LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 551 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3708
2020-01-15 Nr. 107-P- 3
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas: Juozas Imbrasas, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Simonas Gentvilas, Kęstutis Mažeika, Petras Nevulis, Paulius Saudargas, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė, Aistė Gedvilienė, Andrius Mazuronis;
komiteto biuro darbuotojai: vedėja: Birutė Pūtienė, patarėjai: Jolita Jakučionytė, Rasa Liucija Matusevičiūtė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė.
kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos atstovai J. Grigaravičienė, R. Sakalauskas, D. Židonytė, V. Kalesinskienė, A. Palubinskienė, LVTA atstovai B. Miežutavičius, V. Ramonas, B. Vilienė, LKATA atstovės A. Kuckaitė, M. Lippa, LPK atstovė R. Radavičienė, PPAR atstovas G. Vinikaitis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
1 |
|
|
1. Atkreiptinas dėmesys, kad Aplinkos apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 12 punkte yra apibrėžta sąvoka „ūkinė veikla“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje vietoj žodžio „veiklos“ nereikėtų įrašyti keičiamame įstatyme apibrėžtos ir vartojamos sąvokos „ūkinės veiklos“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje vartojamai formuluotei „vykdyti veiklą ir (ar) veiklos vykdymo ir (ar) veiklos užbaigimo“ bei 7 dalies 1 punktui, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 ir 5 dalims ir kitoms projekto nuostatoms, kuriose vartojamas žodis „veikla“. |
Pritarti |
Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnį tikslinti taip: 3 dalis: „<...>leidimas yra keičiamas dėl priežasčių, nesusijusių su eksploatuojamo įrenginio ar įrenginyje vykdomos ūkinės veiklos pakeitimu ar išplėtimu, gali būti išduodami tik esant galiojančiam atsakingosios institucijos sprendimui ar atrankos išvadai.<...>“ 4 dalis – po žodžių „turi atitikti sprendime nustatytas sąlygas ir sprendime ir (ar)“ papildyti žodžiu „atrankos“ ir tikslinti taip: „<...> trečiojoje dalyje nurodyti leidimai turi atitikti sprendime nustatytas sąlygas ir sprendime ir (ar) atrankos išvadoje nurodytą ūkinės veiklos mastą ir charakteristikas<...>“ 5 dalis: „Fizinis ar juridinis asmuo, planuojantis, vykdantis ar užbaigiantis ūkinę veiklą, privalo užtikrinti, kad būtų įgyvendintos sprendime nustatytos sąlygos, sprendime ir (ar) atrankos išvadoje nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti pasirengimo vykdyti ūkinę veiklą ir (ar) ūkinės veiklos vykdymo ir (ar) ūkinės veiklos užbaigimo etapuose.“ 7 dalies 1 punktas: „1) atitinka sprendime ar atrankos išvadoje nurodytą ūkinės veiklos mastą ir charakteristikas;“. Projekto 2 straipsniu keičiamo 19 straipsnio 5 dalį tikslinti taip: „Fizinis ar juridinis asmuo, eksploatuojantis
ūkinės veiklos objektą ar vykdantis ūkinę veiklą, kai nereikalingas leidimas,
