LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIENKARTINĖS IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4778

 

2020-05-06  Nr. 103-P-21

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava J. Džiugelis, P. Kuzmickienė, M. Navickienė, V. Rastenis, J. Rimkus, A. Sysas, T. Tomilinas, J. Varkalys; komiteto biuras: E. Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, D. Jonėnienė, I Kuodienė, padėjėjos: R. Liekienė, I. Žukauskaitė; kviestieji asmenys: M. Puidokas – Seimo narys, D. Šakalienė – Seimo narė, I. Segalovičienė – Respublikos Prezidento patarėja, J. Andriuškevičiūtė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento vyr. patarėja, J. Raškauskaitė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus patarėja, J. Bernatavičius –Ministro Pirmininko patarėjas, L. Kukuraitis – socialinės apsaugos ir darbo ministras, E. Bingelis – socialinės apsaugos ir darbo viceministras, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, V. Žagūnienė – Finansų ministerijos Švietimo, kultūros ir socialinių sektorių skyriaus vedėja, K. Maksvytienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo rinkos skyriaus vedėja, S. Kulpina – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Piniginės paramos ir būsto skyriaus vedėja, J. Varanauskienė – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktorė, V. Latvienė – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus pavaduotoja, A. Vareikytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos administracijos patarėja, A. Adomavičienė – Nacionalinio skurdo mažinimo organizacijų tinklo direktorė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2020-05-04

1,

3

2,

1

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekte siūloma nustatyti vienkartinės išmokos socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams (toliau – vienkartinė išmoka) dydį, teisę ją gauti turinčius asmenis bei jos skyrimo ir mokėjimo tvarką.

Įstatymo projekte siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje nurodytų išmokų gavėjai gali turėti teisę ir į valstybinę pirmojo ar antrojo laipsnio pensiją, pareigūnų ir karių valstybinę pensiją, teisėjų ar prokurorų valstybines pensijas bei kitas panašaus pobūdžio išmokas, kurių dydis ženkliai didesnis už valstybės remiamas pajamas ar vidutinę senatvės pensiją, todėl svarstytina, ar šių pensijų gavėjai gali būti laikomi pažeidžiamiausiomis gyventojų grupėmis, kurioms valstybės biudžeto lėšomis teiktina skurdą mažinanti parama. Svarstytina, ar siekiant tinkamai reglamentuoti siūlomą teisinį reguliavimą, vienkartinės išmokos dydis neturėtų būti diferencijuotas pagal visų asmens gaunamų socialinio draudimo pensijų, valstybinių pensijų ir šalpos išmokų sumas. 

Nepritarti.

1.Pritarta Vyriausybės pasiūlymui mokėti visiems nurodytų pensijų, šalpos išmokų gavėjams, gyvenantiems Lietuvoje, vienodo dydžio išmoką;

 

2. Nepritarta susijusiems

Seimo narių pasiūlymams, pagal kuriuos vienkartinė išmoka būtų skiriama įvertinus asmens pajamas

(žr. Komiteto nuomonę ir argumentus prie Seimo narių K. Glavecko, A. Butkevičiaus, S. Gentvilo, A. Syso, R. Petrauskienės,

A. Bilotaitės 2020-05-05

pasiūlymų dėl projekto 2 str., 3 str., 4 str. 1 dalies, taip pat prie Seimo narių A. Syso, A..Salamakino, R. Budbergytės, J. Sabatausko,

2020-05-05 pasiūlymo dėl projekto 3 straipsnio);

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2020-05-04

8

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad pagal įstatymo projekto 8 straipsnį vienkartinė išmoka būtų mokama iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui skiriamų valstybės biudžeto tikslinių asignavimų, svarstytina, ar įstatymo projekto 8 straipsnyje neturėtų būti numatyta taisyklė, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų patiriamos šių išmokų mokėjimo sąnaudos kompensuojamos pagal Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto atitinkamų metų rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytą procentinį dydį šioms sąnaudoms kompensuoti iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

Nepritarti.

Atsižvelgiant į tai, kad vienkartinės išmokos finansuojamos iš valstybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų patiriamos jų finansavimo sąnaudos turės būti kompensuojamos vadovaujantis Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2020 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo Nr. XIII-2697 3 straipsnio 7 dalimi (taikant 1,4 proc. nuo valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos išmokoms iš valstybės biudžeto finansuoti), todėl nustatyti papildomą teisinį reguliavimą projekte Nr. XIIIP-4778 nereikia.

