PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL VIDAUS AUDITO TARNYBOS PASKYRIMO“ PROJEKTO NR. XIVP-2338(3)
2023-06-06
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento argumentus, kad Seimo nutarimo projektu Nr. XIVP-2338(3) siūlomas teisinis reguliavimas pavesti Seimo kanceliarijos Vidaus audito skyriui atlikti vidaus auditą Lietuvos Respublikos konkurencijos taryboje, Lietuvos Respublikos vyriausiojoje rinkimų komisijoje, Vyriausiojoje tarnybinės etikos komisijoje, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyboje, galimai nedera su šių įstaigų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose įtvirtintu jų veiklos nepriklausomumo principu, siūlytina minėtas institucijas iš Nutarimo projekto išbraukti ir neužkirsti joms kelio naudotis Vidaus audito ir vidaus kontrolės įstatyme įtvirtinta teise vidaus audito paslaugas įsigyti viešųjų pirkimų būdu Kitų Seimo nutarimo projekte įvardytų institucijų vidaus auditą pavesti atlikti ministerijoms pagal veiklos sritį, atsižvelgiant į tai, kad atitinkamų ministerijų valdymo sritis apima Nutarimo projekte nurodytų institucijų veiklos sritį. Tokiu būdu būtų efektyviausiai pasiektas kaštų ir naudos efektas, priskiriant atitinkamai ministerijai, kurių kiekviena, pasitelkdama savo vidaus audito tarnybą, atlieka vidaus auditą pavaldžiose įstaigose, papildomų institucijų, o pavedus šių institucijų vidaus auditą atlikti Seimo kanceliarijos Vidaus audito skyriui (kaip siūloma Nutarimo projekte), išteklių poreikis šiam pavedimui įvykdyti ženkliai išaugtų ir sukurtų ydingą reguliavimą bei neefektyvų resursų (tiek žmogiškųjų, tiek finansinių) naudojimą. Be to, nurodytų institucijų vidaus auditą pavedus atlikti ministerijoms, nekyla ir teisės aktų keitimo poreikis, kai tuo tarpu jeigu ši pareiga būtų pavesta Seimo kanceliarijai, kyla poreikis keisti Seimo kanceliarijos veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir numatyti naujas įstaigos funkcijas, kurios nedera su pagrindine Seimo kanceliarijos paskirtimi – aptarnauti Seimo darbą ir užtikrinti sąlygas Seimui. Dar daugiau, Seimo kanceliarija yra pati Seimui atskaitinga įstaiga ir glaudžiai su Seimo darbu susijusi, kai tuo tarpu kai kurių Nutarimo projekte nurodytų institucijų atskaitingumas Seimui yra apsprendžiamas tik fakto, kad institucija teikia Seimui savo veiklos ataskaitą, todėl Seimo kanceliarijos vaidmuo neturėtų būti plečiamas Seimui atskaitingų institucijų atžvilgiu ir turėtų būti liekama prie politinio – parlamentinės kontrolės, kurią atlieka Seimo komitetai – veiklos aspekto.
Pasiūlymas: Pakeisti Seimo nutarimo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. Paskirti 1) Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyboje – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai; 2) Etninės kultūros globos taryboje – Kultūros ministerijai; 3) Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centre – Kultūros ministerijai; 4) Lietuvos mokslų akademijoje – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai; 5) Lietuvos radijo ir televizijos komisijoje – Kultūros ministerijai;
8) Nacionalinėje sveikatos taryboje – Sveikatos apsaugos ministerijai; 9) Nacionalinėje šeimos taryboje – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai; 10) Valstybinėje kultūros paveldo komisijoje – Kultūros ministerijai; 11) Valstybinėje lietuvių kalbos komisijoje – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai;
|
|
2. |
3 |
|
|
Argumentai: Pritarus pasiūlymui dėl 2 straipsnio, Nutarimo projekto 3 straipsnis tampa neaktualus.
Pasiūlymas:
|
Teikia Seimo narys Algirdas Sysas