Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys
nuomonę
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
Seimo narys
Andrius Vyšniauskas
2023-09-26
|
4
|
2
|
|
|
Argumentai: 76 straipsnio visose dalyse yra naudojama imperatyvi norma, kokią informaciją kandidatas privalo pateikti. Tik straipsnio 4 dalyje naudojama švelnesnė forma, tačiau savo esme ji yra tokia pati svarbi kaip ir kitos to paties straipsnio dalys. Todėl ir šioje dalyje vartotina imperatyvi norma, ką kandidatas privalo nurodyti savo biografijoje.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
4 straipsnį 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 76 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„4. Kandidatoas biografijoje privalo
pateikti pateikiama informacijaą apie gimimo datą ir
vietą, išsilavinimą, užsienio kalbų mokėjimą, darbovietę, darbo patirtį,
visuomeninę veiklą, pomėgius, šeiminę padėtį.“
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai:
už –9 , prieš –0 , susilaikė –0 .
|
2.
|
Seimo narys
Andrius Vyšniauskas
2023-09-26
|
15
|
|
|
|
Argumentai:
Svarstymo Teisės ir teisėtvarkos komitete metu nuostata dėl
tikslesnio debatų laidų koregavimo sukėlė abejonių ir diskusijų. Siekiant
platesnio kompromiso, siūloma atsisakyti naujo siūlomo reguliavimo.
Pasiūlymas:
Išbraukti projekto 15 straipsnį:
“15 straipsnis. 99 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 99 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Vyriausioji rinkimų komisija nustato specialių laidų
grupių ir dalyvių kiekvienoje grupėje skaičių taip, kad vienos laidos
dalyvių skaičius būtų ne didesnis kaip 7 dalyviai. Grupės gali
būti sudaromos pagal rašytinį dalyvių tarpusavio susitarimą, o kai susitarimo
nėra – burtais.“
Buvusius projekto 16-26 straipsnius atitinkamai
laikyti 15-25 straipsniais.
|
Pritarti
|
1. Pritarus pasiūlymui išbraukti
projekto 15 straipsnį, keičiantį RK 99 straipsnį, tikslintinas projekto
pavadinimas: „LIETUVOS
RESPUBLIKOS RINKIMŲ KODEKSO 30,
32, 38, 64, 69, 78, 79, 80, 81, 85, 88, 89, 93, 97, 99, 100, 102, 110,
114, 134, 138, 163, 181, 185, 193 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO KONSTITUCINIs ĮSTATYMAS“
2. Pritarus pasiūlymui išbraukti projekto 15
straipsnį, keičiasi projekto kitų straipsnių numeracija, todėl pakeitus projekto
straipsnių nuo 15 straipsnio numeraciją, tikslintinos įstatymo
įsigaliojimo nuostatos.
|
|
|
|
|
Balsavimo rezultatai: už –9 , prieš –0 , susilaikė –0 .
|
3.
|
Seimo narys
Andrius Vyšniauskas
2023-09-28
|
17
|
|
|
|
Argumentai: Šiuo metu įstatymo projekte suformuluota nuostata gali būti neaiškiai interpretuojama suprantant, kad draudžiamas bet kurių institucijų ataskaitų platinimas rinkimų politinės kampanijos laikotarpiu. Tačiau siekiama riboti, pavyzdžiui, merų ataskaitas savivaldos rinkimų kampanijos metu. Jeigu vyksta kiti rinkimai, merų ataskaitų platinimas neturi būti ribojamas.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
17 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„17 straipsnis. 102 straipsnio pakeitimas
Papildyti 102 straipsnį 5 dalimi:
„5. Nuo rinkimų politinės kampanijos pradžios iki
galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo draudžiama medijų, elektroniniu ar
(ir) fiziniu formatu platinti savivaldybių, Europos Parlamento, Seimo nario
darbo ataskaitas, kurios yra apmokamos savivaldybių, Europos Parlamento,
Seimo ar kitų valdžios institucijų lėšomis. Draudžiama Seimo,
Vyriausybės, Prezidento, savivaldybių, Europos Parlamento ar kitų valdžios
institucijų lėšomis parengtas veiklos atskaitas platinti medijų,
elektroniniu ar (ir) fiziniu formatu:
1) Seimo, Seimo narių, Vyriausybės ir ministrų
veiklos ataskaitas nuo Seimo rinkimų politinės kampanijos pradžios iki
galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo.
