LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (2)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-2721 6, 7, 8, 11, 111, 15, 16, 17, 18, 23, 25, 28, 33, 34, 35, 38, 39, 40, 43, 44, 45, 51, 57, 59, 60, 61, 64, 67, 671, 68, 69, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 79, 80 IR 82 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-3940(3)

 

2020-01-13  Nr. 113-P-2

Vilnius

 

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Guoda Burokienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Ričardas Juška, Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus, Povilas Urbšys.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Eglė Jonevičienė, Ieva Lavišienė, Rasa Mačiulytė, Kristina Šimkutė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys: Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Laura Matjošaitytė, Teisingumo ministerijos Teisinių institucijų grupės patarėja Žana Jerochovienė, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcijos direktorius Raimondas Andrijauskas.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: nėra.

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys

Julius Sabatauskas

2019-12-20

 

17

(39)

 

 

(5)

 

 

Argumentai:

Artimiausiu metu gali nutikti taip, kad Lietuvos žmonėms būtų atimta teisė žinoti savo šalies istoriją. Visuomenei svarbūs duomenys apie kandidatus būtų šalinami iš viešosios erdvės. Apribojus konkrečiu neproporcingai trumpu terminu, kiek laiko Vyriausioji rinkimų komisija laiko duomenis apie kandidatus, Lietuvos rinkėjai prarastų galimybę žinoti tikslius ir patikimus duomenis apie kandidatus.  Tai vienareikšmiškai sumažins skaidrumo lygį politikoje. Rinkėjai turi teisę žinoti, kokius interesus turėjo Lietuvos politikos dalyviai nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Pagal kandidatų ar jų atstovų rinkimams pateiktus pareiškinius ir kitus dokumentus Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje neterminuotai 10 metų skelbiama ši informacija:

1)      kandidato į Seimo narius anketos duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, darbovietė, narystė politinėse partijose ir nevyriausybinėse organizacijose; šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys: ar kandidatas priesaika arba pasižadėjimu yra susijęs su užsienio valstybe; šio įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės; ar jis nėra asmuo, atliekantis tikrąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą krašto apsaugos sistemos, policijos ir vidaus tarnybos karininkas, puskarininkis ar liktinis, kitos sukarintos ar saugumo tarnybos apmokamas pareigūnas; ar jis yra, ar buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis; šio įstatymo 98 straipsnio 1 dalyje nurodyti duomenys: ar ne pagal Lietuvos Respublikos užduotis yra sąmoningai bendradarbiavęs su kitų valstybių specialiosiomis tarnybomis; šio įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar jis po 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos Respublikos teismo įsiteisėjusiu nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos arba įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu bet kada buvo pripažintas kaltu padaręs sunkų ar labai sunkų nusikaltimą; apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo valstybė (vieta), šį nuosprendį (sprendimą) priėmusios institucijos pavadinimas, apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo data ir nusikalstama veika, už kurią jis buvo nuteistas; ar asmuo okupacinio režimo teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybei; ar asmuo teismo nuosprendžiu asmuo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, kuri vėliau dekriminalizuota; ar asmuo užsienio valstybės teismo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisę nelaikoma nusikalstama; ar asmuo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, už kurią patraukimas baudžiamojon atsakomybėn laikomas politiniu persekiojimu.

2) kandidato biografija;

3) gyventojų pajamų mokesčio ir gyventojo turto deklaracijų, pateiktų Valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašai;

 4) privačių interesų deklaracija, pateikta valstybės institucijoms;

5) ar dalyvauja renkamų valdžios institucijų veikloje;

 6) ar dalyvauja visuomeninėje veikloje;

7) kita kandidato nurodyta informacija, kurią jis norėtų paskelbti.“

Nepritarti

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas yra tiesioginio taikymo teisės aktas, todėl nuo 2018 m. gegužės 25 d. duomenų tvarkymas Lietuvoje turi atitikti Reglamente nustatytą teisinį reguliavimą. Viešinant (skelbiant internete) asmens duomenis turi būti laikomasi visų su asmens duomenų tvarkymu susijusių principų. Reglamento 5 str. 1 d. b) p. įtvirtintas tikslo apribojimo principas, kuris reiškia, kad asmens duomenys renkami nustatytais, aiškiai apibrėžtais bei teisėtais tikslais ir toliau netvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu; tolesnis duomenų tvarkymas archyvavimo tikslais viešojo intereso labui, mokslinių ar istorinių tyrimų tikslais arba statistiniais tikslais pagal 89 str.1 d. nėra laikomas nesuderinamu su pirminiais tikslais. Reglamento 5 str. 1 d. e) p. įtvirtintas duomenų saugojimo trukmės principas taip pat suponuoja dėl duomenų saugojimo termino nustatymo būtinumo: duomenys turi būti laikomi tokia forma, kad duomenų subjektų tapatybę būtų galima nustatyti ne ilgiau, nei tai yra būtina tais tikslais, kuriais asmens duomenys yra tvarkomi.

