LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŠVIETIMO IR MOKSLO KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO
„DĖL VALSTYBINĖS KALBOS POLITIKOS 2023–2030 METŲ GAIRIŲ“ PROJEKTO nr. xivp-2684
2023-06-07 Nr. 106-P-23
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Žukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja I. Kačinskaitė-Urbonienė, Komiteto nariai D. Asanavičiūtė, E. Jovaiša, S. Lengvinienė, L. Nagienė, A. Norkienė, B. Pietkiewicz, E. Pupinis, E. Rudelienė, V. Targamadzė.
Komiteto biuro vedėja L. Vingrytė, biuro patarėjos J. Paukštė, R. Steponėnienė, D. Žegunė, padėjėja G. Petrauskaitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-05-05 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Seimo nutarimu, kurio projektas teikiamas, tvirtinamų Valstybinės kalbos politikos 2023–2030 metų gairių (toliau – gairės) nuostatos, kuriomis perteikiamas galiojantis teisinis reguliavimas, suderintinos su aktualios redakcijos atitinkamų teisės aktų nuostatomis, tikslintinos nuorodos į konkrečius tų teisės aktų straipsnius, jų dalis, punktus. Pavyzdžiui: gairių 39 punkte nuoroda turėtų būti teikiama į Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 12, o ne 13, punktą; 41.1 papunktyje vietoj „administracinių teisės pažeidimų“ įrašytina „administracinių nusižengimų “; 81.5 papunkčio nuostata ne visiškai atitinka Švietimo įstatymo 7 straipsnio 3 dalį, į kurią daroma nuoroda; 87.3.2 papunktyje netiksliai perteiktas Švietimo įstatymo 25 straipsnio 4 dalyje nustatytas teisinis reguliavimas, arba pateikta netiksli nuoroda; 89 punktas papildytinas nuoroda į įstatymą „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, nes būtent juo, o ne Pilietybės įstatymu, yra reglamentuojamos leidimų nuolat gyventi Lietuvoje išdavimo sąlygos.
|
Pritarti |
Pasiūlymas:
Projekto 24 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 23.1 punktą išdėstyti taip: „
81.5 punktą siūloma išbraukti.
Projekto 69.3.2 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 71 punktą išdėstyti taip: „
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-05-05 |
|
|
|
2. Seimo nutarimu tvirtinamas šio nutarimo priedas yra teisės akto sudedamoji dalis, todėl jo projektas taip pat turėtų būti parengtas laikantis teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (2021 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 1R-388 redakcija) patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytų teisės technikos reikalavimų. 2.1. Gairėse pateikiamos nuorodos į įstatymų straipsnius, jų dalis, punktus rašytinos pagal šių rekomendacijų 83 punkte išdėstytą taisyklę ir pateiktą pavyzdį (t. y., pavyzdžiui, „30 straipsnio 2 dalies 1 punktas“, o ne „30 str., 2,1“). 2.2. Gairių tekste neturėtų būti vartojami neįvesti trumpiniai (pavyzdžiui, gairių 59 punkte vartojamas trumpinys „KTU“, 60 punkte, 62.7, 62.9 papunkčiuose – „Kalbos komisija“, 61.4 papunktyje – „LKI“).
|
Pritarti |
Redakcinės pastabos |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||||||
str. |
str. d. |
p. |
|
|
|
|
|||||
1. |
Lietuvos socialinių mokslų centro Teisės institutas 2023-05-29 |
|
|
|
Teigiamai vertintina tai, kad teikiamame Seimo nutarimo projekte (toliau – Projektas) remiamasi Konstitucija, be kita ko, aiškinant jos 14 straipsnį, atskleistu konstitucinio valstybinės kalbos principo turiniu (Projekto 28 punktas). Pažymėtina, kad šis turinys dar gali būti papildytas naujais aktualiais aspektais, nes Lietuvos Respublikos Konstituciniame Teisme nagrinėjamos dvi konstitucinės justicijos bylos pagal 2022 m. pabaigoje gautų dviejų pareiškėjų prašymus ištirti, be kita ko, Lietuvos Respublikos asmens vardo ir pavardės rašymo dokumentuose įstatymo konkrečių nuostatų atitiktį Konstitucijai, įskaitant jos 14 straipsnį. Itin sveikintinas ir konstitucinės vertybės – valstybinės kalbos – statuso įgyvendinimui svarbus uždavinys – „sistemiškai atnaujinti visą teisinę bazę išlaikant pagrindinį principą: nesiaurinti valstybinės kalbos vartojimo sričių“ po to, kai bus priimtas Valstybinės kalbos konstitucinis įstatymas (36 punktas) – būtent dėl valstybinės kalbos vartojimo sričių nesiaurinimo principo išlaikymo. Pateikiame tik keletą pasiūlymų dėl Projekto formuluočių: – apibrėžiant kalbos politikos sąvoką (7 punktas) teigiama, kad tai – „idėjų, įstatymų, reglamentų, taisyklių ir praktinės veiklos visuma <...>“. Kadangi taisyklės išdėstytos ir įstatymuose, ir reglamentuose, o įstatymai ir reglamentai yra tik dvi teisės aktų rūšys iš galimos didelės šių aktų įvairovės, dėl „įstatymų, reglamentų, taisyklių“ pastebėtina, kad jie tik fragmentiškai apibūdina norminį sąvokos „kalbos politika“ elementą. Siekiant, kad šio elemento apibūdinimas būtų šiek tiek išsamesnis, siūlytina jį patikslinti, įrašant žodį „kitų“: „įstatymų, reglamentų, kitų taisyklių“; – apibrėžiant kalbos planavimo sąvoką (9 punktas) siūlytina nevartoti senstelėjusio termino „valdžios organai“, o jį pakeisti ne vienoje Projekto vietoje sutinkamu „valstybės institucijos ir įstaigos“ ar pan.; – kadangi vartojami žodžiai „įstatymus ir jų pataisas“ (Projekto 34 punktas), siūlytina taip pat formuluoti ir kituose punktuose, įterpiant „jų“: „įstatymus ar jų pataisas“ (37 punktas), „įstatymai ir jų pataisos“ (45 punktas).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 4,4 punktą išdėstyti taip:
Projekto 4.6 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 22.3 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 27 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 33.1 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
2. |
LR Kultūros ministerija 2023-05-31 |
|
|
|
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija pagal kompetenciją išnagrinėjusi 2023 m. gegužės 18 d. Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pateiktą „Dėl Valstybinės kalbos politikos 2023–2030 metų gairių“ projektą Nr. XIVP-2684 (toliau – Gairių projektas), informuoja, kad pritaria parengtam Gairių projektui ir pastabų bei pasiūlymų neturi.
|
Pritarti |
|
|
|||
3. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
2 |
Atsakydamas į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėjos Linos Vingrytes 2023 m. gegužės 18 d. el. laišku atsiųstą prašymą, Lietuvių kalbos institutas teikia savo pastabas ir pasiūlymus dėl ,,Valstybines kalbos politikos 2023-2030 metų gairių" projekto Nr. XIVP-2684. Teikiamos pastabos ir pasiūlymai buvo apsvarstyti 2023 m. gegužės 31 d. Lietuvių kalbos instituto Mokslo tarybos posėdyje. 1. 2 punktas pradedamas teiginiu: „Rengiant Gaires ypatingomis tarptautinės politikos sąlygomis – Ukrainai kovojant dėl valstybės vientisumo, akcentuojama vienijamoji valstybinės kalbos funkcija.“ Siūloma dokumente vengti emocinės konotacijos. Be to, valstybės vientisumo (ir stabilumo) išlaikymas šiandien yra aktualus ne vien Ukrainai. Svarstytina, ar apskritai dokumente reikia nurodyti, kokiomis sąlygomis jis buvo parengtas. Galbūt neutralesnė būtų tokia formuluotė: „Atsižvelgiant į dabartinį geopolitinį kontekstą, akcentuojama <...>“?
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 2 punktą išdėstyti taip: „2. Atsižvelgiant į dabartinį geopolitinį
kontekstą (karą Ukrainoje, migracijos tendencijas ir kt.),
|
|
|||
4. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
4.1 |
2. Siūloma atsisakyti 4 punkte skliaustuose nurodyto alternatyvaus termino („Bendrinė (standartinė) lietuvių kalba <...>“), nes dokumentuose terminų sinonimija vengtina, be to, terminai bendrinė kalba ir standartinė kalba nėra absoliutieji sinonimai, remiantis pastovumo kriterijumi vartotinas vienas terminas – bendrinė kalba.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 4.1 punktą išdėstyti taip: „4.1. Bendrinė
|
|
|||
5. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
11.1 |
3. Pastaba dėl 24.1 papunkčio: Ar tik valstybinėse ir savivaldybių įstaigose bus vartojama valstybinė lietuvių kalba? Kaip bus kitose Lietuvos Respublikoje veikiančiose įstaigose? Siūloma 24.1 papunktį suderinti su Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymu.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 11.1 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
6. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
12.3 |
4. 25.3 papunktyje „lietuvių kalbos mokymo turiniu ir būdais gerinti tarptautinius moksleivių raštingumo reitingus“ siūloma gerinti ne reitingus, o pasiekimus, t. y. papunktį išdėstyti taip: „lietuvių kalbos mokymo turiniu ir būdais gerinti lietuvių kalbos mokymosi pasiekimus“ arba „Užtikrinti lietuvių kalbos ugdymo kokybę visose Lietuvos mokyklose.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 12.3 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
|
|||
7. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
13.3 |
5. 26.3 papunktyje „iš įgyvendintų kalbos korpuso srities uždavinių minėtinas didesnis kalbos duomenų skaitmeninimo lygis, terminijos tvarkybos progresas, reikšmingi poslinkiai norminant rašybą <...>“ siūloma atsisakyti frazės „terminijos tvarkybos progresas“, nes jis nėra paremtas faktais ir neatitinka tikrovės.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 13.3 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
|
|||
8. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
13.4 |
6. 26.4 papunktyje formuluotę „kalbos mokymo srityje nepakankamai sprendžiama problema dėl prastų lietuvių kalbos mokymo(si) rezultatų, ypač nelietuviškose mokyklose“ siūloma tikslinti taip: „kalbos mokymo srityje nepakankamai sprendžiama problema dėl prastų lietuvių kalbos mokymo(si) rezultatų, ypač mokyklose ne lietuvių mokomąja kalba.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 13.4 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
9. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
32.4 |
7. 50.4 papunktyje „dėl tautybei, rasei, lyčiai jautrios kalbos reglamentavimo“ siūloma įterpti žodį negaliai (kalbėjimas apie negalią yra reikšmingas jautrios kalbos komponentas) (plg. siūlymą dėl 151 punkto).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 32.4 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
|
|||
10. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
41 |
8. ELE projektas yra pasibaigęs, todėl siūloma paskutinį 59 punkto sakinį formuluoti būtuoju laiku: „Lietuvių kalbai išlikti skaitmeninėje terpėje svarbus ES finansuotas 2021–2022 m. projektas „Europos kalbų lygybė“ (ELE), kurio tikslas – parengti programą, kuri būtų strateginė mokslinių tyrimų, inovacijų ir jų įgyvendinimo darbotvarkė bei aiškus veiksmų planas, kaip iki 2030 m. pasiekti skaitmeninę Europos kalbų lygybę“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 41 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
11. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
|
9. 60 punkte ir 62.7, 62.9 papunkčiuose institucijos pavadinimas Kalbos komisija keistinas į Valstybinė lietuvių kalbos komisija.
|
Pritarti |
|
|
|||
12. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
43.7 |
10. Siūloma 61.7 papunktį papildyti taip: „Leksikos normas teikia „Dabartinės lietuvių kalbos žodynas“, leidžiamas tradiciniais ir elektroniniais leidimais: 2021 m. paskelbtas 8-asis pataisytas ir papildytas leidimas bei elektroninė versija USB atmintuke; nuo 2011 m. žodynas skelbiamas internete, versija atnaujinta 2021 m. ir pateikta lietuvių kalbos išteklių informacinėje sistemoje „E. kalba“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 43.7 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
13. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
43.8 |
11. 61.8 papunktyje reikėtų išbraukti žodžių junginį „vartotojų nuomonę“, kadangi į ją, rengiant „Bendrinės lietuvių kalbos žodyną“, atsižvelgiama pagal galimybes. Papunkčio pabaigoje siūloma pridurti sakinį: „Žodynas prieinamas lietuvių kalbos išteklių informacinėje sistemoje „E. kalba“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 43.8 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
14. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
44.2 |
12. Netikslu teigti, kad leksika iš „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenyno“ keliama į „Bendrinės lietuvių kalbos žodyną“, todėl siūloma 62.2 papunkčio sakinį „Bendrinei kalbai tinkama leksika iš jo keliama į „Bendrinės lietuvių kalbos žodyną“ performuluoti taip: „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenynas“ yra vienas iš „Bendrinės lietuvių kalbos žodyno“ leksikos šaltinių.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 44.2 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
15. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
44.2 |
13. Siūloma išbraukti 62.2 papunkčio sakinį „Paskutinių dešimtmečių viešosios rašytinės kalbos naujoves atspindi „Naujųjų skolinių duomenų bazė“: ja remiantis galima vertinti skolinių vartosenos polinkius“, kadangi „Naujųjų skolinių duomenų bazė“ mažai atnaujinama, plg. internetinėje bazės svetainėje teikiamą informaciją: „Pagrindiniai NSDB duomenys buvo sukaupti vykdant VLKK remiamą projektą Naujųjų lietuvių kalbos svetimžodžių vartosenos tyrimas: 1998–2008 (projektas vykdytas 2007–2010 m. Lietuvių kalbos institute; vadovė Loreta Vaicekauskienė, pagrindiniai dalyviai – Jurgita Girčienė, Rita Miliūnaitė, Rasuolė Vladarskienė, dalį laiko dirbo Giedrius Tamaševičius, Skaistė Aleksandravičiūtė, Agnė Kalninytė). LKI skyrus papildomą finansavimą, tuo metu suprogramuota vidinio naudojimo bazė duomenims įvesti. Internetinė NSBD sukurta 2013 m. Ankstesnis duomenynas gerokai papildytas ir pildomas toliau. Pagrindiniai rengėjai: Loreta Vaicekauskienė (red.) ir Laima Nevinskaitė; pradiniu etapu dirbo Skaistė Aleksandravičiūtė ir Giedrius Tamaševičius“ (žr. http://nsdb.sociolingvistika.lt/apie-baze.htm).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 44.2 punktą išdėstyti taip:
|
|
