Projektas Nr. XIVP-4257(2)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KARO PRIEVOLĖS ĮSTATYMO NR. I-1593 3, 5, 7, 13, 231, 24 ir 28 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2024 m.                        d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Papildyti 3 straipsnio 1 dalį 7 punktu:

7) asmenys, kurie, be Lietuvos Respublikos pilietybės, turi ir į Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę.“

 

2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atliekantys karo prievolininkai Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo nustatyta tvarka aprūpinami apranga, maistu ir tarnybine gyvenamąja patalpa, jiems mokamos privalomosios pradinės karo tarnybos kariams nustatytos išmokos buitinėms išlaidoms ir premijos, taikomos socialinės garantijos.“

 

3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-12-06:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė suponuoja nelogišką ir nepagrįstą reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas kitu nei šiame punkte nurodytu pagrindu nebūtų laikomas pakankamu asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos pagrindu. Atsižvelgiant į aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus dėl galimo dvigubą pilietybę turinčių asmenų pažeidžiamumo, akivaizdu, kad projektu siekiama nustatyti dvi asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos alternatyvas: 1) kai asmuo netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba 2) turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4, 5, 6 ir 7 straipsniuose atliekamiems atitinkamų keičiamo įstatymo nuostatų pakeitimams.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

„3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1)  jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas arba kai jis, be Lietuvos Respublikos pilietybę pilietybės, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

4 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 13 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-12-06:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė suponuoja nelogišką ir nepagrįstą reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas kitu nei šiame punkte nurodytu pagrindu nebūtų laikomas pakankamu asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos pagrindu. Atsižvelgiant į aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus dėl galimo dvigubą pilietybę turinčių asmenų pažeidžiamumo, akivaizdu, kad projektu siekiama nustatyti dvi asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos alternatyvas: 1) kai asmuo netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba 2) turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4, 5, 6 ir 7 straipsniuose atliekamiems atitinkamų keičiamo įstatymo nuostatų pakeitimams.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

„4 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 13 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1)  jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas arba kai jis, be Lietuvos Respublikos pilietybę pilietybės, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

5 straipsnis. 231 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 231 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Į kitą tarnybą rezerve gali būti šaukiami karo prievolininkai dalyvauti mokymuose ar pratybose iki 14 dienų per metus, vykdyti Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir Lietuvos Respublikos karinės jėgos naudojimo statuto 9 straipsnio 1 dalyje nustatytų užduočių bei atlikti karo tarnybos mobilizacijos ir karo padėties metu. Karo prievolininkai pagrindiniam kariniam parengtumui įgyti su jų sutikimu gali būti siunčiami į kitos, negu numatyta šioje dalyje, trukmės mokymus ar pratybas. Mokymų ir pratybų programas, trukmę ir periodiškumą nustato Lietuvos kariuomenės vadas.

2. Pakeisti 231 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-12-06:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė suponuoja nelogišką ir nepagrįstą reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas kitu nei šiame punkte nurodytu pagrindu nebūtų laikomas pakankamu asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos pagrindu. Atsižvelgiant į aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus dėl galimo dvigubą pilietybę turinčių asmenų pažeidžiamumo, akivaizdu, kad projektu siekiama nustatyti dvi asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos alternatyvas: 1) kai asmuo netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba 2) turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4, 5, 6 ir 7 straipsniuose atliekamiems atitinkamų keičiamo įstatymo nuostatų pakeitimams.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

„5 straipsnis. 231 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 231 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Į kitą tarnybą rezerve gali būti šaukiami karo prievolininkai dalyvauti mokymuose ar pratybose iki 14 dienų per metus, vykdyti Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir Lietuvos Respublikos karinės jėgos naudojimo statuto 9 straipsnio 1 dalyje nustatytų užduočių bei atlikti karo tarnybos mobilizacijos ir karo padėties metu. Karo prievolininkai pagrindiniam kariniam parengtumui įgyti su jų sutikimu gali būti siunčiami į kitos, negu numatyta šioje dalyje, trukmės mokymus ar pratybas. Mokymų ir pratybų programas, trukmę ir periodiškumą nustato Lietuvos kariuomenės vadas.“

2. Pakeisti 231 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas arba kai jis, be Lietuvos Respublikos pilietybę pilietybės, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

6 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-12-06:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė suponuoja nelogišką ir nepagrįstą reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas kitu nei šiame punkte nurodytu pagrindu nebūtų laikomas pakankamu asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos pagrindu. Atsižvelgiant į aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus dėl galimo dvigubą pilietybę turinčių asmenų pažeidžiamumo, akivaizdu, kad projektu siekiama nustatyti dvi asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos alternatyvas: 1) kai asmuo netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba 2) turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4, 5, 6 ir 7 straipsniuose atliekamiems atitinkamų keičiamo įstatymo nuostatų pakeitimams.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

„6 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas arba kai jis, be Lietuvos Respublikos pilietybę pilietybės, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

7 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 28 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-12-06:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Pažymėtina, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė suponuoja nelogišką ir nepagrįstą reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas kitu nei šiame punkte nurodytu pagrindu nebūtų laikomas pakankamu asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos pagrindu. Atsižvelgiant į aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus dėl galimo dvigubą pilietybę turinčių asmenų pažeidžiamumo, akivaizdu, kad projektu siekiama nustatyti dvi asmens paleidimo iš nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos alternatyvas: 1) kai asmuo netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba 2) turėdamas Lietuvos Respublikos pilietybę, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotė tikslintina. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4, 5, 6 ir 7 straipsniuose atliekamiems atitinkamų keičiamo įstatymo nuostatų pakeitimams.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

„7 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 28 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės dėl to, kad, turėdamas arba kai jis, be Lietuvos Respublikos pilietybę pilietybės, įgyja į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 36 straipsnio 121 dalyje nurodytą sąrašą įtrauktų valstybių pilietybę ar paaiškėja, kad turi tokios valstybės pilietybę;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja nuo 2025 m. sausio 1 d.

2. Krašto apsaugos ministras iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą

 

 

Respublikos Prezidentas