privalo laikytis Projekto 3 straipsniu keičiamą 191 straipsnį tikslinti taip: 2 dalis: „<...> galutinai nutraukdamas ūkinę veiklą, imasi priemonių, būtinų taršos grėsmei išvengti ir eksploatavimo vietos būklei tinkamai atkurti.“ 8 dalies 5 punktas: „5) TIPK paraiška pateikta ūkinei veiklai, kuri uždrausta įstatymais;“ 8 dalies 7 punktas: „7) neįgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios;“ 10 dalies 4 punktas: „4) po sprendimo priimti TIPK paraišką priėmimo paaiškėja, kad TIPK paraiška pateikta ūkinei veiklai, kuri uždrausta įstatymais;“ 10 dalies 5 punktas: „<...> paaiškėja, kad Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta, kad ūkinė veikla jau vykdoma ar ūkinės veiklos pakeitimas jau atliktas neteisėtai ir pažeidimas nepašalintas.“ 15 dalis: „<...> Panaikinus TIPK leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones užtikrinant, kad nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“ Projekto 4 straipsniu keičiamą 192 straipsnį tikslinti taip: 5 dalies 5 punktas: „5) paraiška pateikta ūkinei veiklai, kuri uždrausta įstatymais;“ 5 dalies 7 punktas: „7) neįgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios;“ 7 dalies 4 punktas: „4) po sprendimo priimti paraišką taršos leidimui gauti priėmimo paaiškėja, kad paraiška taršos leidimui gauti pateikta ūkinei veiklai, kuri uždrausta įstatymais;“ 7 dalies 5 punktas: „5) <...> paaiškėja, kad Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta, kad ūkinė veikla jau vykdoma ar ūkinės veiklos pakeitimas atliktas neteisėtai ir pažeidimas nepašalintas.“ 9 dalies 1 punktas: „1) fizinio ar juridinio asmens prašymu, jei dėl ūkinės veiklos pakeitimo nelieka prievolės turėti atitinkamą taršos leidimo specialiąją dalį (dalis).“ 12 dalis: „<...>Panaikinus taršos leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones užtikrinant, kad nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
3 |
|
|
2. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 13 dalyje tikslintina nuoroda „šio straipsnio vienuoliktojoje dalyje“, nes TIPK leidimo keitimo sąlygos yra nustatytos šio straipsnio 12 dalyje. |
Pritarti |
Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 13 dalį patikslinti: „Jei aplinkos ministro įgaliota institucija, atlikusi TIPK
leidimo sąlygų peržiūrą, nenustato bent vienos šio straipsnio
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
3 |
|
|
3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2 punkte vietoj nuorodos „šio straipsnio dvyliktosios dalies pirmojoje pastraipoje“ įrašytina nuoroda „šio straipsnio dvyliktojoje dalyje“. |
Pritarti |
Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2 punktą patikslinti: „ |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
4 |
|
|
4. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 8 dalis punktų neturi, todėl tikslinama keičiamo įstatymo 192 straipsnio 5 dalies 6 punkte ir 7 dalies 5 punkte pateikiama nuoroda. |
Pritarti |
Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 5 dalies 6 punktą tikslinti: „6) paraiška pateikta įrenginiui (jo daliai, keliems įrenginiams ar jų dalims) arba įrenginio pakeitimui, nurodytam šio straipsnio aštuntojoje dalyje, jei Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta <...>“ Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 7 dalies 5 punktą tikslinti: „5) po sprendimo priimti paraišką taršos leidimui gauti priėmimo, kai paraiška taršos leidimui gauti pateikta naujam įrenginiui arba įrenginio pakeitimui, nurodytam šio straipsnio aštuntojoje dalyje, paaiškėja, kad Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta <...>“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
4 |
|
|
5. Keičiamo įstatymo 192 straipsnio 9 dalies 4 punkte po žodžių „taršos leidimo sąlygas, susijusias“ įrašytinas žodis „su“.
|
Pritarti |
Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 9 dalies 4 punktą tikslinti: 4) <...> nustato, kad fizinis ar juridinis asmuo pažeidė taršos leidimo sąlygas, susijusias su kvapų valdymu, ir pateikia sprendimą <...>“ |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
4 |
|
|
6. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 10 dalyje tikslintina nuoroda „šio straipsnio aštuntojoje dalyje“, nes taršos leidimo keitimo sąlygos yra nustatytos šio straipsnio 9 dalyje. |
Pritarti |
Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 10 dalį tikslinti: „<...> Jei aplinkos ministro įgaliota institucija, atlikusi
taršos leidimo sąlygų peržiūrą, nenustato bent vienos šio straipsnio
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
4 |
|
|
7. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 2 punkte vietoj nuorodos „šio straipsnio devintosios dalies pirmojoje pastraipoje“ įrašytina nuoroda „šio straipsnio devintojoje dalyje“. |
Pritarti |
Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 2 punktą tikslinti: „ |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
4 |
|
|
8. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 9 dalis turi tik šešias struktūrines dalis - punktus. Atsižvelgiant į tai, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 3 punkte pateikiama nuoroda „šio straipsnio devintosios dalies 2, 3, 6, 7 ir 8 punktų“ tikslintina. |
Pritarti |
projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 3 punktą tikslinti: „<...>jei to reikia šio straipsnio devintosios dalies 2, 3 ir 6 punktų įgyvendinimui;“ |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
|
|
|
9. Pastebėtina, kad keičiamo įstatymo 126 straipsnio nuostatos turėtų būti derinamos su kartu teikiamo Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 pakeitimo įstatymo projekto reg Nr. XIIIP-3707 5 straipsnio nuostatomis. Be to, minėtame projekte yra atsisakoma nuostatų dėl aplinkai kenksmingos veiklos sustabdymo, taigi derinant abu įstatymo projektus turėtų būti keičiamas (pripažįstamas netekusiu galios) ir keičiamo įstatymo 127 straipsnis, nustatantis juridinių asmenų atsakomybė už nutarimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą nevykdymą. |
Pritarti |
Papildyti projektą naujais 8 ir 9 straipsniais, atitinkamai patikslinti projekto pavadinimą: „LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55, 126, 127 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 551 STRAIPSNIU ĮSTATYMAS“
„8 straipsnis. 126 straipsnio pakeitimas Pakeisti 126 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „126 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už privalomojo nurodymo neįvykdymą Neįvykdymas laiku Neįvykdymas laiku Neįvykdymas laiku Neįvykdymas laiku Neįvykdymas laiku Neįvykdymas laiku
„9 straipsnis. 127 straipsnio pakeitimas Pakeisti 127 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „127 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už neteisėtai atnaujintą įrenginio ar jo dalies eksploatavimą ar kitą veiklą, sustabdytą pagal aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno duotą privalomąjį nurodymą Įrenginio ar jo dalies eksploatavimo ar kitos veiklos (išskyrus atvejus nurodytus šio straipsnio trečioje dalyje), sustabdytos pagal aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno duotą privalomąjį nurodymą, neteisėtas atnaujinimas, užtraukia baudą nuo aštuonių šimtų penkiasdešimt iki vieno tūkstančio septynių šimtų eurų. Įrenginio ar jo dalies eksploatavimo ar kitos veiklos (išskyrus atvejus nurodytus šio straipsnio trečioje dalyje), sustabdytos pagal aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno duotą privalomąjį nurodymą, neteisėtas atnaujinimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo trijų tūkstančių iki dešimt tūkstančių eurų. Įrenginio ar jo dalies eksploatavimo ar kitos veiklos, sustabdytų vykdant aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno privalomąjį nurodymą, kuris buvo duotas dėl juridinio asmens vykdomo vandens, aplinkos oro, žemės ar kitų aplinkos komponentų teršimo dėl kurio masiškai žūsta gyvūnai ar augalai ir (ar) juridinis asmuo teršia aplinkos orą, žemę, vandenį ir tai kelia tiesioginį pavojų žmonių sveikatai ar gyvybei, atnaujinimas negavus aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno patvirtinimo apie tinkamą privalomajame nurodyme nurodytų sąlygų / priemonių įvykdymą, užtraukia baudą nuo trijų tūkstančių iki dešimt tūkstančių eurų
