LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
DARBO KODEKSO PATVIRTINIMO, ĮSIGALIOJIMO IR ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO NR. XII-2603 107 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4528
2021-05-19 Nr. 109-P-21
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, Valius Ąžuolas, Simonas Gentvilas, Vytautas Gapšys, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Agnė Gedraitytė, Greta Genelienė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. vasario 27 d. |
1 |
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma papildyti Lietuvos Respublikos darbo kodekso 107 straipsnio 3 dalį 1 punktu ir nustatyti, kad dienpinigiai turi būti išmokami bankiniu pavedimu. Pažymėtina, kad pagal Darbo kodekso 107 straipsnio 3 dalį, dienpinigių mokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, todėl siūloma nuostata turėtų būti reguliuojama ne Darbo kodekse, bet poįstatyminiame teisės akte, t. y. Dienpinigių mokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 ,,Dėl Dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“. |
Pritarti įš dalies |
Projekto Nr. XIIIP-4528 nuostatos iš esmės atitinka Projekto Nr. XIVP-419 nuostatas, todėl Komitetas siūlo įstatymo projektą Nr. XIIIP-4528 apjungti su Įstatymo projektu Nr. XIVP-419 ir projekto Nr. XIIIP-4528 nuostatas perkelti į Įstatymo projektą Nr. XIVP-419(2).
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. vasario 27 d. |
2 |
|
|
2. Jeigu būtų nuspręsta teikti įstatymo projektą, jis tikslintinas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytus teisės technikos reikalavimus: 1) įstatymo projekto pavadinimas dėstytinas taip: ,,LIETUVOS RESPUBLIKOS DARBO KODEKSO 107 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS“; 2) atsižvelgiant į tai, kad Darbo kodekso 107 straipsnio 3 dalis neturi jokių punktų, ši dalis nepildytina atskiru punktu, o siūlomos nuostatos galėtų būti dėstomos Darbo kodekso 107 straipsnio 3 dalyje; 3) atsižvelgiant į tai, kad 2 straipsnio nuostatos nustato ne tik įstatymo įsigaliojimą, bet ir įgyvendinimo tvarką, 2 straipsnio pavadinimas pildytinas žodžiai ,,ir įgyvendinimas“. Be to, 2 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytinas žodžių junginys „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“, nes 2 dalies nuostatos turėtų įsigalioti anksčiau nei visas įstatymas. Taip pat reikėtų patikslinti datą, iki kurios turi būti priimti įgyvendinamieji teisės aktai – turėtų būti 2020 m. birželio 30 d. |
Pritarti iš dalies |
Projekto Nr. XIIIP-4528 nuostatos iš esmės atitinka Projekto Nr. XIVP-419 nuostatas, todėl Komitetas siūlo įstatymo projektą Nr. XIIIP-4528 apjungti su Įstatymo projektu Nr. XIVP-419 ir projekto Nr. XIIIP-4528 nuostatas perkelti į Įstatymo projektą Nr. XIVP-419(2).
|
3. |
LR Teisingumo ministerija, 2020 m kovo 9 d. |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos darbo kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo Nr. XII-2603 107 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4528 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų neturime. |
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Buhalterių ir auditorių asociacija 2020-02-25 |
|
|
|
Mes nepritariame šiame rašte paminėtiems užregistruotiems teisės aktų projektams dėl šių priežasčių: 1. Verslas (įmonės ir individualią veiklą vykdantys asmenys) bus priverstas pirkti banko paslaugas dėl pinigų įnešimo, nors jam to anksčiau nereikėjo daryti. Bus dar viena našta ir apribojimas skaidriam verslui. 2. Darbuotojai gavę bankiniu pavedimu dienpinigius patirs papildomas sąnaudas dėl pinigų gryninimo bei keitimo į užsienio valiutą. 3. Teisės aktas duoda naudą bankams ir orientuotas į bankų pajamų didinimą bei gyventojų ir skaidrią ekonominę veiklą vykdančių asmenų sąnaudų didinimą ir konkurencingumo mažinimą. Norime atkreipti dėmesį, kad paskutiniu metu yra kuriami teisės aktų projektai, kurie sunkina skaidraus verslo vykdančio skaidrią veiklą. Vis daugiau reikia įrodymų skaidriam verslui, kad jis yra skaidrus. Tokie siūlymai didina paskatas veiklą vykdyti šešėlyje ir nemažina šešėlio. Nėra atlikta jokių tyrimų, kurie įrodytų, kad perteklinės naštos sukūrimas duos didesnę ekonominę naudą. |
Pritarti iš dalies |
Siekiant užtikrinti gyventojams grynųjų pinigų prieinamumą, Lietuvos Respublikos Seime registruotas Lietuvos Respublikos bankų įstatymo Nr. IX-2085 2 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-491. Priėmus įstatymą, gyventojams bus suteikta galimybė protingu atstumu visoje šalyje mokėjimo kortele pasiimti grynuosius pinigus iš bankomatų. Šiuo metu į Lietuvos banko patvirtintą pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio sudėtį yra įtrauktos būtiniausios paslaugos į kurias įeina ir grynųjų pinigų išmokėjimas bankomatuose. Pagal Lietuvos banko patvirtintą pagrindinį mokėjimo sąskaitos krepšelį, nustatyta, kad banko bankomatų tinkle per mėnesį nemokamai turi būti galima išgryninti ne mažiau kaip 550 Eur. Atsižvelgiant į tai, klientams, kurie naudojasi pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšeliu, Lietuvos banko nustatytai pinigų sumai grynųjų pinigų išdavimo operacijos bankomatuose neturėtų brangti, o susiklosčius kitais situacijai - būtų siekiama, kad Lietuvos banko nustatytai pinigų sumai grynųjų pinigų išdavimo operacijoms bankomatuose nebūtų taikoma jokie papildomai mokesčiai. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. pasiūlyti pagrindiniam Komitetui, vadovaujantis Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalimi, įstatymo projektą Nr. XIIIP-4528 apsvarstyti ir sujungti su įstatymo projektu Nr. XIVP-419 bei Įstatymo projekto Nr. XIIIP-4528 nuostatas perkelti į įstatymo projektą Nr. XIIIP-4528(2).
7. Balsavimo rezultatai: už –6, prieš –1, susilaikė –1.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: V. Mitalas, L. Jonaitis.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė