LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO
AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043 2, 27 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-767
2017-10-11 Nr. 102-P-38
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Rimas Andrikis, Irena Degutienė, Vitalijus Gailius, Česlav Olševski, Lauras Stacevičius, Rimantė Šalaševičiūtė, Petras Valiūnas.
Komiteto biuro patarėjai: Irma Leonavičiūtė, Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Loreta Zdanavičienė, Rita Varanauskienė. Komiteto biuro padėjėjos Modesta Banytė, Aidena Bacevičienė.
Vidaus reikalų ministerijos atstovai: D. Vasaris, K. Gudalevičius, Susisiekimo ministerijos atstovai: V. Pumputis, A. Karnilavičius, VĮ „Regitra“ atstovai: D. Jurgutis, M. Navickas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-05-30 |
1 2 |
1 4 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams bei teisės technikos reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 351 dalyje motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos leidimo dalyvauti viešajame eisme panaikinimas yra apibrėžiamas kaip „uždraudimas motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme“, o projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 352 dalyje motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymas apibrėžiamas kaip „ribotos trukmės draudimas motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme“. Pažymėtina, kad iš keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalies, kurioje yra reglamentuojamas motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos leidimo dalyvauti viešajame eisme panaikinimas, matyti, kad leidimas dalyvauti viešajame eisme yra panaikinamas visam laikui. Atsižvelgiant į tai bei siekiant aiškiau atriboti leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymą ir panaikinimą, projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 351 dalyje po žodžio “uždraudimas“ reikėtų įrašyti žodžius „visam laikui“. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į patikslintą sąvoką (1 str. 1 d.), projekto 2 str. 4 dalyje išbraukti žodžiai „visam laikui“. Rengėjai turėtų patikslinti šį terminą Terminų banke. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-05-30 |
2 |
4 |
|
2. Iš projekto aiškinamojo rašto ir projekto lyginamojo varianto matyti, kad projekto 2 straipsnio 4 dalimi yra siekiama pakeisti ne galiojančio įstatymo 27 straipsnio 7 dalį, bet tą įstatymo 27 straipsnio 7 dalies redakciją, kuri buvo nustatyta (pakeista) Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VII-2043 10, 25, 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymu Nr. XIII-107. Pažymėtina, kad šis įstatymas dar nėra įsigaliojęs ir įsigalios tik 2018 m. sausio 1 d., todėl siekiant projekto tikslų reikėtų keisti būtent šį įstatymą, o ne Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą Nr. VIII-2043.
|
Nepritarti |
Teisingumo ministro 2017 m. liepos 10 d. įsakymo Nr. 1R-183 Dėl teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo 113.3 papunkčio redakcija numato: „113.3. <...> Jei rengiamas teisės akto pakeitimo projektas, kai yra priimtas, bet neįsigaliojęs to paties teisės akto pakeitimas, o projektu daromi pakeitimai įsigaliotų kartu su neįsigaliojusiomis pataisomis arba vėliau, teisės akto projekto lyginamasis variantas rengiamas suvestinės teisės akto redakcijos, įskaitant priimtus, bet neįsigaliojusius pakeitimus, pagrindu.“ |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-05-30 |
4 |
2 |
|
3. Projekto 4 straipsnio 2 dalimi numatoma, kad Vidaus reikalų ministras ir susisiekimo ministras iki 2017 m. liepos 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus. Atsižvelgiant į įstatymų leidybos praktiką Seime, į įstatymų projektų svarstymo Seime stadijas bei jų terminus bei projekto 4 straipsnio 1 dalyje numatomą įstatymo įsigaliojimo datą, svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 1 dalyje nurodyta įstatymo įsigaliojimo data neturėtų būti patikslinta.
|
Pritarti |
Klausymų metu nuspręsta numatyti 2017 m. gruodžio 1 d. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos kelių policijos tarnyba 2017-09-07 |
2 |
2 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017 m. rugpjūčio 24 d. raštu Nr. S-2017-7614 pasiūlė Lietuvos kelių policijos tarnybai pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (toliau – SEAKĮ) Nr. VIII-2043 2, 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-767. Atsižvelgdami į galiojančios redakcijos Lietuvos Respublikos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatyme įtvirtintą transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo pavadinimą, siūlome SEAKĮ 27 straipsnio 4 dalyje išbraukti žodžius „savininkų ir“ ir jį išdėstyti taip: „4. Vidaus reikalų
ministro nustatyta tvarka nustačius, kad neatlikta ar negalioja motorinės
transporto priemonės ir (ar) priekabos privalomoji techninė apžiūra arba kad
motorinė transporto priemonė ir (ar) priekaba neapdrausta transporto
priemonių Dėl kitų SEAKĮ 2 ir 27 straipsnių pakeitimų pastabų neturime. |
Pritarti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys Andrius Palionis 2017-08-23 |
2 |
3 |
|
|
Argumentai: Priverstinis transporto priemonės išregistravimas dėl įstatyme numatytų prievolių nevykdymo didina asmenims tenkančią administracinę naštą, sukelia nepatogumų ir užkrauna nepagrįstai didelę finansinę naštą. Neproporcinga laikytina įstatyme numatyta poveikio priemonė, kai išnykus aplinkybėms, dėl kurių automobilis buvo išregistruotas, asmuo turėtų imtis papildomų priemonių, siekdamas iš naujo įregistruoti transporto priemonę ir atnaujinti registracijos numerių galiojimą. Minėta poveikio priemonė nedaro poveikio saugaus eismo politikai, todėl laikytina pertekline. Atsižvelgiant į tai, įstatyme siūlytina numatyti, kad bet kuriuo metu išnykus aplinkybėms, dėl kurių transporto priemonė buvo išregistruota, transporto priemonė turi būti įregistruota nedelsiant ir neatliekant jokių papildomų veiksmų. Pasiūlymas: Pakeisti 27 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5.
|
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pritarta pasiūlymo esmei, tačiau nuostatos išdėstytos ne 27 str. 5 dalyje (projekto 2 str. 3 dalis), o projekto 4 str. 3 dalyje. Klausymų metu atkreiptas dėmesys, kad turi būti papildytas straipsnis, numatantis įstatymo įsigaliojimą, taikymą ir įgyvendinimą. Pasiūlymas: „3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo naujiems transporto priemonių valdytojams neperduotos motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos, kurioms buvo sustabdytas leidimas dalyvauti viešajame eisme ir dėl šios priežasties šios motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos buvo išregistruotos, pašalinus jų išregistravimo priežastis, Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro tvarkytojas atkuria šių motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų registraciją, ir motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vėl gali dalyvauti viešajame eisme“.
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam jungtiniam (sujungti projektai Nr. XIIIP-366 ir Nr. XIIIP-767) Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 27 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-767 ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu „už“.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Julius Sabatauskas, Stasys Šedbaras.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Julius Sabatauskas
Komiteto biuro patarėja Irma Leonavičiūtė