|||
16. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
44.5 |
14. Siūloma tikslinti 62.5 papunktį ir pirmuosius du jo sakinius išdėstyti taip: „LKI informacinėje sistemoje „E. kalba“ pateikiami suskaitmeninti anksčiau išleisti ir naujai rengiami vienakalbiai ir dvikalbiai lietuvių kalbos žodynai. Ši sistema dabar apima 19 žodynų“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 44.5 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
17. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
44.10 |
15. Siūloma 62.10 papunktį išdėstyti taip: „62.10. Kuriama Lietuvos vietinių kalbos variantų duomenų bazė „Tarmynas“. Suskaitmeninta archyvinė ir naujai surinkta vietinių kalbos variantų medžiaga kaupiama, apdorojama ir nagrinėjama taikant geoerdvinės analizės bei vietovės intelekto technologijas. Kalbinė medžiaga pildoma sociokultūriniais ir socioekonominiais duomenimis. „Tarmynas“ skirtas ne tik vietinių kalbos variantų medžiagai kaupti ir saugoti, bet ir jų kaitos tęstinei ir reguliariai stebėsenai, gyvybingumo prognostikai vykdyti bei lietuvių kalbos variantiškumui tirti. Nuolat rengiami ir skelbiami tarmių tekstų rinkiniai bei žodynai, skaitmeniniai duomenynai, remiami daugiausia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 44.10 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
18. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
44.11 |
16. Tikslintinas 62.11 papunktyje minimos duomenų bazės pavadinimas: „LKI kuriama lietuviškų „Senųjų raštų duomenų bazė“, kurioje skelbiami suskaitmeninti XVI–XIX a. lituanistikos šaltiniai (tekstai ir išvestiniai kūriniai). Internetinius leidinius sudaro dokumentinis perrašas, žodžių formų konkordancijos (tiesioginė ir atvirkštinė), indeksai; nuolat tobulinama paieškų sistema.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 44.11 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
19. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
47 |
17. Antrą 65 punkto sakinį „Tokių darbų, ypač skirtų dabartinės kalbos gramatinės sandaros analizei, paremtai naujausiais tekstynų duomenimis, vis dar rengiama per mažai“ reikėtų performuluoti taip: „<...> paremtai naujausiais kalbos vartosenos duomenimis, <...>“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 47 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
20. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
|
Bendrosios pastabos dėl IV skyriaus „VALSTYBINĖS KALBOS MOKYMO PLANAVIMAS“ 18. Visos Lietuvos mokyklos turi užtikrinti lietuvių kalbos mokėjimą, todėl siūloma neskirstyti Lietuvos mokyklų pagal mokomąją kalbą.
|
Atsižvelgti |
|
|
|||
21. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
|
Bendrosios pastabos dėl IV skyriaus „VALSTYBINĖS KALBOS MOKYMO PLANAVIMAS“ 19. Rašant šį skyrių nesiremiama atliktais tyrimais, kurie rodytų lietuvių kalbos situaciją Lietuvos mokyklose.
|
Atsižvelgti |
|
|
|||
22. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
63.2 |
20. Siūloma 81.2 papunktį papildyti žodžiu garantuojamas: „garantuojamas mokymas valstybine kalba ir valstybinės kalbos mokymasis kiekvienam piliečiui ir užsieniečiui, turinčiam teisę nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (30 str., 1)“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 63.2 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
|
|||
23. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
63.4 |
21. 81.4 papunktyje „kad visos bendrąjį ugdymą teikiančios mokyklos turi užtikrinti valstybinės kalbos mokėjimą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas bendrąsias programas (30 str., 7); nuo 2017 m. dirbama pagal bendrą „Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą“, iš jos mokiniai laiko privalomąjį valstybinį arba mokyklinį brandos egzaminą“ siūloma atsisakyti netikslaus papildymo „nuo 2017 m. dirbama pagal bendrą „Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą“, iš jos mokiniai laiko privalomąjį valstybinį arba mokyklinį brandos egzaminą“, paliekant, kaip ir kitur, tik įstatymo punktą.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 63.4 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
24. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
81.5 |
22. 81.5 papunktį „prievolė organizuoti ugdymą valstybine ar iš dalies valstybine kalba pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (7 str., 3)“ siūloma papildyti taip: „prievolė organizuoti ugdymą valstybine ar ugdymo įstaigose tautinės mažumos kalba iš dalies valstybine kalba pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (7 str., 3).“
|
Atsižvelgti |
Siūloma 81.5 punktą išbraukti.
