53
|
3
4
|
|
Argumentai:
Siūlymas jungti
Radiacinės saugos centrą prie institucijos, kuri iki šiol vykdė visai kitas
funkcijas, yra visiškai nelogiškas ir prasilenkia su pasauline praktika.
Pradėjus veikti Astravo atominei elektrinei bus būtinas greitas sprendimų
priėmimas, reakcija branduolinių ar radiologinių avarijų atveju. Prijungus
Radiacinės saugos centrą prie Nacionalinio visuomenės sveikatos centro
sprendimai turės pereiti sudėtingesnį biurokratinį mechanizmą. Tapsime
vienintelė Europos Sąjungos valstybe, kurioje už radiacine saugą bus
atsakinga niekada tokios veiklos nevykdžiusi institucija, neturinti
įgaliojimų veikti nei iš Europos Komisijos, nei iš Pasaulio sveikatos
organizacijos, nei iš Tarptautinės atominės energetikos agentūros, kitaip nei
šių organizacijų pripažįstamas Radiacinės saugos centras. Atsižvelgiant į tai
kas išdėstyta, reikalinga atitinkamai patikslinti Įstatymo projekto
nuostatas.
Pasiūlymas:
Pakeisti 53 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1. Pakeisti
53 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Branduolinės energetikos objektų sanitarinės
apsaugos zonoje galima kita įstatymų leidžiama veikla, nesusijusi su
branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo
nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, tik gavus
energetikos ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro,
Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos nustatyta tvarka visų
branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje veiklą vykdančių
licencijų turėtojų (kaip apibrėžta Branduolinės energijos įstatyme) ir Radiacinės
saugos centro Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos
apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės
sveikatos centras) pritarimus numatomai veiklai.“
2. Pakeisti 53 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„4. Radiacinės saugos centras Nacionalinis
visuomenės sveikatos centras nepritaria šio straipsnio 3 dalyje
nurodytai numatomai veiklai, jeigu, pateikus sveikatos apsaugos ministro
nustatyta tvarka atliktą šio straipsnio 3 dalyje nurodytoje veikloje
dalyvaujančių gyventojų apšvitos dozių vertinimą, nustatoma, kad jų gaunamos
apšvitos dozės gali viršyti sveikatos apsaugos ministro gyventojams
nustatytas apribotąsias dozes; licencijos turėtojas – jeigu šio straipsnio 3
dalyje nurodyta veikla sutrikdys branduolinės energetikos objektų veiklą,
trukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės
parengties reikalavimus ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų
statybos ir griovimo, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro
tvarkymo darbus. Licencijos turėtojas pritaria šio straipsnio 3 dalyje
nurodytai numatomai veiklai tik gavęs Valstybinės atominės energetikos saugos
inspekcijos sutikimą. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija sutinka
dėl licencijos turėtojo pritarimo tik įsitikinusi, kad bus užtikrintas
branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties
reikalavimų įgyvendinimas, o tais atvejais, kai šiems reikalavimams
įgyvendinti būtinos kompensavimo priemonės, – kad šios priemonės įdiegtos.“
|