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
8 |
|
|
10. Projekto 8 straipsnio pavadinimas tikslintinas, vietoj žodžių „ir įgyvendinimas“ įrašant žodžius „įgyvendinimas ir taikymas“. |
Pritarti |
Projekto 10 straipsnio pavadinimą tikslinti: „10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
8 |
2,4,5 |
|
11. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 8 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse naudojamas žodžių junginys „Aplinkos apsaugos įstatymo“ taikomas ir šiuo metu galiojančiai Aplinkos apsaugos įstatymo redakcijai, ir projektu keičiamai Aplinkos apsaugos įstatymo redakcijai. Atsižvelgiant į tai nėra aiškios projekto 8 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse pateikiamos nuorodos į straipsnius ir jų dalyse nustatytus terminus. Projekto nuostatos tikslintinos. |
Pritarti |
Projekto 10 straipsnio 5 dalį tikslinti: „5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo neįvykdžius nutarimo stabdyti aplinkai kenksmingą veiklą, priimto iki 2020 m. gegužės 1 d. galiojusia Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka, Aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsniuose nurodytų leidimų galiojimas panaikinamas vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusia Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio keturioliktosios dalies 5 punkte arba iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusia Aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio vienuoliktosios dalies 5 punkte nurodyta sąlyga.“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
|
|
|
12. Siekiant įstatymuose vartojamų terminų suvienodinimo, projekto nuostatose turėtų būti vienodai vartojami kitų įstatymų pavadinimai. Atkreiptinas dėmesys, kad vienose projekto nuostatose vartojami pilni įstatymų pavadinimai su žodžiais „Lietuvos Respublikos“ (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymas, kitose – be šių žodžių (pavyzdžiui, Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymas). Reikėtų peržiūrėti projekto nuostatas ir suvienodinti įstatymų pavadinimų vartojimą. |
Pritarti |
Projekto 3 straipsniu keičiamo 191 straipsnio 8 dalies 6 punktą tikslinti: „6) TIPK paraiška pateikta įrenginiui (jo daliai, keliems įrenginiams ar jų dalims) arba įrenginio esminiam pakeitimui, nurodytam šio straipsnio vienuoliktojoje dalyje, jei Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta <...>“. Projekto 4 straipsniu keičiamo 192 straipsnio 5 dalies 6 punktą tikslinti: „6) paraiška pateikta įrenginiui (jo daliai, keliems įrenginiams ar jų dalims) arba įrenginio pakeitimui, nurodytam šio straipsnio aštuntojoje dalyje, jei Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta <...>“. |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 |
|
|
|
13. Atkreiptinas dėmesys, kad 2019 m. birželio 10 d. Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 191 ir 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-3550), kurio 1 straipsniu Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 2 dalis išdėstoma kiek kitaip nei teikiame projekte ir, kurio įsigaliojimas numatomas 2020 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje. |
Pritarti |
Projekto 3 straipsniu keičiamo 191 straipsnio 2 dalyje, kaip ir projekte Nr. XIIIP-3550, įrašyta: „<...> kurių apibrėžtį nustato aplinkos ministras,
suderinęs su žemės ūkio ir |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys Kęstutis Mažeika 2019-12-05 |
|
|
|
|
Argumentai: Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projektu siekiama sugriežtinti paraiškų TIPK leidimams gauti nepriėmimo, leidimų keitimo ar galiojimo panaikinimo pagrindus, kurie šiuo metu yra nepakankami, kad skatintų ūkio subjektu laikytis TIPK leidimuose nustatytų sąlygų ir (ar) aplinkosauginių teisės aktų reikalavimų.
Pasiūlymo tikslas – sukurti papildomą instrumentą, kuris padėtų užkirsti kelią pakartotiniams leidimo sąlygų pažeidimams ir vengimui nutraukti nustatytus pažeidimus, atsižvelgiant į projekte siūlomą įtvirtinti naują TIPK leidimo galiojimo panaikinimo pagrindą, kai leidimas panaikinamas, jei 3 kartus per metus nustatomi TIPK leidime nustatytų leistinos taršos, atliekų susidarymo ar laikymo normatyvų viršijimai, arba jei toks TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius, arba 3 kartus per metus nustatomi TIPK leidimo sąlygų pažeidimai, susiję su triukšmo arba kvapų normų viršijimu.