 

Kartu žr. Komiteto pasiūlymą dėl projekto 8 straipsnio (prie 3 TD pastabos).

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2020-05-04

8

 

 

3. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad įstatymo projekto nuostatoms įgyvendinti reikės papildomų valstybės biudžeto asignavimų. Atsižvelgiant į tai, ir į tai, kad įstatymo projekto 8 straipsnyje papildomų valstybės biudžeto asignavimų skyrimas nėra sureguliuotas tinkamai, kartu su šiuo įstatymo projektu turėtų būti teikiamas Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.

 

 

Pritarti iš dalies.

 

 

Argumentai:

1. Seimui 2020-03-17 priėmus 2020 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 9 ir 10 str.  pakeitimo įstatymą Nr. XIII-2819 Vyriausybė papildomų lėšų poreikį įstatymo projektui Nr. XIIIP-4778 gali finansuoti iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų. Remiantis Finansų ministerijos informacija, lėšos reikalingos įstatymui įgyvendinti bus skirtos iš nustatytų limitų ribose pasiskolintų lėšų ir bus nurodytos valstybės biudžeto ataskaitoje, todėl pastaboje paminėto projekto pakeitimai nebūtini;

2. Atsižvelgiant į tai, kad vienkartinės išmokos bus finansuojamos taip, kaip ir kitos išmokos iš valstybės biudžeto bei siekiant tinkamai sureguliuoti projekto 8 straipsnio nuostatą.

 

Pasiūlymas:

,,8 straipsnis. Vienkartinių išmokų finansavimo šaltinis
Vienkartinės išmokos išmokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui skiriamų valstybės biudžeto tikslinių asignavimų
išmokoms iš valstybės biudžeto finansuoti.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

 

 

I

 

 

 

Argumentai:

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIENKARTINĖS IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMAS

Nepritarti.

Pritarta Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte nurodytam įstatymo pavadinimui.

 

 

 

2.

Seimo narys

M. Majauskas,

2020-05-04

I

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo pavadinimas turi atspindėti jo turinį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS RINKIMINĖS VIENKARTINĖS IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMAS

Nepritarti.

Pritarta Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte nurodytam įstatymo pavadinimui.

 

3.

Seimo nariai

G. Skaistė,

M. Navickienė,

J. Razma,

2020-05-05

I

 

 

 

Argumentai: Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad pervedant besąlygines tiesiogines išmokas gavėjams labai svarbu įvardinti, koks pagrindinis tokių išmokų tikslas. Tai padeda pasiekti išmokos tikslų.

Šiuo atveju, kadangi vienkartinės išmokos yra įvedamos dėl susiklosčiusios ekstremalios situacijos ir karantino metu kai šalies ekonomika stoja, vartojimas mažėja, pagrindinis išmokos tikslas yra skatinti žmonių vartojimą ir ekonomikos atsigavimą. Todėl siūlome patikslinti išmokos pavadinimą, įvardinant, jog tai vienkartinė ekonomikos skatinimo išmoka socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo pavadinimą ir išdėstyti jį taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIENKARTINĖS EKONOMIKOS SKATINIMO IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMAS“

Nepritarti.

Pritarta Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte nurodytam įstatymo pavadinimui.

 

4.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

I

 

 

 

Argumentai: karantino laikotarpiu šeimos auginančios vaikus susidūrė su specifiniais iššūkiais, nes reikėjo prisitaikyti prie nuotolinio mokymo, užtikrinti vaikų priežiūrą namuose ir derinti darbines funkcijas, šeimos galėjo netekti dalies pajamų, kadangi ligos socialinio draudimo išmokos prižiūrint vaikus nekompensuoja viso turėto darbo užmokesčio. Todėl siūloma vienkartinę išmoką skirti ir asmenims, kurie išmokas gauna pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 6 str. 1 d. (t.y. gaunantiems vaiko pinigus). Asmenys auginantys vaikus įprastai patiria didesnes šeimos išlaidas, jų vartojimo poreikiai yra didesni, todėl tikėtina, kad šių asmenų papildomai gautos pajamos efektyviai paskatins vartojimą ir ekonomikos atsigavimą.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo pavadinimą ir išdėstyti jį taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIENKARTINĖS IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ, IR ŠALPOS IŠMOKŲ BEI IŠMOKŲ VAIKAMS GAVĖJAMS ĮSTATYMAS“

Nepritarti.

