1.
|
Seimo narė Guoda Burokienė,
2020-05-12
|
5
|
|
|
|
Argumentai:
Siūlau vietoj įstatymo projekto 5 straipsniu siūlomo
keisti Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 15 straipsnio
keisti atitinkamai 18 straipsnyje numatytą teisinį reguliavimą. Galiojantis
15 straipsnio reguliavimas yra pakankamas, todėl jį keisti nėra būtinybės „15
str. Asmuo, nustojęs dirbti valstybinėje tarnyboje, vienus metus negali
dirbti juridiniame asmenyje, su kurio veiklos priežiūra ir kontrole
per paskutinius vienus darbo metus buvo tiesiogiai susijusios jo
tarnybinės pareigos arba dėl kurio rengiant, svarstant ar
priimant sprendimus jis dalyvavo, įskaitant sprendimus konkurso ar
kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.“
Siūlau 18 straipsnyje atsisakyti deklaratyvaus vertinamojo
požymio, dėl kurio straipsnio taikymas šiuo metu yra apsunkintas ir
VTEK jo faktiškai nėra taikiusi. VTEK pareiga įvertinti kiekvieną
situaciją (tame tarpe ir apribojimus dirbti pasibaigus tarnybai) viešojo ir
privataus intereso pusiausvyros aspektu bei interesų konflikto regimybės
aspektu kyla iš įstatyme numatytų VTEK įgaliojimų. Todėl išbraukus
vertinamąjį požymį VTEK turės pareigą minėtais aspektais vertinti išimčių
taikymo galimybę, o ne nustatinėti kaip apribojimų taikymas gali pakenkti visuomenės ar
valstybės interesams (ko iš esmės padaryti
neįmanoma).
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
5 straipsnis. 158
straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„15 straipsnis. Apribojimai
dirbti
Asmuo, nustojęs dirbti
valstybinėje tarnyboje, vienus metus negali
dirbti privačiame juridiniame asmenyje, jeigu per paskutinius
vienus darbo valstybinėje tarnyboje metus jis tiesiogiai rengė, svarstė ar
priėmė sprendimus, susijusius su šio privataus juridinio asmens veiklos
priežiūra ar kontrole, arba jis tiesiogiai rengė, svarstė ar priėmė
sprendimus, kuriais šiam privačiam juridiniam asmeniui buvo skirta lėšų iš
Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybių biudžetų ir pinigų fondų, ar
kitus su turtu susijusius sprendimus.
18 straipsnis. Apribojimų netaikymas
VTEK konkrečiais atvejais gali priimti sprendimą dėl šio įstatymo 15,
16 ir 17 straipsniuose nustatytų apribojimų taikymo išimčių, kai
apribojimų taikymas gali pakenkti visuomenės ar valstybės interesams.“
|
Iš dalies pritarti
|
* Nepritarti G. Burokienės siūlymui atsisakyti galiojančio įstatymo
15 straipsnio keitimo. Komitete įvertinus VTEK ir Transparency international
Lietuvos skyrius VVSK posėdyje išsakytą poziciją nuspręsta, kad 2020-05-11
posėdyje Komiteto pasiūlyta 15 straipsnio redakcija įtvirtina pakankamai
griežtą ir teisingą mechanizmą. Tuo pačiu patikslinus įstatymo 18 straipsnį
sudaroma galimybė VTEK vadovaujantis aiškiais kriterijais į kiekvieną „atšalimo“
pasibaigus tarnybai situaciją pažiūrėti individualiai ir įvertinti viešųjų ir
privačių interesų galimo susikirtimo ir kitas rizikas.
* Iš dalies pritarti G. Burokienės siūlymui dėl 18 straipsnio keitimo,
į 18 straipsnį papildomai įtraukiant kriterijus, kuriais vadovaujantis VTEK
vertins „atšalimo“ laikotarpio netaikymo pagrįstumą.
* Šį sprendimą laikyti galutiniu Komiteto sprendimu dėl 18 straipsnio
turinio (vietoj 2020-05-11 sprendimo dėl 18 straipsnio turinio).
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 6 straipsniu:
„6 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„18 straipsnis. Apribojimų netaikymas
1. VTEK konkrečiais atvejais, gavusi asmens
prašymą, atsižvelgdama į šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas
deklaruojančių asmenų pareigas, įvertinusi prašymą pateikusio asmens nurodytas
aplinkybes, VTEK surinktus dokumentus ar informaciją bei juridinių asmenų
teisinę formą, sprendimų turinį, asmens pareigų pobūdį, tarnybines (darbo)
funkcijas ir atsakomybės laipsnį, gali priimti sprendimą dėl šio įstatymo 15
straipsnyje nustatyto apribojimo taikymo išimčių, jeigu tai neprieštarauja
šio įstatymo paskirčiai bei kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems
tarnybinės etikos ir elgesio normas.
2. VTEK konkrečiais atvejais, gavusi asmens prašymą, įvertinusi
prašymą pateikusio asmens nurodytas aplinkybes, VTEK surinktus dokumentus ar
informaciją, gali priimti sprendimą dėl šio įstatymo 15, 16 ir 17
straipsniuose nustatytų apribojimų taikymo išimčių, kai apribojimų taikymas
gali pakenkti visuomenės ar valstybės interesams.“
Atitinkamai pernumeruoti kitus
įstatymo projekto straipsnius.
|
2.
|
Seimo narė Guoda Burokienė,
2020-05-12
|
|
|
|
I
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad vietoj įstatymo 15
straipsnio atitinkamai siūlau keisti 18 straipsnį, būtina patikslinti ir
įstatymo projekto pavadinimą.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį
išdėstyti taip:
„ LIETUVOS
RESPUBLIKOS
VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-371
5, 10, 11, 13, 158 IR 23
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
|
Iš dalies pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį
išdėstyti taip:
„ LIETUVOS
RESPUBLIKOS
VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-371
5, 10, 11, 13, 15, 18 IR 23
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
|