Argumentai:
Vairuotojų mokymas turi vykti pagal formalias profesinio
mokymo programas, nes pagal ES teisę, vairuotojų kvalifikacijos
lygis turi būti panašus bent į Europos kvalifikacijų sąrangos 2 lygmenį,
o tai atitinka profesinio mokymo diplomą. Neformalus suaugusiųjų švietimas
nesuteikia kvalifikacijos.
Vairuotojų mokymo tvarkos nustatyme turi dalyvauti už
švietimo politiką, tame tarpe ir profesinį mokymą, atsakinga Švietimo, mokslo
ir sporto ministerija, todėl negalima jos išbraukti iš vairuotojų mokymo
tvarkos rengimo ir palikti šią pareigą tik vienai Susisiekimo ministerijai.
Tokią pastabą ne kartą teikė ir LRV Teisės grupė, tačiau į ją nebuvo
atsižvelgta.
Taip pat, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės
departamento pastabas, tikslinga papildyti SEAK įstatymo 10 str. 4 d. 1
punktą įrašant ir priešmokyklinį ugdymą.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 3 straipsnį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. 10 straipsnio
pakeitimas
1. Pripažinti netekusiu galios 10
straipsnio 1 dalies 11 punktą.
2 1. Pakeisti 10 straipsnio
1 dalies 22 punktą ir jį išdėstyti taip:
„22) atlieka vairuotojų mokymo,
papildomo vairuotojų mokymo, vairuotojų kompetencijos ir vairuotojų
kompetencijos tobulinimo kursų vykdymo priežiūrą;“.
3 2. Pakeisti
10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Užtikrindama eismo
saugumą, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ar jos įgaliotos
institucijos:
1) organizuoja ir koordinuoja
privalomąjį eismo saugumo pagrindų mokymą ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio
ugdymo, bendrojo ugdymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigose;
2) organizuoja mokinių (vaikų) mokymą,
per kurį įgyjama saugaus važiavimo dviračiais įgūdžių;
3) gali atlikti kitas funkcijas,
susijusias su eismo saugumo užtikrinimu.“
|