Sprendžiant, ar tam tikrus asmens duomenis galima skelbti viešai, turi būti įvertintos pasekmės, kurias sukels toks asmens duomenų tvarkymas. Viešai paskelbti asmens duomenys tampa prieinami neapibrėžtam ratui asmenų, t. y. ne tik tiems asmenims, kurie turi teisėtą interesą tokius asmens duomenis gauti. Taip pat vertinama ir tai, kad tam tikrais atvejais viešas asmens duomenų paskelbimas gali sulaikyti asmenį nuo galimybės teisėtai pasinaudoti jam teisės aktais numatytomis teisėmis. Atsižvelgiant į tai, vertinama, ar siekiamų tikslų negalima pasiekti viešai neskelbiant asmens duomenų. Europos Teisingumo Teismas 2010 m. lapkričio 9 d. sprendime sujungtose bylose C92/09 ir C-93/09 yra pažymėjęs, kad skaidrumo principas leidžia piliečiams artimiau dalyvauti sprendimų priėmimo procese, taip pat garantuoja didesnį valdymo teisėtumą ir veiksmingumą bei aukštesnį atskaitomybės piliečiams mastą demokratinėje sistemoje, tačiau tuo pačiu pažymėjo, kad automatiškai teikti pirmenybės skaidrumo tikslui, palyginus su teise į asmens duomenų apsaugą, negalima, net jei tai susiję su svarbiais ekonominiais interesais (68 ir 85 paragrafai).

Reglamentas kelia reikalavimus teisės aktams, kuriais siekiama įtvirtinti tam tikrus apribojimus, pvz., kai numatomas asmens duomenų viešinimas. Asmens duomenys negali būti toliau tvarkomi (skelbiami), jei yra pasiektas šių duomenų tvarkymo tikslas. Duomenų tvarkymo (skelbimo) termino nebuvimas prieštarautų Reglamento nustatytiems duomenų tvarkymo principams.  Todėl įstatymų leidėjas, esant aiškiai nustatytam duomenų tvarkymo tikslui, teisės aktuose turi nustatyti kandidatų duomenų skelbimo ir saugojimo terminus. Atsižvelgiant į tai, kad apie kandidatus yra skelbiama nemažos apimties informacija (įskaitant asmeninio pobūdžio informaciją), siūlomais pakeitimais siekiama užtikrinti šių asmenų teisės į asmens duomenų apsaugą ir visuomenės teisės žinoti balansą.

Pažymėtina, kad kitose Europos Sąjungos valstybėse kandidatų asmens duomenys, surinkti rinkimų proceso metu, skelbiami neilgą laikotarpį, pavyzdžiui, iki kadencijos pabaigos (Latvijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje). Vokietijoje išrinktų kandidatų duomenys skelbiami 6 mėnesius po rinkimų rezultatų paskelbimo. Kai kuriose Europos Sąjungos valstybėse narėse net ir asmens duomenų saugojimo terminai yra pakankamai trumpi, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje kandidatų dokumentai su asmens duomenimis saugomi vienerius metus, Švedijoje ‒ 5 metus po kadencijos pabaigos, Lenkijoje ir Suomijoje – 10 metų.

Įstatymų projektuose siekiama sureguliuoti jautriausią sritį – kandidatų asmens duomenų viešą skelbimą internete, įskaitant tokio skelbimo terminus. Atsižvelgiant į kitų Europos Sąjungos valstybių praktiką, siūlomas plačios apimties informacijos apie kandidatą viešo skelbimo terminas - 10 metų yra tinkamas. Tuo labiau, kad Vyriausiosios rinkimų komisijos svetainėje 100 metų būtų skelbiama informacija apie rinkimuose dalyvavusių asmenų vardus ir pavardes, rinkimų rezultatus ir kandidatus iškėlusius politinius ar visuomeninius judėjimus. Praėjusias minėtam laikotarpiui, visi suinteresuoti asmenys (žiniasklaidos atstovai, mokslininkai ir t.t.) ir toliau galės prieiti prie šių duomenų, nors jie viešai ir nebus skelbiami. Duomenys ir toliau bus saugomi VRK, todėl suinteresuoti asmenys galės gauti anksčiau viešai skelbtą informaciją pasikreipę į VRK. Suinteresuotiems asmenims tokia informacija bus suteikiama pagal jų prašymą.

