LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-2166 51, 53, 140 IR 141 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2022-12-21 Nr. XIVP-2323(3)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnyje dėstomo Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 51 straipsnio 3 dalyje pateikta nuoroda į keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalyje nurodytus objektus. Atkreiptinas dėmesys, kad sanitarinės apsaugos zonų objektai yra nurodyti keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1-4 punktuose. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 51 straipsnio 3 dalyje pateiktos nuorodos nereikėtų patikslinti.

2.         Iš projekto 2 straipsnio 1 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies pirmosios pastraipos nuostatų turinio darytina išvada, kad šios dalies 1-4 punktuose nurodyta veikla draudžiama keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1, 2 ir 4 punktuose nurodytose sanitarinės apsaugos zonose, išskyrus projekto 2 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 53 straipsnio 11 dalyje nurodytas sanitarinės apsaugos zonas. Pažymėtina, kad projekto 2 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 53 straipsnio 11 dalies pirmajame sakinyje nurodomos tos pačios keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1, 2 ir 4 punktuose nurodytos, tačiau atitinkamas sąlygas atitinkančios sanitarinės apsaugos zonos, kuriose nustatomas tik vienas draudimas – keisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, pagal kurią būtų galima keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų objektų statyba. Taigi, pagal projekto 1 straipsnio 1 dalyje siūlomas keičiamo įstatymo nuostatas 53 straipsnio 1 dalies nuostatas, taip pat projekto 2 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 53 straipsnio 11 dalies paskutiniojo sakinio nuostatas keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1, 2 ir 4 punktuose nurodytose sanitarinės apsaugos zonose būtų galimos visos keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1-4 punktuose nurodytos veiklos, t. y. visų šiuose punktuose nurodytų objektų statyba. Gi pagal projekto 2 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 53 straipsnio 11 dalies pirmojo sakinio nuostatą šioje dalyje nurodytose tose pačiose sanitarinės apsaugos zonose būtų nustatomas draudimas keisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, kad būtų galimas keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų objektų statyba. Taigi, tose pačiose sanitarinės apsaugos zonose jau būtų draudžiama statyti keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytus objektus, nes šiuo tikslu įvedamas draudimas keisti ir pagrindinę žemės naudojimo paskirtį. Atsižvelgiant į tai, projekto 1 straipsnio 1 dalyje dėstomas keičiamo įstatymo 53 straipsnio 1 dalies nuostatas reikėtų suderinti su projekto 2 straipsnio 2 dalyje dėstomomis keičiamo įstatymo 53 straipsnio 11 dalies nuostatomis.

3.    Projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 141 straipsnio 42 dalyje yra vartojamas pavadinimas „Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos“. Pagal projekto 5 straipsnio 1 dalį šis įstatymas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d. Atkreiptinas dėmesys, kad 2022 m. birželio 30 d. Seimas priėmė Žemės įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1311, kuris įsigalioja 2023 m. sausio 4 d. Tik įsigaliojus šiam įstatymui, pavadinimas „Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos“ keisis į pavadinimą „Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos“. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos tikslintinos.

4.    Projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 141 straipsnio 42 siūloma nustatyti, kad ,,Šio straipsnio 41 dalyje nustatytais terminais šioje dalyje nurodyti prašymai arba sanitarinės apsaugos zonoms įregistruoti reikalingi duomenys teikiami kartu su Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus nustatyta tvarka parengta Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos išvada dėl galimybės nustatyti sanitarinės apsaugos zoną šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nustatytais pagrindais (ar tais pačiais pagrindais pagal teisinį reguliavimą, galiojusį iki Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo įsigaliojimo dienos)“. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 5 straipsnį nereikėtų papildyti atskira struktūrine dalimi, pasiūlant Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriui priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai reikėtų papildyti ir projekto 5 straipsnio pavadinimą.

5.    Projekto 5 straipsnio 3 dalyje prieš žodį „galiojusį“ įrašytinas žodis „dienos“ ir reikėtų nurodyti koks „galiojęs teisinis reguliavimas“ turimas omenyje (Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nustatytas teisinis reguliavimas ar koks kitas teisinis reguliavimas).

 

 

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,

laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas                                           Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]