2) Prezidento ataskaitą nuo Prezidento rinkimų
politinės kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo.
3) merų, savivaldybių tarybų narių, frakcijų,
grupių, kitų kolektyvinių savivaldybės tarybos organų ir savivaldybių, kaip
institucijų, veiklos ataskaitas nuo merų ir savivaldybių tarybų rinkimų
politinės kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo.
4) Europos
Parlamento narių veiklos ataskaitas nuo Europos Parlamento rinkimų politinės
kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo.“
|
Pritarti
|
Pritarus
pasiūlymui,
suredaguotą pasiūlymą
išdėstyti taip:
„Draudžiama medijų,
elektroniniu ar (ir) fiziniu formatu platinti Seimo, Vyriausybės, Prezidento,
savivaldybių, Europos Parlamento ar kitų valdžios institucijų lėšomis
parengtas veiklos atskaitas:
1) Seimo, Seimo narių, Vyriausybės ir ministrų veiklos ataskaitas
nuo Seimo rinkimų politinės kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų
rezultatų patvirtinimo dienos;
2) Prezidento veiklos
ataskaitą nuo Prezidento rinkimų politinės kampanijos pradžios iki galutinių
rinkimų rezultatų patvirtinimo dienos;
3) merų, savivaldybių tarybų narių, frakcijų, grupių, kitų
kolektyvinių savivaldybių tarybų organų ir savivaldybių, kaip
institucijų, veiklos ataskaitas nuo merų ir savivaldybių tarybų rinkimų
politinės kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo
dienos;
4) Europos Parlamento narių veiklos ataskaitas nuo
Europos Parlamento rinkimų politinės kampanijos pradžios iki galutinių
rinkimų rezultatų patvirtinimo dienos.“
Balsavimo rezultatai:
už – 5, prieš –4 (alternatyvus balsavimas dėl Seimo narių A.
Vyšniausko ir V. Mitalo pasiūlymų 17 straipsniui).
|
4.
|
Seimo narys
Andrius Vyšniauskas
2023-09-26
|
22
|
|
|
|
Argumentai:
Svarstant projektą Teisės ir teisėtvarkos komitete, kilo
diskusija, kad geriausia būtų buvę į pagrindinį Rinkimų kodekso XIVP-2709(3)
paketą integruoti
S.n. Domo Griškevičiaus pateiktą balsų perskaičiavimo
daugiamandatėje apygardoje modelį, kuris yra paremtas procentine
išraiška. Po platesnio pasitarimo, siekiant kompromiso, siūloma visgi grįžti
prie kolegos pateikto balsų perskaičiavimo modelio mero ir savivaldybių
tarybų rinkimuose, tačiau įteisinant dar papildomą galimybę
perskaičiuoti balsus, kas būtų aktualu mažoms savivaldybėms.
Atsižvelgiant į 2023 kovo 5 d. savivaldybių tarybų ir
merų rinkimų 1 turą, būtų 20 savivaldybių, kuriose siūlymas tik per
0,05 procentinę išraišką, būtų labai mažas balsų skirtumas.
