PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 4 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIVP-4060(2)
2024-10-01
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
2, 3, 4 |
|
|
Argumentai: Neseniai priimtu Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 7 straipsnio pakeitimu, įsigaliosiančiu nuo 2025 m. sausio 1 dienos, yra nustatyta, kad 1,2 procento pajamų mokesčio paramos gavėjais laikytinos tik nevyriausybinės organizacijos, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme (toliau, NVOPĮ). Remiantis VMI išaiškinimu 1,2 procento pajamų mokesčio dalį galės gauti tik tie juridiniai asmenys, kurie atitinka NVOPĮ 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą nevyriausybinės organizacijos sąvoką ir kuriuos Juridinių asmenų registro tvarkytojas yra įregistravęs kaip nevyriausybines organizacijas. Tai iš esmės apriboja didžiosios dalies religinių bendruomenių ir bendrijų galimybę būti paramos gavėjais, nes daugelis jų negebės išpildyti įstatymu nustatytas prievoles religinėms bendruomenėms: registruotis kaip NVO, nuolat įrodinėti, kad įgyvendina ne tik religinius tikslus bei reguliariai teikti ataskaitas Juridinių asmenų registrui. Tai didžiulė našta daugeliui kaimo parapijų, kurias po kelias aptarnauja tik vienas kunigas, neturintis jokių darbuotojų, galinčių įvykdyti šią administracinę naštą, nors tose parapijose dešimtmečiais savanoriškai pagrindais vykdoma karitatyvinė, ugdymo, kultūrinė ir kitos svarbios veiklos bendruomenei ir iki šiol naudojosi 1,2% vietos gyventojų parama šioms veikloms įgyvendinti. Siekianti išvengti tokio administracinio religinių bendruomenių apsunkinimo nuo 2025 sausio mėn. 1 d. ir užtikrinti Lietuvos respublikos ir Šventojo sosto sutartyje numatytą religinių bendruomenių autonomijos principą (palyg. 1str. 1d.), teikiame šiuos siūlymus:
Pasiūlymas. Pakeisti 2, 3 ir 4 straipsnius ir juos išdėstyti taip: 2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip: „11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, religinės bendruomenės, bendrijos ir religiniai centrai, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) juridiniai asmenys – savo įstatuose ar nuostatuose arba religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų kanonuose, statutuose ir kitose normose numatytiems šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams, labdarai (jeigu jie pagal šį įstatymą turi teisę teikti labdarą). Valstybės biudžetinės įstaigos kaip paramą gautus ribotai apyvartoje esančius daiktus gali naudoti šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse vykdyti;“.
Šio įstatymo nuostatos taikomos ribotai apyvartoje esantiems daiktams, kurie skirti valstybės biudžetinėms įstaigoms Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse vykdyti ir kuriuos paramos gavėjai – valstybės biudžetinės įstaigos – šiai veiklai vykdyti gauna po šio įstatymo įsigaliojimo dienos.
|
Teikia
Seimo nariai:
Linas Kukuraitis
Kęstutis Mažeika
Aušrinė Norkienė
Saulius Skvernelis
Rima Baškienė
Jekaterina Rojaka
Zigmantas Balčytis
Vilija Targamadzė
Valdemaras Valkiūnas
Tomas Tomilinas
Rita Tamašunienė
Rūta Miliūtė
Jonas Jarutis
Beata Pietkiewicz
Kęstutis Vilkauskas
Vidmantas Kanopa
Matas Skamarakas
Dainius Kepenis
Stasys Tumėnas
Algimantas Dumbrava
Gintautas Kindurys
Ligita Girskienė
Eugenijus Jovaiša
Laima Nagienė
Ričardas Juška
Jonas Gudauskas
Mindaugas Puidokas
Aidas Gedvilas
Valentinas Bukauskas
Andrius Mazuronis
Rimantė Šalaševičiūtė
Antanas Vinkus
Jonas Varkalys