LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. XII-459 2, 3 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2015-12-08 Nr. XIIP-3841
Vilnius
Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalies nuostatose po žodžių „Visais kitais“ siūlytume įrašyti formuluotę „negu nurodyti šio straipsnio 2 dalyje“.
2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalies bei projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio nuostatose siūloma teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą miškų tvarkymo schemų rengimo atvejais iš Valstybinės miškų tarnybos perduoti Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos. Manytume, kad viena iš teritorijų planavimo valstybinės priežiūros funkcijų yra asmenų pažeidimų, padarytų teritorijų planavimo procese, nagrinėjimas ir šių asmenų traukimas atsakomybėn. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar kartu su teikiamu projektu neturėtų būti teikiami ir Teritorijų planavimo įstatymo 45 straipsnio pakeitimai, kadangi minėto įstatymo 45 straipsnio 3 dalis nustato, kad teritorijų planavimo procese padarytus pažeidimus, susijusius su miškų tvarkymo schemomis, nagrinėja Valstybinė miškų tarnyba.
3. Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje siūloma išbraukti nuostatą, kad ,,įmoka už savavališkos statybos įteisinimą nemokama Statybos įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodyto statybą leidžiančio dokumento gavimo atveju“. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Statybos įstatymo Nr. I-1240 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 141, 15, 18, 181, 20, 22, 23, 24, 25, 29, 30, 32, 34, 35, 36, 38, 381, 39, 40, 41, 42, 431, 45, 47, 49, 52, 541, 542, 543, 55 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto reg. Nr. XIIP-3485 (toliau – projektas reg. Nr. XIIP-3485) 8 straipsnio 3 dalyje dėstomas Statybos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 13 ir 15 punktų siūlomas nuostatas statytojas tam tikrais atvejais privalo iki statybos pradžios gauti žemės sklypo bendraturčių rašytinius sutikimus (susitarimus) ar besiribojančių žemės sklypų savininkų ar valdytojų rašytinius sutikimus, taip pat gauti kitų asmenų sutikimus. Iš projekto nuostatų lieka neaišku, ar tuo atveju, jeigu statybos ir teritorijų planavimo valstybinės priežiūros institucija nustatytų, kad statyba vykdoma be aukščiau nurodytų subjektų sutikimo, statytojams, norintiems įteisinti statybą, reikėtų sumokėti įmoką už savavališkos statybos įteisinimą, ar ji neturėtų būti mokama. Siekiant teisinio aiškumo bei abiejų projektų nuostatų suderinamumo, tuo atveju, jeigu minėtoji įmoka neturėtų būti mokama, vietoj siūlomos išbraukti nuostatos projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje reikėtų nustatyti, kad įmoka už savavališkos statybos įteisinimą nemokama Statybos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 13 ir 15 punktuose nurodytais atvejais. Tuo atveju, jeigu įmoka už savavališkos statybos įteisinimą turėtų būti mokama ir tais atvejais, kai statinio statybai nereikia statybą leidžiančio dokumento, bet ji vykdoma be atitinkamų asmenų sutikimo, tai projekte reikėtų tai aiškiai nurodyti.
Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, remiantis aukščiau išdėstytais argumentais reikėtų patikslinti ir projekto 3 straipsnio 2 dalimi siūlomas keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 dalies 1 punkto nuostatas.
4. Projekto 4 straipsnio pavadinime išbrauktini žodžiai ,,ir įgyvendinimas“, nes iš šio straipsnio turinio seka, kad jame nėra siūloma reglamentuoti įstatymo įgyvendinimą.
5. Atsižvelgus į tai, kad teikiamas įstatymo projektas yra įstatymo projekto reg. Nr. XIIP-3485 lydintysis įstatymo projektas, reikėtų suvienodinti abiejuose projektuose siūlomas nustatyti įstatymų įsigaliojimo datas.
6. Kadangi projekto nuostatomis Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos priskiriamos naujos funkcijos, kurių vykdymui gali reikėti papildomų valstybės biudžeto lėšų, manytume, kad dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų prašyti Vyriausybės išvados.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt
N. Azguridienė tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]