Pavyzdžiui Birštone, Neringoje ir Rietave reikėtų balsus
perskaičiuoti, kai skirtumas -1 balsas, Kalvarijoje, Kazlų Rūdoje ir
Pagėgiuose – 2, o jau Kaune -66, Vilniuje -111. Todėl
siūloma, esant ne didesniam kaip 10 balsų skirtumui, sudaryti galimybę
perskaičiuoti balsus visose savivaldybėse, o esant skirtumui virš 10 balsų,
remtis 0,05 procentine išraiška.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 22 straipsnį, kuriuo keičiamas Rinkimų kodekso
163 straipsnis, ir jį išdėstyti taip:
„163 straipsnis. Apygardos, savivaldybės rinkimų
komisijos kompetencija skaičiuojant balsavimo rezultatus
1. Apygardos rinkimų komisija perskaičiuoja visus Seimo
vienmandatės rinkimų apygardos biuletenius, kai balsų skirtumas pirmą kartą
balsuojant vienmandatėje rinkimų apygardoje tarp antrą ir trečią vietas
užėmusių kandidatų, o per pakartotinį balsavimą ir pirmą kartą balsuojant
vienmandatėje rinkimų apygardoje, kai dalyvauja tik du kandidatai, – tarp
pirmą ir antrą vietas užėmusių kandidatų yra mažesnis kaip 50
balsų ir kai iki patvirtinant rinkimų rezultatus to pareikalauja bent vienas
šios komisijos narys arba kandidatas, kuris pirmą kartą balsuojant užėmė
antrą ar trečią vietą arba per pakartotinį balsavimą užėmė antrą vietą
2. Savivaldybės rinkimų komisija perskaičiuoja visus mero
rinkimų vienmandatės apygardos biuletenius, kai balsų skirtumas pirmą kartą
balsuojant tarp antrą ir trečią vietas užėmusių kandidatų, o per pakartotinį
balsavimą ir pirmą kartą balsuojant vienmandatėje rinkimų apygardoje, kai
dalyvauja tik du kandidatai, – tarp pirmą ir antrą vietas užėmusių kandidatų
balsų skirtumas yra ne didesnis kaip 10 balsų, o jei didesnis
- tai neviršija 0,05 procento dalyvavusių rinkėjų skaičiaus, yra
mažesnis kaip 50 balsų toje savivaldybėje, kurioje renkama mažiau kaip
41 savivaldybės tarybos narys, arba mažesnis kaip 100 balsų toje
savivaldybėje, kurioje renkama 41 ar daugiau kaip 41 savivaldybės
tarybos narys, ir kai iki patvirtinant rinkimų rezultatus to
pareikalauja bent vienas šios komisijos narys arba kandidatas, kuris pirmą
kartą balsuojant užėmė antrą ar trečią vietą arba per pakartotinį balsavimą
užėmė antrą vietą.
3. Savivaldybės rinkimų komisija perskaičiuoja visus
savivaldybės tarybos rinkimų daugiamandatės apygardos biuletenius, kai balsų
skirtumas tarp iki šio kodekso 168 straipsnyjeio 4
dalyje nustatyto reikalingos dalies balsų mandatams gauti ir
nepatekusio kandidatų sąrašo gautų rinkėjų balsų yra
ne didesnis kaip 10 balsų, o jei didesnis - tai
neviršija 0,05 procento dalyvavusių rinkėjų skaičiaus, yra
mažesnis kaip 50 balsų toje savivaldybėje, kurioje renkama mažiau kaip 41
savivaldybės tarybos narys, arba mažesnis kaip 100 balsų toje savivaldybėje,
kurioje renkama 41 ar daugiau kaip 41 savivaldybės tarybos narys, ir
kai iki patvirtinant rinkimų rezultatus to pareikalauja bent vienas šios
komisijos narys arba pirmos į savivaldybės tarybą nepatekusios politinės
organizacijos atstovas rinkimams.
4. Savivaldybės rinkimų komisija perskaičiuoja merų rinkimų
vienmandatės ir savivaldybės tarybos rinkimų daugiamandatės
apygardos biuletenius ir tose savivaldybėse, kai skirtumas yra
mažesnis kaip 10 , kurį sudaro 0,05 procentai nuo dalyvavusių
rinkėjų skaičiaus .
