LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVANORIŠKOS VEIKLOS ĮSTATYMO NR. XI-1500

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-3014

 

2023-10-18 Nr. 103-P-37

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Justas Džiugelis – komiteto pirmininkas, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Monika Ošmianskienė, Rasa Petrauskienė, Algirdas Sysas, Gintarė Skaistė, Jonas Varkalys; komiteto biuras: Evelina Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Ieva Kuodienė, padėjėja Renata Liekienė; kviestieji asmenys: Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai: Justina Lukaševičiūtė – Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus patarėja, Aurelija Olendraitė – Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vedėja, Martynas Šiurkus – viceministras; Judita Akromienė – Nacionalinio švietimo NVO tinklo direktorė, Rytis Jokubauskas – NVO teisės instituto direktorius, Evaldas Putrimas – Finansų ministerijos Tiesioginių mokesčių ir tarptautinio apmokestinimo skyriaus vedėjas, Gaja Šavelė – Nacionalinės NVO koalicijos direktorė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (toliau – Teisės departamentas),

2023-08-17

 

2

7

 

            Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

   1. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 7 dalyje siūloma apibrėžti tarptautinės savanoriškos veiklos programos sąvoką ir nustatyti, kad „Tarptautinė savanoriškos veiklos programa teisės aktas, kuriuo įgyvendinami Lietuvos Respublikos tarptautiniai įsipareigojimai ir kuriame nustatomos savanorių dalyvavimo savanoriškoje veikloje, savanoriškos veiklos organizavimo ir finansavimo sąlygos.“ Svarstytina, ar programos apibrėžimas kaip teisės akto yra tinkamas. Paprastai teisės aktu yra laikomas kompetentingo subjekto priimtas dokumentas, kuriame nustatomos tam tikros taisyklės, asmenų teisės, pareigos bei atsakomybė, todėl šioje dalyje reikėtų nustatyti kas priima teisės aktą (tvirtina programą, kuria įgyvendinami Lietuvos Respublikos tarptautiniai įsipareigojimai ir kuriame nustatomos savanorių dalyvavimo savanoriškoje veikloje, savanoriškos veiklos organizavimo ir finansavimo sąlygos).

Pritarti.

Pasiūlymas. Pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Tarptautinė savanoriškos veiklos programa – teisės aktas dokumentas, kuriuo įgyvendinami Lietuvos Respublikos tarptautiniai įsipareigojimai ir kuriame nustatomos savanorių dalyvavimo savanoriškoje veikloje, savanoriškos veiklos organizavimo ir finansavimo sąlygos, ir kuriuo vadovaujantis įgyvendinami Lietuvos Respublikos tarptautiniai įsipareigojimai.“

 

1.2

Teisės departamentas,

2023-08-17

5

3

 

2.  Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje formuluotę „Savanoriškos tarnybos veiklos <...>“ siūlytina tarpusavyje derinti su keičiamo įstatymo 2 straipsnyje apibrėžtomis sąvokomis ir joje atsisakyti žodžio „veiklos“.

 

Pritarti.

Pasiūlymas. Pakeisti keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Savanoriškos tarnybos veiklos organizavimo, trukmės, priimančiosios organizacijos ir koordinuojančiosios organizacijos vertinimo, savanorio savanoriškos veiklos metu įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo reikalavimai bei šių organizacijų funkcijos pagal savanoriškos tarnybos tikslinę savanorių grupę numatomi atitinkamos tam tikros valdymo srities ministro patvirtintoje savanoriškos tarnybos programoje.“

1.3

Teisės departamentas,

2023-08-17

12

1

 

3. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad „Atsižvelgdama į savanoriškos veiklos trukmę ir pobūdį, priimančioji organizacija gali drausti savanorį draudimo įmonėse arba kompensuoti savanoriui išlaidas draudimo įmokoms apmokėti savanoriškos veiklos sutartyje nustatyta tvarka.“ Šią normą reikėtų tikslinti ir nurodyti kokių rūšių draudimu savanoris gali būti draudžiamas arba jam kompensuojamos draudimo įmokos. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 7 punktą, priimančioji organizacija arba koordinuojančioji organizacija, įgyvendindama veiklas, finansuojamas valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis, gali kompensuoti savanoriui su savanoriška veikla susijusias savanoriškos veiklos sutarties galiojimo laikotarpiui patirtas sveikatos ir civilinės atsakomybės draudimo išlaidas.