|
|
|||
25. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
67 |
23. 85 punkte „Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme įtvirtinta, kad jei bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokykloje, kurios nuostatuose (įstatuose), atsižvelgiant į tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių pageidavimą, įteisintas mokymas tautinės mažumos kalbos arba mokymas tautinės mažumos kalba“ siūloma atsisakyti „atsižvelgiant į tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių pageidavimą“.
|
Nepritarti |
Gairių 67 punkto nuostatos yra lygiai tokios pačios kaip ir Švietimo įstatymo 30 straipsnio 2 dalyje, todėl išbraukti tam tikras sakinio dalis būtų netikslinga.
|
|
|||
26. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
73 |
24. Pastaba dėl 91 punkto: Atsisakyta nacionaliniu mastu vykdomų lietuvių rašytinės kalbos pasiekimų patikrinimo baigiant pradinę mokyklą ir progimnaziją. Valstybės lygmeniu nėra vykdoma mokinių lietuvių kalbos funkcinio raštingumo pasiekimų stebėsena. Pirmą kartą mokinių produkavimo žodžiu ir raštu gebėjimų pasiekimų vertinamas nacionaliniu lygmeniu vykdomas tik 10 klasėje. Siūloma 91 punktą papildyti: „Penkiolikmečiams reikalingas žinias ir įgūdžius sėkmingai dalyvauti visuomenės gyvenime vertinantys tarptautiniai PISA (angl. Programme for International Student Assessment) tyrimai (paskutinis – 2018 m.) rodo vis prastėjančius Lietuvos moksleivių pasiekimus, stinga reguliarių tyrimų, analizuojančių moksleivių lietuvių kalbos raštingumo lygį. Nėra parengta lietuvių kalbos mokymo priemonių mokyti atvykusius į Lietuvą imigrantų vaikus.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 73 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
27. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
77 |
25. Siūloma 95 punktą išdėstyti taip: „95. Pasikeitus tarmių, naujųjų tarminių (tarmiškųjų) darinių, regioninių ir miesto kalbos atmainų vartojimo privačiajame ir viešajame gyvenime tendencijoms ir sąsajų su bendrine kalba vertinimui visuomenės akyse, išryškėjo šio reiškinio pripažinimo stoka, traktavimo vienpusiškumas bendrojo lavinimo mokymo programoje.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 77 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
28. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
91.1 |
26. 109 punktą „Bendromis atsakingų įstaigų pastangomis tobulinti lietuvių kalbos mokymo turinį ir formą, kad atitiktų ateities žmogaus poreikius, taip pat organizuoti reguliarius lietuvių kalbos raštingumo tyrimus“ siūloma papildyti taip: „vykdyti lietuvių kalbos produkavimo (teksto kūrimo raštu) nacionalinius pasiekimų patikrinimus; parengti lietuvių kalbos mokymo priemones, skirtas mokyti atvykusius į Lietuvą imigrantų vaikus.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 91.1 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
29. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
91.5 |
27. Siūloma įtraukti naują punktą (galėtų būti įterptas po 112 punkto): „Formuoti teigiamas nuostatas lietuvių kalbos mokymosi atžvilgiu, pasitikėjimą lietuvių kalbos galiomis, tautinę ir pilietinę savivertę.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti Projektą nauju 91.5 punktu ir jį išdėstyti taip: „91.5. formuoti teigiamas nuostatas lietuvių kalbos mokymosi atžvilgiu, pasitikėjimą lietuvių kalbos galiomis, tautinę ir pilietinę savivertę. Ugdyti lingvistinį mąstymą ir kalbinį sąmoningumą, per visų dalykų pamokas taikyti raštingumo reikalavimus.“
|
|
|||
30. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
107.2 |
28. Aiškumo dėlei 130.2 papunktį „funkcijoms atlikti reikalingų priemonių, paprastai specialiosios leksikos (terminų), pakankamumas“ siūloma tikslinti taip: „kalbos funkcijoms atlikti reikalingų priemonių, paprastai specialiosios leksikos (terminų), pakankamumas.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 107.2 punktą išdėstyti taip: „107. Valstybinės kalbos prestižo būklę rodo: <...> 107.2. kalbos funkcijoms atlikti reikalingų priemonių, paprastai specialiosios leksikos (terminų), pakankamumas.“
|
|
|||
31. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
113 |
29. Siūloma 136 punktą išdėstyti taip: „136. Šiuo metu Lietuvoje greta tradicinių lietuvių tarmių formuojasi naujieji tarminiai (tarmiškieji) regioniniai ir kt. kalbos dariniai. Kartu kinta dar neseniai vyravęs požiūris į juos kaip į bendrinės kalbos priešpriešą. Nors nevienodai, bet visoje Lietuvoje vietinės kalbos atmainos įgyja didesnį ar mažesnį vadinamąjį slaptąjį prestižą, t. y. vertinamos tik tam tikroje teritorijoje ir tik tam tikros visuomenės dalies.“