5. Pirmumo balsams perskaičiuoti savivaldybės rinkimų
komisija Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka burtais parenka
savivaldybių tarybų rinkimų daugiamandatės rinkimų apygardos rinkimų apylinkę
ar apylinkes ir kandidatų sąrašą ar sąrašus. Perskaičiuojama
10 procentų visų savivaldybių tarybų
rinkimų kandidatų sąrašų. Jeigu savivaldybių
tarybų rinkimų daugiamandatės rinkimų
apygardos biuleteniai buvo perskaičiuoti šio straipsnio 3
dalyje nurodytu pagrindu ar kitais šiame kodekse numatytais
atvejais, šių apygardų rinkimų apylinkių biuleteniai į atsitiktiniu
būdu atrenkamų rinkimų apylinkių biuletenių pirmumo balsų perskaičiavimą
neįtraukiami.
6. Apygardos, savivaldybės rinkimų komisija
pagal Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytus duomenis gali patikrinti, ar
tiksliai buvo suskaičiuoti rinkimų biuleteniai, išoriniai ir vidiniai
balsavimo vokai, rinkimuose naudojami blankai ir plombos.“
|
Pritarti
|
Suredaguotas RK 163 str. 2 ir 3 dalis išdėstyti taip:
„2. Savivaldybės
rinkimų komisija perskaičiuoja visus mero rinkimų vienmandatės apygardos
biuletenius, kai balsų skirtumas pirmą kartą balsuojant tarp antrą ir trečią
vietas užėmusių kandidatų, o per pakartotinį balsavimą ir pirmą kartą
balsuojant vienmandatėje rinkimų apygardoje, kai dalyvauja tik du kandidatai,
– tarp pirmą ir antrą vietas užėmusių kandidatų balsų yra ne
didesnis kaip 10 balsų arba kai šis skirtumas didesnis kaip 10 balsų, bet
neviršija 0,05 procento dalyvavusių rinkėjų skaičiaus , ir kai iki
patvirtinant rinkimų rezultatus to pareikalauja bent vienas šios komisijos
narys arba kandidatas, kuris pirmą kartą balsuojant užėmė antrą ar trečią
vietą arba per pakartotinį balsavimą užėmė antrą vietą.
3. Savivaldybės rinkimų
komisija perskaičiuoja visus savivaldybės tarybos rinkimų daugiamandatės
apygardos biuletenius, kai balsų skirtumas tarp iki šio kodekso
168 straipsnio 4 dalyje nustatyto reikalingos dalies
balsų mandatams gauti ir nepatekusio kandidatų sąrašo gautų rinkėjų
balsų yra ne didesnis kaip 10 balsų arba kai šis skirtumas
didesnis kaip 10 balsų, bet neviršija 0,05 procento dalyvavusių rinkėjų
skaičiaus, ir kai iki patvirtinant rinkimų rezultatus to pareikalauja bent
vienas šios komisijos narys arba pirmos į savivaldybės tarybą nepatekusios
politinės organizacijos atstovas rinkimams.“
Balsavimo rezultatai: už –9 , prieš – 0, susilaikė –0 .
|
5.
|
Seimo narys
Andrius Vyšniauskas
2023-10-03
|
26
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
notifikavimo Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms pagal
Direktyvą (ES) 2015/1535 procedūros terminus, taip pat į tai, kad,
vadovaujantis Reglamento (ES) 2022/2065 bei Informacinės visuomenės paslaugų
įstatymo pakeitimo projekto nuostatomis, Reglamentą (ES) 2022/2065 įgyvendinanti
institucija bus paskirta nuo 2024 m. vasario 17 d., ir atsižvelgiant į
Vyriausybės siūlymą tikslinti įstatymo projekto XIVP-2468 įsigaliojimo
datą, tikslinga suvienodinti atitinkamų nuostatų dėl
manipuliavimo interneto platformos paskyromis įsigaliojimą projekte
XIVP-2709(3).
