LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETO
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo
įstatymo projekto (Nr. XIIIP-3195(2))
2021-05-12 Nr. 110-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Gintautas Kindurys, Andrius Vyšniauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
1 |
3 |
|
|
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3195(2) (toliau – Projektas) ir atsižvelgdama į Europos Komisijos 2020 m. rugpjūčio 6 d. raštu C(2020) 5475 final pateiktą išsamiąją nuomonę ir pastabas bei Komisijos pranešimu TRIS/2020 02901 pateiktas Italijos pastabas dėl Projekto siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Projektą tobulinti atsižvelgiant į šiuos siūlymus: 1. Atsižvelgiant į tai, kad detalias kosmetikos gaminių tiekimo rinkai taisykles, siekiant užtikrinti vidaus rinkos veikimą ir žmonių sveikatos apsaugą, nustato 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1223/2009 dėl kosmetikos gaminių su visais pakeitimais, siekiant išvengti prieštaravimų minėto reglamento reikalavimams ir užtikrinti sklandų Įstatymo nuostatų įgyvendinimą, Projekto 1 straipsnio 3 dalies nuostatą išdėstyti taip: „3. Šis įstatymas netaikomas pluoštinių kanapių gaminiams, kurie Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme apibrėžti kaip farmacijos produktai. Kosmetikos gaminiams šis įstatymas taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1223/2009 dėl kosmetikos gaminių nuostatoms.“ |
Pritarti |
|
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2,
6,
9 10 |
2, 4, 5, 8, 13, 1, 11, 6 8 |
5 7 |
|
2. Atsižvelgiant į 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje 14 straipsnio 3 punktą (Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo 3 straipsnio 3 punktas), kuriame įtvirtintas draudimas riboti paslaugų teikėjo laisvę rinktis įsisteigimo formą, tikslinti Projekto 2 straipsnio 2, 4, 5, 8, 13 dalyse bei 6 straipsnio 11 dalies antrame sakinyje įtvirtintų sąvokų apibrėžtis, vietoj terminų „fizinis asmuo, juridinis asmuo ar kita organizacija“ ir „fizinis ar juridinis asmuo“ vartoti terminą „fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys“, kuris apimtų ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių subjektų padalinius, įsteigtus Lietuvos Respublikoje. Projekto 6 straipsnio 1 dalyje ir 11 dalies pirmame sakinyje, 9 straipsnio 6 dalies 5 punkte ir 10 straipsnio 8 dalies 7 punkte vartojamą terminą „juridinis asmuo ar kita organizacija“ pakeisti terminu „juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys“. |
Pritarti |
|
3. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2 |
6 |
|
|
3. Siekiant tiksliau apibrėžti pluoštinių kanapių sąvoką ir sudaryti galimybę atestuotiems dauginamosios medžiagos tiekėjams dauginti pluoštinių kanapių veisles, kurios yra įrašytos į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) veislių, tinkamų sertifikuoti, sąrašą, o Augalininkystės tarnybai prie Žemės ūkio ministerijos šių veislių sėklos siuntoms išduoti EBPO sėklos sertifikatus, kurie suteikia galimybę pluoštinių kanapių sėklą, skirtą sėjai, tiekti trečiosioms šalims, Projekto 2 straipsnio 6 dalyje nurodytą sąvoką išdėstyti taip: „6. Pluoštinės kanapės – kanapinių (Cannabaceae) šeimos sėjamosios kanapės (Cannabis sativa L.) rūšies veislių, išvardytų 2002 m. birželio 13 d. Tarybos direktyvos 2002/53/EB dėl bendrojo žemės ūkio augalų veislių katalogo su visais pakeitimais 17 straipsnyje nurodytame Bendrajame žemės ūkio augalų veislių kataloge ir (ar) Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) Sėklų schemų tarptautinei prekybai skirtų veislių sėklų sertifikavimo ar kontrolės bendrųjų taisyklių ir reglamentų 3.5 papunktyje nurodytų EBPO veislių, tinkamų sertifikuoti, sąraše, augalai, kurių išdžiovintoje medžiagoje tetrahidrokanabinolio yra ne daugiau kaip 0,2 procento“. |
Pritarti |
|
4. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2 |
10 |
|
|
4. Siekiant išvengti sąvokų dubliavimosi, kai tiek „Pluoštinių kanapių“, tiek „Pluoštinių kanapių produktų“ sąvokos reiškia tą patį pluoštinės kanapės augalą, Projekto 2 straipsnio 10 dalį išdėstyti taip: „10. Pluoštinių kanapių produktai – perdirbti skirtos žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir pluoštinių kanapių sėklos.“ |
Pritarti |
|
5. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2 |
14 |
|
|
5. Kadangi pluoštinių kanapių sėklos gali būti naudojamos ne vien tik dauginimui ir auginimui, bet ir pašarams, ir pluoštinių kanapių gaminiams gaminti, atsižvelgiant į žodynuose nurodytus bei Valstybinės lietuvių kalbos komisijos aprobuotus „sėklos“ ir „sėklų“ terminus, Projekto 2 straipsnio 14 dalį išdėstyti taip: „14. Pluoštinių kanapių sėklos – sėklos, skirtos pluoštinėms kanapėms dauginti ir auginti, taip pat tokios sėklos, skirtos vartoti maistui ar pašarams arba gaminiams iš jų gaminti.“ |
Pritarti |
|
6. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2 |
17 |
|
|
6. Kadangi tetrahidrokanabinolis yra kanapių antžeminėse dalyse randama medžiaga ir nebūtinai turi būti iš jų išskiriama, sąvokos „Tetrahidrokanabinolis“ nesieti su išskyrimu, o vartoti bendresnę sąvoką ir Projekto 2 straipsnio 17 dalį išdėstyti taip: „17. Tetrahidrokanabinolis (toliau – THC) – natūrali psichiką veikianti medžiaga, randama antžeminėse kanapių dalyse“. |
Pritarti |
|
7. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
3 |
1 |
|
7. Kadangi auginant pluoštines kanapes moksliniais eksperimentiniais tikslais uždaruose gruntuose jose THC kiekis gali viršyti 0,2 proc., siekiant atitikties Jungtinių Tautų organizacijos 1961 m. Bendrosios narkotinių medžiagų konvencijos (toliau – 1961 m. Konvencija) ir Jungtinių Tautų organizacijos 1971 m. Psichotropinių medžiagų konvencijos (toliau – 1971 m. Konvencija) nuostatoms, siūlyti nustatyti tokiai veiklai reikalavimą turėti leidimą ir Projekto 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą išdėstyti taip: „1) auginti pluoštines kanapes tik atvirame grunte. Mokslinių tyrimų institutai ir mokslo ir studijų institucijos pluoštines kanapes, auginamas moksliniais eksperimentiniais, selekcijos ir naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, gali auginti uždaruose gruntuose ar laboratorijose turėdami Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme nustatyta tvarka išduotą leidimą;“. |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK Pasiūlymą Nr. 6 Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos TD pastabą Nr. 6, tikslinama projekto 3 str. 3 d. 1 punkto formuluotė.