Pritarti.

Žr. pasiūlymą dėl Teisės departamento pastabos Nr. 1.4, kuriuo siūloma papildyti keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalį (žemiau lentelėje).

 

1.4

Teisės departamentas,

2023-08-17

12

 

 

4. Keičiamo įstatymo 12 ir 13 straipsnių nuostatas siūlytina tikslinti ir derinti tarpusavyje siekiant teisinio aiškumo. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad atsižvelgdama į savanoriškos veiklos trukmę ir pobūdį, priimančioji organizacija gali drausti savanorį draudimo įmonėse arba kompensuoti savanoriui išlaidas draudimo įmokoms apmokėti savanoriškos veiklos sutartyje nustatyta tvarka. Šio straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad tarptautinės savanoriškos veiklos programos savanorių draudimo, draudimo įmokų kompensavimo sąlygas nustato tarptautinė savanoriškos veiklos programa. Keičiamo įstatymo 13 straipsnyje reguliuojamas savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimas ir apmokėjimas. Atsižvelgiant į šio straipsnio 1 dalies nuostatas galima preziumuoti, kad šiame straipsnyje numatytos išlaidos kompensuojamos tik įgyvendinant veiklas, finansuojamas valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis. Pagal keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalį, savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygas ir tvarką nustatytų socialinės apsaugos ir darbo ministras. Be to, pagal keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalį, savanoriškos veiklos išlaidų dydį, vykdant savanorišką tarnybą, ir išlaidų apmokėjimo tvarką nustato savanoriškos tarnybos programą patvirtinęs atitinkamos valdymo srities ministras. Iš aptarto teisinio reguliavimo neaišku, kokias savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo ir apmokėjimo taisykles reikėtų taikyti, pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu savanoris dalyvautų tarptautinės savanoriškos veiklos programoje, kurios trukmė daugiau kaip 100 valandų per savanoriškos tarnybos programoje nustatytą laikotarpį ir kuri bent iš dalies finansuojamas valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis.

 

Pritarti.

Pasiūlymas. Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas bei į Nacionalinio švietimo organizacijų tinklo siūlymą Nr. 2.2., siūlome pakeisti keičiamo įstatymo 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„12 straipsnis. Savanorio draudimas

1. Atsižvelgdama į savanoriškos veiklos trukmę ir pobūdį, priimančioji arba koordinuojančioji organizacija gali drausti savanorį draudimo įmonėse arba kompensuoti savanoriui sveikatos ir civilinės atsakomybės draudimo išlaidas draudimo įmokoms apmokėti savanoriškos veiklos sutartyje nustatyta tvarka bei laikantis Vyriausybės nustatytų savanoriškos veiklos dienpinigių ir išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos.

2. Tarptautinės savanoriškos veiklos programos savanorių draudimo, draudimo įmokų kompensavimo sąlygas nustato tarptautinė savanoriškos veiklos programa, išskyrus atvejus, kai tarptautinė savanoriškos veiklos programa finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis. Jeigu tarptautinė savanoriškos veiklos programa finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis, išlaidoms kompensuoti taikomi šio įstatymo 13 straipsnyje nustatyti reikalavimai.

1.5

Teisės departamentas,

2023-08-17

13

6

 

5. Keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad savanoriui kompensuojamos ir avansu apmokamos savanoriškos veiklos išlaidos, numatytos Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2 straipsnio 14 dalies 5 punkte, nėra savanorio pajamos. Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2 straipsnio 14 dalies 5 punkte yra įtvirtinta, kas nėra pajamos, t. y. sumos (išskyrus asmens, susijusio su gyventoju darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais, kompensuojamas gyventojo išlaidas), skirtos nakvynės, maitinimo, registravimosi dalyvauti renginyje bei kelionės išlaidoms padengti, jeigu šios išlaidos susijusios su teisės aktų nustatyta tvarka organizuojama gyventojo savanoriška veikla ar darbo funkcijomis arba individualia veikla. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje įtvirtinta nuostata nėra perteklinė.

