Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 10 STRAIPSNIO
PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2021 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip:
„19. Lietuvos Respublikoje draudžiama skatinti dalyvauti lošimuose – bet kuria forma ir bet kokiomis priemonėmis skleisti informaciją ar atlikti įtikinėjimo veiksmus, įskaitant paties lošimo organizatoriaus organizuojamus specialius renginius, bandomuosius lošimus, akcijas, nuolaidas, dovanas ir panašaus pobūdžio skatinamąsias priemones, skatinančius dalyvauti lošimuose ar nuotoliniuose lošimuose.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. liepos 1 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Seimo nariai : Mykolas Majauskas,
Antanas Čepononis,
Gintautas Paluckas,
Aidas Gedvilas,
Andrius Bagdonas,
Vigilijus Jukna,
Juozas Baublys,
Andrius Kupčinskas,
Aurelijus Veryga,
Agnė Širinskienė,
Justinas Urbanavičius
· Seimo Priklausomybių prevencijos komisijos 2021-04-28 išvada Nr.142-P-10:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos įstatymo projekto IX-325 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-392 ir siūlyti pagrindiniam komitetui atsižvelgti į Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupės pateiktą išvadą, kad projektu siūlomo nustatyti draudimo skatinti lošti bet kokia forma ir priemonėmis taikymas ir nuotolinio lošimo paslaugoms traktuotinas kaip informacinės visuomenės paslaugos taisyklė Direktyvos (ES) 2015/1535 prasme ir kuri, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. rugsėjo 28 d. nutarimo Nr. 957 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka, turi būti notifikuojama Europos Komisijai ir kitoms valstybėms narėms, ir, kad Europos Komisija ir kitos valstybės narės galėtų tinkamai susipažinti su siūlomu reglamentavimu bei, esant poreikiui, pateikti nuomonę, projekto priėmimą atidėti trims mėnesiams.
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
1. Projektu siūlomo nustatyti draudimo skatinti lošti bet kokia forma ir priemonėmis taikymas ir nuotolinio lošimo paslaugoms nėra traktuotinas kaip informacinės visuomenės paslaugos taisyklė Direktyvos (ES) 2015/1535 prasme, nes ši veikla neatitinka visų minėtos Direktyvos 1 straipsnio b punkto nustatytų informacinės visuomenės paslaugos požymių, kur paslauga apibrėžiama kaip paprastai už atlyginimą per atstumą, elektroninėmis priemonėmis ir asmenišku paslaugų gavėjo prašymu teikiama paslauga. Nesant Direktyvoje nurodytų informacinės visuomenės paslaugos požymių visumos (nėra „asmeniško paslaugų gavėjo prašymo“ požymio), nėra ir pagrindo apie Projektą pranešti Europos Komisijai.
2. EU:C:2006:673 nesusijęs nei su azartiniais lošimais, nei su informacinės visuomenės paslaugų teikimu. Minėtoje byloje buvo sprendžiamas draudimo importuoti ir eksploatuoti žaidimo automatus (prekes), kaip techninio reglamento priėmimo procedūros teisėtumas.
· Seimo Ekonomikos komiteto 2021-04-28 išvada Nr. 108-P-23:
Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIVP-392 ir komiteto išvadoms.
Siūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui pateikti įstatymo projektą Nr. XIVP-392 notifikuoti Europos Komisijai ir kitoms valstybėms narėms.
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
1. Projektu siūlomo nustatyti draudimo skatinti lošti bet kokia forma ir priemonėmis taikymas ir nuotolinio lošimo paslaugoms nėra traktuotinas kaip informacinės visuomenės paslaugos taisyklė Direktyvos (ES) 2015/1535 prasme, nes ši veikla neatitinka visų minėtos Direktyvos 1 straipsnio b punkto nustatytų informacinės visuomenės paslaugos požymių, kur paslauga apibrėžiama kaip paprastai už atlyginimą per atstumą, elektroninėmis priemonėmis ir asmenišku paslaugų gavėjo prašymu teikiama paslauga. Nesant Direktyvoje nurodytų informacinės visuomenės paslaugos požymių visumos (nėra „asmeniško paslaugų gavėjo prašymo“ požymio), nėra ir pagrindo apie Projektą pranešti Europos Komisijai.
2. EU:C:2006:673 nesusijęs nei su azartiniais lošimais, nei su informacinės visuomenės paslaugų teikimu. Minėtoje byloje buvo sprendžiamas draudimo importuoti ir eksploatuoti žaidimo automatus (prekes), kaip techninio reglamento priėmimo procedūros teisėtumas.