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 113 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
32. |
Lietuvių kalbos institutas 2023-06-01 |
|
|
128 |
30. 151 punkte siūloma įterpti žodį negaliai (plg. siūlymą dėl 50.4 papunkčio).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 128 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
33. |
Vilniaus universitetas 2023-06-01 |
|
|
|
Vilniaus universitetas pagal kompetenciją įvertino Lietuvos Respublikos Seime užregistruotą Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Valstybinės kalbos politikos 2023-2030 metų gairių“ projektą (toliau – Nutarimo projektas) Nr. XIVP-2684 ir teikia šias pastabas. Pažymėtina, kad Vilniaus universiteto vaidmuo Gairėse nepagrįstai sumenkintas. Nėra aišku, kodėl Vilniaus universitetas neminimas prie daugelio Gairėse įvardintų veiklų. Pvz., Gairių 60 punkte reikėtų paminėti, kad ir Vilniaus universitetas teikia konsultacijas. Gairių 62.9 papunktyje nurodyta, kad sukurta Kalbos komisijos svetainė „Piliečių vardai“. Šiame papunktyje reikėtų paminėti, kad tai buvo padaryta bendradarbiaujant su Vilniaus universitetu - visa dalykinė informacija apie vardų normas, kilmę yra daugiau nei dešimties metų Vilniaus universiteto prof. dr. Daivos Sinkevičiūtės darbas, pasitelkiant ir kitus kolegas iš Vilniaus universiteto. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Gairėse yra ne tikslių formuluočių. Pvz., Gairių 59 punkte teigiama, kad „VDU įgyvendinant projektą „Užsienio baltistikos centrų ir Lietuvos mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimas“, kuriamos mokomosios priemonės.“ Ši formuluotė yra ne tiksli dviem aspektais. Visų pirma, mokomąsias priemones kūrė ne tik Vytauto Didžiojo universitetas, bet ir Vilniaus universitetas, kuris, be kita ko, dar ir vadovavo projekto įgyvendinimui. Antra, minima punkto nuostata turėtų būti konstruojama taip, kad joje būtų įvirtinta, jog mokomosios priemonės buvo kuriamos Vilniaus universitetui kartu su partneriais (Vytauto Didžiojo universitetu, Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas) įgyvendinant projektą. Atsižvelgiant į tai, siūlytina patikslinti formuluotes, įtraukiant ir Vilniaus universitetą. Gairių 62.10 ir 62.11 papunkčiuose minimos Lietuvių kalbos instituto bazės („Tarmių archyvo duomenų bazė“, „Senųjų lietuviškų raštų duomenų bazė“) ir kt., tačiau yra ir kitų duomenų bazių. Pvz., neminima Vilniaus universitete rengta „Lietuvių žargono bazė“, prof. Jolantos Gelumbeckaitės, kuri šiuo metu dirba Frankfurto universitete, kurtos duomenų bazės. Atsižvelgiant į tai, siūlytina papildyti Gairių 62.10 ir 62.11 papunkčius ir kitomis duomenų bazėmis.
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Projekto 44.9 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 41 punktą išdėstyti taip: „
|
|
|||
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Iš esmės pritarti Komiteto patobulintam Seimo nutarimo „Dėl Valstybinės kalbos politikos 2023–2030 metų gairių“ projektui Nr. XIVP-2684(2), Komiteto išvadoms ir siūlyti Seimui jį svarstyti.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
24 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, būtina patikslinti kai kuriuos punktus.
Pasiūlymas: Projekto 24 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
2. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
23.1 |
|
Pasiūlymas: Projekto 23.1 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
3. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
81.5 |
|
Pasiūlymas: 81.5 punktą siūloma išbraukti: „
|
Pritarti |
|
4. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
69.3.2 |
|
Pasiūlymas: Projekto 69.3.2 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
5. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
71 |
|
Pasiūlymas: Projekto 71 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
6. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
129 |
N |
Argumentai: Lietuvių kalbos draugija atkreipė dėmesį, kad Projekte dažnai minimi santykiai su visuomene, diskusijos su visuomene, tačiau visai neminimos visuomeninės organizacijos. LKD nuomone, Gairėse keliamus uždavinius, numatomus tyrimus ir pan. būtų geriau sieti ne su abstrakčia visuomene, bet su konkrečiomis visuomenės grupėmis, visuomeninėmis organizacijomis.
