PASIŪLYMAS

 Dėl VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 9, 13, 14, 15, 16

IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO įstatymo

projekto Nr. XIIIP-1924(4)

 

2019-02-06

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai: tikslinga patobulinti projekto 4 straipsnio 1 dalimi siūlomą keisti įstatymo 14 straipsnio 3 dalį, papildant 14 straipsnio 3 dalį nuostata, kad jeigu Kontrolės komitete yra daugiau kaip viena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė, kurios nariai yra išrinkti į Kontrolės komitetą, kandidatus į Kontrolės komiteto pirmininko pareigas gali pasiūlyti visos opozicijai atstovaujančios savivaldybės tarybos narių frakcijos ar savivaldybės tarybos narių grupės, kurių nariai yra išrinkti į Kontrolės komitetą, bendru rašytiniu sutarimu arba kiekviena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė gali siūlyti savo kandidatus atskirai.

Šis papildymas užtikrins visų taryboje esančių opozicinių frakcijų ar grupių teises vienodomis sąlygomis, užkertant kelią kelioms opozicinėms frakcijoms ar grupėms susitarus ignoruoti kitas opozicines frakcijas ar grupes, siūlyti savo kandidatus į Kontrolės komiteto pirmininko pareigas.

Siūloma papildyti įstatymo 14 straipsnio 3 dalį nuostata, kad laikoma, jog Kontrolės komitetas gali veikti, jeigu yra išrinkta daugiau kaip pusė jo narių ir yra paskirtas jos pirmininkas. Komitetas savo įgaliojimų netenka, jeigu jame liko mažiau kaip pusė jo narių. Tokiu atveju komitetas sudaromas iš naujo.

Šis pakeitimas leis užtikrinti stabilų komiteto darbą atsistatydinus vienam ar keliems jo nariams.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Kontrolės komiteto pirmininką savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria savivaldybės taryba reglamento nustatyta tvarka. Jeigu Kontrolės komitete yra daugiau kaip vienai opozicinei savivaldybės tarybos narių frakcijai ar savivaldybės tarybos narių grupei priklausantys savivaldybės tarybos nariai, kandidatus į Kontrolės komiteto pirmininko pareigas gali pasiūlyti visos opozicijai atstovaujančios ir Kontrolės komitete turinčios išrinktus savo narius savivaldybės tarybos narių frakcijos ar savivaldybės tarybos narių grupės bendru rašytiniu sutarimu arba kiekviena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė gali siūlyti savo kandidatus atskirai. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Tą pačią kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininko ar Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo pareigas meras arba savivaldybės tarybos opozicija gali siūlyti du kartus. Jeigu taryba nepatvirtina pasiūlyto kandidato du kartus, siūlomas kitas kandidatas.  Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta šiame įstatyme, savivaldybės tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius trejus metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu. Laikoma, kad Kontrolės komitetas gali veikti, jeigu yra išrinkta daugiau kaip pusė jo narių ir yra paskirtas jo pirmininkas. Komitetai savo įgaliojimų netenka, jeigu juose liko mažiau kaip pusė narių. Tokiu atveju komitetai sudaromi iš naujo šiame straipsnyje nustatyta tvarka.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

5

1

 

Argumentai: tikslinga patobulinti projekto 5 straipsnio 1 dalimi siūlomą keisti įstatymo 15 straipsnio 1 dalį, papildant 15 straipsnio 1 dalį nuostata, kad jeigu Etikos ar Antikorupcijos komisijoje yra daugiau kaip viena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė, kurios nariai yra išrinkti į komisijas, kandidatus į komisijų pirmininko pareigas gali pasiūlyti visos opozicijai atstovaujančios savivaldybės tarybos narių frakcijos ar savivaldybės tarybos narių grupės, kurių nariai yra išrinkti į komisijas, bendru rašytiniu sutarimu arba kiekviena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė gali siūlyti savo kandidatus atskirai.

Šis papildymas užtikrins visų taryboje esančių opozicinių frakcijų ar grupių teises vienodomis sąlygomis, užkertant kelią kelioms opozicinėms frakcijoms ar grupėms susitarus ignoruoti kitas opozicines frakcijas ar grupes, siūlyti savo kandidatus į Etikos bei Antikorupcijos komisijų pirmininkus.

Siūloma papildyti įstatymo 15 straipsnį nuostata, kad laikoma, jog Etikos ar Antikorupcijos komisijos gali veikti, jeigu yra išrinkta daugiau kaip pusė jų narių ir yra paskirti jų pirmininkai. Komisijos savo įgaliojimų netenka, jeigu jose liko mažiau kaip pusė jų narių. Tokiu atveju komisijos sudaromos iš naujo.

Šis pakeitimas leis užtikrinti stabilų komisijų darbą atsistatydinus vienam ar keliems jų nariams.

Taip pat tikslinga patobulinti projekto 5 straipsnio 1 dalimi siūlomą keisti įstatymo 15 straipsnio 1 dalį iš jos išbraukiant nuostatą „Jeigu pasiūlyti kandidatai į Etikos komisijos pirmininko ir Antikorupcijos komisijos pirmininko pareigas atitinka šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus, savivaldybės taryba negali pasiūlytų kandidatūrų atmesti“, nes tokios nuostatos atsisakyta projekto svarstymo Seime metu iš dalies pritarus Seimo narių pasiūlymams dėl projekto 4 straipsnio 1 dalies, kurioje reglamentuojamas Kontrolės komiteto pirmininko skyrimas į pareigas.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių, reglamento nustatyta tvarka. Jeigu sudarytose komisijose yra daugiau kaip vienos opozicijai atstovaujančios savivaldybės tarybos frakcijos ar savivaldybės tarybos narių grupės narys, kandidatus į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko pareigas gali pasiūlyti visos opozicijai atstovaujančios savivaldybės tarybos narių frakcijos ar savivaldybės tarybos narių grupės, kurių nariai išrinkti į komisijas, bendru rašytiniu sutarimu arba kiekviena opozicijai atstovaujanti savivaldybės tarybos narių frakcija ar savivaldybės tarybos narių grupė gali siūlyti savo kandidatus atskirai. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba iš šių komisijų narių skiria mero teikimu. Tą pačią kandidatūrą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko pareigas savivaldybės tarybos opozicija arba meras gali siūlyti du kartus. Jeigu taryba nepatvirtina pasiūlyto kandidato du kartus, siūlomas kitas kandidatas. Laikoma, kad Etikos komisija ir Antikorupcijos komisija gali veikti, jeigu yra išrinkta daugiau kaip pusė jų narių ir yra paskirtas jų pirmininkas. Komisijos savo įgaliojimų netenka, jeigu jose liko mažiau kaip pusė narių. Tokiu atveju komisijos sudaromos iš naujo šiame straipsnyje nustatyta tvarka.  

 Jeigu pasiūlyti kandidatai į Etikos komisijos pirmininko ir Antikorupcijos komisijos pirmininko pareigas atitinka šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus, savivaldybės taryba negali pasiūlytų kandidatūrų atmesti. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

 

 

Teikia

Seimo narė                                                                                                               Aušrinė Norkienė