PASIŪLYMAS

UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 1, 8, 10, 13, 22, 24, 25, 37, 44, 47, 49 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI XIIIP-4520

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

35

 

 

4

5

Argumentai: Pakeitimu siūloma atsisakyti apribojimo valstybės ir savivaldybių įstaigoms teikti pasiūlymus įgyvendinti šias Užimtumo įstatyme numatytas aktyvios darbo rinkos politikos priemones - remiamojo įdarbinimo, paramos darbo vietoms steigti bei įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartis. Pasiūlymas grindžiamas:

 

Nuo 2020 metų įsigaliojęs darbdavių, potencialiai galinčių ir norinčių įgyvendinti aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir tokiu būdu sukurti darbo vietas, teisių apribojimas, sukels neigiamas pasekmes siekiant mažinti nedarbo lygį Lietuvoje (ypač regionuose, kur didžiąją dalį darbdavių sudaro būtent valstybės ar savivaldybės įstaigos).

 

Sistemiškai vertinant šias teisų aktų nuostatas – a) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalį (viešieji juridiniai asmenys yra valstybės ar savivaldybės, jų institucijų arba kitų asmenų, nesiekiančių naudos sau, įsteigti juridiniai asmenys, kurių tikslas – tenkinti viešuosius interesus (valstybės ir savivaldybės įmonės, valstybės ir savivaldybės įstaigos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir t.t.), b) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 4 dalį (viešojo administravimo subjektas – valstybės institucija ar įstaiga, savivaldybės institucija ar įstaiga, <...> valstybės ar savivaldybės įmonė, viešoji įstaiga, kurios savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, asociacija, šio įstatymo nustatyta tvarka įgalioti atlikti viešąjį administravimą), c) Lietuvos Respublikos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 6 dalį (Savivaldybės valdoma įmonė – savivaldybės įmonė, veikianti pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, taip pat akcinė bendrovė ir uždaroji akcinė bendrovė, kurių vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime),  d) Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 2 straipsnio 1, 2 dalis (valstybės įmonė yra iš valstybės turto įsteigta arba įstatymų nustatyta tvarka valstybei perduota įmonė, kuri nuosavybės teise priklauso valstybei ir jai perduotą ir jos įgytą turtą valdo, naudoja bei juo disponuoja patikėjimo teise; Savivaldybės įmonė yra iš savivaldybės turto įsteigta arba įstatymų nustatyta tvarka savivaldybei perduota įmonė, kuri nuosavybės teise priklauso savivaldybei ir jai perduotą ir jos įgytą turtą valdo, naudoja bei juo disponuoja patikėjimo teise) - valstybės ar savivaldybės įstaigos sąvoka yra labai plati, todėl šiuo metu galiojanti Įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 5 punkto redakcija apriboja dalyvavimą aukščiau nurodytose aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse šiems darbdaviams – valstybės ar savivaldybių institucijoms, valstybės ir savivaldybių įstaigoms (biudžetinėms įstaigoms, valstybės ar savivaldybės įsteigtoms viešosioms įstaigoms, valstybės ar savivaldybės įmonėms, akcinėms ar uždarosioms akcinėms bendrovėms, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau nei ½ balsų akcininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė), profesinėms sąjungoms, religinėms bendruomenėms (bendrijoms) ir asociacijoms.

 

Pasiūlymas:

 

Papildyti įstatymo projektą 71 straipsniu  

 

71 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

Išbraukti įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 5 punktą:

1) kurie nėra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, profesinė sąjunga, religinė bendruomenė (bendrija) ar asociacija.

 

Teikia Seimo nariai:

 

 

Tomas Tomilinas

 

 

Antanas Baura

 

 

Valius Ąžuolas

 

 

Vida Ačienė

 

 

Guoda Burokienė

 

 

Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

Aurimas Gaidžiūnas

 

 

Audrys Šimas