1.Pritarta Vyriausybės pateiktame įstatymo projekte nurodytam įstatymo pavadinimui;

2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, valstybės biudžeto lėšų poreikis Seimo narių M. Puidoko ir A. Mazuronio pasiūlymams įgyvendinti - apie 101,6 mln. eurų.

5.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

1

1

 

 

Pakeisti įstatymo 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1.    Šio įstatymo paskirtis – nustatyti vienkartinės išmokos socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams (toliau – vienkartinė išmoka) dydį, teisę ją gauti turinčius asmenis bei jos skyrimo ir mokėjimo tvarką.”

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo, kuriems nepritarta.

6.

Seimo nariai

G. Skaistė,

M. Navickienė,

J. Razma,

2020-05-05

1

1

 

 

Argumentai: Skaityti argumentus, išdėstytus aukščiau.

Pasiūlymas:

Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas

1.    Šio įstatymo paskirtis – nustatyti vienkartinės ekonomikos skatinimo išmokos socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams (toliau – vienkartinė išmoka) dydį, teisę ją gauti turinčius asmenis bei jos skyrimo ir mokėjimo tvarką.“

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo, kuriems nepritarta.

7.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

1

2

15

N

Argumentai: Skaityti argumentus, išdėstytus aukščiau.

Pasiūlymas: Papildyti 1 straipsnio 2 dalį nauju 15 punktu:

„15) Išmokos vaikams pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 6 str. 1 d. “

Nepritarti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, valstybės biudžeto lėšų poreikis Seimo narių M. Puidoko ir A. Mazuronio pasiūlymams įgyvendinti - apie 101,6 mln. eurų.

8.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

2

 

 

 

Pakeisti įstatymo 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Vienkartinės išmokos dydis

Vienkartinės išmokos dydis yra 200 eurų.“

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl

 įstatymo pavadinimo pakeitimo, kuriems nepritarta.

9.

Seimo nariai

K. Glaveckas,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

A. Sysas,

R. Petauskienė,

A. Bilotaitė,

2020-05-05

2

 

 

 

Argumentai: siekiant, kad būtų pasiekti projekto aiškinamajame rašte nurodyti tikslai:  „prisidėti prie senatvės pensijos amžių sukakusių asmenų, neįgalių asmenų skurdo mažinimo“, tikslinga nustatyti, kad vienkartinė  išmoka būtų skiriama asmenims, kuriems reikia paramos, tuo tarpu projekte siūloma vienkartinę išmoką skirti nevertinant bendros asmenų visų gaunamų pensijų ar kompensacijų sumos. Siūloma įstatymo projektą papildyti nuostatomis, kad  vienkartinė išmoka asmenims būtų skiriama įvertinus asmens gaunamas pajamas, ir  tuo pačiu padidinti vienkartinės išmokos dydį:

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Vienkartinės išmokos dydis

Vienkartinės išmokos dydis yra 200 300 eurų.“

Nepritarti.

Žr. argumentus prie Seimo narių K. Glavecko, A. Butkevičiaus, S. Gentvilo,

A. Syso, R. Petrauskienės,,

A. Bilotaitės

2020-05-05 pasiūlymo dėl projekto 3 straipsnio, kuriam nepritarta.

 

 

10.

Seimo nariai

K. Glaveckas,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

A. Sysas,

R. Petauskienė,

A. Bilotaitė,

2020-05-05

3

 

 

 

Argumentai: įstatymo projekte siūloma nustatyti sąlygas, kada asmuo gali pretenduoti į vienkartinę išmoką:

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį šdėstyti taip:

,,3 straipsnis. Teisė į vienkartinę išmoką

„1. Teisę į vienkartinę išmoką turi asmenys, kurie teisę gauti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas įgijo iki 2020 m. gruodžio 31 d. ir kurių  praėjusių 3 mėnesių,  iki vienkartinės išmokos paskyrimo, pajamos per mėnesį  neviršijo 600 eurų.

2. Asmuo, nepriklausomai nuo jo teisės gauti  šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas skaičiaus, turi teisę gauti vieną vienkartinę išmoką.

3. 2.Teisė gauti vienkartinę išmoką nepaveldima.“

Nepritarti.

Pritarta Vyriausybės pasiūlymui mokėti visiems nurodytų pensijų, šalpos išmokų gavėjams, gyvenantiems Lietuvoje, vienodo dydžio išmoką.

 

 

 

11.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

3

 

 

 

Pakeisti įstatymo 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. Teisė į vienkartinę išmoką

1.      Teisę į vienkartinę išmoką turi asmenys, kurie teisę gauti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas įgijo iki 2020 m. gruodžio 31 d.

