LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
APLINKOS APSAUGOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 2, 23, 24, 32, 37, 41 IR 42 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTui nr. xivp-2153(2)
2022-11-16 Nr. 107-P-45
Vilnius
1. Komiteto / Komisijos posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, pirmininko pavaduotojas Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Ligita Girskienė, Petras Gražulis, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Kviestieji asmenys: Krašto apsaugos ministerijos Teisės departamento direktorė Judita Nagienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-11-16 |
2 (23), 5 (37) |
3 (8), 2 (101) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsnio 3 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 23 straipsnio 8 dalyje, projekto 5 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 37 straipsnio 101 dalyje siūloma atitinkamai vartoti nuostatas ,,žemės sklypai, reikalingi karinei infrastruktūrai vystyti” ir ,,karinės infrastruktūros vystymas“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 2 punktą pasirengimą teikti priimančiosios šalies paramą sudaro karinės infrastruktūros pritaikymas ir (ar) sukūrimas, bet ne jos vystymas. Pagal Mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą karinė infrastruktūra nėra vystoma, bet pritaikoma ir (ar) sukuriama teikti priimančiosios šalies paramą atvykstančioms pajėgoms. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar teikiamo įstatymo projekto nuostatas nereikėtų suderinti su galiojančiomis Mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo nuostatomis, o projekte turėtų būti kalbama ne apie žemės sklypus, reikalingus karinei infrastruktūrai vystyti, ar karinės infrastruktūros vystymą, bet apie žemės sklypus, reikalingus karinės infrastruktūros pritaikymui ir (ar) sukūrimui, ar atitinkamai karinės infrastruktūros pritaikymą ir (ar) sukūrimą. |
Pritarti
|
Pasiūlymai: 1. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 23 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Žemės savininkas ar valstybinės žemės patikėtinis dėl nuostolių, patiriamų dėl Nekilnojamojo turto registre įregistruoto servituto, atlyginimo turi teisę kreiptis į viešpataujančiojo daikto savininką, o kai nustatytas servitutas prieiti ar privažiuoti prie gamtos ir kultūros paveldo teritorinių kompleksų ir objektų, įrašytų į Vyriausybės įgaliotos institucijos patvirtintą sąrašą, – į valstybės ar savivaldybės instituciją, atsakingą už šių kompleksų ir objektų apsaugą. Tais atvejais, kai nustatytas servitutas, reikalingas stambiam projektui įgyvendinti, – į stambų projektą įgyvendinantį investuotoją; tais atvejais, kai nustatytas servitutas, reikalingas žemės sklypams, reikalingiems karinei infrastruktūrai, 2. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 37 straipsnio 101 dalį ir ją išdėstyti taip: „101. Karinės infrastruktūros projektai rengiami žemės ūkio ministro ir krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka, siekiant Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-11-16 |
2 |
1, 2 |
|
|
2. Tobulinat projekto teisinę techniką, reikėtų sunumeruoti projekto 2 straipsnio 1 ir 2 dalis. |
Pritarti |
Redakcinė pastaba. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro patarėja Aistrida Latvėnė