LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. +370 600 38904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimui                                    Į 2024-06-17 Nr. S-2024-2664-XIVP-3930

 

 

dėl Lietuvos respublikos Turizmo įstatymo Nr. VIII-667 2 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3930 atitikties Europos Sąjungos teisei

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo Nr. VIII-667 2 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3930 (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabų ir pasiūlymų.

Įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalimi Turizmo įstatymo 32 straipsnio 3 punkte siūloma atsisakyti nuostatos, kurioje numatytas turizmo paslaugų teikėjų tvarkomų asmens duomenų tvarkymo tikslas. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas) 6 straipsnio 1 dalimi, duomenų tvarkymas yra teisėtas tik tuo atveju, jeigu taikoma bent viena iš šioje dalyje sąlygų, ir tik tokiu mastu, kokiu ji yra taikoma, pvz., tvarkyti duomenis būtina, kad būtų įvykdyta duomenų valdytojui taikoma teisinė prievolė (c punktas), tvarkyti duomenis būtina siekiant atlikti užduotį, vykdomą viešojo intereso labui arba vykdant duomenų valdytojui pavestas viešosios valdžios funkcijas (e punktas). Reglamento 6 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad 1 dalies c punkte nurodytas duomenų tvarkymo pagrindas nustatomas Sąjungos teisėje arba duomenų valdytojui taikomoje valstybės narės teisėje. Duomenų tvarkymo tikslas nustatomas tame teisiniame pagrinde. Reglamento 5 straipsnio 1 dalies b punkte numatyta, kad asmens duomenys turi būti tvarkomi nustatytais, aiškiai apibrėžtais bei teisėtais tikslais ir toliau netvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu. Taigi duomenų tvarkymo tikslas teisės akte turi būti nurodytas aiškiai ir konkrečiai: jis turi būti pakankamai išsamus, kad būtų galima nustatyti, kokios rūšies tvarkymas yra įtrauktas ir nėra įtrauktas į nurodytą tikslą. Tikslas, kuris yra neaiškus arba bendras, pvz., „užtikrinti viešumą“ be išsamios papildomos informacijos, neatitinka Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtinto buvimo „aiškiu ir konkrečiu“ tikslu kriterijaus.  

Turizmo įstatymo 43 straipsnio 2 dalyje nustatytas Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje tvarkomų asmens duomenų tvarkymo tikslas. Taigi Turizmo įstatymo 32 straipsnio 3 punkte ir 43 straipsnio 2 dalyje numatyti skirtingi duomenų tvarkymo subjektai. Todėl siūlytume 32 straipsnio 3 punkte neatsisakyti paskutinio šio punkto sakinio.

 

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                                       Ewelina Dobrowolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viktorija Vasiliauskienė, mob. tel. +370 614 31 340, el. p. [email protected]