|
8. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
3 |
2 |
|
8. Siekiant tiksliau apibrėžti leidžiamas auginti pluoštines kanapes ir nurodyti subjektus, kuriems taikoma išimtis dėl auginamų pluoštinių kanapių veislių, Projekto 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą išdėstyti taip: „2) auginti tik įtrauktų į Bendrąjį žemės ūkio veislių katalogą, paskelbtą pagal Direktyvos 2002/53/EB 17 straipsnį, veislių augalus, sėjai naudodami tik žemės ūkio ministro patvirtintus aliejinių ir pluoštinių augalų sėklos privalomuosius kokybės reikalavimus atitinkančią pluoštinių kanapių sėklą. Ši nuostata netaikoma mokslinių tyrimų institutams, mokslo ir studijų institucijoms, auginantiems pluoštines kanapes moksliniais eksperimentiniais tikslais, ir ūkio subjektams, auginantiems pluoštines kanapes selekcijos ir naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei EBPO sėklos sertifikato išdavimo tikslais;“. |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK
pasiūlymą Nr. 7 Komitetas pritaria pasiūlymui, tačiau jį tikslina: prieš žodį
„veislių“, įrašomas praleistas žodis „augalų rūšių“ bei vietoje žodžių „ūkio
subjektams“ įrašoma „pluoštinių kanapių augintojams“ (nes sąvoka „ūkio
subjektas“ šiame įstatyme nėra vartojama).
|
9. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
7 |
|
|
9. Kadangi įstatymu įtvirtinami tik esminiai ūkio subjektų veiklos reikalavimai, o pagrindiniai pluoštinių kanapių auginimo sodininkystei reikalavimai yra nurodyti Projekto 3 straipsnio 7 dalies pirmajame sakinyje, išbraukti Projekto 3 straipsnio 7 dalies antrąjį sakinį kaip perteklinį ir šį punktą išdėstyti taip: „7. Pluoštinių kanapių sodininkystei augintojas gali auginti pluoštinių kanapių augalus ne didesnėje kaip 0,1 ha žemės valdoje, sėdamas iki 20 šių augalų vienetų į 0,01 ha, turi pateikti Tarnybai sėklų pakuotės etiketes, laikytis šio straipsnio 3 dalies, išskyrus 3 dalies 4, 5 ir 6 punktus, reikalavimų.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK Pasiūlymą Nr. 13 Pasiūlymui dėl perteklinio antrojo sakinio pritarta. Tačiau, siekiant teisinio aiškumo, suderinamos straipsnių nuorodos, tikslinama keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalis.
|
10. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
3 |
8 |
|
10. Išbraukti Projekto 3 straipsnio 3 dalies 8 punktą kaip perteklinį ir nesukuriantį pridėtinės vertės, nes teisės aktų reikalavimų turi būti laikomasi net atskirai to nenurodžius. |
Pritarti |
|
11. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
4 |
|
|
11. Projekto 3 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos policijos departamentui“ rašyti „Policijos departamentui“ |
Pritarti |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 10 |
12. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
5 |
|
|
12. Siekiant teisinio aiškumo dėl THC kiekio kanapėse nustatymo metodo, Projekto 3 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip: „5. Mėginius THC kiekiui kanapėse nustatyti, vadovaudamasi tetrahidrokanabinolio nustatymo tyrimo metodu, išdėstytu Deleguotojo reglamento (ES) Nr. 639/2014 III priede, tiria Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto laboratorija.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 11. Atsižvelgiant į TD pastabą Nr. 9, kad Pluoštinių kanapių įstatymas reglamentuoja veiklą, susijusią tik su pluoštinių kanapių auginimu, priežiūra, pluoštinių kanapių produktų gavimu ir gaminių gamyba, jų tiekimu rinkai, ši LRV formuluotė patikslinta, |
13. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
3 |
6 |
|
|
13. Siekiant tiksliau apibrėžti mėginių, kurie imami THC kiekiui auginamose pluoštinėse kanapėse nustatyti, ėmimo metodiką, patikslinti Projekto 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Tarnyba žemės ūkio ministro nustatyta tvarka privalo iš ne mažiau kaip 30 proc. deklaruotų pluoštinių kanapių plotų, išskyrus pluoštines kanapes sodininkystei, lauko imti mėginius THC kiekiui kanapėse nustatyti, vadovaudamasi mėginių ėmimo metodika, nustatyta Deleguotojo reglamento (ES) Nr. 639/2014 III priede.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK Pasiūlymą Nr. 12. Atsižvelgiant į TD pastabas Nr. 9 ir Nr. 10, LRV pasiūlymas papildytas žodžiais „pasėlių“ ir „pluoštinėse“. |
14. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
2 |
|
|
14. Siekiant teisinio aiškumo įvesti Projekto 4 straipsnio 2 dalyje trumpinį „(toliau – kitos Europos Sąjungos valstybės narės)“ ir šią dalį išdėstyti taip: „2. Tiekiamos rinkai pluoštinių kanapių sėklos pakuotės etiketėje, jeigu sėkla tiekiama iš kitų Europos Sąjungos valstybių narių, Europos ekonominės erdvės valstybių (toliau – kitos Europos Sąjungos valstybės narės), ir (arba) sertifikate, jeigu sėkla importuojama, turi būti nurodomas veislės pavadinimas.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 15 Projektu keičiamo įstatymo 4 str. įtvirtintos pluoštinių kanapių produktų ir gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai nuostatos, o 5 str. – importo reikalavimai. Atsižvelgiant į tai bei į TD pastabą Nr. 11, patikslinta 4 str. 2 d. formuluotė. |
15. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
3 |
|
|
15. Kadangi Pluoštinių kanapių įstatymas reglamentuoja veiklą, susijusią ne su visų kanapių, o tik su pluoštinių kanapių auginimu, priežiūra, pluoštinių kanapių produktų gavimu ir gaminių gamyba, jų tiekimu rinkai, patikslinti Projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Lietuvos Respublikoje ir (arba) kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse gaunami, pagaminti ir tiekiami rinkai pluoštinių kanapių produktai ir jų gaminiai turi būti gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriose THC kiekis neviršija 0,2 proc., ir turi turėti tai patvirtinančią pažymą, kurią išduoda Tarnyba žemės ūkio ministro nustatyta tvarka arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės atsakinga institucija.“ |
Pritarti |
|
16. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
4 |
|
|
16. Siekiant Projekto atitikties 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras, 2 straipsnio nuostatai, pagal kurią iš pluoštinių kanapių gaunami produktai, kurių sudėtyje yra narkotinių ar psichotropinių medžiagų, negali būti tiekiami rinkai kaip maistas, bei išvengti prieštaravimų Reglamente (EB) Nr. 1223/2009 (II priedo 306 punktas) įtvirtintam draudimui naudoti kosmetikos gaminiuose 1961 m. Konvencijos I ir II lentelėse išvardytas narkotines medžiagas (natūralias ir sintetines, kurioms priskirtinas ir THC) bei kitų ne maisto gaminių cheminę kokybę bei saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams, Projekto 4 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Pluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis turi atitikti tų gaminių specialiuosiuose Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Kiekviena Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje pagaminta ir Lietuvos Respublikos rinkai tiekiama pluoštinių kanapių gaminių partija turi turėti laboratorinių tyrimų protokolą su tyrimų rezultatų vertinimo išvada, kurį išduoda Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas arba Europos Sąjungos valstybių narių akredituota laboratorija ir kuriuo patvirtinama, kad pluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis atitinka specialiuosiuose Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytą atitinkamų gaminių THC kiekį. Laboratorinių tyrimų protokolo su tyrimų rezultatų vertinimo išvada iš pluoštinių kanapių sėklų pagamintiems gaminiams nereikalaujama.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 16. KRK pritaria pasiūlymui, tačiau, atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 2 ir Seimo Ekonomikos komiteto pasiūlymą Nr. 1, keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatas patikslino.
