LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-05-26  Nr. XIVP-529

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 1 punktą ir jame nustatyti, kad loterijų ir lošimų mokesčio bazė organizuojant loterijas – suma, gauta iš išplatintų loterijos bilietų nominali vertė atėmus loterijos dalyviams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą. Teikiamas siūlymas diskutuotinas keliais aspektais.

Pirma, pagal keičiamo įstatymo 3 straipsnį  loterijų ir lošimų mokesčio mokestinis laikotarpis yra kalendorinių metų ketvirtis. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kaip apskaičiuojama faktiškai loterijos dalyviams išmokėtų laimėjimų suma: ar ši suma apskaičiuojama susiejant to mokestinio laikotarpio išplatintus loterijos bilietus su pagal juos išmokėtais laimėjimais, ar sudedami visi to mokestinio laikotarpio išmokėti laimėjimai. Atkreiptinas dėmesys, jog išplatintų loterijos bilietų ir pagal juos išmokėtų laimėjimų mokestiniai laikotarpiai gali nesutapti, pavyzdžiui, loterijos bilietų, išplatintų gruodžio mėnesį, ir pagal juos kitų metų sausio mėnesį išmokėtų laimėjimų mokestiniai laikotarpiai būtų skirtingi. Iš projekto nuostatų taip pat nėra aišku, kaip mokesčio bazė būtų apskaičiuojama tuo atveju, jei tam tikro mokestinio laikotarpio metu suma už išplatintus loterijos bilietus būtų mažesnė nei suma už loterijos dalyviams faktiškai išmokėtus laimėjimus. Svarstytina, ar tokiu atveju neturėtų būti nustatyta, kad tam tikrais atvejais faktiškai išmokėtų laimėjimų sumos galėtų būti atimamos iš išplatintų loterijos bilietų nominalios vertės sumos kitu mokestiniu laikotarpiu.

Antra, projekto nuostatos koreguotinos lingvistiniu požiūriu – tikslintini formuluotės „gauta iš išplatintų loterijos bilietų nominali vertė atėmus“ linksniai.

2. Projekto 1 straipsnio pakeitimų esmė dėstytina taip: „Pakeisti 4 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:“. Atitinkamai šio straipsnio dėstomoje dalyje turi būti dėstomas tik keičiamas punktas.

3. Projekto 2 straipsnio pakeitimų esmė dėstytina taip: „Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:“. Atitinkamai šio straipsnio dėstomoje dalyje turi būti dėstoma tik keičiama dalis.

4. Atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...> manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos ir vykdytojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                            Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (8 5 ) 239 6164, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]