Taigi, pasibaigus asmens duomenų skelbimo nustatytiems terminams, duomenys apie kandidatus, rinkimų rezultatai ir toliau bus saugomi VRK. Saugojimo terminus savo vidiniais dokumentais nustatys VRK. Pasibaigus asmens duomenų saugojimo terminui, duomenys bus archyvuojami teisės aktų nustatyta tvarka ir perduodami valstybės archyvui.

 

Balsavimo rezultatai:

už – 1, prieš – 3, susilaikė – 2.

2.

Seimo narys

Julius Sabatauskas

2019-12-18

17

(39)

 

(7)

 

 

Argumentai:

Rinkimų rezultatai yra labai svarbūs duomenys valstybės istorijoje. 2020 m. Lietuva minės Steigiamojo Seimo šimtmetį. Manau, kad kiekvienam Lietuvos piliečiui įdomu ir svarbu žinoti ir greitai rasti tuos duomenis, kokios politinės partijos atstovai ir  kas konkrečiai buvo išrinktas Į Steigiamąjį Seimą.  Jeigu laikysimės tokios projekto normos , kad rinkimų rezultatai negali būti laisvai prieinami kiekvienam laisvos visuomenės piliečiui praėjus 100 m. , tai , pvz., 2116 m. iš VRK internetinio puslapio turėtų dingti 2016 m. Seimo rinkimų rezultatai. Tai labai panašu į politinės cenzūros įvedimą. Nemanau, kad čia galima dangstytis asmens duomenų apsauga. Niekas prievarta į Seimą nerenkamas.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Kandidatų duomenys: vardas, pavardė, iškėlusi partija arba išsikėlė patys, taip pat rinkimų rezultatai (gauti balsai; gauti pirmumo balsai; priešrinkiminis numeris kandidatų sąraše; porinkiminis numeris kandidatų sąraše; gauti mandatai) Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje skelbiami neterminuotai  100 metų.“

Nepritarti

2018 m. gegužės 25 d. visose Europos Sąjungos valstybėse narėse pradėtas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, kuris nustato asmens duomenų viešo skelbimo ir saugojimo trukmės apribojimo principus. Šie principai reikalauja konkrečiu tikslu tvarkomus asmens duomenis saugoti ir skelbti iš anksto apibrėžtą terminą. Todėl kiekvienos valstybės narės įstatymų leidėjai turi įgyvendinti šiuos reikalavimus ir nacionaliniuose teisės aktuose pasirinkti tinkamą terminą asmens duomenų viešam skelbimui ir saugojimui.

Asmens duomenų skelbimas internete yra laikytinas ypač į žmogaus privatų gyvenimą besikišančia priemone, todėl tokios priemonės proporcingumas turi būti vertinamas siekiamų tikslų atžvilgiu. Atsižvelgiant į tai, kad apie kandidatus yra skelbiama nemažos apimties informacija (įskaitant asmeninio pobūdžio informaciją), siūlomais pakeitimais siekiama užtikrinti šių asmenų teisės į asmens duomenų apsaugą ir visuomenės teisės žinoti balansą.

Pažymėtina, kad kitose Europos Sąjungos valstybėse kandidatų asmens duomenys, surinkti rinkimų proceso metu, skelbiami neilgą laikotarpį, pavyzdžiui, iki kadencijos pabaigos (Latvijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje). Vokietijoje išrinktų kandidatų duomenys skelbiami 6 mėnesius po rinkimų rezultatų paskelbimo. Kai kuriose Europos Sąjungos valstybėse narėse net ir asmens duomenų saugojimo terminai yra pakankamai trumpi, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje kandidatų dokumentai su asmens duomenimis saugomi vienerius metus, Švedijoje ‒ 5 metus po kadencijos pabaigos, Lenkijoje ir Suomijoje – 10 metų.