|
17. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
5 |
|
N |
17. Siekiant Projekto atitikties 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentui (ES) 2015/2283 dėl naujų maisto produktų, iš dalies keičiančiam Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1169/2011 ir panaikinančiam Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 258/97 ir Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1852/2001, pagal kurį siekiant tiekti rinkai produktus, atitinkančius „naujojo maisto sąvoką“, būtina turėti išankstinį Europos Komisijos leidimą, papildyti Projekto 4 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip: „5. Siekiant tiekti rinkai naujo maisto produkto sąvoką atitinkančius ir patenkančius į vieną iš kategorijų, išvardytų 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2015/2283 dėl naujų maisto produktų, iš dalies keičiančio Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1169/2011 ir panaikinančio Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 258/97 ir Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1852/2001, 3 straipsnio 2 dalies a punkte, pluoštinių kanapių gaminius, būtina turėti išankstinį Europos Komisijos leidimą.“ |
Pritarti iš dalies |
Nes KRK pritaria Ekonomikos komiteto pasiūlymui Nr. 2.
|
18. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
6 |
|
|
18. Kadangi perdirbant pluoštines kanapes gali susidaryti narkotinių medžiagų turintys tarpiniai produktai, kuriuose gali būti labai skirtinga THC koncentracija, siekiant Projekto atitikties 1961 m. Konvencijos ir 1971 m. Konvencijos nuostatoms bei Lietuvos Respublikos teisinei sąrangai, bei siekiant teisinio aiškumo vartojant „juridinių asmenų“ terminą, Projekto 4 straipsnio buvusią 5 dalį išdėstyti taip: „6. Jeigu pluoštinių kanapių gaminių gamybos proceso metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai, kuriuose yra THC, tokią gamybą vykdyti turi teisę tik Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvoje, gavę Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme nustatyta tvarka išduotą leidimą. Pluoštinių kanapių tarpiniai produktai, kuriuose yra THC, turi būti įtraukiami į apskaitą ir sunaudojami gaminiui, atitinkančiam šio įstatymo reikalavimus, gaminti arba tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 17 bei Ekonomikos komiteto pasiūlymą Nr. 3, kuriam KRK pritarė.
|
19. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
7-17 |
|
|
19. Kadangi veiklą su narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis ir šios veiklos kontrolę reglamentuoja Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymas, siūlyti Projekto 4 straipsnio buvusių 6–16 dalių nuostatas, kuriomis siūlomas pluoštinių kanapių gaminių gamybos reglamentavimas taikant leidimų sistemą, kai susidarančiuose tarpiniuose produktuose THC kiekis viršija 0,2 proc., išbraukti iš Pluoštinių kanapių įstatymo projekto ir jas išdėstyti Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme. |
Nepritarti |
Nes pritarta Ekonomikos komiteto pasiūlymui Nr. 4.
|
20. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
19 |
|
|
20. Siekiant užtikrinti, kad ūkio subjektai laikytųsi teisės aktų nustatytų reikalavimų dėl pluoštinių kanapių gaminių gamybos proceso metu susidarančių pluoštinių kanapių tarpinių produktų, pluoštinių kanapių gaminių priežiūros visose pluoštinių kanapių perdirbimo ir tiekimo rinkai pakopose, institucijos turi turėti įgaliojimus vykdyti tokios veiklos priežiūrą pagal kompetenciją. Atsižvelgiant į tai, Projekto 4 straipsnio buvusią 18 dalį išdėstyti taip: „8. Pluoštinių kanapių produktų, pluoštinių kanapių gaminių gamybos, jų tiekimo rinkai ir THC kiekio juose bei pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos pagal kompetenciją.“ |
Pritarti |
|
21. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
4 |
20 |
|
|
21. Siekiant teisinio aiškumo dėl pluoštinių kanapių pašarams taikomų reikalavimų, Projekto 4 straipsnio buvusią 19 dalį išdėstyti taip: „9. Pluoštinių kanapių gaminiai, be šiame įstatyme numatytų reikalavimų, taip pat turi atitikti konkrečius gaminius reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Iš pluoštinių kanapių gaunamiems pašarams ir pašarų priedams taikomi 2003 m. rugsėjo 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1831/2003 dėl priedų, skirtų naudoti gyvūnų mityboje, su visais pakeitimais, 2005 m. sausio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 183/2005, nustatančio pašarų higienos reikalavimus, su visais pakeitimais, 2009 m. liepos 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 767/2009 dėl pašarų tiekimo rinkai ir naudojimo, iš dalies keičiančio reglamentą (EB) Nr. 1831/2003 ir panaikinančio direktyvas 79/373/EEB, 80/511/EEB, 82/471/EEB, 83/228/EB, 93/74/EEB, 93/113/EB, 96/25/EB bei sprendimą 2004/217/EB, su visais pakeitimais ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro patvirtintų Pašarų privalomųjų saugos reikalavimų kontrolės įgyvendinimo taisyklių reikalavimai.“ |
Pritarti iš dalies |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 27 Pritariama pasiūlymui, tačiau jis tikslinamas įrašant žodį „produktų“ ir išbraukiant žodžius „Lietuvos Respublikos“.
|
22. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
5 |
4 |
|
|
22. Siekiant Projekto atitikties 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007, 189 straipsnio 1 dalies reikalavimams, pagal kuriuos įrodymai dėl THC kiekio turi būti pateikiami tik dėl sėjai skirtų pluoštinių kanapių sėklų, o importuojant sėjai neskirtas pluoštinių kanapių sėklas turi būti užtikrinta, kad tokios sėklos nebūtų skirtos sėjai, ir 2016 m. gegužės 18 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2016/1237, kuriuo iš dalies papildomi Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1308/2013 dėl importo ir eksporto licencijų sistemos taikymo taisyklių ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1306/2013 dėl užstatų, sumokėtų už tokias licencijas, grąžinimo ir negrąžinimo taisyklių, ir iš dalies keičiami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 2535/2001, (EB) Nr. 1342/2003, (EB) Nr. 2336/2003, (EB) Nr. 951/2006, (EB) Nr. 341/2007 ir (EB) Nr. 382/2008 ir panaikinami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 2390/98, (EB) Nr. 1345/2005, (EB) Nr. 376/2008 ir (EB) Nr. 507/2008, 9 straipsnio 4 dalies reikalavimams, pagal kuriuos importo licencija išduodama tik tada, jei patvirtintas importuotojas įsipareigoja valdžios institucijoms pateikti dokumentus, įrodančius, kad licencijoje nurodytos kanapių sėklos per 12 mėnesių laikotarpį padarytos netinkamomis sėjai, arba yra sumaišytos su kitomis sėklomis esant tam tikroms sąlygoms, arba eksportuotos į trečiąsias šalis, atsisakyti Projekto 5 straipsnio 4 dalyje nustatyto reikalavimo dėl importuojamų sėjai neskirtų pluoštinių kanapių sėklų pateikti atsakingos institucijos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad THC kiekis pluoštinėse kanapėse neviršija 0,2 procento, ir šią dalį išdėstyti taip: „4. Importuodamas sėjai skirtas pluoštinių kanapių sėklas, importuotojas muitinės pareigūnams kartu su licencija turi pateikti ir pakuotės etiketės kopiją ar sėklos sertifikatą, kuriame nurodomas veislės pavadinimas, taip pat atsakingos institucijos išduotą pažymą, kuria patvirtinama, kad THC kiekis pluoštinėse kanapėse neviršija 0,2 procento.“ |
Pritarti |
|
23. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
5 |
7 |
|
|
23. Siekiant Projekto atitikties ne tik Reglamento (EB) Nr. 178/2002 2 straipsnio nuostatai, bet ir išvengti prieštaravimų Reglamente (EB) Nr. 1223/2009 (II priedas 306 punktas) įtvirtintam draudimui naudoti kosmetikos gaminiuose 1961 m. Konvencijos I ir II lentelėse išvardytas narkotines medžiagas (natūralias ir sintetines, kurioms priskirtinas ir THC) bei kitų ne maisto gaminių cheminę kokybę bei saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams, Projekto 5 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Importuojamuose pluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis turi atitikti tų gaminių specialiuosiuose Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Importuojami pluoštinių kanapių gaminiai turi turėti trečiosios šalies atsakingos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad importuojamuose pluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis atitinka tų gaminių specialiuosiuose Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus.“ |
Pritarti iš dalies
|
KRK pritarta Ekonomikos komiteto pasiūlymui Nr. 5.
