PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO NR. IX-1565 2, 36, 37 STRAIPSNIŲ IR VIENUOLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-3445(2)
2019-06-17
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
|
1
|
1 |
|
Argumentai: Pasiūlymų tikslas yra nustatyti, jog šilumos ūkio valdymo perdavimas privačioms bendrovėms būtų draudžiamas, įskaitant ir šilumos ūkio valdymo perdavimą koncesijos sutarties būdu.
Šilumos tiekimas yra viešąjį interesą atitinkanti paslauga, kuri daro įtaką didelei visuomenės daliai. Šilumos tiekimas ir organizavimas yra viena iš savivaldybėms priskirtų funkcijų. Savivaldybių šilumos tiekimo įmonių interesas pirmiausiai yra ne tik pelno, kaip investuotojų atveju, bet ir paslaugų kokybės, stabilumo ir žemiausios kainos vartotojams užtikrinimas.
Perdavus šilumos ūkio valdymą privačioms bendrovėms, savivaldybės dažnai neatlieka reikiamos sutarties vykdymo priežiūros – 2017 m. Valstybes kontrolė (VK) atliko auditą savivaldybėse, kurios 2015–2016 m. perėmė šilumos ūkį ar rengėsi jį perimti iš privačių šilumos tiekėjų, su kuriais buvo sudarytos šilumos ūkio nuomos (koncesijų) sutartys. Nustatyta, jog savivaldybės neturi šio turto perėmimo iš privačių subjektų praktikos ir susiduria su įvairiomis problemomis. VK teigimu, dažnai turtas perimamas mažesnės vertės nei buvo sutarties sudarymo metu, nepakankamai įvertinama perimamo turto būklė, neįsitikinama investicijų pagrindu sukurto turto vertės pagrįstumu.
Be to, savivaldybėms sudarinėjant sutartis su privačiais šilumos tiekėjais, gali būti nepaisoma viešumo, skaidrumo ir konkurencingumo principų, todėl tikslinga tokių sutarčių atsisakyti apskritai.
Taigi šiuo pasiūlymu siekiama numatyti, jog šilumos ūkio valdymo perdavimas privačioms bendrovėms bet kokia forma, įskaitant ir koncesijos sutartis, būtų neleidžiamas.
Pripažinti įstatymo projekte 1 straipsniu pridedamą Šilumos ūkio įstatymo 501 dalį netekusia galios:
|
|
2 |
|
|
Argumentai: Kadangi pasiūlymu siekiama panaikinti galimybę vykdyti šilumos ūkio valdymo perdavimą, vienuoliktasis Šilumos ūkio įstatymo skirsnis tampa nebeaktualus.
Pasiūlymas: Pripažinti įstatymo projekte 2 straipsniu keičiamą Šilumos ūkio įstatymo vienuoliktąjį skirsnį netekusiu galios.
|
|
3 |
1,2 |
|
Argumentai: Kadangi pasiūlymu siekiama panaikinti galimybę vykdyti šilumos ūkio valdymo perdavimą, Šilumos ūkio įstatymo 36 straipsnis tampa nebeaktualus.
Pasiūlymas: Pripažinti įstatymo projekte 3 straipsniu keičiamas Šilumos ūkio įstatymo 36 straipsnio 1 ir 2 dalis netekusias galios.
|
|
4 |
1,2,3,4 |
|
Argumentai: Kadangi pasiūlymu siekiama panaikinti galimybę vykdyti šilumos ūkio valdymo perdavimą, Šilumos ūkio įstatymo 37 straipsnis tampa nebeaktualus.
Pasiūlymas: Pripažinti įstatymo projekte 4 straipsniu keičiamas Šilumos ūkio įstatymo 37 straipsnio 1,2,3 ir 4 dalis netekusias galios.
|
|
|
|
|
Argumentai: Kadangi pasiūlymu siekiama panaikinti šilumos ūkio valdymo perdavimą koncesijos sutarties būdu, tokios sutarties forma šalintina ir iš kitų įstatyme numatytų straipsnių, kuriose ji minima.
Pasiūlymas: Pakeisti Šilumos ūkio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) šilumos ūkio plėtros ir modernizavimo priemonių ir
sprendinių įgyvendinimo būdai, formos |
Teikia
Seimo narys Edmundas Pupinis