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
"26
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
1. Šio
įstatymo 1 straipsnio 2 dalis, 13 straipsnio 3 dalis, 20 straipsnis
ir 24 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.
2. Šio
įstatymo 1 straipsnio 2 dalis, 13 straipsnio 3 dalis ir 20 straipsnis
įsigalioja 2024 m. vasario 17 d.
2.3. Šio įstatymo 5, 6, 7 ir 10 straipsniai
įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
|
Pritarti
|
Pritarus pasiūlymui išbraukti projekto 15 straipsnį,
keičiasi projekto kitų straipsnių numeracija, todėl pakeitus projekto
straipsnių nuo 15 straipsnio numeraciją, tikslintinos įstatymo įsigaliojimo
nuostatos.
Komitetas siūlo 25(buvusį 26) straipsnį išdėstyti taip:
"2625
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
1. Šio
įstatymo 24 23 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m.
sausio 1 d.
2. Šio
įstatymo 1 straipsnio 2 dalis, 13 straipsnio 3 dalis ir 2019
straipsnis įsigalioja 2024 m. vasario 17 d.
3. Šio įstatymo 5, 6, 7 ir 10 straipsniai
įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
Balsavimo rezultatai: už –9 , prieš – 0, susilaikė –0 .
|
6.
|
Seimo narys
Vytautas Mitalas
2023-10-03
|
17
|
|
|
|
Argumentai:
Draudimas rinkiminės politinės kampanijos metu
platinti savivaldybių, Europos Parlamento, Seimo nario darbo ataskaitas,
kurios yra apmokamos savivaldybių, Europos Parlamento, Seimo ar kitų valdžios
institucijų lėšomis yra perteklinis.
Šiuo metu galiojantis Rinkimų kodekso 102 straipsnis,
reguliuojantis draudimą vykdyti rinkimų agitaciją naudojantis tarnybine
padėtimi yra pakankamas ir tinkamas, nes jau dabar kandidatams yra draudžiama
skleisti politinę agitaciją, ją apmokant valstybės institucijų lėšomis. Be
to, naujasis draudimas apribotų žmonių galimybę susipažinti su išrinktų
politikų darbais, o politikams - atsiskaityti rinkėjams. Šis draudimas būtų
taikomas net ir tiems pareigas einantiems politikams, kurie
nekandidatuos būsimuose rinkimuose.
Pasiūlymas:
Pripažinti netekusiu galios projekto 17 straipsnį:
17 straipsnis. 102 straipsnio
pakeitimas
Papildyti
102 straipsnį 5 dalimi:
„5. Nuo
rinkimų politinės kampanijos pradžios iki galutinių rinkimų rezultatų
patvirtinimo draudžiama medijų, elektroniniu ar (ir) fiziniu formatu platinti
savivaldybių, Europos Parlamento, Seimo nario darbo ataskaitas, kurios yra
apmokamos savivaldybių, Europos Parlamento, Seimo ar kitų valdžios
institucijų lėšomis.“
|
Nepritarti
|
Balsavimo rezultatai:
už – 4, prieš –5 (alternatyvus balsavimas dėl Seimo narių A.
Vyšniausko ir V. Mitalo pasiūlymų 17 straipsniui).
|
7.