|
24. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
6 |
1 |
3 |
|
24. Atsižvelgiant į tai, kad 2020 m. birželio 26 d. Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymas buvo pakeistas Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymu, Projekto 6 straipsnio 1 dalies 3 punktą išdėstyti taip: „3) jam Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo nustatyta tvarka skirtas vienas ar keli teismo įpareigojimai, – tol, kol galioja įpareigojimai;“. |
Pritarti |
|
25. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
2 |
|
|
|
25. Įstatymo įsigaliojimo datą nustatyti 2022 m. gegužės 1 d., atsižvelgiant į toliau išdėstytus argumentus: 25.1. Turi būti užbaigta Projekto notifikavimo Europos Komisijai procedūra laikantis 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, nustatytų reikalavimų ir vadovaujantis ją įgyvendinančiu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“. Tęsiant pradėtą Projekto notifikavimo Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms procedūrą, pagal Europos Komisijos išsamiąją nuomonę ir pastabas (2020 m. rugpjūčio 6 d. raštas C(2020) 5475 final) bei Italijos pastabas (Europos Komisijos pranešimas TRIS/(2020) 02901) patikslintas Projekto variantas turi būti pateiktas Europos Komisijai, kaip ir nurodoma Lietuvos 2020 m. spalio 31 d. atsakyme Europos Komisijai „Dėl pranešimo 2020/277/LT – Europos Komisijos pateiktos išsamiosios nuomonės ir pastabų dėl Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo įstatymo projekto“. Europos Komisija, įvertinusi jai pateiktą patikslintą Projekto variantą, vadovaudamasi Direktyvos (ES) 2015/1535 6 straipsnio 2 dalimi, turi patvirtinti, kad sutinka su siūlomais pakeitimais; 25.2. Įstatymo įsigaliojimo data turėtų būti nustatoma atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį ir tai, kad ūkio subjektai turės prisitaikyti prie keičiamo reglamentavimo (leistino maksimalaus THC kiekio nustatymo, pažymų, laboratorinių tyrimų protokolų su tyrimų rezultatų vertinimo išvada apie THC kiekį pluoštinių kanapių produktuose ir gaminiuose reikalavimo); 25. Įstatymo įsigaliojimo datą nustatyti 2022 m. gegužės 1 d., atsižvelgiant į toliau išdėstytus argumentus: 25.1. Turi būti užbaigta Projekto notifikavimo Europos Komisijai procedūra laikantis 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, nustatytų reikalavimų ir vadovaujantis ją įgyvendinančiu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“. Tęsiant pradėtą Projekto notifikavimo Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms procedūrą, pagal Europos Komisijos išsamiąją nuomonę ir pastabas (2020 m. rugpjūčio 6 d. raštas C(2020) 5475 final) bei Italijos pastabas (Europos Komisijos pranešimas TRIS/(2020) 02901) patikslintas Projekto variantas turi būti pateiktas Europos Komisijai, kaip ir nurodoma Lietuvos 2020 m. spalio 31 d. atsakyme Europos Komisijai „Dėl pranešimo 2020/277/LT – Europos Komisijos pateiktos išsamiosios nuomonės ir pastabų dėl Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo įstatymo projekto“. Europos Komisija, įvertinusi jai pateiktą patikslintą Projekto variantą, vadovaudamasi Direktyvos (ES) 2015/1535 6 straipsnio 2 dalimi, turi patvirtinti, kad sutinka su siūlomais pakeitimais; 25.2. Įstatymo įsigaliojimo data turėtų būti nustatoma atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį ir tai, kad ūkio subjektai turės prisitaikyti prie keičiamo reglamentavimo (leistino maksimalaus THC kiekio nustatymo, pažymų, laboratorinių tyrimų protokolų su tyrimų rezultatų vertinimo išvada apie THC kiekį pluoštinių kanapių produktuose ir gaminiuose reikalavimo); 25.3. Iki įstatymo įsigaliojimo turi būti parengti ir patvirtinti įgyvendinamieji teisės aktai, o priežiūros institucijos turės tinkamai ir kokybiškai pasirengti rinkos priežiūrai bei šių gaminių kokybei ir saugumui užtikrinti. Priežiūros ir kontrolės funkcijų numatymas valstybės institucijoms, kaip didinantis jų veiklos apimtis, visais atvejais susijęs su didėjančiu žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių poreikiu ir darantis poveikį valstybės finansams. Atsižvelgiant į tai, turėtų būti įvertinamas finansavimo poreikis, o kadangi asignavimai valstybės institucijoms 2021 metais jau paskirstyti, nenumatant siūlomų funkcijų vykdymo ar jų apimties didėjimo, naujų funkcijų priskyrimas galimas tik ateinančiais biudžetiniais metais. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys ir į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo suformuotą doktriną, kurioje konstatuota, kad „<...> įstatymų leidėjas negali sukurti tokios teisinės situacijos, kai išleidžiamas įstatymas arba kitas teisės aktas, kuriam įgyvendinti reikia lėšų, bet tokių lėšų neskiriama arba jų skiriama nepakankamai.“ (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimas). Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas taip pat konstatavo, kad „teisės norma, kuria valstybė prisiima atitinkamą įsipareigojimą, <...> turi būti paremta materialiniais ir finansiniais ištekliais“ (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 1996 m. lapkričio 12 d. nutarimas). |
Nepritarti |
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 46
|
26. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2021 m. balandžio 7 d. Nutarimas Nr. 214 |
|
|
|
|
26. Siekiant teisinio aiškumo ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymą Nr. 1R-72 „Dėl nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“, Projekto priedą išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 178/2002, nustatantis maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiantis Europos maisto saugos tarnybą ir nustatantis su maisto saugos klausimais susijusias procedūras, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1381. 2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir panaikinami Tarybos reglamentas (EB) Nr. 637/2008 ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 73/2009, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/2220. 3. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/2220. 4. 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) Nr. 639/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir iš dalies keičiamas to reglamento X priedas, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. liepos 9 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2018/1784. 5. 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 809/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 nuostatų dėl integruotos administravimo ir kontrolės sistemos, kaimo plėtros priemonių ir kompleksinės paramos taikymo taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2020/1009. 6. 2016 m. gegužės 18 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2016/1237, kuriuo iš dalies papildomi Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1308/2013 dėl importo ir eksporto licencijų sistemos taikymo taisyklių ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1306/2013 dėl užstatų, sumokėtų už tokias licencijas, grąžinimo ir negrąžinimo taisyklių ir iš dalies keičiami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 2535/2001, (EB) Nr. 1342/2003, (EB) Nr. 2336/2003, (EB) Nr. 951/2006, (EB) Nr. 341/2007 ir (EB) Nr. 382/2008 ir panaikinami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 2390/98, (EB) Nr. 1345/2005, (EB) Nr. 376/2008 ir (EB) Nr. 507/2008, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. rugpjūčio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/1965. 7. 2016 m. gegužės 18 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2016/1239, kuriuo dėl importo ir eksporto licencijų sistemos nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 taikymo taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. rugsėjo 27 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2019/1607.“ |