Todėl įstatymų projektuose siekiama sureguliuoti jautriausią sritį – kandidatų asmens duomenų viešą skelbimą internete, įskaitant tokio skelbimo terminus. Atsižvelgiant į kitų Europos Sąjungos valstybių praktiką, siūlomas viešo skelbimo terminas 100 metų yra tinkamas ir leis pasiekti norimus tikslus tiek kandidatų teisės į asmens duomenų apsaugą, tiek ir visuomenės teisės žinoti atžvilgiu. Vyriausiosios rinkimų komisijos svetainėje 100 metų būtų skelbiama informacija apie rinkimuose dalyvavusių asmenų vardus ir pavardes, rinkimų rezultatus ir kandidatus iškėlusius politinius ar visuomeninius judėjimus. Praėjus minėtam laikotarpiui, visi suinteresuoti asmenys (žiniasklaidos atstovai, mokslininkai ir t.t.) ir toliau galės prieiti prie šių duomenų, nors jie viešai ir nebus skelbiami. Duomenys ir toliau bus saugomi VRK, todėl suinteresuoti asmenys galės gauti anksčiau viešai skelbtą informaciją pasikreipę į VRK. Suinteresuotiems asmenims tokia informacija bus suteikiama pagal jų prašymą. Taigi, pasibaigus asmens duomenų skelbimo nustatytiems terminams, duomenys apie kandidatus, rinkimų rezultatai ir toliau bus saugomi VRK. Saugojimo terminus savo vidiniais dokumentais nustatys VRK. Pasibaigus asmens duomenų saugojimo terminui, duomenys bus archyvuojami teisės aktų nustatyta tvarka ir perduodami valstybės archyvui.

 

Balsavimo rezultatai:

už – 1, prieš – 3, susilaikė – 2.

3.

Seimo narys

Jurgis Razma

2020-01-09

21

 

 

 

Siūlau įstatymo projektu keičiamo 45 straipsnyje vietoj skaičių ir žodžių „10 metų“ įrašyti žodį „neterminuotai“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:

45 straipsnis. Kandidatų ir kandidatų sąrašų paskelbimas

Likus ne mažiau kaip 30 dienų iki rinkimų, Vyriausioji rinkimų komisija savo interneto svetainėje paskelbia rinkimuose dalyvaujančių partijų ir koalicijų kandidatų sąrašus ir duomenis apie juose įrašytus kandidatus (kiekvieno kandidato vardą, pavardę, iškėlusią partiją), kandidatų sąrašams burtais suteiktus rinkimų numerius, šių sąrašų kandidatų rinkimų numerius, taip pat vienmandatėse rinkimų apygardose išsikėlusius ir iškeltus kandidatus (vardą, pavardę, iškėlusią partiją arba kad išsikėlė pats). Vyriausioji rinkimų komisija kandidatų į Seimo narius pažymėjimus su juose įrašytais kandidatų rinkimų numeriais perduoda atstovui rinkimams. Kandidato rinkimų numeris jo suteikimo momentu yra tapatus kandidato eilės numeriui keliamų kandidatų sąraše (jungtiniame sąraše). Suteiktas kandidato rinkimų numeris negali būti keičiamas iki rinkimų galutinių rezultatų oficialaus paskelbimo. Šiame straipsnyje nurodyta informacija nuo jos paskelbimo dienos Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje skelbiama neterminuotai 10 metų.“

Nepritarti

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas yra tiesioginio taikymo teisės aktas, todėl nuo 2018 m. gegužės 25 d. duomenų tvarkymas Lietuvoje turi atitikti Reglamente nustatytą teisinį reguliavimą. Viešinant (skelbiant internete) asmens duomenis turi būti laikomasi visų su asmens duomenų tvarkymu susijusių principų. Reglamento 5 str. 1 d. b) p. įtvirtintas tikslo apribojimo principas, kuris reiškia, kad asmens duomenys renkami nustatytais, aiškiai apibrėžtais bei teisėtais tikslais ir toliau netvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu; tolesnis duomenų tvarkymas archyvavimo tikslais viešojo intereso labui, mokslinių ar istorinių tyrimų tikslais arba statistiniais tikslais pagal 89 str.1 d. nėra laikomas nesuderinamu su pirminiais tikslais. Reglamento 5 str. 1 d. e) p. įtvirtintas duomenų saugojimo trukmės principas taip pat suponuoja dėl duomenų saugojimo termino nustatymo būtinumo: duomenys turi būti laikomi tokia forma, kad duomenų subjektų tapatybę būtų galima nustatyti ne ilgiau, nei tai yra būtina tais tikslais, kuriais asmens duomenys yra tvarkomi.