Pasiūlymas: Projektą papildyti nauju 129 punktu ir jį išdėstyti taip: “129. Svarbu skatinti kalbos specialistų darbą su visuomeninėmis organizacijomis ir tikslinėmis visuomenės grupėmis: žurnalistais, vertėjais, redaktoriais, mokytojais ir kt.”
|
Pritarti |
|
7. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
4.4 |
|
Argumentai: Lietuvos socialinių mokslų centro Teisės institutas atkreipė dėmesį, kad apibrėžiant kalbos politikos sąvoką (4.4 punktas) teigiama, kad tai – „idėjų, įstatymų, reglamentų, taisyklių ir praktinės veiklos visuma <...>“. Kadangi taisyklės išdėstytos ir įstatymuose, ir reglamentuose, o įstatymai ir reglamentai yra tik dvi teisės aktų rūšys iš galimos didelės šių aktų įvairovės, dėl „įstatymų, reglamentų, taisyklių“ pastebėtina, kad jie tik fragmentiškai apibūdina norminį sąvokos „kalbos politika“ elementą. Siekiant, kad šio elemento apibūdinimas būtų šiek tiek išsamesnis, siūlytina jį patikslinti, įrašant žodį „kitų“: „įstatymų, reglamentų, kitų taisyklių“;
Pasiūlymas: Projekto 4.4 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
8. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
4.6 |
|
Argumentai: Lietuvos socialinių mokslų centro Teisės institutas atkreipė dėmesį, kad apibrėžiant kalbos planavimo sąvoką (9 punktas) siūlytina nevartoti senstelėjusio termino „valdžios organai“, o jį pakeisti ne vienoje Projekto vietoje sutinkamu „valstybės institucijos ir įstaigos“ ar pan.;
Pasiūlymas: Projekto 4.6 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
9. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
22.3, 27, 33.1 |
|
Argumentai: Lietuvos socialinių mokslų centro Teisės institutas atkreipė dėmesį, kad visame projekte tikslinga vartoti tokias pačias formuluotes „įstatymus ir jų pataisas“.
Pasiūlymas: Projekto 22.3 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 27 punktą išdėstyti taip: „
Projekto 33.1 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
10. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvių kalbos instituto ir Lietuvių kalbos draugijos pastabas, tikslintinas projekto 2 punktas.
Pasiūlymas: Projekto 2 punktą išdėstyti taip: „2. Atsižvelgiant į dabartinį geopolitinį
kontekstą (karą Ukrainoje, migracijos tendencijas ir kt.),
|
Pritarti |
|
11. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
4.1 |
|
Argumentai: Lietuvių kalbos instituto nuomone, dokumentuose terminų sinonimų reikia vengti, be to, terminai bendrinė kalba ir standartinė kalba nėra absoliutieji sinonimai, remiantis pastovumo kriterijumi vartotinas vienas terminas - bendrinė kalba. Todėl siūloma tikslinti Projekto 4.1 punktą.
Pasiūlymas: Projekto 4.1 punktą išdėstyti taip: „4.1. Bendrinė
|
Pritarti |
|
12. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
11.1 |
|
Argumentai: Projekto 11.1 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabą, kad valstybinės kalbos vartojimas turi būti užtikrinamas ne tik valstybės ir savivaldybių įstaigose, bet visose Lietuvos Respublikoje veikiančiose organizacijoje.
Pasiūlymas: Projekto 11.1 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
13. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
12.3 |
|
Pasiūlymas: Projekto 12.3 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
Pritarti |
|
14. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
13.3 |
|
Argumentai: Lietuvių kalbos instituto siūlymu, tikslinga siūloma atsisakyti frazės „terminijos tvarkybos progresas“, nes ji nėra paremtas faktais ir neatitinka tikrovės.
Pasiūlymas: Projekto 13.3 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
Pritarti |
|
15. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
13.4 |
|
Pasiūlymas: Projekto 13.4 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
16. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
32.4 |
|
Argumentai: Kalbėjimas apie negalią yra reikšmingas jautrios kalbos komponentas, todėl siūloma įterpti žodį negaliai (taip pat ir 128 punkte).
Pasiūlymas: Projekto 32.4 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
Pritarti |
|
17. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
41 |
|
Argumentai: ELE projektas yra pasibaigęs, todėl siūloma paskutinį 41 punkto sakinį formuluoti būtuoju laiku.