Pritarti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
4 |
4 |
|
|
Sprendimas: siūlyti pagrindiniam Kaimo reikalų komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal LR Vyriausybės 2021 m. balandžio 7 d. nutarime Nr. 214 išdėstytus pasiūlymus bei Ekonomikos komiteto pasiūlymus, kuriems Ekonomikos komitetas pritarė arba pritarė iš dalies. Argumentai: Pritarti LR Vyriausybės pasiūlymo Nr. 16 daliai dėl laboratorinių dokumentų pavadinimo redakcijos, tačiau siūlytina patikslinti Projekto nuostatas, nurodant THC ribą. Nenumačius bendros maksimalios THC ribos, kyla rizika, kad institucijos negalės sutarti dėl konkrečių gaminių grupių ir jų kiekio bei nesugebės laiku priimti reikiamų teisės aktų, kurie numatytų reikalavimus gaminiui dėl THC. Ūkio subjektai, gamindami pluoštinių kanapių gaminius nežinotų, kokie reikalavimai dėl THC taikomi. Taip būtų sukurta teisės spraga ir įvestas teisinis neapibrėžtumas. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 4 str. 4 d.: „4. Pluoštinių kanapių gaminiuose
THC kiekis neturi viršyti 0,2 proc. Į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro ir žemės ūkio ministro patvirtintą sąrašą įrašytų konkrečių
galutiniam naudojimui ir vartojimui skirtų pluoštinių kanapių gaminiuose ar
jų kategorijose gali būti nustatyti mažesni didžiausi leidžiami THC kiekiai
(toliau – Sąrašas). Į Sąrašą įrašytuose galutiniam naudojimui ir vartojimui
skirtuose pluoštinių kanapių gaminiuose didžiausias leidžiamas THC kiekis
nustatomas atsižvelgiant į keliamą riziką ir galimą kenksmingą poveikį
žmogaus ar gyvūno sveikatai, neviršijant Europos maisto saugos tarnybos
rekomenduojamų didžiausių leistinų THC kiekių. Kiekviena Lietuvos
Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje pagaminta ir
Lietuvos Respublikos rinkai tiekiama pluoštinių kanapių gaminių partija turi
turėti laboratorinių tyrimų |
Pritarti iš dalies
|
Žr. KRK pasiūlymą Nr. 16. KRK pritaria pasiūlymui, tačiau, ji tikslina, atsižvelgiant į tai, kad išbraukta keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje sąvoka „Galutiniam naudojimui ir vartojimui skirti pluoštinių kanapių gaminiai“ (kadangi šiuos gaminius apima Projekto 2 straipsnio buvusioje 9 dalyje (db.7 d.) įtvirtinta „Pluoštinių kanapių gaminio“ sąvoka). |
2. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
4 |
5 |
N |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 17, bei į tai, kad „Naujo maisto reglamentas“ bet kuriuo atveju yra taikomas tiesiogiai bei į tai, kad visi gaminiai rinkai tiekiami tik tuomet, kai jie atitinka keliamus reikalavimus, siūloma pritarti LR Vyriausybės pasiūlymui papildyti Projekto 4 str. nauja 5 dalimi, tačiau siūlytina ją išdėstyti taip: Pasiūlymas: „5. Pluoštinių kanapių gaminiai, kuriems taikomas 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2015/2283 dėl naujų maisto produktų, iš dalies keičiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1169/2011 ir panaikinantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 258/97 ir Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1852/2001, turi atitikti visus reikalavimus, numatytus šiame reglamente.“ |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
4 |
6 |
|
|
Argumentai: Pluoštinių kanapių gaminių gamyba nėra orientuota į narkotinių medžiagų gamybą – priešingai, tikslas sukurti reguliacinę aplinką ir aiškumą, kaip perdirbti pluoštinę kanapę ir sukurti gaminį, kuris neviršytų nustatyto, saugumo reikalavimus ir tarptautinius standartus atitinkančio, THC kiekio, t. y. iki 0,2 proc. Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymas nėra taikomas pluoštinėms kanapėms. Paliekant nuorodą dėl leidimo gavimo į Narkotinių medžiagų įstatymą, tarsi sukuriama prieštaringa žinutė, jog leidžiama gaminti narkotines medžiagas. Pritariant LR Vyriausybės pasiūlymo Nr. 18 daliai dėl “juridinių asmenų” termino redakcijos bei atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus Komiteto argumentus, siūlytina patikslinti Projekto 4 str. 6 d. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 4 str. 6 d.: „ |
Pritarti |
|
4. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
4 |
6-16 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 19, siūlytina nepritarti nuomonei išbraukti Projekto 4 str. dalis nuo 6 iki 16 imtinai, išdėstant jas Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme. Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme numatyta išimtis dėl pluoštinės kanapės, darant nuorodą į Pluoštinių kanapių įstatymą. Vadinasi, esminių teisinių santykių, susijusių su pluoštinių kanapių auginimu, panaudojimu, prekyba ir su tuo susijusia veikla reglamentavimas gali būti įtvirtintas tik šiame įstatyme. Priešingu atveju būtų sukurtas nesuderinamumas su Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymu arba iš esmės reikėtų keisti Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymą. Pasiūlymas: Siekiant aiškumo taikant Pluoštinių kanapių įstatymo normas (kad pagrindinės nuostatos būtų išdėstytos viename teisės akte), siūloma pritarti Projekto Nr. XIIIP-3195(2) 4 str. dalių (nuo 6 (7) iki 16 (17) imtinai) redakcijai: „ 1) informacija apie gamybos vietos patalpas, pagrindžianti patalpų atitiktį Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, naudojamą gamybos įrangą, gamybos technologinius procesus, pluoštinių kanapių gaminius, kuriuos planuojama gaminti; 2) informacija apie pluoštinių kanapių tarpinių produktų, kuriuose THC kiekis viršija 0,2 proc., apskaitos, naudojimo ir šalinimo tvarką; 3) informacija apie paskirtą asmenį, atsakingą už pluoštinių kanapių tarpinių produktų, kuriuose THC kiekis viršija 0,2 proc., apskaitą, naudojimą ir šalinimą.
1) juridinis asmuo nėra nepriekaištingos reputacijos; 2) juridinis asmuo neturi gamybos vietos patalpų, atitinkančių Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklėse nustatytų saugumo reikalavimų; 3) juridinis asmuo nepateikia visų būtinų dokumentų per pagal šiame straipsnyje nustatytą terminą ar nepašalina trūkumų.