2. Asmuo, nepriklausomai nuo jo teisės gauti  šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas skaičiaus, turi teisę gauti vieną vienkartinę išmoką.

3. Teisė gauti vienkartinę išmoką nepaveldima.“

Nepritarti.

 

12.

Seimo nariai

A.     Sysas,

A..Salamakinas,

R. Budbergytė,

J. Sabatauskas,

2020-05-05

 

3

 

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„1. Teisę į vienkartinę išmoką turi asmenys,:

1)      kurie teisę gauti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas įgijo iki 2020 m. gruodžio 31 d.

2)      kurių pajamos neviršija 3 VRP dydžio.

2. Asmuo, nepriklausomai nuo jo teisės gauti  šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas skaičiaus, turi teisę gauti vieną vienkartinę išmoką.

3.2. Teisė gauti vienkartinę išmoką nepaveldima.“

Nepritarti.

Pritarta Vyriausybės pasiūlymui mokėti visiems nurodytų pensijų, šalpos išmokų gavėjams, gyvenantiems Lietuvoje, vienodo dydžio išmoką;

 

 

 

13.

Seimo narys

A.     Sysas,

2020-05-06

3

 

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„1. Teisę į vienkartinę išmoką turi asmenys,:

1)kurie teisę gauti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas įgijo iki 2020 m. gruodžio 31 d.

2) kurių pajamos neviršija 3 VRP dydžio.;

3) gyvenantiems Lietuvoje

2. Asmuo, nepriklausomai nuo jo teisės gauti  šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas skaičiaus, turi teisę gauti vieną vienkartinę išmoką.

3.2. Teisė gauti vienkartinę išmoką nepaveldima.“

Pritarti iš dalies.

 

Nepritarta vienkartinės išmokos dydį sieti su pajamomis.

Pritarta įrašyti sąlygą, kad įstatymas taikomas asmenims, gyvenantiems Lietuvoje (žr. Komiteto pasiūlymus dėl projekto 1 straipsnio 2 dalies ir dėl projekto 3 straipsnio 1 dalies).

 

 

14.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

3

1

 

 

Argumentai: Kadangi bus asmenų, kurie teisę į išmokas numatytas 2 str. 1 d. turėjo, tačiau jos neteko iki įstatymo priėmimo datos, siūloma tikslinti įstatymo projekto 3 str. 1 dalį, aiškiau apibrėžiant asmenis, kurie turi teisę į vienkartinę išmoką.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 d. ir išdėstyti ją taip:

3 straipsnis. Teisė į vienkartinę išmoką

1. Teisę į vienkartinę išmoką turi asmenys, kurie teisę gauti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas turėjo 2020 m. gegužės 1 d. arba ją įgijo nuo 2020 m. gegužės 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d.

Nepritarti.

Žr. argumentus prie Seimo narių M. Puidoko, ,A. Mazuronio pasiūlymo dėl projekto 1 straipsnio  2 dalies papildymo nauju 2 punktu.

 

 

15.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

4

 

 

 

Pakeisti įstatymo 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Vienkartinės išmokos mokėjimo terminai

„1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki 2020 m. birželio 30 d. įskaitytinai, vienkartinė išmoka išmokama lygiomis dalimis per 4 mėnesius nuo 2020 m. rugpjūčio birželio mėnesįio.

2. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos
2020 m. liepos 1 d. ir vėliau,  vienkartinė išmoka išmokama pradedama mokėti kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.“

Nepritarti.

1.Negali būti įgyvendintas ankstesnis, negu pasiūlė Vyriausybė, naujai įvedamos  išmokos išmokėjimo terminas, atsižvelgiant į Sodrai artimiausiu metu priskirtų įgyvendinti darbų apimtis (dauguma jų turi būti įgyvendinti iki 2020-07-01), tarp jų paminėtini:

-savarankiškai dirbančių asmenų išmokos naujų taisyklių keitimo programavimas;

-darbo paieškos išmokos programinės įrangos sukūrimas;

-Valstybinių ir pareigūnų pensijų kompensavimas;

-pensijų anuitetų mokėjimų sistemos kūrimas.

2. Pritarta Vyriausybės pasiūlytai nuostatai išmokėti viso dydžio išmoką, (neskaidant jos mokėjimo dalimis).

16.