Pasiūlymas: Projekto 41 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
18. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
41 |
|
Argumentai: 41 punktas tikslintinas pagal Vilniaus universiteto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 41 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
19. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
43.7 |
|
Argumentai: 43.7 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 43.7 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
20. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
43.8 |
|
Argumentai: 43.8 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 43.8 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
21. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
44.2 |
|
Argumentai: 44.2 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 44.2 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
22. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
44.5 |
|
Argumentai: 44.5 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 44.5 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
23. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
44.9 |
|
Argumentai: 44.9 punktas tikslintinas pagal Vilniaus universiteto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 44.9 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
24. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
44.10 |
|
Argumentai: 44.10 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 44.10 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
25. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
44.11 |
|
Argumentai: 44.11 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 44.11 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
26. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
47 |
|
Argumentai: 47 punktas tikslintinas pagal Lietuvių kalbos instituto pastabas.
Pasiūlymas: Projekto 47 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
27. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
63.2 |
|
Argumentai: Projekto 63 punktas tikslintinas pagal tikslią Švietimo įstatymo 30 straipsnio 1 dalies formuluotę.
Pasiūlymas: Projekto 63.2 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
Pritarti |
|
28. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
63.4 |
|
Argumentai: Projekto 63.4 punkte siūloma atsisakyti netikslaus papildymo „nuo 2017 m. dirbama pagal bendrą „Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą“, iš jos mokiniai laiko privalomąjį valstybinį arba mokyklinį brandos egzaminą“, paliekant, kaip ir kitur, tik įstatymo punktą.
Pasiūlymas: Projekto 63.4 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
29. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
73 |
|
Pasiūlymas: Projekto 73 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
30. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
74 |
|
Pasiūlymas: Projekto 74 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
31. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
76 |
|
Pasiūlymas: Projekto 76 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
32. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
77 |
|
Pasiūlymas: Projekto 77 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
33. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
79 |
|
Argumentai: Projekto 79 punktas tikslintinas pagal Švietimo įstatymo 30 straipsnio 2 dalies nuostatas, į kurias nuoroda ir yra pateikiama.
Pasiūlymas: Projekto 79 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
34. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
91.1 |
|
Pasiūlymas: Projekto 91.1 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
35. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
91.3 |
|
Pasiūlymas: Projekto 91.3 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
36. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
91.5 |
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvių kalbos instituto ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pasiūlymus, siūloma projektą papildyti nauju punktu.
Pasiūlymas: Papildyti Projektą nauju 91.5 punktu ir jį išdėstyti taip: „91.5. formuoti teigiamas nuostatas lietuvių kalbos mokymosi atžvilgiu, pasitikėjimą lietuvių kalbos galiomis, tautinę ir pilietinę savivertę. Ugdyti lingvistinį mąstymą ir kalbinį sąmoningumą, per visų dalykų pamokas taikyti raštingumo reikalavimus.“
|
Pritarti |
|
37. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
107.2 |
|
Pasiūlymas: Projekto 107.2 punktą išdėstyti taip: „ <...>
|
Pritarti |
|
38. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
113 |
|
Pasiūlymas: Projekto 113 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
39. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
128 |
|
Pasiūlymas: Projekto 128 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
40. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
133.1 |
|
Pasiūlymas: Projekto 133.1 punktą išdėstyti taip: „1
|
Pritarti |
|
41. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
8 |
|
Argumentai: LR Konstitucijos 37 straipsnis numato, kad
piliečiai, priklausantys tautinėms bendrijoms, turi teisę puoselėti
savo kalbą, kultūrą ir papročius. Konstitucijos 45 straipsnis numato, kad
piliečių tautinės bendrijos savo tautinės kultūros reikalus, švietimą,
labdarą, savitarpio pagalbą tvarko savarankiškai. Taigi Projekte tikslingiau vartoti tautinių bendrijų, o ne tautinių mažumų sąvoką.
Pasiūlymas: Projekto 8 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
42. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
16.1 |
|
Pasiūlymas: Projekto 16.1 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
43. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
21.2 |
|
Pasiūlymas: Projekto 21.2 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
44. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
26 |
|
Pasiūlymas: Projekto 26 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
45. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
32 |
|
Pasiūlymas: Projekto 32 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
46. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
67 |
|
Pasiūlymas: Projekto 67 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
47. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
67.3 |
|
Pasiūlymas: Projekto 67.3 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
48. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
68 |
|
Pasiūlymas: Projekto 68 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
49. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2023-06-07 |
|
|
80 |
|
Pasiūlymas: Projekto 80 punktą išdėstyti taip: „
|
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 3.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: D. Asanavičiūtė, E. Jovaiša.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo nutarimo „Dėl Valstybinės kalbos politikos 2023–2030 metų gairių“ projektas Nr. XIVP-2684(2).
Komiteto pirmininkas (Parašas) Artūras Žukauskas
(Komiteto biuro patarėja Justina Paukštė)