Sprendžiant, ar tam tikrus asmens duomenis galima skelbti viešai, turi būti įvertintos pasekmės, kurias sukels toks asmens duomenų tvarkymas. Viešai paskelbti asmens duomenys tampa prieinami neapibrėžtam ratui asmenų, t. y. ne tik tiems asmenims, kurie turi teisėtą interesą tokius asmens duomenis gauti. Taip pat vertinama ir tai, kad tam tikrais atvejais viešas asmens duomenų paskelbimas gali sulaikyti asmenį nuo galimybės teisėtai pasinaudoti jam teisės aktais numatytomis teisėmis. Atsižvelgiant į tai, vertinama, ar siekiamų tikslų negalima pasiekti viešai neskelbiant asmens duomenų. Europos Teisingumo Teismas 2010 m. lapkričio 9 d. sprendime sujungtose bylose C92/09 ir C-93/09 yra pažymėjęs, kad skaidrumo principas leidžia piliečiams artimiau dalyvauti sprendimų priėmimo procese, taip pat garantuoja didesnį valdymo teisėtumą ir veiksmingumą bei aukštesnį atskaitomybės piliečiams mastą demokratinėje sistemoje, tačiau tuo pačiu pažymėjo, kad automatiškai teikti pirmenybės skaidrumo tikslui, palyginus su teise į asmens duomenų apsaugą, negalima, net jei tai susiję su svarbiais ekonominiais interesais (68 ir 85 paragrafai).

Reglamentas kelia reikalavimus teisės aktams, kuriais siekiama įtvirtinti tam tikrus apribojimus, pvz., kai numatomas asmens duomenų viešinimas. Asmens duomenys negali būti toliau tvarkomi (skelbiami), jei yra pasiektas šių duomenų tvarkymo tikslas. Duomenų tvarkymo (skelbimo) termino nebuvimas prieštarautų Reglamento nustatytiems duomenų tvarkymo principams.  Todėl įstatymų leidėjas, esant aiškiai nustatytam duomenų tvarkymo tikslui, teisės aktuose turi nustatyti kandidatų duomenų skelbimo ir saugojimo terminus. Atsižvelgiant į tai, kad apie kandidatus yra skelbiama nemažos apimties informacija (įskaitant asmeninio pobūdžio informaciją), siūlomais pakeitimais siekiama užtikrinti šių asmenų teisės į asmens duomenų apsaugą ir visuomenės teisės žinoti balansą.

Pažymėtina, kad kitose Europos Sąjungos valstybėse kandidatų asmens duomenys, surinkti rinkimų proceso metu, skelbiami neilgą laikotarpį, pavyzdžiui, iki kadencijos pabaigos (Latvijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje). Vokietijoje išrinktų kandidatų duomenys skelbiami 6 mėnesius po rinkimų rezultatų paskelbimo. Kai kuriose Europos Sąjungos valstybėse narėse net ir asmens duomenų saugojimo terminai yra pakankamai trumpi, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje kandidatų dokumentai su asmens duomenimis saugomi vienerius metus, Švedijoje ‒ 5 metus po kadencijos pabaigos, Lenkijoje ir Suomijoje – 10 metų.

Įstatymų projektuose siekiama sureguliuoti jautriausią sritį – kandidatų asmens duomenų viešą skelbimą internete, įskaitant tokio skelbimo terminus. Atsižvelgiant į kitų Europos Sąjungos valstybių praktiką, siūlomas plačios apimties informacijos apie kandidatą viešo skelbimo terminas - 10 metų yra tinkamas. Tuo labiau, kad Vyriausiosios rinkimų komisijos svetainėje 100 metų būtų skelbiama informacija apie rinkimuose dalyvavusių asmenų vardus ir pavardes, rinkimų rezultatus ir kandidatus iškėlusius politinius ar visuomeninius judėjimus. Praėjusias minėtam laikotarpiui, visi suinteresuoti asmenys (žiniasklaidos atstovai, mokslininkai ir t.t.) ir toliau galės prieiti prie šių duomenų, nors jie viešai ir nebus skelbiami. Duomenys ir toliau bus saugomi VRK, todėl suinteresuoti asmenys galės gauti anksčiau viešai skelbtą informaciją pasikreipę į VRK. Suinteresuotiems asmenims tokia informacija bus suteikiama pagal jų prašymą.

Taigi, pasibaigus asmens duomenų skelbimo nustatytiems terminams, duomenys apie kandidatus, rinkimų rezultatai ir toliau bus saugomi VRK. Saugojimo terminus savo vidiniais dokumentais nustatys VRK. Pasibaigus asmens duomenų saugojimo terminui, duomenys bus archyvuojami teisės aktų nustatyta tvarka ir perduodami valstybės archyvui.

Balsavimo rezultatai:

už – 1, prieš – 3, susilaikė – 2.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Guoda Burokienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Rasa Mačiulytė