1) juridinio asmens, turinčio leidimą, prašymu; 2) juridiniam asmeniui praradus nepriekaištingą reputaciją; 3) paaiškėja, kad leidimui gauti buvo pateikti tikrovės neatitinkantys duomenys ar informacija arba buvo pasinaudota kitomis neteisėtomis priemonėmis, leidimo turėtojas nepašalina pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos pagal leidimą reikalavimų pažeidimų, dėl kurių leidimo galiojimas buvo sustabdytas; 4) juridiniam asmeniui nutraukus veiklą arba jį likvidavus.
1) informuoti Vyriausybės įgaliotą instituciją apie pasikeitusius leidime nurodytus rekvizitus (išskyrus juridinio asmens kodą) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių duomenų pasikeitimo; 2) gaminti pluoštinių kanapių gaminius, laikantis šiame įstatyme numatytų reikalavimų ir konkrečių pluoštinių kanapių gaminių reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų; 3) laikytis kitų šiame ir kituose teisės aktuose nustatytų ir jiems taikomų reikalavimų.
|
Pritarti |
|
5. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
5 |
7 |
|
|
Argumentai: Nenumačius bendros maksimalios THC ribos, kyla rizika, kai ūkio subjektai, importuodami pluoštinių kanapių gaminius nežinotų, kokie reikalavimai dėl THC taikomi šalyje, taip būtų sukurta teisės spraga ir įvestas teisinis neapibrėžtumas. Iš dalies pritariant LR Vyriausybės pasiūlymo Nr. 23 daliai dėl importuojamų gaminių THC kiekio atitikimo bei pareigos turėti trečiosios šalies atsakingos institucijos išduotą dokumentą, siūlytina pritarti Projekto 5 str. 7 d. redakcijai. Pasiūlymas: Pritarti Projekto 5 str. 7 d. redakcijai: „7. Importuojami pluoštinių kanapių gaminiai neturi viršyti didžiausių leistinų THC kiekių, nurodytų Sąraše, o kai jie nėra nustatyti Sąraše, THC kiekis tokiuose gaminiuose neturi viršyti 0,2 proc., ir turėti trečiosios šalies atsakingos institucijos išduotą tai patvirtinantį dokumentą.“ |
Pritarti |
|
6. |
Seimo Ekonomikos komitetas 2021-04-21 Nr. 108-P-22 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Nepritarti LR Vyriausybės siūlomai 2022 m. gegužės 1 d. įstatymo įsigaliojimo datai. Atsižvelgiant į tai, kad, tobulinant įstatymo projektą, atsižvelgta į Europos Komisijos pastabas ir notifikavimo procedūra neturėtų užtrukti, taip pat į tai, kad siūloma 2021-09-01 data yra pakankama poįstatyminiams teisės aktams parengti bei į tai, kad valstybės biudžeto asignavimai bus tikslinami, siūlyti įstatymo įsigaliojimo datą – 2021 m. rugsėjo 1 d.
Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 2 straipsnį: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras
ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministras iki 20 |
Nepritarti |
Žr. KRK Pasiūlymą Nr. 46 Siūloma numatyti kitą įstatymo įsigaliojimo datą – 2021 m. lapkričio 1 d., o įgyvendinamųjų teisės aktų – 2021 m. spalio 31. Tai siūloma atsižvelgiant į tai, kad Projektu keičiamo įstatymo 3 str.3 d. nuostatoje pateiktos nuorodos į Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymą, tačiau šio įstatymo nuostatos buvo koreguotos (2021-01-12 d. Nr. XIV-162), susijusios nuostatos įsigalios 2021 m. lapkričio 1 d. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti Komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo įstatymo projektui (Nr. XIIIP-3195(3) ir Komiteto išvadoms bei pasiūlymams kuriems Komitetas pritarė arba pritarė iš dalies.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
|
|
|
B |
Argumentai: Patikslinti Projekto preambulėje Įstatymo priėmimo datą. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo priėmimo datą ir ją išdėstyti taip: „ Vilnius“ |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
1 |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje apibrėžtą sąvoką, tikslintina Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalis: Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas nustato veiklos, susijusios su pluoštinių kanapių auginimu, priežiūros ir veiklos, susijusios su pluoštinių kanapių produktų gavimu ir pluoštinių kanapių gaminių gamyba, jų tiekimu rinkai, importu, priežiūros ir pluoštinių kanapių produktų importo licencijavimo tvarką Lietuvos Respublikoje.“ |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
1 |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 1 ir Nr. 31 (trečia pastraipa), siūloma patikslinti Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1straipsnio 2 dalį. Pasiūlymas: Pakeisti Keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Šio
įstatymo tikslas – nustatyti reikalavimus asmenims, pageidaujantiems užsiimti
tam tikra veikla, susijusia su |
Pritarti |
|
4. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 2-5 ir Nr.27 bei Vyriausybės pasiūlymus Nr.2-6, patikslinamos 2 straipsnio sąvokos, išbraukiama 2 str. 1 d. sąvoka „Galutiniam naudojimui ir vartojimui skirti pluoštinių kanapių gaminiai“ ir atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnyje keičiama daugiau kaip pusė jo dalių, visas šis straipsnis dėstomas nauja redakcija. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, pateikę paraišką gauti pluoštinių kanapių produktų importo iš trečiųjų šalių licenciją ar gauti patvirtintojo sėjai neskirtų pluoštinių kanapių sėklų importuotojo statusą. 2. Patvirtinamasis dokumentas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro nustatyta tvarka išduodamas dokumentas, kuriuo patvirtinama, kad fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys atitinka sėjai neskirtų pluoštinių kanapių sėklų importui keliamus reikalavimus ir jiems gali būti išduodama licencija įvežti į Lietuvos Respubliką iš trečiųjų šalių sėjai neskirtas pluoštinių kanapių sėklas. 3. Patvirtintasis sėjai neskirtų pluoštinių kanapių sėklų importuotojas (toliau – patvirtintasis importuotojas) – fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, turintys žemės ūkio ministro nustatyta tvarka išduotą patvirtinamąjį dokumentą. 4. Pluoštinės kanapės – kanapinių (Cannabaceae) šeimos sėjamosios kanapės (Cannabis sativa L.) rūšies veislių, išvardytų 2002 m. birželio 13 d. Tarybos direktyvos 2002/53/EB dėl bendrojo žemės ūkio augalų veislių katalogo su visais pakeitimais 17 straipsnyje nurodytame Bendrajame žemės ūkio augalų veislių kataloge ir (ar) Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) Sėklų schemų tarptautinei prekybai skirtų veislių sėklų sertifikavimo ar kontrolės bendrųjų taisyklių ir reglamentų 3.5 papunktyje nurodytų EBPO veislių, tinkamų sertifikuoti, sąraše, augalai, kurių išdžiovintoje medžiagoje tetrahidrokanabinolio yra ne daugiau kaip 0,2 procento. 5. Pluoštinės kanapės sodininkystei – pluoštinės kanapės, agrotechniniais ar fitosanitariniais tikslais auginamos tarp kitų sodo ar daržo augalų arba šalia jų. 6. Pluoštinių kanapių augintojas – žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre įregistravęs fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, auginantis šio įstatymo reglamentuojamas pluoštines kanapes, išskyrus pluoštines kanapes auginamas sodininkystei. 7. Pluoštinių kanapių gaminiai – galutiniam vartojimui skirti iš pluoštinių kanapių produktų pagaminti maistas, pašarai, kosmetika ir kiti gaminiai, turintys pluoštinių kanapių produktų. 8. Pluoštinių kanapių gaminių partija – pluoštinių kanapių gaminių vienetų grupė, kuriai būdingos vienodos savybės, pavyzdžiui, kilmė, rūšis, pakuotės tipas, pakuotojas, siuntėjas arba ženklinimas, o gamybos proceso atveju – vieno gamintojo naudojant vienodus gamybos parametrus pagamintas produkcijos vienetas arba keletas tokių vienetų, pagamintų vienas po kito ir saugomų kartu. 9. Pluoštinių kanapių produktai – perdirbti skirtos žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir pluoštinių kanapių sėklos. 10. Pluoštinių kanapių produktų importo licencija (toliau – licencija) – viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros (toliau – Agentūra) išduodamas dokumentas, kuriuo suteikiama teisė importuoti į Lietuvos Respubliką pluoštinių kanapių produktus, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 189 straipsnio 1 dalies a, b ir c punktuose ir atitinkančius šiame straipsnyje nurodytus reikalavimus. 11. Pluoštinių kanapių produktų importo licencijos turėtojas (toliau – licencijos turėtojas) – fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, turintys galiojančią pluoštinių kanapių produktų importo licenciją. 12. Pluoštinių kanapių produktų ir gaminių importas (toliau – importas) – bet koks pluoštinių kanapių produktų ir gaminių įvežimas į Lietuvos Respubliką iš trečiųjų šalių. 13. Pluoštinių kanapių produktų ir gaminių tiekimas rinkai – pluoštinių kanapių produktų ir gaminių laikymas pardavimui, įskaitant siūlymą parduoti arba kurį nors kitą jų perdavimo būdą, nemokamai ar už pinigus, ir pats pardavimas, paskirstymas bei kitos jų perdavimo formos. 14. Pluoštinių kanapių sėklos – sėklos, skirtos pluoštinėms kanapėms dauginti ir auginti, taip pat tokios sėklos, skirtos vartoti maistui ar pašarams arba gaminiams iš jų gaminti. 15. Pluoštinių kanapių tarpiniai produktai – medžiagos, susidarančios gamybos proceso metu perdirbant pluoštinių kanapių produktus, kol pagaminamas pluoštinių kanapių gaminys. 16. Tetrahidrokanabinolis (toliau – THC) – natūrali psichiką veikianti medžiaga, randama antžeminėse pluoštinių kanapių dalyse. 17. Trečioji šalis – valstybė ne Europos Sąjungos narė arba kita ne Europos ekonominės erdvės valstybė.“ |