Pasiūlymo esmė – užkirsti kelią fiziniams ir juridiniams asmenims, kuriems dėl pakartotinių ar ilgai nenutrauktų pažeidimų buvo panaikintas TIPK leidimo galiojimas, iš karto po leidimo galiojimo panaikinimo gauti naują leidimą tai pačiai veiklai, t. y. nustatyti tam tikrą laikotarpį, kai negali būti priimama paraiška TIPK leidimui gauti. Toks ar panašus atgrasymo instrumentas, kai fiziniam ar juridiniam asmeniui panaikinus leidimo, licencijos ir pan. galiojimą, nustatomas apribojimas tam tikrą laiką gauti tokį patį leidimą ar licenciją arba verstis tam tikra veikla, taikomas nacionalinėje teisėje (Alkoholio kontrolės įstatymas, Įmonių bankroto įstatymas, Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymas, Žmonių palaikų laidojimo įstatymas ir kt.).
Pasiūlymas: Papildyti projekto 3 straipsniu keičiamo 191 straipsnio aštuntąją dalį 8 punktu: 8) fizinis asmuo ar juridinio asmens vadovas TIPK paraiškos pateikimo metu yra ar buvo ūkinės veiklos objektų ar įrenginių, kurių eksploatavimui jo vadovavimo ar ūkinės veiklos vykdymo metu buvo panaikintas TIPK leidimo galiojimas šio straipsnio keturioliktosios dalies 9 punkte nurodytu pagrindu, vadovu ar ūkinės veiklos vykdytoju ir nepraėjo penkeri metai nuo anksčiau turėto TIPK leidimo galiojimo panaikinimo dienos.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo narys Kęstutis Mažeika 2019-12-05 |
|
|
|
|
Argumentai: Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projektu siekiama sugriežtinti paraiškų taršos leidimams gauti nepriėmimo, leidimų keitimo ar galiojimo panaikinimo pagrindus, kurie šiuo metu yra nepakankami, kad skatintų ūkio subjektu laikytis taršos leidimuose nustatytų sąlygų ir (ar) aplinkosauginių teisės aktų reikalavimų.
Pasiūlymo tikslas – sukurti papildomą instrumentą, kuris padėtų užkirsti kelią pakartotiniams leidimo sąlygų pažeidimams ir vengimui nutraukti nustatytus pažeidimus, atsižvelgiant į projekte siūlomą įtvirtinti naują taršos leidimo galiojimo panaikinimo pagrindą, kai leidimas panaikinamas, jei 3 kartus per metus nustatomi taršos leidime nustatytų leistinos taršos, atliekų susidarymo ar laikymo normatyvų viršijimai, arba jei toks taršos leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius, arba 3 kartus per metus nustatomi taršos leidimo sąlygų pažeidimai, susiję su kvapų normų viršijimu.
Pasiūlymo esmė – užkirsti kelią fiziniams ir juridiniams asmenims, kuriems dėl pakartotinių ar ilgai nenutrauktų pažeidimų buvo panaikintas taršos leidimo galiojimas, iš karto po leidimo galiojimo panaikinimo gauti naują leidimą tai pačiai veiklai, t. y. nustatyti tam tikrą laikotarpį, kai negali būti priimama paraiška taršos leidimui gauti. Toks ar panašus atgrasymo instrumentas, kai fiziniam ar juridiniam asmeniui panaikinus leidimo, licenzijos ir pan. galiojimą, nustatomas apribojimas tam tikrą laiką gauti tokį patį leidimą ar licenciją arba verstis tam tikra veikla, taikomas nacionalinėje teisėje (Alkoholio kontrolės įstatymas, Įmonių bankroto įstatymas, Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymas, Žmonių palaikų laidojimo įstatymas ir kt.).