Seimo nariai

D. Šakalienė,

R. Budbergytė,

L. Jonaitis,

2020-05-04

4

 

 

 

Argumentai:

Tiek tarptautiniai, tiek nacionaliniai ekspertai (žr. Opozicijos iniciatyva sušaukto Seimo plenarinio posėdžio š.m. balandžio 23 d. rytinės diskusijos „Pandemijos iššūkiai ir problemos Lietuvos sveikatos sistemai ir ekonomikai“ įrašą, tarp dalyvių – dr. Živilė Gudlevičienė, Lietuvos medikų sąjūdžio vadovė, dr. Klaudijus Maniokas, ESTEP valdybos pirmininkas ir Pandemijos ekonomikos grupės narys, Vidmantas Janulevičius, Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas, Dalia Matukienė, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos pirmininkė, Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė) vienbalsiai pabrėžia paramos visuotinumą ir greitį, siekiant suvaldyti COVID-19 pandemijos pasekoje kylančią ekonominę ir socialinę krizę. Pasak ekspertų:

-         Krizės akivaizdoje daugelis Europos valstybių imasi agresyvios skatinimo politikos, o Lietuva – delsia

Lietuva, palyginus su ES taisyklėmis ir gera valstybių praktika, nustato daug perteklinių reikalavimų, kurie stabdo pagalbą ir atsigavimą

-          Lietuvos ekonomikos skatinimo planas mažos apimties, o priemonių ratas siauras

-         Greita tiesioginė finansinė injekcija lygu greitas atsigavimas ir išsaugotos darbo vietos, ir atvirkščiai – lėta ir ribota parama gilina krizę.

-         kiekviena uždelsta diena tolina V formos atsigavimą ir artina „užburtą ratą“

Todėl, jei Vyriausybė galiausiai pasiūlytomis tiesioginėmis išmokomis iš tiesų siekia padėti pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms, tikisi teigiamo poveikio per vartojimo padidinimą švelninant ekonominį kritimą, o taip ir didesnio planuojamos paramos ekonominio efekto, būtina įvykdyti Vyriausybės siūlomos vienkartinės išmokos mokėjimą kaip įmanoma anksčiau, ne vėliau kaip birželio mėnesį.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Vienkartinės išmokos mokėjimo terminai

„1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki 2020 m. birželio 30 gegužės 31 d. įskaitytinai, vienkartinė išmoka išmokama 2020 m. rugpjūčio birželio mėnesį.

2. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos
2020 m. liepos birželio 1 d. ir vėliau,  vienkartinė išmoka išmokama kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.“

Nepritarti.

Negali būti įgyvendintas ankstesnis, negu pasiūlė Vyriausybė, naujai įvedamos  išmokos išmokėjimo terminas, atsižvelgiant į Sodrai artimiausiu metu priskirtų įgyvendinti darbų apimtis (dauguma jų turi būti įgyvendinti iki 2020-07-01), tarp jų paminėtini:

- savarankiškai dirbančių asmenų išmokos naujų taisyklių keitimo programavimas;

- darbo paieškos išmokos programinės įrangos sukūrimas;

- Valstybinių ir pareigūnų pensijų kompensavimas;

- pensijų anuitetų mokėjimų sistemos kūrimas.

 

 

 

17.

Seimo nariai

G. Skaistė,

M. Navickienė,

J. Razma,

2020-05-05

4

 

 

 

Argumentai: Ekonomistų vertinimu, koronaviruso padariniai labiausiai ekonomikai pasijus antrąjį šių metų ketvirtį. Jų teigimu, mažės vidaus vartojimas bei eksportas. Taigi, viena iš pagrindinių priežasčių įvesti vienkartines išmokas socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams yra būtent vidaus vartojimo skatinimas.

Visgi, dabartinėje įstatymo redakcijoje įvardinti išmokų skyrimo ir mokėjimo terminai nėra optimalūs išmokos tikslams pasiekti. Tiesioginės išmokos gyventojams suteikia gyventojams papildomas pajamas, leidžia jas savarankiškai išleisti ir taip skatina vietos vartojimą. Todėl tikslingiausia išmokas paskirti ir išmokėti artimiausiu metu, taip siekiant paskatinti karantino metu sumenkusį vartojimą.

Įvertinus Sodros turimus duomenų rinkinius ir technines galimybes pervesti išmokas, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vardu siūlome nustatyti, jog išmokų gavėjų sąrašai sudaromi iki gegužės 31 dienos, o vienkartinės išmokos pervedamos birželio mėnesį drauge su gavėjų gaunamomis pensijomis ar šalpos išmokomis.

