PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIIIP-3491(2)
2019-11-04
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
7 |
1 |
|
Argumentai: Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote. Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų urėdijos filialai turėtų teritorinius padalinius – girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros, taip pat gamtosaugos miškuose funkcijas. Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota. Aiškus miškų urėdijos teisinio statuso (valstybės įmonė veikianti pagal Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą) įvardinimas pačiame įstatyme ne tik atitiktų minėtą Konstitucinio Teismo nutarties reikalavimą, tačiau kartu suteiktų įstatyminę apsaugą šiam geriausiai urėdijos funkcijų, ypač gamtosauginių ir socialinių, vykdymui tinkamam įmonės statusui, kartu neleistų pagrindinės įmonės krypties nukreipti vien komercinių paslaugų teikimo ir vien pelno siekimo linkme (pvz., tai grėstų įstatyme palikus galimybę valstybės valdomos įmonės teisinį statusą nustatyti Vyriausybei ir pastarajai nustačius akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės teisinį statusą). Be to, siūlomos struktūros įgyvendinimui nereikėtų dar vienos pertvarkos, kuri paliestų tiesiogiai dirbančiuosius, tokiu būdu būtų išvengta darbuotojų atleidimų ir užtikrintas darbų bei funkcijų tęstinumas, kartu padidinant įmonės veiklos stabilumą ir darbuotojų ateities užtikrintumą bei sudarant deramas teisines prielaidas nuosekliai tęsti valstybinių miškų valdymo optimizavimą konsoliduotos vienos įmonės – miškų urėdijos viduje.
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo
kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose |
Teikia
Seimo narė Virginija Vingrienė