptarti 2014 m. liepos 10 d. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įgyvendinimo komisijos posėdžio metu.

Pažymėtina, kad siūlomas Nutarimo projektas ne tik nustato pareigą institucijoms visus iškilusius klausimus, susijusius su SGD terminalo projekto įgyvendinimu spręsti skubos tvarka, bet ir įpareigoja projekto įgyvendinimo bendrovę, paskirtąjį tiekėją, užtikrinantį SGD terminalo būtinąjį tiekimą, teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis racionaliai naudojant lėšas skirti visus reikiamus resursus, įskaitant žmogiškuosius, techninius ir (ar) finansinius, tam, kad būtų įgyvendintas nurodytas reikalavimas, įsigyti reikalingus papildomus darbus, prekes ir paslaugas trumpiausiais teisės aktų leidžiamais terminais ir būdais.

SGDTĮ 14 str. 1 d. nustatyta, kad Vyriausybė, naudodamasi jai suteiktomis teisėmis ir atlikdama pavestas pareigas, užtikrina tinkamą teisinių, techninių ir organizacinių sąlygų įgyvendinimą, kad SGD terminalo eksploatavimas būtų pradėtas ne vėliau kaip iki 2014 m. gruodžio 3 d. Atsižvelgiant į SGD terminalo projekto strateginę svarbą, siekiant valdyti rizikas susijusias su galimu nenumatytų aplinkybių kilimu ir pagerinti prielaidas Bendrovei ir Vyriausybei užtikrinti SGD terminalo eksploatavimo pradžią teisės aktuose nustatytais terminais, tikslinga konstatuoti, kad SGD terminalo klausimai turi būti sprendžiami skubos tvarka.

 

2.        

Viešųjų pirkimų tarnyba

 

2014-07-18   raštas Nr. 4S-2384

Nutarimo projekte siekiama įtvirtinti nuostatą, kad „<...> visi su suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimu susiję klausimai turi skubos statusą, <...>“ ir nurodytos institucijos pagal kompetenciją visus iškilusius klausimus sprendžia skubos tvarka. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad valstybės ir savivaldybių institucijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, pagal kompetenciją priimdamos sprendimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, visapusiškai bendradarbiauja tarpusavyje ir su bendrove, užtikrina savalaikį sprendimų priėmimą. Taip pat numatyta, kad su suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimu susiję sprendimai turi būti priimami per įmanomai trumpiausią terminą.

Tarnybos nuomone, nėra tikslinga poįstatyminiame teisės akte atkartoti įstatyme jau įtvirtintą reglamentavimą.

Neatsižvelgta.

 

Tie patys argumentai išdėstyti prie pirmojo komentaro.