Visų socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjų sąrašus Sodra turi jau dabar. Todėl papildomi darbai būtų itin neženklūs. Taupant lėšas pervedimams ir išnešiojimui, siūlome kad išmokos būtų išmokamos drauge su gavėjų gaunamomis pensijomis ir šalpos išmokomis.

Tuo tarpu tiems, kurie teisę į išmoką įgautų po birželio 1 dienos, siūlome vienkartinę išmoką pervesti drauge su pirmąja mokama išmoka, nurodyta įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„4 straipsnis. Vienkartinės išmokos mokėjimo terminai

1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki  2020 m. gegužės 31 d. birželio 30 d. įskaitytinai, vienkartinė išmoka išmokama 2020 m. birželio rugpjūčio mėnesį kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.

2. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos 2020 m. birželio liepos 1 d. ir vėliau,  vienkartinė išmoka išmokama kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.“

Nepritarti.

Žr. argumentus prie Seimo narių D. Šakalienės,

R. Budbergytės, L. Jonaičio

2020-05-04 pasiūlymo (dėl projekto 4 straipsnio), kuriam nepritarta.

 

 

18.

Seimo nariai

K. Glaveckas,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

A. Sysas,

R. Petrauskienė,

A. Bilotaitė,

2020-05-05

4

1

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad siūloma padidinti vienkartinės išmokos dydį, tikslinga ją išmokėti per 2 kartus.

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį  ir ją išdėstyti taip:

„1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki  2020 m. birželio 30 d. įskaitytinai, vienkartinės išmokaos dalis 150 eurų išmokama 2020 m. rugpjūčio liepos mėnesį, kita dalis išmokama 2020 m. rugpjūčio mėnesį.“

Nepritarti.

Nepritarta susijusiems šių Seimo narių pasiūlymams (dėl projekto 3 straipsnio) ir išmokos išmokėjimui dalimis.

19.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

5

 

 

 

Pakeisti įstatymo 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Vienkartinės išmokos skyrimas ir mokėjimas

1. Vienkartines išmokas, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro duomenimis, paskiria ir šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytais terminais išmoka valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, nereikalaudamos iš asmenų, kurie pagal šį įstatymą turi teisę gauti vienkartinę išmoką, prašymų.

2. Vienkartinė išmoka asmeniui pristatoma tokia pačia tvarka, kuria jam pristatoma šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyta išmoka.“

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo ir pirmesnių projekto straipsnių, kuriems nepritarta.

20.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

5

 

 

 

Argumentai: Kadangi išmokas vaikams skiria ir moka savivaldybių administracijos, atitinkamai reikia papildyti ir įstatymo projekto 5 straipsnį.

Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnį nauja 2 dalimi ir išdėstyti jį taip:

„5 straipsnis. Vienkartinės išmokos skyrimas ir mokėjimas

1. Vienkartines išmokas, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro duomenimis, paskiria ir šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytais terminais išmoka valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, nereikalaudamos iš asmenų, kurie pagal šį įstatymą turi teisę gauti vienkartinę išmoką, prašymų.

2.Vienkartines išmokas šio įstatymo 1 str. 2 d. 15 p. nurodytiems asmenims paskiria ir išmoka savivaldybių administracijos pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme nustatytą tvarką, nereikalaudamos iš asmenų, kurie pagal šį įstatymą turi teisę gauti vienkartinę išmoką, prašymų.

2. 3. Vienkartinė išmoka asmeniui pristatoma tokia pačia tvarka, kuria jam pristatoma šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyta išmoka.“

Nepritarti.

1.Pasiūlymas susijęs su Seimo narių M. Puidoko, A. Mazuronio 2020-05-05 pasiūlymu dėl projekto 1 straipsnio 2 dalies papildymo nauju 15 punktu, kuriam nepritarta.

2.Pritarta Komiteto pasiūlymais patobulintoms projekto 5 straipsnio 1 ir 2 dalių redakcijoms.

 

21.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

6

 

 

 

Pakeisti įstatymo 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Vienkartinės išmokos ir kitų asmeniui priklausančių išmokų ar    kompensacijų santykis

Pagal šį įstatymą išmokama vienkartinė išmoka neturi įtakos kitoms asmeniui pagal įstatymus priklausančioms kas mėnesį mokamoms išmokoms ir (ar) kompensacijos, taip pat skiriamai piniginei socialinei paramai, apmokėjimui už socialines paslaugas.“

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo ir pirmesnių projekto straipsnių, kuriems nepritarta.