Pritarti.

Pasiūlymas. Atsisakyti pateiktame projekte siūlomo keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalies pakeitimo, kaip perteklinio, ir šią dalį išbraukti:

6. Savanoriui kompensuojamos ir avansu apmokamos savanoriškos veiklos išlaidos, numatytos Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2 straipsnio 14 dalies 5 punkte, nėra savanorio pajamos.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Nacionalinė NVO koalicija,

2023-10-10 G-2023-8765

 

 

*

Nacionalinė nevyriausybinių organizacijų koalicija palaiko naujos redakcijos Savanoriškos veiklos įstatymo projektą (XIVP-3014).

Naujo Savanoriškos veiklos įstatymo projekto rengimą aktualizavo keletas dalykų – išaugę žmonių savanorystės mastai ir sąmoningumas per pandemiją, nenutrūkstama pagalba, teikiama nuo karo bėgantiems Ukrainos žmonėms bei 2022 m. Lietuvoje minėti Savanorystės metai. Matome, kad ženkliai išsiplėtė savanoriškos veiklos mastas, taip pat pakito savanoriškos veiklos organizavimo poreikiai. Per dešimtmetį susiformavo skirtingos savanoriškos veiklos formos, savanorius priimančių organizacijų ir savanorišką veiklą koordinuojančių organizacijų funkcijos, tad savanoriškos veiklos organizatoriai ėmė susidurti su naujais praktiniais ir teisiniais iššūkiais.

Atsižvelgiant į tai, jog tinkamas savanoriškos veiklos reglamentavimas prisidėtų prie savanorystės Lietuvoje plėtros ir pilietinės visuomenės stiprinimo, šis įstatymo projektas itin svarbus visam NVO sektoriui.

Projekto svarstymo eigoje Nacionalinės NVO koalicijos nariai galimai pateiks savo pasiūlymus atskiroms projekto nuostatoms.

Atsižvelgti.

 

2.1

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas,

2023-10-11, g-2023-8804

 

 

*

Iš esmės pritariame Savanoriškos veiklos įstatymo Nr. XI-1500 pakeitimo įstatymo projektui.

Taip pat esame dėkingi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai už įtraukų šio teisės akto rengimo proceso organizavimą.

 

Atsižvelgti.

 

2.2

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

13

 

 

Vis dėlto, remiantis savanoriškos veiklos organizavimo patirtimi, manome, kad Įstatymo 13 straipsnyje numatyti reikalavimai, susiję su savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimu ir apmokėjimu yra finansiškai neefektyvūs ir užkrauna neproporcingai didelę administravimo naštą organizacijoms, atsižvelgiant į dažniausiai itin mažas savanorių patiriamas išlaidas.

Todėl siūlome Įstatyme numatyti savanorių išlaidų apmokėjimą (ne tik kompensavimą) pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatytą tvarką, t. y. galimybę apmokėti savanorių išlaidas pagal fiksuotus įkainius, atsisakant reikalavimo pateikti šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Tais atvejais, jei savanorių išlaidos viršytų nustatytus įkainius, organizacijoms išliktų iki šiol keliamas reikalavimas rinkti išlaidas pagrindžiančius dokumentus.

Nustatant savanorių išlaidų apmokėjimo tvarką, galima vadovautis tiek 2019 m. LR Vyriausybės nutarimu „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo", tiek ir LR Vyriausybės nutarimu „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo", pagal kuriuos apmokamos tam tikros išlaidos asmenims, nedirbantiems organizacijoje pagal darbo sutartis (pirmuoju atveju – maitinimo išlaidos viešo renginio dalyviams, antruoju - dienpinigiai projekto dalyviams).

 

Pritarti.

Pasiūlymas. Pakeisti keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2-6 dalis ir jas išdėstyti taip:

2. Ilgalaikę savanorišką veiklą vykdančiam savanoriui gali būti kompensuojamos šio straipsnio 1 dalies 1, 2, 4 – 9 punktuose nurodytos išlaidos ir skiriami dienpinigiai, jeigu atitinka visas išvardintas sąlygas:

1)    savanoriui nėra kompensuojamos išlaidos pagal šio straipsnio 1 dalies 3 punktą;

2)     veiklos organizatorius savanoriškos veiklos metu neaprūpina savanorių reikalingomis priemonės ir (ar) paslaugomis;

3)     savanoriška veikla vykdoma nepertraukiamai ilgiau negu 4 darbo valandas per dieną.

