LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMONIŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS ĮSTATYMO
NR. I-1553 PAPILDYMO 321 STRAIPSNIU ĮSTATYMo
PROJEKTO NR. XIIIP-4675
2020-03-31 Nr. 111-P-7
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, komiteto pirmininko pavaduotojas R. Martinėlis, komiteto nariai K. Bartkevičius, I. Degutienė, D. Kaminskas, J. Liesys, A. Kirkutis, A. Širinskienė (pavaduojanti L. Matkevičienę), A. Matulas, A. Vinkus.
Komiteto biuras: Biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, padėjėja M. Neverkevičienė.
Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-30 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Atsižvelgiant į tai, kad sveikatos priežiūros įstaigos gali būti ne tik viešosios, bet ir biudžetinės įstaigos, kurių darbo apmokėjimo sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas, ir įvertinus tai, kad šiame įstatyme nėra numatytų priedo kaip darbo užmokesčio dalies mokėjimo, siūlytina įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 32(1) straipsnio 1 dalyje numatyti ne darbo užmokesčio priedų mokėjimą sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, bet pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų (biudžetinių įstaigų darbuotojams) bei mėnesinės algos (viešųjų įstaigų darbuotojams) didinimą nuo 50 iki 100 procentų. Pažymėtina, kad galimybė nustatyti didesnę pastovios dalies koeficientą tam tikrų profesijų asmenims yra numatyta ir Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 7 straipsnio 8 dalyje. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintina įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 32(1) straipsnio 2 dalis.
|
Pritarti
|
Komitetas siūlo keisti Projekto 1 straipsnį (žr. Komiteto 1 pasiūlymą). |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-30 |
1 |
|
|
2. Projekte siūloma nustatyti, kad sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams mokamas nuo 50 iki 100 procentų jų pastoviosios darbo užmokesčio dalies dydžio priedas, tačiau visiškai neatskleisti kriterijai, lemiantys konkretų algos pakėlimo dydį nurodytame intervale, t. y. įstatymas suponuoja visišką sveikatos priežiūros įstaigos vadovo subjektinę teisę savo nuožiūra nustatyti jo vadovaujamos įstaigos darbuotojų algos priedą intervalo ribose. Tai gali sąlygoti nevienodą ir netinkamą įstatymo taikymą. Atsižvelgiant į tai, siūlome arba įstatyme aiškiai nurodyti didinamos algos pakėlimą procentais, arba atskleisti kriterijus, įgalinančius diversifikuoti algos kėlimą konkretiems darbuotojams nurodyto intervalo ribose.
|
Pritarti |
Komitetas siūlo keisti Projekto 1 straipsnį (žr. Komiteto 1 pasiūlymą). |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-30 |
1 |
|
|
3. Projekte nurodoma, kad sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams priedas mokamas tik tuo atveju, kai karantinas paskelbiamas Lietuvos Respublikos teritorijoje. Atsižvelgiant į tai, kad teritorijų karantinas Vyriausybės sprendimu gali būti skelbiamas ir keliose savivaldybėse, ir net vienoje savivaldybėje, svarstytina, ar ir tokiu atveju sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, teikiantiems sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdantiems epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, neturėtų būti mokamas priedas.
|
Pritarti |
Komitetas siūlo keisti Projekto 1 straipsnį (žr. Komiteto 1 pasiūlymą). |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-30 |
1 |
|
|
4. Atsižvelgiant į tai, kad pagal įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 32(1) straipsnio 1 dalį siūloma priedus mokėti visų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, kurie organizuoja ir teikia sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 32(1) straipsnio 2 dalį, kurioje numatyta galimybė apmokėti iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų tik asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidas, susijusias su šių priedų mokėjimu.
|
Pritarti |
Komitetas siūlo keisti Projekto 1 straipsnį (žr. Komiteto 1 pasiūlymą). |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-30 |
2 |
|
|
5. Projekto 2 straipsnyje siūloma nustatyti, kad „Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus“. Atkreiptinas dėmesys, kad projekte nenurodomas įstatymo įsigaliojimo terminas, nedaroma jokia išimtis dėl 2 straipsnyje suformuluotos nuostatos ankstesnio įsigaliojimo. Vadinasi, projektas (ir jo 2 straipsnis) įsigaliotų Seimo priimtą įstatymą Respublikos Prezidentui pasirašius ir oficialiai paskelbus. Iki Respublikos Prezidento pasirašyto ir oficialiai paskelbto Seimo priimto įstatymo įsigaliojimo nebūtų teisinio pagrindo sveikatos apsaugos ministrui priimti atitinkamus įgyvendinamuosius teisės aktus. Pažymėtina, kad pagal Konstitucijos 7 straipsnį teisė negali būti nevieša („Galioja tik paskelbti įstatymai“), todėl projekto nuostatų įsigaliojimo terminai turi būti suformuluoti taip, kad neprieštarautų šiam konstituciniam principui. |
Pritarti |
Komitetas siūlo keisti Projekto 2 straipsnį (žr. Komiteto 2 pasiūlymą). |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai A. Matulas, R. Martinėlis, 2020-03-31 |
1 |
|
|
P |
Pasiūlymas: 1 straipsnis. Įstatymo papildymas 321 straipsniu Papildyti Įstatymą 321 straipsniu: „321. Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, organizuojančių ir teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas pacientams, taip pat pacientams sergantiems ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis, ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose, darbo užmokesčio priedai 1. Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, nuo
karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo mėnesio pradžios iki
karantino galiojimo mėnesio pabaigos, tam laikui, kai organizuoja ir teikia
sveikatos priežiūros paslaugas, mokama 50
procentų jų pastoviosios darbo užmokesčio dalies dydžio priedas. Kai
organizuoja ir teikia sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis
sergantiems pacientams ar vykdo epidemijų profilaktikos priemones ypač
pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, mokamas nuo 2. Nuo karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo mėnesio pradžios iki karantino galiojimo mėnesio pabaigos asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidos darbuotojams, organizuojantiems ir teikiantiems asmens sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdantiems epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, mokamam pastoviosios darbo užmokesčio dalies priedui (įskaitant ir nuo jo darbdavio mokamus mokesčius), apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis, sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. “ |
Nepritarti |
Projektu siekiama mokėti didesnį darbo užmokestį būtent tų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams kurie betarpiškai susiduria su ypatingai pavojingais išoriniais veiksniais – organizuoja ir teikia paslaugas sergantiems ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis ar vykdo epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose. Seimo narių pasiūlymo įgyvendinimas (didinti visiems sveikatos priežiūros specialistams atlyginimus 50 proc, o ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose nuo 100 iki 150 procentų) jų pareikalautų nepagrįstai didelių finansinių išteklių. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4675(2) ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Kubilienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas patobulintas įstatymo projektas Nr. XIIIP-4675(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjai Egidijus Jankauskas ir Algirdas Astrauskas