22.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

7

 

 

 

Pakeisti įstatymo 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„7 straipsnis. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų sprendimų apskundimas

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų sprendimai dėl vienkartinės išmokos išmokėjimo per vieną mėnesį nuo tos dienos, kurią asmuo sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamo sprendimo priėmimą, gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

Nepritarti.

Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo ir pirmesnių projekto straipsnių.

23.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

7

 

 

 

Argumentai: įstatymo projekte numačius, kad išmokas skiria ir išmoka ir savivaldybių administracijos, reikia patikslinti ir apskundimo tvarkas.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„7 straipsnis. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų ir savivaldybių administracijų sprendimų apskundimas

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų ir savivaldybių administracijų sprendimai dėl vienkartinės išmokos išmokėjimo per vieną mėnesį nuo tos dienos, kurią asmuo sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamo sprendimo priėmimą, gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

Nepritarti.

1. Pasiūlymas susijęs su Seimo narių M. Puidoko, A. Mazuronio 2020-05-05 pasiūlymu dėl projekto 1 straipsnio 2 dalies papildymo nauju 15 punktu, kuriam nepritarta;

2.Pasiūlymas neaktualus, nes pritarta Komiteto pasiūlymu patobulintam projekto 7 straipsniui.

24.

Seimo nariai

M. Majauskas,

R. Budbergytė,

A. Butkevičius,

S. Gentvilas,

2020-05-04

8

 

 

 

Pakeisti įstatymo 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„8 straipsnis. Vienkartinių išmokų finansavimo šaltinis

Vienkartinės išmokos išmokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui skiriamų valstybės biudžeto tikslinių asignavimų.“

Nepritarti.

1. Pasiūlymai susiję su šių Seimo narių pasiūlymais dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo ir pirmesnių projekto straipsnių.

2. Pritarta Komiteto pasiūlymu patobulintam projekto 8 straipsniui.

25.

Seimo nariai

M. Puidokas,

A. Mazuronis,

2020-05-05

8

 

 

 

Argumentai: numačius papildomus išmokų gavėjus, reikia patikslinti ir išmokų finansavimo šaltinius.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

8 straipsnis. Vienkartinių išmokų finansavimo šaltinis

Vienkartinės išmokos išmokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui  ir savivaldybių administracijoms skiriamų valstybės biudžeto tikslinių asignavimų.“

Nepritarti.

1.Pasiūlymas susijęs su Seimo narių M. Puidoko, A. Mazuronio 2020-05-05 pasiūlymu dėl projekto 1 straipsnio 2 dalies papildymo nauju 15 punktu, kuriam nepritarta;

2. Pritarta Komiteto pasiūlymu patobulintam projekto 8 straipsniui.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1 Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

7.2 Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

1

2

1

 

Argumentai:

1.Įstatymo projekto 1, 3, 4, 5 straipsnio 2 dalies straipsnių keitimai teikiami siekiant teisinio aiškumo ir apibrėžtumo, kilus praktiniams su šio įstatymo taikymu susijusiems klausimams;

2. Įstatymo projekto 1, 3, 4 straipsnių pakeitimais tiksliau apibrėžiamas asmenų, turinčių teisę gauti vienkartinę išmoką, ratas (tikslinami išmokų gavėjų atrankos kriterijai) ir šios išmokos mokėjimo tvarka: teisė į vienkartinę išmoką siejama su socialinio draudimo pensijos ar (ir) šalpos išmokos mokėjimu (o ne jos paskyrimu), t. y. nustatoma, kad vienkartinė išmoka išmokama socialinio draudimo pensijas ir (ar) šalpos išmokas 2020-01-01 – 2020-12-31 laikotarpiu bent kartą gavusiems asmenims įvertinus tai, kad ne visuomet asmuo, kuriam yra paskirta socialinio draudimo pensija ir šalpos išmoka, šią pensiją ar išmoką gauna (šių pensijų ir išmokų skyrimą ir mokėjimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyti atvejai, kada paskirtos išmokos asmeniui nemokamos (pavyzdžiui, paskirtosios išankstinė senatvės ir šalpos senatvės pensijos nemokamos, jei asmuo dirba; paskirtosios šalpos išmokos nemokamos, jei asmeniui paskirta kardomoji priemonė – suėmimas, asmuo atlieka laisvės atėmimo bausmę ir kitais atvejais).