|
Seimo nariai
Vytautas Kernagis
Laurynas Kaščiūnas
2023-10-04
|
1
|
|
|
|
Argumentai: Šiuo metu įstatymo projekte suformuluota „interneto platformos“ sąvoka gali būti neaiškiai interpretuojama, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas bei Lietuvos Respublikos Seimo Kultūros komitetas dar tik svarstys Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektą Nr. XIVP-2468, kuriuo Visuomenės informavimo įstatyme siūloma nustatyti manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principus, apimtis, bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmus. Atitinkamai Lietuvos Respublikos Vyriausybės yra suformulavusi pasiūlymus dėl būtinybės modifikuoti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projekte Nr. XIVP-2468 vartojamą „interneto platformos“ sąvoką. Ją Lietuvos Respublikos Vyriausybė siūlo koreguoti numatant, kad siekiama manipuliuoti ne visa platforma, o atitinkamais elementais – paskyromis, prie kurių vartotojas turi besąlygišką prieigą. Taip pat, siekiant Rinkimų kodekse įtvirtinti draudimą dirbtinėmis priemonėmis didinti politinės agitacijos sklaidą, svarbu įvertinti tai, kad bendri reguliavimo principai numatoma bus nustatyti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, o nuostatos dar bus derinamos su Europos Komisija. Siekiant, kad Rinkimų kodeksas būtų nuoseklus bei jame vartojamos sąvokos derėtų su manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principais, apimtimi bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmais nustatomais Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, siūloma Rinkimų kodekso konstitucinio įstatymo pakeitimo projekto Nr. XIVP-2709(3) atitinkamuose straipsniuose minimą „manipuliavimo interneto platforma“ sąvoką keisti į „manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis“ sąvoką.
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 32 straipsnio 1 dalies
15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15) ne vėliau kaip per 4 mėnesius
po galutinių rinkimų rezultatų paskelbimo dienos perduoda archyvui nuolat
saugoti apylinkių, apygardų, savivaldybių rinkimų komisijų balsų skaičiavimo
protokolus ir priima sprendimą sunaikinti nesaugotinus rinkimų dokumentus;“.
2. Papildyti 32 straipsnio 4 dalį
nauju 3 punktu:
„3) pagal kompetenciją priima sprendimus
dėl manipuliavimo interneto
platforma internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos
paskyromis priemonių naudojimo vykdant rinkimų politinę kampaniją –
remdamasi Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ar (ir) žurnalistų etikos
inspektoriaus sprendimais ar vertinimais dėl šių priemonių naudojimo;“.
3. Buvusius 32 straipsnio 4 dalies 3–5 punktus laikyti atitinkamai
4–6 punktais.
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš –0 , susilaikė –0 .
|
8.
|
Seimo nariai
Vytautas Kernagis
Laurynas Kaščiūnas
2023-10-04
|
13
|
|
|
|
Argumentai: Šiuo metu įstatymo projekte suformuluota „interneto platformos“ sąvoka gali būti neaiškiai interpretuojama, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas bei Lietuvos Respublikos Seimo Kultūros komitetas dar tik svarstys Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektą Nr. XIVP-2468, kuriuo Visuomenės informavimo įstatyme siūloma nustatyti manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principus, apimtis, bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmus. Atitinkamai Lietuvos Respublikos Vyriausybės yra suformulavusi pasiūlymus dėl būtinybės modifikuoti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projekte Nr. XIVP-2468 vartojamą „interneto platformos“ sąvoką. Ją Lietuvos Respublikos Vyriausybė siūlo koreguoti numatant, kad siekiama manipuliuoti ne visa platforma, o atitinkamais elementais – paskyromis, prie kurių vartotojas turi besąlygišką prieigą. Taip pat, siekiant Rinkimų kodekse įtvirtinti draudimą dirbtinėmis priemonėmis didinti politinės agitacijos sklaidą, svarbu įvertinti tai, kad bendri reguliavimo principai numatoma bus nustatyti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, o nuostatos dar bus derinamos su Europos Komisija. Siekiant, kad Rinkimų kodeksas būtų nuoseklus bei jame vartojamos sąvokos derėtų su manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principais, apimtimi bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmais nustatomais Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, siūloma Rinkimų kodekso konstitucinio įstatymo pakeitimo projekto Nr. XIVP-2709(3) atitinkamuose straipsniuose minimą „manipuliavimo interneto platforma“ sąvoką keisti į „manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis“ sąvoką. Pasiūlymas:
13 straipsnis. 93 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 93 straipsnį nauja 1
dalimi:
„1. Rinkimų agitacija – politinei
reklamai skleisti skirta veikla.“
2. Buvusias 93 straipsnio 1 ir 2
dalis laikyti atitinkamai 2 ir 3 dalimis.
