2020-05-2ū

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 67 IR 69 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTo nR. XIIIP-4458

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

 

 

Argumentai: Lietuvoje seniai vyksta diskusijos dėl ūkio lėšų kompensavimo privačioms mokykloms. Dominuoja sutarimas, kad bendruomenės poreikius tenkinančios mokyklos, kurios beveik visą savo pelną skiria mokyklos reikmėms, turi gauti pilną valstybės ir savivaldybių finansavimą. Tai mokyklos, kurios vykdo misiją ir visiškai neturi reikšmės, ar jos priklauso valstybei, savivaldybei ar privatiems asmenims. Tačiau šioje diskusijoje taip pat seniai susiformavo dominuojanti nuomonė, kad mokyklos, uždirbančios milžiniškus pelnus iš tėvų įnašų ir mokančios labai kuklias algas savo mokytojams (beje, iš valstybės biudžeto), negalėtų pretenduoti į ūkio lėšų padengimą. Todėl siūlome įstatyme numatyti esminį pelno paskirstymo kriterijų, kuris atskirs mokyklas, atitinkančias minimalius socialinės atsakomybės ir bendruomeniškumo standartus. Analogiškas kriterijus yra taikomas šiuo metu galiojančiame Socialinių įmonių įstatymo 27 straipsnyje (IX-2251), kuris riboja ir nukreipia socialinių įmonių pelno paskirstymą įmonės misijos vykdymui. Panašų principą dėl pelno nukreipimo siūloma taikyti ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtame Socialinio verslo įstatymo projekto 4 straipsnyje.

Pasiūlymas: Papildyti projekto 1 straipsnį 2 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 67 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) nevalstybinėms mokykloms, vykdančioms bendrojo ugdymo programas (išskyrus šio straipsnio 10 dalyje nurodytas mokyklas), – iš savininko (dalyvių susirinkimo) ir kitų lėšų, nustatytų mokyklos įstatuose. Ūkio lėšos taip pat gali būti skiriamos nevalstybinėms mokykloms, kurios atitinka minimalius socialinės atsakomybės ir bendruomeniškumo standartus ir skiria ne mažiau nei 80 procentų savo grynojo ataskaitinių finansinių metų pelno ugdymo proceso organizavimui, mokytojų atlyginimams ir socialiai pažeidžiamų mokinių galimybėms mokytis tose mokyklose. Detalią minimalios nevalstybinių mokyklų socialinės atsakomybės ir bendruomeniškumo tvarką nustato Vyriausybė.  Finansavimas ūkio lėšoms skiriamas iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką tiek, kiek jų skiriama to paties tipo valstybinėms ir/ar savivaldybių mokykloms. Šio straipsnio 4 dalyje 2 punkte nurodyti 80 procentų nevalstybinių mokyklų grynojo ataskaitinių finansinių metų pelno turi būti panaudoti per vienerius metus nuo metinių finansinių ataskaitų pateikimo.

Teikia Seimo nariai:

 

Aušra Papirtienė,

Tomas Tomilinas,

 Liudas Jonaitis,

 Irena Šiaulienė,

Vanda Kravčionok