3. Kartu patikslinti projekto 1 straipsnio 2 dalį, jos nuostatą suderinant  su Socialinio draudimo pensijų įstatymo 3 str. 1 dalies 1 punktu, atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pritarė iš dalies Seimo nario A. Syso 2020-05-06 pasiūlymo dėl projekto 3 str. nuostatai, kad būtų įrašyta sąlyga dėl gyvenančių Lietuvoje.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Šis įstatymas taikomas asmenims, gyvenantiems Lietuvos Respublikoje ir deklaravusiems gyvenamąją vietą arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, kuriems paskirtos mokamos:

1) socialinio draudimo senatvės (išankstinės senatvės, senatvės pensijos neįgaliajam) pensijos;

Pritarti.

 

2.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

 

3

1

 

 

Argumentai:   kaip ir prie 1 SRDK pasiūlymo.

Kartu patikslinti projekto 3 straipsnio 1 dalį, atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pritarė iš dalies Seimo nario A. Syso 2020-05-06 pasiūlymo dėl projekto 3 str. nuostatai, kad būtų įrašyta sąlyga dėl gyvenančių Lietuvoje.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį:

,,1. Teisę į vienkartinę išmoką turi šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys, kurie teisę gauti nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. gavo (gauna) vieną iš šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas išmokas įgijo iki 2020 m. gruodžio 31 d. nurodytų išmokų.“

Pritarti.

 

3.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

4

 

 

 

Argumentai:   kaip ir prie 1 SRDK pasiūlymo.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,4 straipsnis. Vienkartinės išmokos mokėjimo terminai

1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki 2020 m. birželio 30 d. įskaitytinai,. vienkartinė Vienkartinė išmoka išmokama 2020 m. rugpjūčio mėnesį, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytą atvejį.

2. Jeigu vieną iš Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos nurody išmokos paskirtos 2020 m. liepos 1 d. ir vėliau išmokų asmuo pradeda gauti 2020 m. rugsėjo ar vėlesnį mėnesį, vienkartinė išmoka išmokama kartu su pirmąja mokama išmoka tą patį mėnesį, kurį asmeniui išmokama nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyta išmoka, bet ne vėliau kaip 2020 m. gruodžio mėnesį.“

 

 

4.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

5

1

 

 

Argumentai:

Siekiant nustatyti dėl mirties negautos vienkartinės išmokos mokėjimo tvarką, t. y. sureguliuoti situaciją, kuri gali susidaryti mirus asmeniui, kuriam jau buvo paskirta vienkartinė išmoka, tačiau kurios jis negavo dėl mirties.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,1. Vienkartines išmokas, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro duomenimis, paskiria ir šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytais terminais išmoka Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, nereikalaudamos iš asmenų, kurie pagal šį įstatymą turi teisę gauti vienkartinę išmoką, prašymų. Vienkartinė išmoka, negauta dėl asmens mirties, neišmokama.“

Pritarti.

 

5.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

5

2

 

 

Argumentai:   kaip ir prie 1 SRDK pasiūlymo.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,2. Vienkartinė išmoka asmeniui pristatoma tokia pačia tvarka, kuria jam yra (buvo) pristatoma šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyta išmoka.“

 

Pritarti.

 

6.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

7

 

 

 

Argumentai: siekiant nustatyti, kad iš vienkartinių išmokų nebūtų daromi jokie išskaitymai, taip pat  siekiant taupyti lėšas ir Sodros resursus, siūloma atsisakyti sprendimų dėl vienkartinės išmokos išmokėjimo priėmimo ir jų siuntimo asmenims.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,7 straipsnis. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų sprendimų apskundimas Išskaitos iš vienkartinės išmokos

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų sprendimai dėl vienkartinės išmokos išmokėjimo per vieną mėnesį nuo dienos, kurią asmuo sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamo sprendimo priėmimą, gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Išskaitos iš vienkartinės išmokos pagal vykdomuosius dokumentus ir (ar) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos vadovo sprendimus nedaromos.“

Pritarti.

 

7.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2020-05-06

 

9

 

 

N

Argumentai: siekiant apibrėžti įstatymo galiojimą, t. y. kad įstatymas galioja terminuotą laiką, t. y. iki 2020 m. gruodžio 31 d. 

 

Papildyti įstatymo projektą nauju 9 straipsniu:

,,9 straipsnis. Įstatymo galiojimas

Šis įstatymas galioja iki 2020 m. gruodžio 31 d.“

Pritarti.

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 0, susilaikė – 2.

9. Komiteto paskirti pranešėja: Rimantė Šalaševičiūtė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

Komiteto biuro patarėja D. Jonėnienė