Pasiūlymas: Papildyti projekto 4 straipsniu keičiamo 192 straipsnio penktąją dalį 8 punktu: 8) fizinis asmuo ar juridinio asmens vadovas paraiškos pateikimo metu yra ar buvo ūkinės veiklos objektų ar įrenginių, kurių eksploatavimui jo vadovavimo ar ūkinės veiklos vykdymo metu buvo panaikintas taršos leidimo galiojimas šio straipsnio vienuoliktosios dalies 9 punkte nurodytu pagrindu, vadovu ar ūkinės veiklos vykdytoju ir nepraėjo penkeri metai nuo anksčiau turėto taršos leidimo galiojimo panaikinimo dienos.
|
Pritarti |
|
3. |
Seimo narys Kęstutis Mažeika 2020-01-14 |
|
|
|
|
Argumentai: Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projektu siekiama sugriežtinti paraiškų TIPK ir taršos leidimams gauti nepriėmimo, leidimų keitimo ar galiojimo panaikinimo pagrindus ir kitus reikalavimus, kurie šiuo metu yra nepakankami, kad skatintų ūkio subjektu laikytis TIPK ar taršos leidimuose nustatytų sąlygų ir (ar) aplinkosauginių teisės aktų reikalavimų. Pasiūlymo tikslas – įtvirtinti pareigą aplinkos ministro įgaliotoms institucijoms iki įrenginio eksploatavimo pradžios patikrinti, ar TIPK arba taršos leidimą turintis asmuo tinkamai pasiruošė įrenginio eksploatavimui, kad galėtų įvykdyti leidime nurodytas sąlygas.
Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo 19 straipsnio pirmąją dalį ir ją išdėstyti taip: „Fizinis asmuo, juridinis asmuo ar jo padalinys (įskaitant užsienio valstybės juridinį asmenį ir kitą organizaciją, taip pat jų padalinį) (toliau šiame straipsnyje ir šio įstatymo 191, 192 ir 193 straipsniuose – fizinis ar juridinis asmuo), prieš pradėdamas eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, privalo šio ir kitų įstatymų nustatytais atvejais gauti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, taršos leidimą ar kitą leidimą (toliau – leidimas) arba įrenginį įregistruoti. Apie planuojamą ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas, eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią fizinis ar juridinis asmuo turi aplinkos ministro nustatyta tvarka informuoti aplinkos ministro įgaliotą instituciją. Aplinkos ministro įgaliota institucija prieš fiziniam ar juridiniam asmeniui pradedant ūkinės veiklos objekto eksploatavimą ir ūkinės veiklos vykdymą aplinkos ministro nustatyta tvarka patikrina, ar ūkinės veiklos objekte įgyvendintos leidime nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki veiklos vykdymo pradžios. Ūkinės veiklos objekto eksploatavimas ir (ar) ūkinės veiklos vykdymas gali būti pradėtas tik aplinkos ministro nustatyta tvarka įsitikinus, kad ūkinės veiklos objektas atitinka leidime nurodytas sąlygas, kurios privalo būti įgyvendintos iki veiklos vykdymo pradžios. Toks patikrinimas nemažina fizinio ar juridinio asmens atsakomybės dėl leidime nurodytų sąlygų laikymosi.“ |
Pritarti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2019-11-13 |
|
|
|
|
Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 551 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-3708 ir Komiteto išvadai.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2019-11-13 |
|
|
|
|
Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam komitetui projektą tobulinti, atsižvelgiant į pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas:
7.1. Sprendimas: Pritarti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 15, 19, 191, 192, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 551 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-3708 ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė - 0
9. Komiteto paskirti pranešėjai: V. Vingrienė
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 15, 19, 191, 192, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 551 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-3708(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Juozas Imbrasas
Patarėjas Audrius Želvys