Pritarti |
|
5. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6 pastabą – siekiant suvienodinti projekto nuostatose vartojamas formuluotes, tikslinamas keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai, sodininkystei arba moksliniais eksperimentiniais, selekcijos ir naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, šiame straipsnyje nustatyta tvarka.“ |
Pritarti |
|
6. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
3 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6 pastabą – siekiant suvienodinti projekto nuostatose vartojamas formuluotes, tikslinamas LR Vyriausybės pasiūlymas Nr. 7 dėl keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punkto. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) auginti pluoštines kanapes tik atvirame grunte. Mokslinių tyrimų
institutai |
Pritarti |
|
7. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
3 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6 pastabą – siekiant suvienodinti projekto nuostatose vartojamas formuluotes bei įrašyti praleistą žodį „augalų“, išbraukti žodžius „ūkio subjektams“, kurie nėra apibrėžti šiame įstatyme, įrašant „pluoštinių kanapių augintojams“, tikslinamas keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punktas. Pasiūlymas: Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) |
Pritarti |
|
8. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
3 |
5 |
|
Argumentai: Siekiant aiškumo, tikslinamas keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 5 punktas. Pasiūlymas: Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5)
vadovaudamiesi Auginimo priežiūros tvarkos aprašu, |
Pritarti |
|
9. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
3 |
8 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 10, siūlytina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 8 punkto nuostatos atsisakyti kaip perteklinės. Pasiūlymas: Išbraukti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 8 punktą: „ |
Pritarti |
|
10. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
4 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 8 pastabą, siūloma tikslinti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalį. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Tarnyba, vadovaudamasi Auginimo priežiūros tvarkos aprašu, apie
nustatytus auginamų pluoštinių kanapių pasėlių
plotų duomenų neatitikimus, laboratoriniais tyrimais nustatytą viršytą
leistiną 0,2 procento THC kiekį pluoštinėse kanapėse ribą ir pluoštinių kanapių sunaikinimo reikalavimo nevykdymą privalo teikti informaciją |
Pritarti |
|
11. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
5 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9 pastabą, siekiant aiškumo, tikslinamas LR Vyriausybės pateikto pasiūlymas Nr. 12 (įrašomas žodis „pluoštinėse“ bei atsižvelgiant į tai, kad THC metodu tiriamas THC kiekis ir įvestas tetrahidrokanabinolio trumpinys): Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Mėginius THC kiekiui pluoštinėse kanapėse nustatyti,
vadovaudamasi |
Pritarti |
|
12. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
6 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9 ir 10 pastabas, siekiant aiškumo, tikslinama keičiamo įstatymo 3 straipsnio 6 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Tarnyba žemės ūkio ministro nustatyta tvarka privalo
iš ne mažiau kaip 30 procento deklaruotų pluoštinių kanapių pasėlių
plotų, išskyrus pluoštines kanapes sodininkystei, |
Pritarti |
|
13. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
7 |
|
|
Argumentai: Siekiant teisinio aiškumo, tikslintina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Pluoštinių
kanapių |
Pritarti |
|
14. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
3 |
8 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 10, keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 8 punkto nuostatos atsisakyta kaip perteklinės, todėl tikslintina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 8 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Tarnyba
pluoštinių kanapių vegetacinius bandymus turi atlikti pagal šio straipsnio
3 dalies 1, 2 ir 4 punktų reikalavimus, o naujai sukurtų veislių ūkinio
vertingumo tyrimus, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą,
– pagal šio straipsnio 3 dalies 1 ir 4 |
Pritarti |
|
15. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
2 |
|
|
Argumentai: Projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnyje įtvirtintos pluoštinių kanapių produktų ir gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai nuostatos, o 5 straipsnyje – importo reikalavimai. Atsižvelgiant į tai bei į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 11, siūloma tikslinti 4 straipsnio 2 dalį: Pasiūlymas: „2. Tiekiamos rinkai pluoštinių kanapių sėklos pakuotės etiketėje,
jeigu sėkla tiekiama iš kitų Europos Sąjungos valstybių narių, Europos
ekonominės erdvės valstybių (toliau – kitos
Europos Sąjungos valstybės narės), |
Pritarti |
|
16. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
4 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad išbraukta keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje sąvoka „Galutiniam naudojimui ir vartojimui skirti pluoštinių kanapių gaminiai“ (kadangi šiuos gaminius apima Projekto 2 straipsnio buvusioje 9 dalyje (db.7 d.) įtvirtinta „Pluoštinių kanapių gaminio“ sąvoka) ir į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 16, į Seimo Ekonomikos komiteto pasiūlymą Nr. 1 bei į Teisės departamento pastabą Nr. 2, siekiant teisinio aiškumo, tikslintina 4 straipsnio 4 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Pluoštinių kanapių
gaminiuose THC kiekis neturi viršyti 0,2 procento. Į Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir žemės ūkio ministro patvirtintą
sąrašą įrašytų konkrečių galutiniam |
Pritarti |
|
17. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
6 |
|
|
Argumentai: Tikslinama formuluotė įrašant žodžius „pluoštinių kanapių“. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
18. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
10 |
|
|
Argumentai: Tikslinama pagal Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabą Nr. 18. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 4 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
19. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
11 |
3 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 19, tikslinamas projekto 4 straipsnio 11 dalies 3 punktas. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 10 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) juridinis
asmuo nepateikia visų būtinų dokumentų per šio straipsnio 9 dalyje |
Pritarti |
|
20. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
13 |
|
|
Argumentai: Tikslinama atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 21 Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
21. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
13 |
1 |
|
Argumentai: Siekiant sąvokų vartojimo suderinamumo, tikslintina formuluotė. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio13 dalies (buvusi 12) 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1)
|
Pritarti |
|
22. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
13 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 22 bei siekiant sąvokų vartojimo suderinamumo. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 13 dalies (buvusi 12) 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) |
Pritarti |
|
23. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
13 |
4 |
|
Argumentai: Siekiant sąvokų vartojimo suderinamumo, tikslintina formuluotė. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 13 dalies (buvusi 12) 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) |
Pritarti |
|
24. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
15 |
|
|
Argumentai: Siekiant sąvokų vartojimo suderinamumo su 16 dalimi, tikslintina formuluotė. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 15 dalį (buvusi 14) ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
25. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
16 |
2 |
|
Argumentai: Tikslinama atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 23. Pasiūlymas: Pakeisti projekto keičiamo įstatymo 4 straipsnio 16 dalies (buvusi 15) 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) gaminti
pluoštinių kanapių gaminius, laikantis šiame įstatyme numatytų reikalavimų ir
|
Pritarti |
|
26. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
16 |
3 |
|
Argumentai: Tikslinama atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 24. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnio 16 dalies (buvusi 15) 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) laikytis kitų šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų ir jiems taikomų reikalavimų.“ |
Pritarti |
|
27. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
4 |
20 |
|
|
Argumentai: Patikslinamas Vyriausybės pasiūlymas Nr. 21 projekto 4 straipsnio buvusiai 19 daliai. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 20 dalį (buvusi 19) ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti |
|
28. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
5 |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į TD pastabą Nr. 31 tikslinama keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Pluoštinių kanapių produktai importuojami laikantis Reglamento (ES)
Nr. 1308/2013 189 straipsnyje ir |
Pritarti |
|
29. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
5 |
3 |
|
|
Argumentai: Tikslinama atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 25. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3.
Importuojant pluoštinių kanapių produktus, būtina turėti |
Pritarti |
|
30. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
5 |
4 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9, 26 pastabas, LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 22, siekiant aiškumo, patikslinamos keičiamo įstatymo 5 str. 4 d. nuostatos. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4.
Importuodamas |
Pritarti |
|
31. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
5 |
6 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9 pastabą, siekiant aiškumo, tikslinamos keičiamo įstatymo nuostatos, vietoj sąvokos „kanapės“ įrašant sąvoką „pluoštinės kanapės“. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Importuojami pluoštinių kanapių produktai ir jų gaminiai turi būti gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriose THC kiekis neviršija 0,2 procento, ir turėti trečiosios šalies atsakingos institucijos išduotą tai patvirtinantį dokumentą.“ |
Pritarti |
|
32. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 27, LRV pasiūlymą Nr. 2: Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pareiškėjas, norintis gauti licenciją šio įstatymo 5 straipsnio 1
dalies 1 ir 2 punktuose nurodytiems pluoštinių kanapių produktams importuoti, turi būti
nepriekaištingos reputacijos. Nepriekaištingos reputacijos asmeniu nelaikoma,
jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo arba pareiškėjo – juridinio asmens, |
Pritarti |
|
33. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į TD pastabą Nr. 31 Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Patvirtintiesiems importuotojams licencijos išduodamos, jeigu jie raštu įsipareigoja Agentūrai pateikti dokumentus, įrodančius, kad per trumpesnį negu 12 mėnesių laikotarpį po licencijos išdavimo su licencijose nurodytomis sėjai neskirtomis pluoštinių kanapių sėklomis bus atlikta viena iš Reglamento Deleguotojo reglamento (ES) Nr. 2016/1237 9 straipsnio 4 dalies pirmojoje pastraipoje nurodytų operacijų.“ |
Pritarti |
|
34. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
3 |
|
|
Argumentai: Tikslinama formuluotė įrašant žodžius „pluoštinių kanapių“. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Pareiškėjas, norintis gauti licenciją šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytiems pluoštinių kanapių produktams importuoti, Agentūrai pateikia:“ |
Pritarti |
|
35. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
4 |
|
|
Argumentai: Tikslinama formuluotė įrašant žodžius „pluoštinių kanapių“. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Pareiškėjas, norintis gauti licenciją šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytiems pluoštinių kanapių produktams importuoti, turi būti patvirtintasis importuotojas ir privalo Agentūrai pateikti:“ |
Pritarti |
|
36. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
5 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 28: Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. |
Pritarti |
|
37. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
6 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 29 ir Nr. 31 (paskutinė pastraipa): Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Įvertinusi šio straipsnio 3 dalyje išvardytus dokumentus,
Agentūra, vadovaudamasi Licencijavimo taisyklėmis, pareiškėjams,
atitinkantiems šio straipsnio 1 dalyje nurodytus reikalavimus, išduoda
licenciją pagal Įgyvendinimo reglamento
(ES) Nr. 2016/1239 I priede nustatytą šabloną. Sprendimas dėl licencijos
išdavimo ar atsisakymo ją išduoti priimamas |
Pritarti |
|
38. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
6 |
7 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 27 ir Nr. 31 (paskutinę pastraipą), siekiant aiškumo, tikslinamos keičiamo įstatymo nuostatos. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytiems pluoštinių
kanapių produktams importuoti licencija pagal |
Pritarti |
|
39. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
8 |
1 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į LR Vyriausybės pasiūlymą Nr. 2 ir siekiant suderinti formuluotes. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) informuoti Agentūrą apie pasikeitusius licencijoje nurodytus rekvizitus (išskyrus licencijos turėtojo juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar šio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinio kodą) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių duomenų pasikeitimo; |
Pritarti |
|
40. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
9 |
6 |
3 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą Nr. 22, suderinamos formuluotes. Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) |
Pritarti |
|
41. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
9 |
6 |
6 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 27: Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) patvirtinamojo dokumento galiojimas dėl šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytų pluoštinių kanapių produktų panaikinamas“ |
Pritarti |
|
42. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
9 |
8 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 30: Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Informacija apie licencijų galiojimo sustabdymą, |
Pritarti |
|
43. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
10 |
8 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 22 Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 8 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) paaiškėjus
duomenims, dėl kurių |
Pritarti |
|
44. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
11 |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 31: Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Apie licencijuojamos veiklos reikalavimus, taikytas nuobaudas arba su nustatytais pažeidimais susijusias taikytas priemones Agentūra informuoja Europos Komisiją Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 2016/1239 17 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka.“ |
Pritarti |
|
45. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
10 |
8 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 22 Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 8 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) paaiškėjus
duomenims, dėl kurių |
Pritarti |
|
46. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2021-05-12 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Projektu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies nuostatoje pateiktos nuorodos į Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymą, Tačiau šis įstatymas buvo pakeistas (2021-01-12 d. Nr. XIV-162) ir susijusios su šiuo įstatymu nuostatos įsigalios 2021 m. lapkričio 1 d. Siūloma šias nuostatas suderinti. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis
įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė –0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Jonas Gudauskas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIIIP-3195(3), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)