PATIKSLINTA

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO  NR. XIIIP-1191(2)

 

2019 m. lapkričio 27 d.  Nr. 109-P-47

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Valius Ąžuolas; Kęstutis Glaveckas, Algirdas Butkevičius, Vida Ačienė, Rasa Budbergytė, Andrius Palionis, Viktoras Rinkevičius, Mykolas Majauskas, Gintarė Skaistė, Juozas Varžgalys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, vyr. specialistė Agnė Gedraitytė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai: A. Salamakinas,

J. Liesys,

A. Kupčinskas,

A. Matulas,

A. Butkevičius

1

1

 

 

Argumentai:

Šiuo metu loterijos yra pagrindinės olimpinio, paralimpinio ir kurčiųjų sporto finansuotojos Lietuvoje. Iš loterijų veiklos gaunami dividendai sudaro reikšmingą Lietuvos tautinis olimpinis komiteto (LTOK) pajamų dalį. Jei loterijų mokesčio tarifas būtų padidintas nuo 5 iki 6 proc., kitų metų LTOK biudžetas sumažėtų daugiau nei 0,5 mln. EUR. Prieš pat 2020 metų Tokijo olimpinės žaidynes mažėtų lėšos skiriamos Lietuvos sportininkų pasiruošimui – dotacijos Lietuvos olimpinių sporto šakų federacijoms, įrangos pirkimui, medicinai, moksliniams tyrimams, stipendijoms ir kitoms sritims. Svarbu ir tai, kad šio mokesčio pakėlimo nulemtas neigiamas poveikis LTOK biudžetui kiekvienais metais tik didėtų.

Be to, Seime šiuo metu yra svarstomas Finansų ministerijos parengtas Loterijų įstatymo naujos redakcijos projektas, kuriame numatyti nauji apribojimai ir įpareigojimai loterijų verslui. Visa tai didins loterijų veiklos kaštus bei neigiamai atsilieps bilietų pardavimams, tad ir LTOK gaunamiems dividendams.

Tad, siekiant išlaikyti pakankamą Lietuvos olimpinio sporto finansavimą, siūlome nekeisti esamo loterijų mokesčio tarifo.

Pasiūlymas: Nekeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies ir ją išdėstyti taip:

„1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 6 5 procentų mokesčio tarifas.“

Iš dalies pritarti.

Argumentai:

Komitetas siūlo

1 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas ir dydis

„1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei 2020 metais taikomas 5,5 procentų mokesčio tarifas, o 2021 ir vėlesniais metais taikomas 6,0 procentų mokesčio tarifas.

 

4. Balsavimo rezultatai: Pritarta bendru sutarimu.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Valius Ąžuolas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja (ES) Jolanta Dzikaitė