LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 10 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1199(3)
2018-09-26 Nr. III-P-36
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, Komiteto pirmininkės pavaduotojas R. Žemaitaitis, Komiteto nariai: I. Degutienė, D. Kaminskas, A. Kirkutis, J. Liesys, R. Martinėlis, L. Matkevičienė, A. Matulas, A. Vinkus, Komiteto biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjas E. Jankauskas, patarėja K. Civilkienė, patarėja R. Griciūtė, patarėja B. Sesickienė, padėjėja M. Neverkevičienė, Ministro Pirmininko patarėjas P. Gradeckas, Sveikatos apsaugos viceministrė L. Jaruševičienė, Sveikatos apsaugos ministerijos Visuomenės sveikatos priežiūros departamento direktorius A. Ščeponavičius, direktoriaus pavaduotoja A. Astrauskienė, Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento direktorius S. Mitkus, Draudimo veiklos skyriaus vyr. specialistė L. Kliukienė, Lošimų priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos direktorius V. Daukšys, Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas A. Dilba, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos patarėjas G. Rainys, Lietuvos lošimų verslo asociacijos direktorius M. Zakarka.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-05-17 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos lošimų verslo asociacija, 2018-09-25 |
|
|
|
Lietuvos lošimų verslo asociacija (toliau – LLVA) atstovaudama tris Lietuvoje veikiančias azartinius lošimus organizuojančias bendroves: UAB „Olympic Casino Group Baltija“, UAB „Lošimų strateginė grupė“ ir UAB „Baltic bet“ yra sunerimusi dėl LR Seime svarstomo Azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 10 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XIIIP-1199(3) (toliau – Projektas). Pateiktas įstatymo pataisų Projektas daro didelę įtaką mūsų įmonių veiklai ir vykdomoms socialinėms iniciatyvoms bei paramos projektams Lietuvoje, tad šiuo raštu teikiame savo nuomonę bei siūlymus dėl svarstomo Projekto.<...> Siūlymai: - Svarstyti naujų reklamos ribojimų įvedimą, bet atsisakyti visiško papildomos informacijos pateikimo draudimo. Numatyti kokios papildomos informacijos nebūtų galima skelbti skelbiant įmonės pavadinimą, prekės ženklą, logotipą, lošimų rūšį ar adresą. - Apribojant reklamos galimybes įstatyme įtvirtinti nuostatą, kad rodant azartinių lošimų reklamą privalomai turėtų būti skelbiamas ir įspėjamasis tekstas. Įspėjamojo užrašo pateikimo tvarką galėtų nustatyti Lošimų priežiūros tarnyba. - Išlaikyti galimybę remiamiems subjektams (sporto lygos, klubai ir t.t.) informuoti apie gaunamą paramą iš konkrečios bedrovės ar prekės ženklo. Sudaryti galimybes leidžiančias sporto lygoms, komandoms, įvairiems kultūros renginiams naudoti prekės ženklą komandos ar sporto lygos pavadinime, jų reklaminiuose vaizdo klipuose, sporto ar kultūros renginių pristatymuose nurodant pagrindinius rėmėjus, naudoti rėmėjų pavadinimus televizijos transliacijų metu. Tai itin svarbu norint išlaikyti šiuo metu skirtingų sektorių gaunamą paramą iš azartinių lošimų organizatorių bendrovių. - Leisti skelbiant informaciją nukreipimą (nuorodas) į kitas interneto svetaines. Tai tiesioginis e-komercijos kanalas nuotolinius lošimus organizuojančioms bendrovėms. Taip būtų stabdomas e-verslo plėtra. Nukreipimo nuorodos yra internete vykdomos veiklos pagrindas. Šis draudimas negalėtų paveikti užsienio svetainių bei jų bendrovių ir jos įgautų konkurencinį pranašumą prieš Lietuvos rinkoje legaliai veikiančius lošimų organizatorius. - Leisti skelbti lošimo vietų adresus šalia kitos leistinos skelbti bendrovių informacijos, kadangi ši informacija ir taip itin lengvai randama ir yra vieša (pvz. Google, rekvizitai.lt, mobilios programėlės ir kt.) |
Nepritarti |
Įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Septynioliktosios Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 51.1 punkte numatytą priemonę griežtinti labiausiai pažeidžiamų visuomenės grupių apsaugos nuo galimo neigiamo lošimų poveikio reikalavimus, įskaitant lošimų reklamos reikalavimus ir buvimo lošimo vietose ribojimus. Nuo 2016 m. pradžios įsigaliojus nuotolinių lošimų reglamentavimui, stebimas lošimų reklamos skleidimo suaktyvėjimas visuomenės informavimo priemonėse, reklama tapo patrauklesnė, susidedanti iš įvairios papildomos vaizdinės ir garsinės informacijos, labiau įtraukianti bei skatinanti išbandyti lošimus. Lošimų reklama yra viena iš priemonių, skatinančių lošti, kuri sudaro sąlygas didesnei tikimybei atsirasti iš lošimų kylančiai žalai žmonių sveikatai, taip pat socialinei ir ekonominei žalai valstybei. Įstatymo projektas turės teigiamą įtaką vykdant priklausomybės nuo lošimų prevenciją. Paskaičiuota, kad Lietuvoje nuo probleminių lošėjų kenčia mažiausiai 70000 jų aplinkoje esančių asmenų, o vieno paciento, turinčio priklausomybę nuo lošimo, gydymas kainuoja apie 60000 Eurų.
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos, 2018-05-15 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktą Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 10 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-1199(3) (toliau – Įstatymo projektas) pažymime, kad pastabų dėl Įstatymo projekto ir Europos Sąjungos teisės atitikties neturime. Tačiau pažymėtina, kad Įstatymo projekto 1 straipsnyje numatomi pakeitimai, kuriais ribojama reklama, bus taikomi ir nuotoliniams lošimams, kurie yra susiję su paslaugų taisyklėmis[1]. Atsižvelgdami į tai manome, kad Įstatymo projektas turi būti notifikuotas Europos Komisijai, kaip nacionalinės teisės aktas, nustatantis techninį reglamentavimą. Notifikavimas vykdomas pagal Direktyvoje (ES) 2015/1535[2] įtvirtintas taisykles, o Įstatymo projekto priėmimas turėtų būti atidėtas trims mėnesiams, kad Europos Komisija ir kitos valstybės narės galėtų tinkamai susipažinti su siūlomu reglamentavimu bei, esant poreikiui, pateikti nuomonę. |
Pritarti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-1199(3) ir siūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos pastabas.
7. Balsavimo rezultatai: už –6, prieš –0, susilaikė –2.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: L. Matkevičienė, A. Matulas.
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Egidijus Jankauskas