3. Pakeisti 93 straipsnio 2 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„2. Rinkimų agitacija vykdoma
laikantis Konstitucijos, šio kodekso ir kitų įstatymų, moralės, teisingumo,
visuomenės darnos, sąžiningų ir garbingų rinkimų principų. Draudžiama vykdyti
rinkimų agitaciją, neatitinkančią šioje dalyje nurodytų reikalavimų, naudoti manipuliavimo interneto
platforma internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos
paskyromis priemones.“
4. Pakeisti 93 straipsnio 3 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„3. Vyriausioji rinkimų komisija teikia
rekomendacijas dėl šio kodekso reikalavimus atitinkančios rinkimų agitacijos
vykdymo ir politinės reklamos skleidimo, sprendžia visus ginčus dėl rinkimų
agitacijos, taip pat sprendžia, ar paskelbta informacija yra politinė
reklama, ar vykstant rinkimų agitacijai visuomenės informavimo priemonėmis
paskelbta informacija yra kompromituojanti.“
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: už –9 , prieš –0 , susilaikė –0 .
|
9.
|
Seimo nariai
Vytautas Kernagis
Laurynas Kaščiūnas
2023-10-04
|
20
|
|
|
|
Argumentai: Šiuo metu įstatymo projekte suformuluota „interneto platformos“ sąvoka gali būti neaiškiai interpretuojama, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas bei Lietuvos Respublikos Seimo Kultūros komitetas dar tik svarstys Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektą Nr. XIVP-2468, kuriuo Visuomenės informavimo įstatyme siūloma nustatyti manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principus, apimtis, bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmus. Atitinkamai Lietuvos Respublikos Vyriausybės yra suformulavusi pasiūlymus dėl būtinybės modifikuoti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projekte Nr. XIVP-2468 vartojamą „interneto platformos“ sąvoką. Ją Lietuvos Respublikos Vyriausybė siūlo koreguoti numatant, kad siekiama manipuliuoti ne visa platforma, o atitinkamais elementais – paskyromis, prie kurių vartotojas turi besąlygišką prieigą. Taip pat, siekiant Rinkimų kodekse įtvirtinti draudimą dirbtinėmis priemonėmis didinti politinės agitacijos sklaidą, svarbu įvertinti tai, kad bendri reguliavimo principai numatoma bus nustatyti Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, o nuostatos dar bus derinamos su Europos Komisija. Siekiant, kad Rinkimų kodeksas būtų nuoseklus bei jame vartojamos sąvokos derėtų su manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis kardymo principais, apimtimi bei reguliavimo įgyvendinimo mechanizmais nustatomais Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIVP-2468, siūloma Rinkimų kodekso konstitucinio įstatymo pakeitimo projekto Nr. XIVP-2709(3) atitinkamuose straipsniuose minimą „manipuliavimo interneto platforma“ sąvoką keisti į „manipuliavimo internetinių socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis“ sąvoką. Pasiūlymas:
20 straipsnis. 125 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 125 straipsnio 6 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„6. Vyriausioji rinkimų komisija
turi teisę kreiptis į Lietuvos radijo ir televizijos komisiją, Visuomenės
informavimo etikos komisiją, žurnalistų etikos inspektorių dėl paskleistos
informacijos turinio vertinimo politinės reklamos aspektu. Vyriausioji rinkimų
komisija taip pat turi teisę kreiptis į Lietuvos radijo ir televizijos
komisiją ir žurnalistų etikos inspektorių dėl vertinimo, ar vykdant rinkimų
politinę kampaniją buvo panaudotos manipuliavimo interneto platforma internetinių
socialinių tinklų paslaugų platformos paskyromis priemonės.“
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš –0 , susilaikė –0 .
|