2.3. Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygas, dienpinigių dydžius ir dienpinigių skyrimo ir išlaidų kompensavimo tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras Vyriausybė.

3.4. Savanoriui, vykdančiam savanorišką tarnybą, gali būti skirti dienpinigiai, jeigu atitinka šio straipsnio 2 dalyje nurodytas sąlygas, arba avansu apmokėtos su savanoriškos veiklos vykdymu susijusios šio straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose nurodytos išlaidos, priklausančios nuo savanoriškos veiklos trukmės, kuri turi būti ne trumpesnė nei kaip 4 valandos per dieną.

4.5. Savanoris, vykdantis Ssavanorišką tarnybą, finansuojamą valstybės ar savivaldybės biudžeto arba kitų valstybės ar savivaldybės fondų lėšomis vykdantis savanoris, kuriam pagal šio straipsnio 3 4 dalies nuostatas buvo avansu apmokėtos nurodytos su savanoriškos veiklos vykdymu susijusios išlaidos, tuo atveju, kai realių išlaidų nepatiriama ar jų patiriama iš dalies, privalo grąžinti nepanaudotas lėšas priimančiajai ar koordinuojančiajai organizacijai.

5. 6. Savanoriškos veiklos išlaidų, patiriamų vykdant savanorišką tarnybą, dydį, vykdant savanorišką tarnybą, ir šių išlaidų apmokėjimo tvarką nustato savanoriškos tarnybos programą patvirtinęs atitinkamos tam tikros valdymo srities ministras.“

2.3

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

10

2

7

Atsižvelgiant į aukščiau pateiktus argumentus, siūlome koreguoti žemiau nurodytas Įstatymo nuostatas:

1. 10 str. 2 punkto 7 papunktis: „7) savanoriškos veiklos sutartyje nustatytais atvejais kompensuoti arba avansu apmokėti savanoriams su savanoriška veikla susijusias išlaidas.“

Įvertinta.

Atkreiptinas dėmesys, kad siūloma nuostata jau yra numatyta iniciatorių pateiktame Įstatymo projekte.

 

2.4

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

11

4

 

2. 11 str. 4 punktas: „4. Rašytinėje dvišalėje arba trišalėje savanoriškos veiklos sutartyje apibrėžiami šalių įsipareigojimai bei atsakomybės, savanoriškos veiklos trukmė, išlaidų, išvardytų šio įstatymo 13 straipsnyje, kompensavimo arba apmokėjimo avansu, šios sutarties nutraukimo sąlygos.

 

Įvertinta.

Atkreiptinas dėmesys, kad siūloma nuostata jau yra numatyta iniciatorių pateiktame Įstatymo projekte.

 

2.5

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

13

1

 

3. 13 str. 1 punktas: „Priimančioji organizacija arba koordinuojančioji organizacija, įgyvendindama veiklas, finansuojamas valstybės ar savivaldybių biudžetų arba kitų valstybės ar savivaldybių fondų lėšomis, gali kompensuoti arba apmokėti savanoriui su savanoriška veikla susijusias:“

Atsižvelgti.

Žr. pasiūlymą dėl Nacionalinio švietimo organizacijų tinklo siūlymo Nr. 2.2.

2.6

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

13

2

 

4. 13 str. 2 punktas: “2. Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo ir apmokėjimo sąlygas ir tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.“

 

Atsižvelgti.

Žr. pasiūlymą dėl Nacionalinio švietimo organizacijų tinklo siūlymo Nr. 2.2.

2.7

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

13

6

 

5. 13 str. 6 punktas: „Savanoriui kompensuojamos ir avansu apmokamos savanoriškos veiklos išlaidos, numatytos Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2 straipsnio 14 dalies 5 punkte, nėra savanorio pajamos.“

 

Įvertinta.

Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą Nr. 1.5, keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalies atsisakoma, kaip perteklinės.

2.8

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

8

2

2

Taip pat, remiantis organizacijos praktine patirtimi, siūlome papildyti žemiau nurodytas Įstatymo nuostatas, kadangi koordinuojančiosios organizacijos taip pat organizuoja mokymus savanoriams bei draudžia savanorius ar apmoka jų draudimo išlaidas:

6. 8 str. 2 punkto 2 papunktis: „dalyvauti pasirengimo savanoriškai veiklai mokymuose, jeigu tokius mokymus numato rengti priimančioji arba koordinuojančioji organizacija;“

Pritarti.

Pasiūlymas. Pakeisti keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) dalyvauti pasirengimo savanoriškai veiklai mokymuose, jeigu tokius mokymus numato rengti priimančioji arba koordinuojančioji organizacija;

2.9

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

12

1

 

7. 12 str. 1 punktas: „Atsižvelgdama į savanoriškos veiklos trukmę ir pobūdį, priimančioji arba koordinuojančioji organizacija gali drausti savanorį draudimo įmonėse arba kompensuoti savanoriui išlaidas draudimo įmokoms apmokėti savanoriškos veiklos sutartyje nustatyta tvarka.“

 

Pritarti.

Žr. pasiūlymą dėl Teisės departamento pastabos Nr. 1.4, kuriuo siūloma papildyti keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalį.

 

2.10

Nacionalinis švietimo organizacijų tinklas

 

 

*

Atsižvelgiant į savanorių atliekamą visuomenei naudingą veiklą bei siekį, kad Lietuvoje daugiau piliečių įsitrauktų į šią veiklą, ypač ilgalaikę savanorystę, siūlome atsisakyti, mūsų požiūriu, perteklinių administracinių reikalavimų. Toks supaprastinimas sumažintų ne tik savanorių laiko sąnaudas, bet ir administracinę naštą organizacijoms, ypač nedidelėms.

Atsižvelgti.

Žr. pasiūlymą prie Nacionalinio švietimo organizacijų tinklo pastabos Nr. 2.2.

3.

Nacionalinis skurdo mažinimo organizacijų tinklas,

2023-10-16

 

 

*

 Iš esmės pritariame Savanoriškos veiklos įstatymo Nr. XI-1500 pakeitimo įstatymo projektui.

Tačiau prašome atsižvelgti į Nacionalinio švietimo NVO tinklo pateiktus siūlymus įstatymo projektui.

Nacionalinio skurdo mažinimo organizacijų tinklo nariai, teikdami pagalbą pažeidžiamoms grupėms, dažnai pasitelkia savanorius. Atsižvelgiant į svarų savanorių įsitraukimą bei siekį, kad Lietuvoje daugiau piliečių įsitrauktų į šią veiklą, svarbu yra lengvinti savanorystės organizavimo procedūras tiek patiems savanoriams, tiek savanorišką veiklą organizuojančioms NVO.

Maloniai prašome atnaujinti Įstatymo projekto nuostatas, susijusias su savanoriškos veiklos organizavimu (būtent savanorių išlaidų apmokėjimu), atsižvelgiant į Nacionalinio švietimo NVO tinklo siūlymus.

Atsižvelgti.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Žmogaus teisių komitetas,

2023-10-11

 

 

 

*

- pritarti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo Nr. XI-1500 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3014 ir komiteto išvadai.

 - siūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento siūlymus.

Pritarti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam Įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2023-10-18

2P

 

 

 

Argumentai: Siekiant tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui, siūlome numatyti vėlesnę Įstatymo įsigaliojimo datą, t. y. ne 2024 m. sausio 1 d., o 2024 liepos 1 d.

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. sausio liepos 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos, socialinės apsaugos ir darbo ministras iki 2023 m. gruodžio 31 d. 2024 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Savanoriškos veiklos sutartys, sudarytos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, galioja be pakeitimų iki jų galiojimo pabaigos, tačiau ne ilgiau kaip iki 2027 m. sausio 1 d.“

Pritarti.

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Rasa Petrauskienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: - .

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Justas Džiugelis

 

 

 

Komiteto biuro patarėja A. Kazlauskienė